Editura Universitara Instrumente de business. Managementul proiectelor. Planul de afaceri. Studiul de fezabilitate

-27%
50,00 Lei 36,50 Lei

ISBN: 978-606-28-0903-4

DOI: 10.5682/9786062809034

Anul publicării: 2019

Pagini: 366

Editura: Universitară

Autor: Georgeta Ilie

In stoc
Limita stoc
- +
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062809034 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Unde se gaseste
  • Review-uri (0)
Lucrarea de fata isi propune prezentarea unui set de instrumente care sa asigure baza formarii competentelor necesare oricarui manager. Intr-o forma grafica schematica, sunt aduse intr-o singura lucrare elementele esentiale specifice managementului proiectelor, planului de afaceri, studiului de fezabilitate, completate cu aspecte privind componentele mediului de afaceri sau identificarea surselor de finanțare a afacerilor, inclusiv condițiile și pașii de parcurs pentru extinderea unei afaceri in strainatate.
Pe parcursul desfasurarii carții sunt prevazute o serie de lucrari aplicative care ofera posibilitatea deprinderii abilitatilor necesare elaborarii si implementarii unui proiect, plan de afaceri sau studiu de fezabilitate, inclusiv din perspectiva elaborarii cu succes a unui proiect care sa se califice pentru obținerea unei finantari europene nerambursabile.
Cartea se adreseaza tuturor celor care considerand ca au identificat o idee de afaceri ingenioasa pentru un segment de clienți ținta particular sau care doresc sa iși uneasca forțele cu alți parteneri in atingerea unui obiectiv comun legat de implementarea cu succes a unei idei de afaceri, dar mai ales studenților, masteranzilor, angajaților cu responsabilitati directe in scrierea și derularea unor planuri de afaceri sau in aprobarea creditelor de afaceri.



 
  • Instrumente de business. Managementul proiectelor. Planul de afaceri. Studiul de fezabilitate

    Descarca
GEORGETA ILIE

INTRODUCERE / 15

1 MEDIUL DE AFACERI / 17
1.1 Segmentarea mediului de afaceri / 17
1.2 Analiza mediului de afaceri din perspectiva investitionala / 20
1.3 Analiza mediului de afaceri din perspectiva relațiilor generate de inițierea și dezvoltarea unei afaceri / 21
1.4 Elemente in identificarea unor oporturnitați și crearea unei structuri de afaceri de succes / 23

PARTEA I / 27
MANAGEMENTUL PROIECTELOR / 27
2 ELEMENTE INTRODUCTIVE: PROIECT, MANAGEMENTUL PROIECTULUI / 27
3 CARACTERISTICILE MANAGEMENTULUI PROIECTELOR / 29
3.1 Parțile interesate in implementarea unui proiect / 29
3.2 Caracteristicile unui proiect / 30
3.3 Documentatia proiectului / 32
3.4 Avantaje versus dezavantaje ale managementului proiectelor / 32
3.5 Reusita versus esecul proiectelor / 33
3.6 Principii utilizate in managementul proiectelor / 35
4 MATRICEA LOGICA / 36
4.1 Continutul matricei logice / 37
4.2 Etapele analizei logice a unui proiect / 43
4.3 Functionarea matricei logice / 45
4.3.1 Logica verticala / 45
4.3.2 Logica orizontala / 47
4.4 Etapele elaborarii unui proiect folosind matricea logica / 49
4.5 Verificarea finala a calitatii matricei logice / 58
4.6 Avantajele si limitele matricei logice / 59
5 CICLUL DE VIATA AL PROIECTULUI  (FAZELE PROIECTULUI) / 62
5.1 Initierea proiectului / 64
5.2 Planificarea proiectului / 65
5.2.1 Pașii procesului de planificare a proiectului / 68
5.2.2 Documente de management utilizate in planificarea proiectului / 78
5.3 Executia proiectului / 82
5.4 Monitorizarea si controlul proiectului / 83
5.5 Finalizarea proiectului / 85
6 DIAGRAMA GANTT / 86
6.1 Prezentare generala / 86
6.2 Avantaje versus dezavantaje ale utilizarii diagramei Gantt / 86
6.3 Etape pentru construirea diagramei Gantt / 88
6.4 Ilustrarea grafica a diagramei Gantt / 88
7 PROGRAMAREA DE RETEA (NETWORK SCHEDULING) / 86
7.1 Tehnica de Evaluare si Analiza a Programului  (Diagrama PERT) / 96
7.2 Diagrama Drumului Critic (Diagrama CPM) / 100
7.2.1 PERT si CPM - Deosebiri / 101
7.2.2 Etapele elaborarii planului proiectului / 102
7.2.3 Analiza proiectelor prin metodele PERT/CPM / 104
7.2.4 Exemplu Drum Critic / 104
7.2.5 Managementul proiectelor prin lant critic / 106
8 BUGETUL PROIECTULUI / 107
8.1 Definirea bugetului proiectului / 107
8.2 Tipuri de bugete de proiect / 108
8.3 Bugetul unui proiect finantat din fonduri europene / 108
8.4 Cerinte privind elaborarea bugetului unui proiect / 110
8.4.1 Recomandari generale / 110
8.4.2 Cerinte privind elaborarea unui buget pentu un proiect finantat din fonduri europene / 112
9 PROGRAME SOFTWARE UTILIZATE IN MANAGEMENTUL PROIECTELOR / 113
10 MANAGEMENTUL CALITATII IN PROIECTE / 117
11 MANAGERUL DE PROIECT ȘI FORMAREA ECHIPEI ACESTUIA / 119
11.1 Activitatile specifice managerului de proiect / 119
11.2 Echipa de proiect / 121
11.3 Competențele si profilul unui manager de proiect / 121
11.4 Stabilirea tipului de organizare a proiectului / 123
11.4.1 Organizarea piramidala / 123
11.4.2 Organizarea matriceala / 124

