Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro:  0745 204 115     

Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitara Metacognitie si motivatie in invatarea academica. Repere psihodidactice - Ioana Stancescu

30,00 Lei 19,50 Lei

ISBN: 978-606-28-0596-8

DOI: 10.5682/9786062805968

Anul publicării: 2017

Editia: I

Pagini: 196

Editura: Editura Universitara

Autor: Ioana Stancescu

In stoc
Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062805968 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Review-uri (0)
Domeniul de cercetare si reflectie pe care ni-l propune autoarea, dr. Ioana Stancescu, se situeaza intre preocuparile moderne, cu rata mare de actualitate in actualul camp investigativ al stiintelor educatiei din Romania si, deopotriva, din strainatate. Metacognitia si motivatia, semnificativ corelate in tot ceea ce semnifica invatarea umana, in special cea academica, sunt doua dintre conceptele devenite nuclee paradigmatice prioritare, provocativ epistemologice destinate investigatiilor in stiintele educatiei si in psihologia educatiei. Centrele de interes vizeaza deopotriva reusita autoarei de a le defini cat mai limpede la nivelul conexiunilor interdisciplinare, de a le descoperi valentele pragmatic actionale pe care acestea le au in procesul cresterii coeficientului de impact asupra calitatii conduitelor si rezultatelor invatarii, al eficientizarii studiului academic.
Economia lucrarii, una cu aleasa factura de armonie arhitecturala, trimite la temeiuri argumentative solide, productive si incitatoare pentru lectorul ce isi asuma dorinta si vointa de a patrunde in mecanismele structurale si functionale ale domeniilor mentionate. Recunoastem ca niciunul nu este usor de cunoscut, de cercetat experimental si de valorizat institutional sau personalizat. Pentru o mai atenta cuprindere mentala a diversitatii problematicii examinate de autoare, suntem tentati ca, printr-un efort de disciplinare si de corelare a demersurilor analitice, armonizate cu unele de sinteza, sa propunem si sa realizam o trecere in revista a pilonilor de constructie a lucrarii, explicit sa surprindem valentele principalelor segmente valorice ale lucrarii, exercitiu practicat de nu putini autori si, mai apoi, a valorilor ei globale.
Prima parte abordata este destinata Didacticii moderne, unitate de cognitie, metacognitie si motivatie. Centrale devin aici analizele focalizate pe concepte, valori, mecanisme si teorii de sprijin. Autoarea exploreaza stadiul actual de cercetare ale celor doua valori conceptuale, analizeaza metacognitia in contextul invatarii academice, motivatia invatarii si invatarea motivata, viziunea fiind cea a temeiurilor practicii reflective a profesorului, focalizata ca premisa pe dezvoltarea sustenabila a metacognitivitatii la studenti. Cadrul teoretic este unul cuprinzator si solid ideatic, fundamentand demersul explorativ. Ideile sunt structurate adecvat, realizandu-se o sinteza productiva a celor mai importante idei/conceptii cu relevanta pentru domeniul cercetat. Perspectiva descriptiva de analiza a problematicii este completata de o abordare reflectiva si, critic constructiva, cu asumarea de puncte de vedere personale, interesante, producatoare de interes pentru nevoia de continuitate investigativa.
Proiectul investigativ al conduitelor de invatare motivate cognitiv si metacognitiv la studenti devine nucleu metodologic al lucrarii, loc geometric al examinarilor destinate realizarii unui demers modelator de cercetare, sinteza a corelatiilor intre obiective, variabile, ipoteze, metode si instrumente de cercetare.
Dintre obiectivele prioritare ale cercetarii in mediul academic sunt de retinut: investigarea nivelului metacognitiv; identificarea tipurilor de motivatii; analiza conexiunilor intre metacognitie si motivatia invatarii; studiul diferentelor intre studenti care urmeaza Programul de studii psihopedagogice si cei care nu frecventeaza acest program; cercetarea opiniilor si atitudinilor cadrelor didactice universitare cu privire la competentele metacognitive si la motivatia studentilor ; identificarea si practicarea unor strategii de dezvoltare a metacognitiei si motivatiei la studenti, validata prin implementarea unui Program de antrenament metacognitiv si motivational, tinta constituind o optimizarea/ eficientizarea invatarii academice.
