Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro:  0745 204 115     

Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitara Economia industriei turistice - Andreea-Mihaela Baltaretu

-15%
45,00 Lei 38,25 Lei

ISBN: 978-606-28-0502-9

DOI: 10.5682/9786062805029

Anul publicării: 2016

Pagini: 294

Editura: Editura Universitara

Autor: Andreea-Mihaela Baltaretu

Stoc limitat
Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062805029 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Review-uri (0)
Turismul reprezinta pentru multe tari ale lumii o industrie vitala si o activitate generatoare de venituri, prin efectele sale directe, indirecte si induse asupra celorlalte ramuri economice si asupra economiei pe ansamblu. Astfel, pentru al cincilea an consecutiv (2015), industria turistica a inregistrat o crestere (+2,8%) care a depasit-o pe cea a economiei mondiale (+2,3%) dar si pe cea a altor sectoare. Pe ansamblu, in anul 2015, turismul a generat 7,2 trilioane $ (9,8% din PIB-ul global) si a sprijinit crearea a 284 milioane locuri de munca, ceea ce inseamna ca 1 din 11 locuri de munca la nivel mondial sunt in industria turistica.
Prognozele pentru anul 2016 arata o industrie turistica puternica, rezistenta si adaptabila, in ciuda sensibilitatii la anumiti factori precum terorismul si calamitatile naturale, cele mai mici preturi ale petrolului din ultimii ani stimuland cererea pentru transporturi la costuri reduse. Problemele de siguranta si securitate vor continua sa provoace dificultati in anii urmatori. Se asteapta ca industria turistica sa genereze pana in anul 2026 peste 370 milioane locuri de munca. O astfel de crestere va determina existenta a numeroase destinatii turistice din intreaga lume care sa ofere un mediu favorabil pentru dezvoltarea afacerilor.
In acest scop, apare necesitatea unei colaborari eficiente intre institutiile publice si sectorul privat din intreaga lume.
In acest context, lucrarea de fata intitulata „Economia industriei turistice” isi propune o analiza a acestei ramuri din punct de vedere economic si socio-cultural, apeland la date statistice consacrate oferite de Consiliul Mondial pentru Turism&Calatorii (WTTC) si de Organizatia Mondiala a Turismului (WTO), dar si la studii de caz pe forme de turism si destinatii turistice. Sunt abordate, deopotriva, atat evolutii si tendinte la nivel national si international cat si indicatori de eficienta economica si sociala a activitatii turistice.

 
ANDREEA-MIHAELA BALTARETU

Prefata / 5

CAPITOLUL 1. TURISMUL SI SEMNIFICATIA SA ECONOMICO-SOCIALA / 11
1.1.    Terminologie turistica / 11
1.2.    Importanta economico-sociala, culturala si ecologica a turismului / 15
1.3.    Turismul si atenuarea saraciei. Initiativa ST-EP a Natiunilor Unite / 26
1.4.    Indicatori de cuantificare a locului turismului in economie / 37
1.5.    Principalii factori de influenta asupra turismului / 39

CAPITOLUL 2. FORMELE TURISMULUI INTERN SI INTERNATIONAL / 45
2.1.    Criterii generale de clasificare a genurilor de turism / 45
2.2.    Structurarea formelor de turism dupa mijlocul de transport folosit; avantajele si dezavantajele utilizarii acestora / 47
2.3.    Departajarea formelor de turism dupa motivatie / 55
2.4.    Turismul pentru tineret / 59
2.5.    Turismul rural / 61
2.5.1.    Concept, componente, factori de influenta / 61
2.5.2.    Implicatiile practicarii turismului rural / 67
2.5.3.    Standardele EUROGITES de evaluare a calitatii structurilor de cazare din spatiile rurale / 69
2.6.    Turismul cultural / 75
2.6.1.    Scopul si semnificatia turismului cultural / 75
2.6.2.    Contextul social al turismului cultural / 80
2.6.3.    Contextul economic al turismului cultural / 85
2.6.4.    Contextul politic al turismului cultural / 89
2.6.5.    Programul „Capitala culturala europeana” / 93
2.7.    Turismul arheologic / 97
2.7.1.    Avantaje, dezavantaje si principii directoare / 97
2.7.2.    Recomandari pentru cei interesati in administrarea, exploatarea si vizitarea siturilor arheologic / 102
2.8.    Turismul de aventura / 104
2.8.1.    Piata turismului de aventura / 104
2.8.2.    Dimensiunea pietei / 107
2.8.3.    Sporturile extreme / 111

CAPITOLUL 3. PROGRAM DE ORGANIZARE SI COMERCIALIZARE A UNUI PRODUS TURISTIC CU TEMA / 122
3.1.    Structura program / 122
3.2.    Studiu de caz: Program de organizare si comercializare a unui produs turistic cu tema „Sibiu-Cunoastere si relaxare” / 125
3.3.    Recenzie / 130

