Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro:  0745 204 115     

Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitara Statistică pentru afaceri - Gheorghe Savoiu

23,11 Lei

ISBN: 978-606-591-299-1

DOI: 10.5682/9786065912991

Anul publicării: 2011

Editia: II

Pagini: 254

Editura: Editura Universitara

Autor: Gheorghe Savoiu

Stoc epuizat
Cod Produs: 9786065912991 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Review-uri (0)

Parafrazând cele spuse cândva de către John Rockefeller, referitoare la “iscusinţa de a intra in relaţia cu oamenii”, pentru care merită să plăteşti mai mult decât pentru oricare altă iscusinţă omenească aflată sub soare, ar trebui subliniat de la bun început că la aceasta trăsătură esenţială, antreprenorul contemporan în calitate de element nodal al reţelei economiei de piaţă şi al sistemelor sociale, mai adaugă o abilitate unică şi ea, dar la fel de costisitoare, respectiv aceea de a înţelege prompt mesajul statisticii economice şi sociale, reflectat atât în indicatorii afacerii şi pieţei în general, cât şi în cei ai reţelelor sociale şi protecţiei mediului. Informaţia este cheia de boltă a spiritului antreprenorial, dar fără gândirea antreprenorială însoţită de cea statistică toate interfeţele personale şi informaţionale sunt iluzorii încă din timpuri socratice. Ce anume se poate scrie despre gândirea statistică pentru a o face tot mai utilă în afaceri? Care ar fi elementele ce trebuie păstrate din gândirea statistică cu aplicabilitate generală şi unghiul original de vedere al spiritului antreprenorial sau al managementului afacerii sau cum ar arăta o abordare statistică inovativă şi pragmatică în afaceri? Care sunt natura şi esenţa statisticii? Gândirea antreprenorială cu ajutorul celei statistice trebuie să determine:  a) valorile de bază ale situaţiei problematice care impune o decizie în termeni probabilistici; b)  valoarea aşteptată prin maximizarea câştigurilor aşteptate în viitorul mai îndepărtat; c) funcţia de utilitate subiectivă aşteptată; d) valoarea efectului şi corectitudinii opţiunii cu speranţa că informaţiile fiind bine analizate antreprenorial şi metodic prelucrate statistic nu va apare regretul postdecizional.
Variabilitatea cursurilor de statistică în sine constituie un prilej inedit de analiză statistică aplicată. Gândirea statistică, atât de necesară antreprenorului şi managerului modern, atrasă perpetuu de variabilitate şi diversitate, reuşeşte să identifice similitudini în ceea ce priveşte structurarea internă în aproape toate afacerile, ca şi în cărţile de statistică, fie că este vorba de statistică pentru economişti, pentru afaceri, pentru turism etc. De aceea, un grad ridicat de omogenitate globală tematică se poate regăsi în metodele prezentate în această carte. Nu pot lipsi din formarea antreprenorului şi managerului nici metoda grupării, a indicatorilor relativi şi a indicatorilor tendinţei centrale, nici metodele de determinare a variaţiei, simetriei şi excesului sau excentricităţii în seriile de date unidimensionale, şi nici metoda analizei dispersionale, determinaţiei şi nedeterminaţiei factoriale, în ipotezele de cunoaştere şi explicare a lumii economice şi sociale înconjurătoare. Metoda cercetării selective şi metoda regresiei sau corelaţiei statistice se vor îmbina cu metoda indicilor pentru a realiza construcţiile instrumentale practice contemporane ale economiei de piaţă, pentru a facilita înţelegerea legăturilor multidimensionale ale fenomenelor atipice şi aparent indeterministe de tipul celor inflaţioniste în afaceri sau legate de aspectele creşterii economice, echilibrării pieţelor de capital sau ocupării relative a forţei de muncă, comercializării externe ori protecţiei mediului, etc. Analiza statistică a seriilor cronologice şi teritoriale va contribui la formarea unor capacităţi necesare antreprenorului şi managerului modern de a prognoza sau estima şi de a  ierarhiza spaţial. În acelaşi timp o carte de statistică pentru afaceri trebuie să contribuie la însuşirea unui limbaj statistic, matematic şi economic, iar cu ajutorul metodelor şi instrumentelor specifice să formeze atitudini prompte şi reacţii metodologic riguroase în cuantificare şi cunoaşterea calitativă a afacerilor şi a activităţilor economice. Cartea de faţă este structurată într-un număr de numai opt capitole, pentru care s-au stabilit de la bun început cuprinsul, obiectivele, cuvintele cheie şi o bibliografie restrânsă, teste de autoevaluare, aplicaţii soluţionate şi aplicaţii propuse spre rezolvare. Acest curs sintetic este destinat segmentului celor ce înţeleg că timpul rămâne o resursă care nu se poate stoca şi doresc să deţină la finalul unei educaţii academice secretele studiului individual aprofundat, specific structurat şi punctat de teste de autoevaluare per capitol, care să faciliteze studiul iar mai târziu procesul de cunoaştere continuă, de acum devenit cerinţă europeană şi naţională, sub denumirea de long life learning.
După cum, în procesul de educaţie, profesorul este cel dintâi obligat a face saltul calitativ prin acumularea de informaţii necesare, din mai multe domenii educaţionale, valorificând modalităţi diferite de gândire despre acelaşi obiect de realitate, pe care doreşte să-l expună dialogului său cu studenţii, tot astfel antreprenorul sau managerul va trebui să apeleze la informaţii diverse şi la metode tot mai rapide de prelucrare a acestora pentru a lua decizia necesară şi corectă pentru a iniţia şi dezvolta o afacere sau o activitate într-o firmă. Aşa cum se poate constata că profesorul pe parcursul carierei sale didactice rămâne captiv pasiunii sale pentru modalitatea de a gândi preluată din modele şi metode sau reflectată în propria disciplină, tot astfel antreprenorul sau managerul devin sclavii propriilor modalităţi originale dar şi exclusiviste de gândire. Iată de ce principala ţintă a temelor acestei cărţi este aceea de a încerca să facă parteneri de dialog din profesor şi student, formator şi format, dar şi să aleagă alternativa pluralităţii metodologice, multidisciplinarităţii decizionale şi formative, sub impactul diversităţii formelor de gândire într-un spaţiu cu „n” dimensiuni, cum este cel al economiei globale contemporane...
Măsura în care această carte va avea un grad mai mare sau mai mic de utilitate practică depinde majoritar de sugestiile viitorilor cititori, colegi şi prieteni, cărora le mulţumesc cu anticipaţie pentru semnalarea oricăror aspecte, inclusiv a unor posibile erori, pe adresa gheorghe.savoiu@upit.ro.