In acord cu obiectivele stabilite se desprinde identitatea variabilelor incorporate, in enuntul ipotezelor cercetarii. Sintetic exprimate, enunturile dezvoltate in textul lucrarii permit cateva trimiteri. Mai intai, validarea ideii conform careia studentii care parcurg sistematic si regulat cursurile din Programul de Studii Psihopedagogice probeaza evidente progrese in conduita profesionala, atingerea calitativa a competentelor metacognitive intr-o masura mai mare decat studentii care nu frecventeaza acest modul. Mai apoi, puterea celei de-a doua ipoteze ce a vizat verificarea existentei unei corelatii inalte intre nivelul metacognitiv si motivatia invatarii la studenti. In al treilea rand, valoarea validitatii ecologice a enuntului ipotetic potrivit caruia in conditiile in care profesorii acorda mai multa atentie si timp formarii si dezvoltarii competentelor metacognitive contribuie la realizarea Programului de antrenament metacognitiv si motivational, iar invatarea academica devine mai eficienta, rezultatele studentilor in sfera profesionalizarii fiind in crestere. 
Populatia cercetata/esantionul a fost formata din 404 studenti cu specializari diversificate, de la Universitatea Valahia din Targoviste, Universitatea din Bucuresti si Universitatea de Petrol si Gaze Ploiesti si 20 de cadre didactice universitare, cu experienta in formarea psihopedagogica initiala si continua. Printre subiectii investigati se afla atat studenti care urmeaza Programul de studii psihopedagogice, cat si studenti care nu urmeaza acest modul. 
Setul principalelor metode si instrumente de cercetare elaborate si/sau prelucrate de autoare este relevant: Inventarul metacognitiv, Chestionarul pentru studenti, Scala de identificare a motivatiei pentru invatarea academica, Chestionarul strategiilor de invatare motivata, Focus group-ul, Experimentul Programul de antrenament metacognitiv si motivational (PAMM ). La acestea se adauga metode statistice de analiza si prelucrare, enunturi hermeneutice/de interpretare a rezultatelor, cu ajutorul programelor Excel si SPSS. Frecvent utilizate au fost metodele de reprezentare grafica a rezultatelor: histograme, diagrame, metode si tehnici statistice: calculul indicilor statistici (medie, mediana, modul, deviatia standard, intervalele minim maxim ale scorurilor), calculul frecventelor si procentajelor, testul T de semnificatie a diferentelor intre doua medii s.a.
Rezultatele obtinute in studiul metacognitiei si motivatiei implicate in invatarea academica reprezinta partea cea mai consistenta si originala a lucrarii. Modelul analizei si cel al interpretarilor este centrat pe validarea stiintifica riguroasa a rezultatelor obtinute, pe reprezentari iconice si statistice, insotite de comentarii si reflectii nuantate. Acestea o definesc pe autoare, dr. Ioana Stancescu, cercetator format, atent la nuante. Imaginea pe care textul lucrarii o lasa cititorului este una de buna calitate. Se certifica astfel o interesanta si utila combinatorica intre cercetarea cantitativa si cercetarea calitativa.
Contributiile semnificative ale lucrarii sunt relevate de: concretetea identificarii si calitatea descrierii variabilelor cercetarii, valoarea ipotezelor supuse verificarii, constructia si articularea instrumentelor de cercetare utilizate, calitatea elementelor cercetarii (variabile – ipoteze   obiective – metode si instrumente de cercetare), prelucrarea si interpretarea rezultatelor obtinute care, sub aspect cantitativ si calitativ, confirma ipotezele formulate si validate cvasiexperimental.
Rezultatele obtinute reflecta diversitatea si complexitatea problemelor abordate, statutul diferential al corelativitatii pozitive intre nivelul meta-cognitiv si cel motivational, in special la studentii care urmeaza Programul de studii psihopedagogice, de antrenament metacognitiv, pe fondul calitatii prelucrarilor statistice a datelor cu ajutorul programului SPSS. Au fost relevate cresteri semnificative ale capacitatii metacognitive a studentilor dupa derularea programului de antrenament, eficienta si impactul pozitiv al activitatilor investigate.
Finalul lucrarii inscris sub semnul valorii operationale a unui Ghid de bune practici in domeniul metacognitiv, reprezinta o alta contributie originala pe care autoarea o aduce la promovarea si dezvoltarea temei. Elaborarea si supunerea la proba examenului public a unui astfel de ghid operational contribuie semnificativ la realizarea practica a sarcinilor de invatare autonoma, autoreglata constient, contribuind argumentat la eforturile expertilor de a sustine valoarea exercitiului formativ destinat competentelor metacognitive, in simbioza cu o motivatie pozitiva intrinseca studiului academic. La acestea se adauga, firesc, calitatea preocuparilor pentru stilul in care instruim studentii, masura in care ambii actori doresc sa-si imbunatateasca eforturile de profesionalizare, pe fondul armonizarii repertoriului didactic academic de calitate. Un astfel de ghid devine un reper didactic important in organizarea procesului de pregatire/formare initiala si continua a cadrelor didactice din preuniversitar.
  • Metacognitie si motivatie in invatarea academica. Repere psihodidactice