PARTEA A II-A / 125
MANAGEMENTUL PROIECTELOR DE INVESTITII / 125
12 ELEMENTE INTRODUCTIVE / 125
12.1 Conceptul de investiție / 125
12.2 Tipologia obiectivelor proiectelor de investiții / 126
12.3 Structura unui proiect de investiții / 129
12.4 Procesul investitional / 131
12.5 Caracteristicile proiectelor de investitii / 135
12.6 Elementele definitorii ale managementului investitiilor / 136
13 INDICATORI DE EVALUARE A PROIECTELOR DE INVESTITII / 137
13.1 Indicatori cu caracter general / 137
13.2 Indicatori de baza ai procesului investițional / 139
14 INDICATORI DINAMICI DE DETERMINARE A EFICIENTEI ECONOMICE A PROIECTELOR DE INVESTITII / 150
14.1 Influenta factorului timp asupra procesului investitional / 150
14.2 Tehnica actualizarii / 152
14.3 Eficienta economica a investitiilor / 156
14.3.1 Notiunea de eficienta economica a investitiilor / 156
14.3.2 Necesitatea calculelor de eficienta economica in evaluarea proiectelor de investitii / 157
14.4 Indicatori dinamici de calcul ai eficientei economice a investitiilor / 158
15 EVALUAREA EFICIENTEI PROIECTELOR DE INVESTITII PRIN INDICATORII B.I.R.D. / 161
15.1 Particularitatile metodologiei BIRD / 162
15.2 Indicatorii metodologiei BIRD / 163
16 ANALIZA COST-BENEFICIU IN PROIECTELE DE INVESTITII / 168
16.1 Importanta analizei cost-beneficiu in proiectele de investitii / 168
16.2 Etapele analizei cost-beneficiu / 171

