Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro:  0745 204 115     

Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitara Marfuri alimentare si securitatea consumatorului de alimente. Editia a II-a - Emilia Pascu

-15%
45,00 Lei 38,25 Lei

ISBN: 978-606-28-1451-9

DOI: https://doi.org/10.5682/9786062814519

Anul publicării: 2022

Editia: a II-a, revizuita si adaugita

Pagini: 262

Editura: Editura Universitara

Autor: Emilia Pascu

In stoc
Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062814519 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Review-uri (0)
Intr-o lume in care produse neconforme ameninta permanent si intr-o societate in care nivelul de trai determina deseori o alimentatie necorespunzatoare, autoarea, in calitate de titlular al cursului de Marfuri alimentare si securitatea consumatorului, predat la Facultatea de Management Turistic si Comercial din cadrul Universitatii Crestine Dimitrie Cantemir Bucuresti, al carei decan este din 2015, atrage atentia asupra celor mai importante aspecte privind produsele alimentare si compozitia acestora. 
Autoarea, care detine titlul de doctor in economie cu o teza despre produsele contrafacute si securitatea consumatorilor, ofera un instrument utile celor preocupati de calitatea produselor alimentare, atat in scop personal, dar si in calitate de personal angajat in domenii in care alimentele detin un rol important.
Preocuparile autoarei si domeniile de interes se regasesc in carti si cursuri universitare, publicate in tara si strainatate, in calitate de autor si coautor precum: Methods for estimating the counterfeiting phenomenon, Expertiza marfurilor, Designul si estetica marfurilor, Aspecte teoretice privind imbunatatirea relatiilor cu clientii, Notiuni privind calitatea roduselor si serviciilor - instrument in activitati economice, Armonizarea reglementarilor din Romania cu cele din UE privind contrafacerea marfurilor in relatie cu protectia consumatorilor, Baze teoretice si teset grila pentru managementul relatiilor cu clientii, Marfuri alimentare. O abordare globala, precum si numeroase articole ce acopera probleme privind atat calitatea produselor si serviciilor, cat si a vietii consumatorilor.   
  • Marfuri alimentare si securitatea consumatorului de alimente, editia a II-a

    Descarca
EMILIA PASCU

Prefata / 9

Capitolul 1. Elemente de teoria calitatii marfurilor si securitatea consumatorilor de alimente / 11
1.1.    Marfa si consumatorul / 11
1.2.    Calitatea produselor alimentare / 12
1.3.    Securitatea consumatorului de produse alimentare / 19
1.4.    Aspecte specifice standardizarii produselor alimentare / 24
Teste pentru autoevaluare / 32

Capitolul 2. Apa si sarurile minerale / 46
2.1.    Apa din compozitia alimentelor / 34
2.2.    Pastrarea stabilitatii produselor alimentare / 38
2.3.    Continutul de saruri minerale din produsele alimentare / 39
Teste pentru autoevaluare / 43

Capitolul 3. Glucidele si protidele din compozitia produselor alimentare / 46
3.1.    Prezentarea glucidelor din alimente     / 46
3.2.    Clasificarea si proprietatile glucidelor / 48
3.3.    Protidele din structura  produselor alimentare / 52
3.4.    Clasificarea si proprietatile protidelor din alimente / 53
Teste pentru autoevaluare / 57

Capitolul 4. Lipidele si vitaminele din produsele alimentare / 59
4.1.    Definirea lipidelor / 59
4.2.    Clasificarea lipidelor     / 60
4.3.    Transformarile si proprietatile lipidelor din produse alimentare / 64
4.4.    Vitaminele / 66
Teste pentru autoevaluare / 67

Capitolul 5. Enzimele si acizii din alimente / 73
5.1.    Enzimele / 73
5.2.    Acizii din produsele alimentare / 76
Teste pentru autoevaluare / 80

Capitolul 6. Substantele adaugate in compozitia produselor alimentare / 81
6.1.     Colorantii / 81
6.2.     Aditivii alimentari / 86
6.3.     Substantele tonifiante si aromatizante / 98
Teste pentru autoevaluare / 99

Capitolul 7. Substantele accidentale din produsele alimentare / 100
7.1.     Substantele contaminante / 100
7.2.     Clasificarea contaminantilor / 101
7.3.     Principalele grupe de contaminanti / 102
7.4.     Organismele modificate genetic / 106
Teste pentru autoevaluare / 109

Capitolul 8. Asigurarea stabilitatii si calitatii produselor alimentare / 110
8.1.     Principiile biologice ale conservarii produselor alimentare / 110
8.2.     Metode de conservare / 112
8.3.     Pastrarea, ambalarea si etichetarea produselor alimentare / 121
Teste pentru autoevaluare / 130

Capitolul 9. Produsele de morarit si panificatie / 132
9.1.     Structura bobului de cereale / 132
9.2.     Cele mai importante cereale / 134
9.3.     Produse obtinute din cereale / 137
    
Capitolul 10. Legumele, fructele si produsele industrializate din prelucrarea lor / 149
10.1.   Sortimentul de legume si fructe proaspete / 149
10.2.    Valoarea nutritiva a legumelor si fructelor proaspete / 151
10.3.    Produse din legume si fructe / 153
10.4.    Produsele ecologice / 155
Teste pentru autoevaluare / 160

Capitolul 11. Zaharul si produsele din zahar / 162
11.1.    Zaharul / 162
11.2.    Produsele zaharoase / 165
Teste pentru autoevaluare / 174

Capitolul 12. Condimentele si produsele alimentare stimulente / 176
12.1.    Condimentele / 176
12.2.    Calitatea produselor alimentare stimulente / 181
Teste pentru autoevaluare / 194
    