    Descarca
IOANA STANCESCU este asistent universitar dr. in cadrul Departamentului pentru Pregatirea Personalului Didactic, de la Universitatea Valahia din Targoviste. 
Este absolventa a Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Specializarea Pedagogie, Universitatea din Bucuresti (2006) si a Masterului Management si evaluare educationala din cadrul aceleiasi facultati (2008). A obtinut titlul de doctor in domeniul Stiintele Educatiei la Universitatea din Bucuresti (2011). 
Sustine activitati de seminar pentru disciplinele Fundamentele pedagogiei. Teoria si metodologia curriculum-ului, Teoria si metodologia instruirii. Teoria si metodologia evaluarii, Managementul clasei de elevi. Este formator acreditat in cadrul mai multor programe de formare continua a personalului didactic din invatamantul preuniversitar. 
Printre temele sale de interes stiintific se afla: metacognitia, invatarea eficienta, motivatia invatarii, conduita reflectiva a profesorului, strategiile didactice interactive, evaluarea in procesul didactic, educatia interculturala, educatia nonformala. 
Coautor al unor lucrari de specialitate si cursuri universitare: Managementul clasei de elevi (2014), Teoria si metodologia instruirii. Teoria si metodologia evaluarii (2014), Educatie si dezvoltare profesionala (2011), Ghid de bune practici (2009), Repere ale cresterii calitatii educatiei in mediul rural (2008); autor si coautor a numeroase articole stiintifice (publicate atat in tara, cat si in strainatate), dintre care amintim: A Science Teachers Perspective Related to Students Motivation for Learning (2016), Considerations on teachers discriminatory practices (2014), Managamentul schimbarii prin dezvoltarea metacognitiei la studenti (2010), Rolul metacognitiei in invatarea academica (2010), Metacognition and learning styles (2008). 

ACRONIME / 8

LISTA FIGURILOR / 8

LISTA TABELELOR / 10

RECONSTRUCTII IDEATICE IN INVATAREA ACADEMICA - METACOGNITIE SI MOTIVATIE, prof. univ. emerit dr. Ioan Neacsu / 13

ARGUMENT / 17

CAPITOLUL I. DIDACTICA MODERNA – UNITATE DE COGNITIE, METACOGNITIE SI MOTIVATIE. CONCEPTE. VALORI. MECANISME. TEORII. APLICATII / 21
1. Metacognitia – nucleu al invatarii academice / 21
1.1. Invatarea si stilurile de invatare la studenti / 21
1.2. Metacognitia - studii si abordari teoretice / 30
1.3. O posibila structura functionala a metacognitiei / 32
1.4. Modele metacognitive in invatare – dincolo de potentialitate / 35
1.5. Relatia cognitie-metacognitie / 37
1.6. Relatii cu sens intre metacognitie si motivatie / 38
1.7. Metacognitia in educatie – aplicatii / 41
1.7.1. Metacognitia – structura generativa in cadrul activitatilor  matematice si de lectura / 41
1.7.2. Metacognitia si studiul academic la studenti / 46
1.8. Studiul experimental al metacognitiei. Instrumente si tehnici de investigare - valori si limite / 47
2. Motivatia invatarii - o realitate polivalenta, cu multiple provocari / 54
2.1. Concept, forme, mecanisme functionale / 54
2.2. Teorii si modele explicative ale motivatiei in spatiul scolar / 56
2.3. Strategii de motivare a studentilor in activitatile de invatare / 60
3. Practica reflectiva a profesorului si dezvoltarea metacognitiei la studenti / 61