 

Autorul
                                                                          

Gheorghe Savoiu

Studii: Academia de Studii Economice Bucuresti, Facultatea de Comert (1981)
Titluri stiintifice: Doctor în cibernetica si statistica economica (2000), Conferentiar universitar doctor la Universitatea de stat din Pitesti.
Carti publicate:
- Universul preturilor si indicii interpret (autor), Editura Independenta Economica, Pitesti, 2001;
- Statistica economica (aplicatii, teste, studii de caz) (coord.), Editura Independenta Economica, Pitesti, 2002; 
- Statistica afacerilor (coautor), Editura Independenta Economica, Pitesti, 2002; 
- Statistică financiara (coord.), Editura Independenta Economica, Pitesti, 2003; 
- Statistica generala. Argumente in favoarea formarii gandirii statistice (autor), Editura Independenta Economica, Pitesti, 2003; 
- Statistica aplicata in domeniul economic si social (autor), Editura Independenta Economica, Pitesti, 2004; 
- Statistica generala.  Elemente teoretice, teste tip grila, aplicatii si studii de caz (coord.), Editura Independenta Economica, Pitesti, 2004;
- Cercetari si modelari de marketing. Metode cantitative in cercetarea pietei (coord.), Editura Universitara, Bucuresti, 2005; 
- Coeziunea sociala concept si masurare (coautor), Editura Universitara, Bucuresti, 2005; 
- Valorificarea resurselor naturale, volumul III, Managementul cresterii eficientei valorificarii resurselor naturale (coautor), Editura International University Press, Bucuresti, 2005; 
- Proiecte cu finantare externa (coord.), Editura Independenta Economica, Pitesti, 2006; 
- Indrumar licenţă (coord.), Editura Independenta Economica, Pitesti, 2006; 
- Populatia lumii între explozie si implozie demografica (autor), Editura International University Press, Bucuresti, 2006;
- Statistica. Un mod stiintific de gandire (autor), Editura Universitara, Bucuresti, 2007; 
- Exploratory Domains of Econophysics. News: Papers of the workshops EDEN I&II (coord.), Editura Universitara, Bucuresti, 2009;
- Statistica: Mod de gandire si metode (autor), Editura Universitara, Bucuresti, 2009; 
- Econometrie (coord.), Editura Universitara, Bucuresti, 2009.

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!