PARTEA A III-A / 177
PLANUL DE AFACERI / 177
17 ELEMENTE INTRODUCTIVE / 177
17.1 Utilitatea planului de afaceri / 177
17.2 Variante de structuri pentru elaborarea unui plan de afaceri / 178
18 CONTNUTUL UNUI PLAN DE AFACERI / 182
18.1 Rezumatul ideii de afaceri propuse / 182
18.2 Descrierea firmei care implementeaza planul de afaceri / 182
18.3 Obiectivele, viziunea si strategia afacerii / 184
18.3.1 Obiective / 184
18.3.2 Viziune / 186
18.3.3 Strategia afacerii / 186
18.4 Justificarea proiectului in contextul prezentarii istoricului afacerii (pentru afacerile existente) sau al identificarii unei noi idei de afaceri (pentru afacerile noi) / 187
18.4.1 Prezentarea evolutiei afacerii / 187
18.4.2 Contextul identificarii unei noi idei de afaceri (pentru afacerile noi) / 190
18.5 Management si resurse umane / 190
18.6 Analiza pietei / 192
18.6.1 Piata actuala (pentru o afacere existenta) / 192
18.6.2 Piata noului produs/ serviciu / 196
18.6.3 Strategia de comercializare / 204
18.6.4 Activitati de promovare a vanzarilor noului produs / 205
18.7 Descrierea procesului de productie / 206
18.7.1 Descrierea sintetica a procesului tehnologic / 206
18.7.2 Impactul asupra mediului / 206
18.8 Investitii necesare / 206
18.8.1 Graficul de realizare a investitiei / 207
18.8.2 Descrierea surselor de finantare a investitiei / 207
18.8.3 Descrierea investitiei propuse in contextul procesului tehnologic / 207
18.8.4 Asigurarea cu utilitati / 208
18.8.5 Modificarile necesare la echipamentele/ cladirile existente / 208
18.8.6 Modificarile necesare in structura si numarul personalului angajat / 208
18.9 Venituri si cheltuieli de operare / 208
18.9.1 Venituri anuale din productie / 208
18.9.2 Riscuri care influenteaza prognoza / 209
18.9.3 Analiza costurilor de operare (dupa implementarea investitiei) / 209
18.10 Proiectii financiare / 212
18.10.1 storicul indicatorilor economici (daca este cazul) / 216
18.10.2 Proiectiile financiare ale fluxului de numerar (Cash-Flow) / 217
18.10.3 Situatia simplificata a fluxului de numerar / 223
18.10.4 Contul de profit si pierdere / 224
18.10.5 Bilantul simplificat / 225
19 MODEL DE PLAN DE AFACERI PENTRU  ACCESAREA FONDURILOR EUROPENE / 227

PARTEA A IV-A / 239
STUDIUL DE FEZABILITATE / 239
20 ELEMENTE INTRODUCTIVE / 239
20.1 Studiul de prefezabilitate / 240
20.2 Studiul de fezabilitate / 244
20.3 Analiza financiara / 249
20.3.1 Obiectivele analizei financiare / 249
20.3.2 Indicatorii de performanta specifici analizei financiare / 250
20.4 Analiza economica / 261
20.4.1 Rolul si obiectivele analizei economice / 261
20.5 Analiza de risc si senzitivitate / 265
20.6 Analiza cost-beneficiu (ACB) / 268
20.6.1 Importanta si obiectivele ACB / 268
20.6.2 Elemente specifice ACB / 269
20.6.3 Etapele ACB / 275
21 STUDIU DE CAZ. STUDIU DE FEZABILITATE PRIVIND EFICIENTA UNUI PROIECT DE INVESTITII / 280
21.1 Date generale despre obiectivul de investitii / 280
21.1.1 Scurta prezentare a proiectului / 280
21.1.2 Estimarea costului proiectului si esalonarea cheltuielilor de investitii de-a lungul perioadei de executie / 281
21.1.3 Finantarea proiectului de investitii / 283
21.1.4 Estimarea  veniturilor si cheltuielilor de exploatare pe durata de viata a proiectului / 284
21.2 Calculul amortizarii si a valorii reziduale / 286
21.3 Analiza capacitatii de rambursare a creditului si a capacitatii de autofinantare / 290
21.3.1 Analiza capacitatii de rambursare a creditului / 290
21.3.2 Analiza capacitatii de autofinantare / 292
21.4 Analiza economica si analiza financiara a proiectului de investiții / 295
21.4.1 Analiza financiara / 295
21.4.2 Analiza economica / 302
21.5 Analiza de senzitivitate / 307
22 MODEL DE STUDIU DE FEZABILITATE PENTRU FINANȚAREA ACTIVITATILOR TURISTICE DIN FONDURI EUROPENE / 312