CAPITOLUL II. PROIECTUL INVESTIGATIV AL INVATARII MOTIVATE COGNITIV SI METACOGNITIV LA STUDENTI / 68
1. Intrebari deschise in studiul problemei / 68
2. Scopul si obiectivele cercetarii / 68
3. Variabilele cercetarii / 69
4. Ipotezele cercetarii / 70
5. Populatie investigata. Caracteristici / 70
6. Abordare temporala a cercetarii - Diagrama Gantt / 71
7. Metode si instrumente de cercetare / 72
7.1. Inventarul metacognitiv / 72
7.2. Chestionarul pentru studenti / 75
7.3. Scala de identificare a motivatiei pentru invatarea academica / 83
7.4. Chestionarul strategiilor de invatare motivata / 85
7.5. Focus group-ul pentru cadrele didactice universitare / 90
7.6. Experiment cu potential formativ: Programul de antrenament metacognitiv si motivational la studenti (PAMM)  / 92
7.7. Metode statistice de culegere, prelucrare si interpretare a  rezultatelor / 98

CAPITOLUL III. REZULTATE - ANALIZE, INTERPRETARI, COMENTARII / 99
1. Metacognitia si invatarea academica: cunoastere si reglare / 99
1.1. Metacognitia – analiza globala / 99
1.2. Metacognitia – analiza la nivelul componentelor / 107    
1.2.1. Cunoasterea metacognitiva / 107
1.2.2. Reglarea metacognitiva / 113
1.2.2.1. Strategii metacognitive / 114
1.2.2.2. Strategii de gestionare a emotiilor / 123
1.2.3. Corelatia cunoastere cognitiva – reglare cognitiva / 126
1.3. Invatarea academica / 129
1.4. Strategii de promovare si dezvoltare metacognitiva la studenti / 132
2. Motivatia invatarii academice la studenti: de la extrinsec la intrinsec / 134
2.1. Motivatia – analiza globala / 134
2.2. Motivatia – analiza la nivelul componentelor / 138
2.2.1. Motivatia extrinseca / 138
2.2.2. Motivatia intrinseca / 140
3. Corelatia metacognitie – motivatie in invatarea academica / 142
4. Programul de antrenament metacognitiv si motivational pentru studenti – sinteze interpretative / 146
5. Impactul si limitele cercetarii / 158

CAPITOLUL IV. CONCLUZII. GHID DE BUNE PRACTICI IN DOMENIUL METACOGNITIV MOTIVANT LA STUDENTI / 160

BIBLIOGRAFIE / 178

ANEXE  / 185
Anexa 1 – Fisa de reflectie PAMM / 185
Anexa 2 – Fisa nr. 1 - PAMM / 186
Anexa 3 – Fisa nr. 2- PAMM / 188
Anexa 4 – Fisa nr. 3- PAMM / 189
Anexa 5 – Fisa nr. 4- PAMM / 192
Anexa 6 – Fisa nr. 5- PAMM / 194
Anexa 7 – Fisa nr. 6- Matricea SEM PAMM / 195
Anexa 8 – Matricea cercetarii / 196

