Cursul „Managementul organizatiei scolare si al clasei de elevi” este gandit a fi organizat din doua parti:
I. Managementul organizatiei scolare (Modulul I);
II. Managementul clasei de elevi (Modulul II);
Perspectivele de abordare a cursului implica, in ordine, pentru cele doua module:
- Prezentarea organizatiei scolare ca entitate educationala fundamentala a sistemului educational;
- Structura, constructia si abordarile actuale privind organizatia scolara;
- Prezentarea organizatiei scolare ca „sistem de sisteme” dar si a proceselor care se deruleaza in interiorul ei;
- Elementele specifice de management si de management al calitatii la nivelul organizatiei scolare;
- Elemente de cultura organizationala in contextul provocarilor actuale: realitati educationale nationale in interferenta cu cerintele comunitare si provocarile actuale ale lumii contemporane in domeniul educatiei;
- Clasa de elevi si procesele specifice ale acesteia;
- Interactiunile dintre profesor si clasa de elevi din doua perspective: doua forte fata in fata sau doua forte complementare?
- Principalele aspecte legate de calitatile de manager/lider ale profesorului in interactiunea cu elevii si situatiile limita provocate (conflicte, evaluari, momente critice);
- Procese specifice in interactiunea profesor – clasa de elevi;
- Managementul calitatii proceselor de interactiune dintre profesor si clasa de elevi;
- Abordarea „procesul urmator este clientul”;
- Produsul educational. Concepte, definitii, abordari;
- Managementul proceselor care conduc la obtinerea unor produse educationale de calitate.
Chiar daca cele doua module sunt abordate separat, conexiunile dintre ele sunt sistemice, rezultand o imagine de ansamblu a entitatii educationale numita „organizatie scolara” si a produselor educationale realizate de aceasta.
Prin urmare, cursul „Managementul organizatiei scolare si al clasei de elevi” prezinta o viziune de ansamblu a organizatiei scolare dar si a dinamicii clasei de elevi intr-un context informational super accelerat.
Cursul „Managementul organizatiei scolare si al clasei de elevi” este gandit a fi organizat din doua parti:
I. Managementul organizatiei scolare (Modulul I);
II. Managementul clasei de elevi (Modulul II);
Perspectivele de abordare a cursului implica, in ordine, pentru cele doua module:
- Prezentarea organizatiei scolare ca entitate educationala fundamentala a sistemului educational;
- Structura, constructia si abordarile actuale privind organizatia scolara;
- Prezentarea organizatiei scolare ca „sistem de sisteme” dar si a proceselor care se deruleaza in interiorul ei;
- Elementele specifice de management si de management al calitatii la nivelul organizatiei scolare;
- Elemente de cultura organizationala in contextul provocarilor actuale: realitati educationale nationale in interferenta cu cerintele comunitare si provocarile actuale ale lumii contemporane in domeniul educatiei;
- Clasa de elevi si procesele specifice ale acesteia;
- Interactiunile dintre profesor si clasa de elevi din doua perspective: doua forte fata in fata sau doua forte complementare?
- Principalele aspecte legate de calitatile de manager/lider ale profesorului in interactiunea cu elevii si situatiile limita provocate (conflicte, evaluari, momente critice);
- Procese specifice in interactiunea profesor – clasa de elevi;
- Managementul calitatii proceselor de interactiune dintre profesor si clasa de elevi;
- Abordarea „procesul urmator este clientul”;
- Produsul educational. Concepte, definitii, abordari;
- Managementul proceselor care conduc la obtinerea unor produse educationale de calitate.
Chiar daca cele doua module sunt abordate separat, conexiunile dintre ele sunt sistemice, rezultand o imagine de ansamblu a entitatii educationale numita „organizatie scolara” si a produselor educationale realizate de aceasta.
Prin urmare, cursul „Managementul organizatiei scolare si al clasei de elevi” prezinta o viziune de ansamblu a organizatiei scolare dar si a dinamicii clasei de elevi intr-un context informational super accelerat.
www.editurauniversitara.ro