Editura Universitara Rolul managementului in gestionarea eficienta a activitatii firmei

-20%
32,00 Lei 25,60 Lei

ISBN: 978-606-28-0839-6

DOI: 10.5682/9786062808396

Anul publicării: 2018

Editia: I

Pagini: 198

Editura: Universitară

Autor: Valentina Zaharia, Mihaela-Mirela Dogaru, Elena David, Gabriel Nastase, Cristina Stefan

In stoc
Limita stoc
- +
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062808396 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Unde se gaseste
  • Review-uri (0)
Interactiunile unei intreprinderi cu mediul de afaceri concurential al unei economii globalizate produce schimbari permanente in comportamentul intreprinderilor.
In acest context, “Managementul intreprinderii” este o disciplina de actiune directa pentru imbunatatirea situatiei economico-financiara a intreprinderilor.
Gestiunea intreprinderii ofera tehnicile si metodele de actiune practica financiara pentru identificarea surselor de capital si alocarea lor eficienta in scopul realizarii obiectivului major al intreprinderii, care vizeaza cresterea valorii acesteia, a patrimoniului net al actionarilor.
Structurata pe principalele actiuni ale practicii financiare la nivel microeconomic respectiv analiza, planificarea, gestiunea pe termen scurt si strategia financiara, fiecare capitol al cursului prezinta aspectele teoretice de fundamentare a indicatorilor de analiza gestiune si planificare a intre- prinderilor.
Mediul financiar in care evolueaza intreprinderile le determina pe acestea sa utilizeze numeroase instrumente si posibilitati de actiune specifice, dar in acelasi timp li se conditioneaza si anumite constrangeri.
Intreprinderile isi desfasoara activitatea intr-un mediu financiar complex si intr-o permanenta schimbare, fapt pentru care influentele interne si externe proprii acesteia se exercita si asupra gestiunii financiare.
  • Rolul managementului in gestionarea eficienta a activitatii firmei

    Descarca
MIRELA-MIHAELA DOGARU 
VALENTINA ZAHARIA
CRISTINA STEFAN 
GABRIEL NASTASE
ELENA DAVID

INTRODUCERE / 9

CAPITOLUL 1. FIRMA SI RELATIILE SALE CU MEDIUL ECONOMIC / 11
1.1.    Firma si intreprinzatorii / 11
1.1.1.    Conceptul de firma si intreprinzator / 11
1.1.2.    Mediul ambiant al firmei / 13
1.1.3.    Tipologia firmelor / 14
1.2.    Firma in evolutie / 20
1.2.1.    Cresterea firmei / 20
1.2.2.    Asocierea si regruparea firmelor / 21
1.3.    Reteaua de intreprinderi, o premisa manageriala in economia sociala de piata / 24
1.3.1.    Elementele definitorii privind reteaua de intreprinderi / 24
1.3.2.    Competitivitatea intreprinderilor in retea / 30
1.3.3.    Externalizarea ca strategie pentru crearea retelelor de intreprinderi / 34
1.3.4.    Avantajele retelei de intreprinderi / 36
1.3.5.    Federalizarea intreprinderilor in vederea edificarii retelelor / 37
1.3.6.    Organizarea retelei de intreprinderi / 46

CAPITOLUL 2. ORGANIZAREA STRUCTURALA A FIRMEI SI PROCESUL DECIZIONAL / 49
2.1.    Elementele structurii organizatorice / 49
2.1.1.    Postul de munca / 50
2.1.2.    Functia / 50
2.1.3.    Sfera de autoritate / 51
2.1.4.    Compartimentul de munca / 51
2.1.5.    Filierele ierarhice / 52
2.1.6.    Nivelurile ierarhice / 52
2.1.7.    Relatiile dintre compartimentele de munca / 54
2.2.    Tipuri de structuri organizatorice / 56
2.2.1.    Structura ierarhica / 56
2.2.2.    Structura functionala / 58
2.2.3.    Structura ierarhic – functionala (mixta) / 59
2.3.    Procesul decizional in firma / 60
2.3.1.    Decizia si elementele sale / 60
2.3.2.    Tipologia deciziilor / 62
 
CAPITOLUL  3. ANALIZA ECHILIBRULUI FINANCIAR AL INTREPRINDERII
/ 65
3.1.    Consideratii teoretice / 65
3.2.    Analiza echilibrului patrimonial (analiza bilantului financiar) / 65
3.3.    Analiza echilibrului functional (analiza bilantului functional) / 67

CAPITOLUL 4. ANALIZA REZULTATELOR INTREPRINDERII / 69
4.1.    Consideratii teoretice / 69
4.2.    Soldurile intermediare de gestiune / 69
4.3.    Capacitatea de autofinantare / 71
4.4.    Analiza pragului de rentabilitate / 73

CAPITOLUL  5. ANALIZA FLUXURILOR FINANCIARE / 75
5.1.    Consideratii teoretice / 75
5.2.    Tabloul de finantare / 75
5.3.    Situatia fluxurilor de trezorerie / 76
5.4.    Analiza fluxurilor de trezorerie din perspectiva evaluarii intreprinderii / 79

CAPITOLUL 6. DIAGNOSTICUL FINANCIAR AL RENTABILITATII SI RISCULUI / 82
6.1.    Consideratii teoretice / 82
6.2    Diagnosticul rentabilitatii / 82
6.2.1    Ratele de marja / 82
6.2.2    Ratele de rotatie / 83
6.2.3    Ratele de structura a capitalurilor / 83
6.2.4. Ratele de rentabilitate a capitalurilor / 84
6.2.    Diagnosticul riscului intreprinderii / 88
6.3.1.    Riscul economic / 88
6.3.2.    Riscul financiar / 89
6.3.3.    Riscul total / 89
6.3.4.    Riscul de faliment / 90