Domeniul de cercetare si reflectie pe care ni-l propune autoarea, dr. Ioana Stancescu, se situeaza intre preocuparile moderne, cu rata mare de actualitate in actualul camp investigativ al stiintelor educatiei din Romania si, deopotriva, din strainatate. Metacognitia si motivatia, semnificativ corelate in tot ceea ce semnifica invatarea umana, in special cea academica, sunt doua dintre conceptele devenite nuclee paradigmatice prioritare, provocativ epistemologice destinate investigatiilor in stiintele educatiei si in psihologia educatiei. Centrele de interes vizeaza deopotriva reusita autoarei de a le defini cat mai limpede la nivelul conexiunilor interdisciplinare, de a le descoperi valentele pragmatic actionale pe care acestea le au in procesul cresterii coeficientului de impact asupra calitatii conduitelor si rezultatelor invatarii, al eficientizarii studiului academic.
Economia lucrarii, una cu aleasa factura de armonie arhitecturala, trimite la temeiuri argumentative solide, productive si incitatoare pentru lectorul ce isi asuma dorinta si vointa de a patrunde in mecanismele structurale si functionale ale domeniilor mentionate. Recunoastem ca niciunul nu este usor de cunoscut, de cercetat experimental si de valorizat institutional sau personalizat. Pentru o mai atenta cuprindere mentala a diversitatii problematicii examinate de autoare, suntem tentati ca, printr-un efort de disciplinare si de corelare a demersurilor analitice, armonizate cu unele de sinteza, sa propunem si sa realizam o trecere in revista a pilonilor de constructie a lucrarii, explicit sa surprindem valentele principalelor segmente valorice ale lucrarii, exercitiu practicat de nu putini autori si, mai apoi, a valorilor ei globale.
Prima parte abordata este destinata Didacticii moderne, unitate de cognitie, metacognitie si motivatie. Centrale devin aici analizele focalizate pe concepte, valori, mecanisme si teorii de sprijin. Autoarea exploreaza stadiul actual de cercetare ale celor doua valori conceptuale, analizeaza metacognitia in contextul invatarii academice, motivatia invatarii si invatarea motivata, viziunea fiind cea a temeiurilor practicii reflective a profesorului, focalizata ca premisa pe dezvoltarea sustenabila a metacognitivitatii la studenti. Cadrul teoretic este unul cuprinzator si solid ideatic, fundamentand demersul explorativ. Ideile sunt structurate adecvat, realizandu-se o sinteza productiva a celor mai importante idei/conceptii cu relevanta pentru domeniul cercetat. Perspectiva descriptiva de analiza a problematicii este completata de o abordare reflectiva si, critic constructiva, cu asumarea de puncte de vedere personale, interesante, producatoare de interes pentru nevoia de continuitate investigativa.
Proiectul investigativ al conduitelor de invatare motivate cognitiv si metacognitiv la studenti devine nucleu metodologic al lucrarii, loc geometric al examinarilor destinate realizarii unui demers modelator de cercetare, sinteza a corelatiilor intre obiective, variabile, ipoteze, metode si instrumente de cercetare.
Dintre obiectivele prioritare ale cercetarii in mediul academic sunt de retinut: investigarea nivelului metacognitiv; identificarea tipurilor de motivatii; analiza conexiunilor intre metacognitie si motivatia invatarii; studiul diferentelor intre studenti care urmeaza Programul de studii psihopedagogice si cei care nu frecventeaza acest program; cercetarea opiniilor si atitudinilor cadrelor didactice universitare cu privire la competentele metacognitive si la motivatia studentilor ; identificarea si practicarea unor strategii de dezvoltare a metacognitiei si motivatiei la studenti, validata prin implementarea unui Program de antrenament metacognitiv si motivational, tinta constituind o optimizarea/ eficientizarea invatarii academice.
In acord cu obiectivele stabilite se desprinde identitatea variabilelor incorporate, in enuntul ipotezelor cercetarii. Sintetic exprimate, enunturile dezvoltate in textul lucrarii permit cateva trimiteri. Mai intai, validarea ideii conform careia studentii care parcurg sistematic si regulat cursurile din Programul de Studii Psihopedagogice probeaza evidente progrese in conduita profesionala, atingerea calitativa a competentelor metacognitive intr-o masura mai mare decat studentii care nu frecventeaza acest modul. Mai apoi, puterea celei de-a doua ipoteze ce a vizat verificarea existentei unei corelatii inalte intre nivelul metacognitiv si motivatia invatarii la studenti. In al treilea rand, valoarea validitatii ecologice a enuntului ipotetic potrivit caruia in conditiile in care profesorii acorda mai multa atentie si timp formarii si dezvoltarii competentelor metacognitive contribuie la realizarea Programului de antrenament metacognitiv si motivational, iar invatarea academica devine mai eficienta, rezultatele studentilor in sfera profesionalizarii fiind in crestere. 
Populatia cercetata/esantionul a fost formata din 404 studenti cu specializari diversificate, de la Universitatea Valahia din Targoviste, Universitatea din Bucuresti si Universitatea de Petrol si Gaze Ploiesti si 20 de cadre didactice universitare, cu experienta in formarea psihopedagogica initiala si continua. Printre subiectii investigati se afla atat studenti care urmeaza Programul de studii psihopedagogice, cat si studenti care nu urmeaza acest modul. 