PARTEA A V-A / 323
FINANTAREA PROIECTELOR DE INVESTITII / 323
23 SURSE DE FINANTARE A PROIECTELOR DE INVESTITII / 323
23.1 Surse naționale de finantare a investitiilor / 323
23.2 Surse internationale de finantare a proiectelor de investitii / 332
24 FONDURILE EUROPENE – SURSA DE FINANTARE A PROIECTELOR DE AFACERI IN ROMANIA / 335
24.1 Fondurile structurale si de coeziune, programele operationale, obiectivele acestora pentru perioada 2007-2013 / 335
24.2 Strategia Europa 2020 – obiective, prioritati, initiative / 337
24.3 Fondurile europene pentru perioada 2014-2020 – prezentare sintetica / 338
24.4 Etapele accesarii și obtinerii fondurilor europene / 340
25 RISCURI ASOCIATE IMPLEMENTARII  PLANURILOR DE AFACERI / 344
25.1 Elemente introductive / 344
25.2 Macroriscuri / 345
25.3 Microriscuri / 347
25.4  Influenta riscului de tara asupra proiectelor de investitii / 349

PARTEA A VI-A / 352
STRATEGII DE EXTINDERE A AFACERILOR  IN STRAINATATE / 352
26 CONDITIILE EXTINDERII UNEI AFACERI IN STRAINATATE / 352
27 STADIILE PROCESULUI DE INTERNATIONALIZARE A UNEI AFACERI / 354
27.1 Intrarea initiala pe o piata straina / 355
27.2 Investirea in facilitati comerciale / 356
27.3 Deplasarea de-a lungul lantului creator de valoare adaugata / 357
27.4 Adancirea si extinderea lantului creator de valoare / 359
27.5 Integrarea regionala sau globala a lantului creator de valoare / 360

BIBLIOGRAFIE / 362

Lucrarea de fata isi propune prezentarea unui set de instrumente care sa asigure baza formarii competentelor necesare oricarui manager. Intr-o forma grafica schematica, sunt aduse intr-o singura lucrare elementele esentiale specifice managementului proiectelor, planului de afaceri, studiului de fezabilitate, completate cu aspecte privind componentele mediului de afaceri sau identificarea surselor de finanțare a afacerilor, inclusiv condițiile și pașii de parcurs pentru extinderea unei afaceri in strainatate.
Pe parcursul desfasurarii carții sunt prevazute o serie de lucrari aplicative care ofera posibilitatea deprinderii abilitatilor necesare elaborarii si implementarii unui proiect, plan de afaceri sau studiu de fezabilitate, inclusiv din perspectiva elaborarii cu succes a unui proiect care sa se califice pentru obținerea unei finantari europene nerambursabile.
Lucrarea urmareste o serie de obiective intre care se remarca urmatoarele: prezentarea cunostintelor specifice managementului proiectelor; intelegerea sistemica si practica a unui proiect; intocmirea si parcurgerea fazelor unui proiect; cunoasterea modalitatilor de lucru in echipa in cadrul unei proiect; asigurarea resurselor operationale ale unui proiect; conceperea si administrarea bugetului unui proiect; gestionarea comunicarii in cadrul unui proiect; identificarea si prevenirea riscurilor asociate unui proiect; dezvoltarea aptitudinilor si competentelor decizionale necesare rezolvarii problemelor complexe din mediul organizational actual; intelegerea sistemica a planului de afaceri și a studiului de fezabilitate; dezvoltarea aptitudinilor, abilitatilor si competentelor in elaborarea si implementarea unui plan de afaceri și studiu de fezabilitate; desfasurarea ideii afacerii in elemente specifice in vederea verificarii si demonstrarii viabilitatii acesteia; evidentierea avantajelor reale ale unei afaceri; dobandirea cunostintelor necesare intocmirii si implementarii proiectelor cu finantare din fonduri structurale; iar pentru cei care indraznesc mai mult, care sunt condițiile de indeplinit, respectiv pași de urmat, pentru ieșirea unei afaceri in afara spațiului local sau național unde a fost creata și s-a dezvoltat.
Cartea se adreseaza tuturor celor care considerand ca au identificat o idee de afaceri ingenioasa pentru un segment de clienți ținta particular sau care doresc sa iși uneasca forțele cu alți parteneri in atingerea unui obiectiv comun legat de implementarea cu succes a unei idei de afaceri, dar mai ales studenților, masteranzilor, angajaților cu responsabilitati directe in scrierea și derularea unor planuri de afaceri sau in aprobarea creditelor de afaceri.

Martie 2019

Autoarea

www.editurauniversitara.ro

Scrie un review


Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!