CAPITOLUL 4. CIRCULATIA TURISTICA / 131
4.1.    Metode de inregistrare a circulatiei turistice / 131
4.2.    Modalitati de cuantificare a circulatiei turistice / 132
4.3.    Fluxurile turistice: continut, cauze, forme / 136
4.4.    Circulatia turistica a Romaniei in anii 2014 si 2015 / 137
4.5.    Circulatia turistica la nivel international in perioada 2014-2015 / 140

CAPITOLUL 5. CONTUL SATELIT AL TURISMULUI-2015 / 149
5.1.    Contributia economica a turismului si calatoriilor la nivel mondial / 151
5.2.    Contributia economica a turismului si calatoriilor   la   nivelul Europei / 158
5.3.    Contributia economica a turismului si calatoriilor la nivelul Romaniei / 160
5.4.    Studiu de caz: Raportul Forumului Economic Mondial privind Competitivitatea Turismului si Calatoriilor in anul 2015 / 163

CAPITOLUL 6. SCURT ISTORIC AL TURISMULUI ROMANESC / 168
6.1.    De la inceputuri pana in anul 1990 / 168
6.2.    Perioada contemporana / 188
6.3.    Cateva personalitati ale vremurilor trecute / 190
6.4.    Trasee si locuri de popas stravechi / 192

CAPITOLUL 7. ORGANIZATIA MONDIALA A TURISMULUI / 195
7.1.    Scurt istoric / 196
7.2.    Membri / 200
7.3.    Domenii de activitate / 202
7.4.    Activitati regionale / 207
7.5.    Modul de finantare / 208
7.6.    Modul de functionare. / 208

CAPITOLUL 8. PIATA TURISTICA / 210
8.1.    Concept si caracteristici / 210
8.2.    Oferta turistica / 211
8.2.1.    Definire, continut, caracteristici / 211
8.2.2.    Metode de descriere a ofertei turistice / 212
8.2.3.    Ciclul de viata al unei oferte turistice / 213
8.2.4.    Indicatori de masurare a ofertei turistice / 213
8.3.    Cererea turistica si consumul turistic / 215
8.3.1.    Elemente introductive / 215
8.3.2.    Indicatorii de masurare a cererii turistice / 215
8.4.    Preturile produselor turistice. / 219

CAPITOLUL 9. PATRIMONIUL MONDIAL  CULTURAL  SI NATURAL U.N.E.S.C.O. DIN ROMANIA / 221
9.1.    Criteriile care stau la baza includerii bunurilor naturale si culturale pe Lista Patrimoniului Mondial / 221
9.2.    Siturile din Romania aflate pe Lista Patrimoniului Mondial U.N.E.S.C.O / 224
9.3.    Patrimoniul Cultural Imaterial al Umanitatii UNESCO-Romania / 234
9.3.1.    Dansul Calusului / 234
9.3.2.    Doina / 235
9.3.3.    Tehnica ceramicii traditionale de Horezu / 235
9.3.4.    Colindatul de ceata barbateasca / 235
9.3.5.    Dansul fecioresc din Ardeal / 236
9.4.    Lista indicativa a Patrimoniului Mondial UNESCO-Romania / 237
9.5.    Programul „Tezaure umane vii” / 238
9.6.    Alte initiative / 238

CAPITOLUL 10. IMPORTANTA CALITATII MEDIULUI PENTRU TURISM / 239
10.1.    Abordarea OMT cu privire la calitatea in turism / 239
10.2.    Conceptul de calitate totala in turism / 241

CAPITOLUL 11. BAZA TEHNICO-MATERIALA A TURISMULUI / 244
11.1.    Componentele bazei tehnico-materiale a turismului / 244
11.2.    Dinamica si distributia teritoriala a unitatilor si locurilor de cazare din Romania, in anii 2014 si 2015 / 245

CAPITOLUL 12: PERSONALUL DIN INDUSTRIA TURISTICA / 250
12.1.    Specificitatea profesiunilor din turism / 250
12.2.    Populatia ocupata in hoteluri si restaurante din Romania, in perioada 2013-2015. / 251
12.3.    Indicatorii ocuparii fortei de munca / 259

CAPITOLUL 13. SERVICIILE TURISTICE / 261
13.1.    Caracteristicile serviciilor turistice / 261
13.2.    Tipologia serviciilor turistice / 262

CAPITOLUL 14: INDICATORII DE CUANTIFICARE A EFICIENTEI ECONOMICE SI SOCIALE A TURISMULUI / 264
14.1.    Indicatorii generali / 264
14.2.    Indicatorii eficientei activitatii de cazare si cai de crestere a acesteia / 266