Setul principalelor metode si instrumente de cercetare elaborate si/sau prelucrate de autoare este relevant: Inventarul metacognitiv, Chestionarul pentru studenti, Scala de identificare a motivatiei pentru invatarea academica, Chestionarul strategiilor de invatare motivata, Focus group-ul, Experimentul Programul de antrenament metacognitiv si motivational (PAMM ). La acestea se adauga metode statistice de analiza si prelucrare, enunturi hermeneutice/de interpretare a rezultatelor, cu ajutorul programelor Excel si SPSS. Frecvent utilizate au fost metodele de reprezentare grafica a rezultatelor: histograme, diagrame, metode si tehnici statistice: calculul indicilor statistici (medie, mediana, modul, deviatia standard, intervalele minim maxim ale scorurilor), calculul frecventelor si procentajelor, testul T de semnificatie a diferentelor intre doua medii s.a.
Rezultatele obtinute in studiul metacognitiei si motivatiei implicate in invatarea academica reprezinta partea cea mai consistenta si originala a lucrarii. Modelul analizei si cel al interpretarilor este centrat pe validarea stiintifica riguroasa a rezultatelor obtinute, pe reprezentari iconice si statistice, insotite de comentarii si reflectii nuantate. Acestea o definesc pe autoare, dr. Ioana Stancescu, cercetator format, atent la nuante. Imaginea pe care textul lucrarii o lasa cititorului este una de buna calitate. Se certifica astfel o interesanta si utila combinatorica intre cercetarea cantitativa si cercetarea calitativa.
Contributiile semnificative ale lucrarii sunt relevate de: concretetea identificarii si calitatea descrierii variabilelor cercetarii, valoarea ipotezelor supuse verificarii, constructia si articularea instrumentelor de cercetare utilizate, calitatea elementelor cercetarii (variabile – ipoteze   obiective – metode si instrumente de cercetare), prelucrarea si interpretarea rezultatelor obtinute care, sub aspect cantitativ si calitativ, confirma ipotezele formulate si validate cvasiexperimental.
Rezultatele obtinute reflecta diversitatea si complexitatea problemelor abordate, statutul diferential al corelativitatii pozitive intre nivelul meta-cognitiv si cel motivational, in special la studentii care urmeaza Programul de studii psihopedagogice, de antrenament metacognitiv, pe fondul calitatii prelucrarilor statistice a datelor cu ajutorul programului SPSS. Au fost relevate cresteri semnificative ale capacitatii metacognitive a studentilor dupa derularea programului de antrenament, eficienta si impactul pozitiv al activitatilor investigate.
Finalul lucrarii inscris sub semnul valorii operationale a unui Ghid de bune practici in domeniul metacognitiv, reprezinta o alta contributie originala pe care autoarea o aduce la promovarea si dezvoltarea temei. Elaborarea si supunerea la proba examenului public a unui astfel de ghid operational contribuie semnificativ la realizarea practica a sarcinilor de invatare autonoma, autoreglata constient, contribuind argumentat la eforturile expertilor de a sustine valoarea exercitiului formativ destinat competentelor metacognitive, in simbioza cu o motivatie pozitiva intrinseca studiului academic. La acestea se adauga, firesc, calitatea preocuparilor pentru stilul in care instruim studentii, masura in care ambii actori doresc sa-si imbunatateasca eforturile de profesionalizare, pe fondul armonizarii repertoriului didactic academic de calitate. Un astfel de ghid devine un reper didactic important in organizarea procesului de pregatire/formare initiala si continua a cadrelor didactice din preuniversitar.
Lucrarea are soliditatea fundamentarilor teoretico-metodologice, o proba fiind spectrul larg al bibliografiei valorificate, cu trimiteri relevante la lucrarile din literatura straina, cat si din cea romaneasca.
Cu un statut bine definit, lucrarea confirma substanta intentionalitatii demersului investigativ, progresele si certitudinile pe care le pot oferi unul dintre merituosii absolventi ai Scolii Doctorale de Psihologie si Stiintele Educatiei a Universitatii din Bucuresti, dna. dr. Ioana Stancescu, pe care am coordonat-o. Intr-o perspectiva mai larga, simtim rezultatele muncii stiintifice comune, puterea si motivatia orientate spre a asigura premisele constructive necesare cresterii potentialului de afirmare a domeniul stiintelor educatiei la alte universitati, cum este Universitatea Valahia din Targoviste, unde lucreaza frumos si este integrata in prezent excelenta colega. Prezenta lucrare de autor, pe care o examinam aici si o recomandam calduros, are toate sansele sa devina o contributie semnificativa la bibliografia de specialitate. Ii dorim succesul meritat si asteptat de noi, de comunitatea academica, de colegii din departament, de studentii sai si nu numai.


Bucuresti, martie 2017                       

Prof. univ. emerit dr. Ioan Neacsu
Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei,
Universitatea din Bucuresti 

 

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!