CAPITOLUL 7. NECESITATILE DE FINANTARE ALE ACTIVITATII INTREPRINDERII / 93
7.1.    Consideratii teoretice / 93
7.2.    Vitezele de rotatie prin cifra de afaceri / 93
7.3.    Sistemul de rate cinetice / 94
7.4.    Metoda normativa de previziune a echilibrului financiar / 95

CAPITOLUL 8. BUGETELE INTREPRINDERII / 96
8.1.    Consideratii generale / 96
8.2.    Bugetul Productiei / 97
8.2.1.    Elaborarea planului de productie / 97
8.2.2.    Previziunea (antecalculatia) costurilor de productie / 98

CAPITOLUL 9. PREVIZIUNILE TREZORERIEI / 101
9.1.    Consideratii generale / 101
9.2.    Bugetul de trezorerie / 101
9.3.    Determinarea nivelului optim al trezoreriei / 101
 
CAPITOLUL  10.  CONTINUTUL GESTIUNII CICLULUI  DE EXPLOATARE / 105
10.1.   Consideratii generale / 105

CAPITOLUL 11. NECESITATI DE FINANTARE ALE CICLULUI DE EXPLOATARE / 109
11.1.    Consideratii generale / 109
11.2.    Necesarul de finantare a ciclului de exploatare (NFCE) / 109

CAPITOLUL 12. FINANTAREA CICLULUI DE EXPLOATARE / 112
12.1.    Consideratii generale / 112
12.2.    Sursele proprii de finantare a ciclului de exploatare / 112
12.3.    Sursele atrase (datoriile din exploatare) / 112
12.4.    Sursele imprumutate pentru finantarea ciclului de exploatare / 113
12.4.1.    Elementele pentru fundamentarea costului creditelor / 115
12.4.2.    Costul creditelor de trezorerie / 115
12.4.3.    Costul creditelor de scont / 115

CAPITOLUL 13. DECIZII DE INVESTITII / 117
13.1.    Consideratii teoretice / 117
13.2.    Decizia de investitii in mediu cert / 117
13.3.    Decizia de investitii in mediu aleator / 119

CAPITOLUL 14. DECIZII DE FINANTARE PE TERMEN LUNG / 121
14.1.    Consideratii teoretice / 121
14.2.    Sursele proprii / 121
14.3.    Sursele imprumutate pe termen lung / 123
14.4.    Costul capitalului / 125
14.4.1.    Costul capitalului imprumutat / 125
14.4.2.    Costul capitalului propriu / 126
14.4.3.    Costul mediu ponderat al capitalului / 126

CAPITOLUL 15. ANALIZA MEDIULUI INTERN AL COMPANIEI / 128
15.1.    Resurse necesare / 129
15.2.    Capabilitati / 131
15.3.    Analiza lantului valoric / 135
15.4.    Cultura organizatiei / 137
15.5.    Rolul leadership-ului in managementul strategic / 138
15.6.    Matricea De Evaluare Interna (IFE) / 139

CAPITOLUL 16. ANALIZA MEDIULUI EXTERN / 144
16.1.    Prezentare generala / 144
16.2.    Macromediul firmei / 146
16.3.    Micromediul firmei / 154
16.4.    Analiza macro-mediului intreprinderii / 169

CAPITOLUL 17. LEASINGUL SI FRANCHISINGUL / 174
17.1.    Leasing – continut si mecanism / 174
17.1.1.    Continutul si avantajele operatiunii de leasing / 174
17.1.2.    Clasificarea operatiunilor de leasing / 177
17.1.3.    Contractul de leasing / 180
17.1.4.    Analiza eficientei operatiunii de leasing / 183
17.1.5.    Posibilitati de extindere a leasingului in tara noastra / 185
17.2.    Franchising – cesionarea dreptului de comercializare / 187
17.2.1.    Continutul operatiunilor de franchising / 187
17.2.2.    Contractul de franchising / 189
17.2.3.    Franchising-ul in comertul international / 193

BIBLIOGRAFIE / 195

Interactiunile unei intreprinderi cu mediul de afaceri concurential al unei economii globalizate produce schimbari permanente in comportamentul intreprinderilor.
In acest context, “Managementul intreprinderii” este o disciplina de actiune directa pentru imbunatatirea situatiei economico-financiara a intreprinderilor.
Gestiunea intreprinderii ofera tehnicile si metodele de actiune practica financiara pentru identificarea surselor de capital si alocarea lor eficienta in scopul realizarii obiectivului major al intreprinderii, care vizeaza cresterea valorii acesteia, a patrimoniului net al actionarilor.
Structurata pe principalele actiuni ale practicii financiare la nivel microeconomic respectiv analiza, planificarea, gestiunea pe termen scurt si strategia financiara, fiecare capitol al cursului prezinta aspectele teoretice de fundamentare a indicatorilor de analiza gestiune si planificare a intre- prinderilor.
Mediul financiar in care evolueaza intreprinderile le determina pe acestea sa utilizeze numeroase instrumente si posibilitati de actiune specifice, dar in acelasi timp li se conditioneaza si anumite constrangeri.
Intreprinderile isi desfasoara activitatea intr-un mediu financiar complex si intr-o permanenta schimbare, fapt pentru care influentele interne si externe proprii acesteia se exercita si asupra gestiunii financiare.

www.editurauniversitara.ro

Scrie un review


Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!