14.3. Indicatorii eficientei activitatii de alimentatie si cai de crestere a acesteia / 267
14.4. Indicatorii eficientei transporturilor turistice si cai de crestere a acesteia / 269
14.5. Indicatorii eficientei investitiilor in turism / 269
14.6. Eficienta sociala a turismului / 270

CAPITOLUL 15. STUDII DE CAZ SI APLICATII  / 271
15.1. Elasticitatea cererii pentru turism / 271
15.1.1. Elasticitatea cererii in functie de venit / 271
15.1.2. Elasticitatea cererii in functie de pret  / 272
15.2. Calculul principalilor   indicatori ce caracterizeaza circulatia turistica / 273
15.2.1. Preferinta relativa / 273
15.2.2. Sejurul mediu / 274
15.2.3. Densitatea turistica  / 275
15.2.4. Intensitatea turistica / 276
15.2.5. Incasari si cheltuieli turistice / 277
15.3. Determinarea functiei turistice  / 277
15.4. Analiza fluxurilor turistice / 280
15.5. Determinarea gradului de utilizare a capacitatii de cazare / 282
15.6. Sezonalitatea activitatii turistice / 284
15.7. Eficienta activitatii turistice / 287
15.8. Alte studii de caz / 288

Anexa nr. 1 / 289

Bibliografie / 290

Turismul reprezinta pentru multe tari ale lumii o industrie vitala si o activitate generatoare de venituri, prin efectele sale directe, indirecte si induse asupra celorlalte ramuri economice si asupra economiei pe ansamblu. Astfel, pentru al cincilea an consecutiv (2015), industria turistica a inregistrat o crestere (+2,8%) care a depasit-o pe cea a economiei mondiale (+2,3%) dar si pe cea a altor sectoare. Pe ansamblu, in anul 2015, turismul a generat 7,2 trilioane $ (9,8% din PIB-ul global) si a sprijinit crearea a 284 milioane locuri de munca, ceea ce inseamna ca 1 din 11 locuri de munca la nivel mondial sunt in industria turistica.
Prognozele pentru anul 2016 arata o industrie turistica puternica, rezistenta si adaptabila, in ciuda sensibilitatii la anumiti factori precum terorismul si calamitatile naturale, cele mai mici preturi ale petrolului din ultimii ani stimuland cererea pentru transporturi la costuri reduse. Problemele de siguranta si securitate vor continua sa provoace dificultati in anii urmatori. Se asteapta ca industria turistica sa genereze pana in anul 2026 peste 370 milioane locuri de munca. O astfel de crestere va determina existenta a numeroase destinatii turistice din intreaga lume care sa ofere un mediu favorabil pentru dezvoltarea afacerilor.
In acest scop, apare necesitatea unei colaborari eficiente intre institutiile publice si sectorul privat din intreaga lume.
In acest context, lucrarea de fata intitulata „Economia industriei turistice” isi propune o analiza a acestei ramuri din punct de vedere economic si socio-cultural, apeland la date statistice consacrate oferite de Consiliul Mondial pentru Turism&Calatorii (WTTC) si de Organizatia Mondiala a Turismului (WTO), dar si la studii de caz pe forme de turism si destinatii turistice. Sunt abordate, deopotriva, atat evolutii si tendinte la nivel national si international cat si indicatori de eficienta economica si sociala a activitatii turistice.
In lucrare sunt prezentate, pe langa elementele de ordin teoretic ce caracterizeaza aceasta disciplina, precum concepte, tipologii, metode, instrumente, indicatori de masurare, si elemente de patrimoniu romanesc situat pe Lista Patrimoniului Mondial UNESCO, precum patrimoniul material cat si cel imaterial, definitorii pentru locul si rolul Romaniei ca destinatie turistica la nivel mondial.
Prin urmare, lucrarea de fata se adreseaza studentilor si masteranzilor care studiaza in cadrul facultatilor cu profil economic, turistic si geografic, cercetatorilor, specialistilor in domeniu, agentilor economici publici sau privati, institutiilor cu profil turistic, dar si turistilor de pretutindeni, reprezentand punctul  de plecare in aprofundarea cercetarii de specialitate in domeniul turistic, geografic dar si in sectoarele conexe.
De-a lungul timpului, oamenii s-au deplasat in scop turistic indiferent de intemperii, acte teroriste, calamitati naturale, nivelul preturilor, deoarece practicarea turismului le permite sa se relaxeze, sa-si refaca starea fizica si psihica, sa-si imbogateasca nivelul de cunoastere, sa-si faca noi prieteni reprezentati de alte persoane sau de natura si peisaje deosebite, ceea ce le permite sa o ia de la capat in fiecare zi.

Autorul

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!