Capitolul 13. Laptele si produsele derivate / 196
13.1.    Compozitia chimica si valoarea nutritiva a laptelui / 196
13.2.    Clasificarea produselor lactate / 198
Teste pentru autoevaluare / 212

Capitolul 14 / 214
Ouale, pestele si produsele derivate din peste / 214
14.1.    Structura si compozitia oului / 214
14.2.    Structura si compozitia pestelui si a produselor derivate / 219
Teste pentru autoevaluare / 228

Capitolul 15. Carnea si produsele derivate / 230
15.1.    Valoarea nutritiva a carnii / 230
15.2.    Compozitia chimica a carnii / 232
15.3.    Clasificarea carnii / 234
Teste pentru autoevaluare / 242

Capitolul 16. Bauturile alcoolice / 244
16.1.    Bauturi alcoolice distilate / 244
16.2.    Bauturi alcoolice nedistilate / 248
16.3.    Bolile vinurilor / 251
16.4.    Berea / 254
Teste pentru autoevaluare / 257

Bibliografie / 259

Din cele mai vechi timpuri omul a fost preocupat de asigurarea hranei zilnice care sa‑i permita supravietuirea si activitatea cotidiana. De indata ce a fost constient de multiplele nevoi pe care le are organismul sau, a cautat sa‑si imbunatateasca si sa‑si diversifice alimentatia apeland la resursele naturale animale si vegetale 
Odata cu dezvoltarea societatii si datorita aparitiei noilor mijloace de prelucrare a materiilor prime naturale existente, alimentatia a cunoscut o evolutie diferita, trecand de la alimentul biologic, bazat pe alimente naturale integrale la cea bazata pe alimente culturale. In prezent consumatorul are o alimentatie complexa, de dorit cat mai echilibrata astfel incat sa asigure organismului toti nutrientii necesari.
Alimentatia este un proces prin care sunt introduse in organism peste cincizeci de substantele (nutrienti esentiali), necesare pentru crestere, dezvoltare, desfasurarea proceselor vitale si furnizarea de energie iar pentru omul modern, ea trebuie adaptata la conditiile in care isi desfasoara activitatea zilnica, astfel incat acesta sa ramana sanatos fizic si mental. 
Viata din ce in ce mai sedentara, stresul, lipsa de activitate fizica, faptul ca munca intelectuala are o pondere din ce in ce mai mare, face ca omul modern sa consume cantitati ridicate de produse stimulente (cafea, ceai, bauturi alcoolice) si de alimente gata preparate, cu un continut mare de aditivi chimici, indusi in eroare de gusturile care ne inseala de cele mai multe ori prin indemn la alimente nocive, devitalizate. Aceste aspecte negative ale alimentatiei actuale impun o educatie si la copii in vederea adoptarii si promovarii unei alimentatii rationale. Deja ne confruntam cu cazuri de obezitate la copii, ca urmare a consumului din ce in ce mai ridicat si mai des, de la varste din ce in ce mai mici, a unor alimente necorespunzatoare (junk‑food) care prin caracteristici organoleptice atragatoare indeamna la consum.
Alimentatia rationala determina consumul de alimente cu un continut complet si echilibrat de substante nutritive, vitamine si saruri minerale. Avand in vedere oferta extraordinara care se prezinta pe piata produselor alimentare, o alimentatie rationala nu este greu de realizat. Marfa disponibila este capabila sa satisfaca cele mai diverse gusturi, asigurand in acelasi timp si alimentatia rationala spre care trebuie sa tindem. 
Marfa este corespondentul material al unei necesitati de consum determinata. Acest corespondent material creat pentru a fi realizat de piata – obiect material (inclusiv ca suport pentru informatii variate) – apare in dubla ipostaza: ca produs‑entitate pana in faza contractarii, apoi ca lot de marfa identica, omogena si finita de produse pana in momentul vanzarii, cand este transmis consumatorului, din nou, ca produs‑entitate. Merceologia traditionala defineste marfa ca fiind un bun economic mobil destinat schimbului, care indeplineste anumite cerinte de materialitate si de transferabilitate. Aceasta poate fi considerata, pe de o parte, mijloc de satisfactie a unor nevoi particulare derivate din dorintele subiective si aspiratiile individului, iar pe de alta parte, sistem de mijloace de productie derivate din sistemul de consum social. 
In prezent, comportamentul de consum al consumatorilor tinde sa se uniformizeze datorita ofertei de marfuri din ce in ce mai diferentiata, mai complexa care raspunde mai bine asteptarilor. In realitate insa, consumul se bazeaza pe un numar mic de cereale, cartofi, carne, oua ale pasarilor crescute industrial in acest scop, grasimi emulsionate si rafinate. 
Marfa moderna privita ca un intreg, prezinta o componenta functionala – avand o destinatie precisa aceasta raspunde unui scop bine determinat; o componenta instrumentala – circulatia tehnico‑economica a marfii se bazeaza pe o logistica tehnica si comerciala judicios stabilite; o componenta estetica – marfa fiind o forma de mediere intre nevoile consumatorilor si posibilitatile producatorilor, bazata pe designul si estetica produsului si nu in ultimul rand include o componenta sociala, deoarece genereaza o anumita satisfactie in consum, determina preferinte si fidelizeaza consumatorul conferindu‑i un anume statut social. 
Tinand cont de solicitarea zilnica ce actioneaza asupra consumatorilor, este deosebit de important sa se acorde o atentie sporita alimentatiei si implicit calitatii alimentelor. 
O alimentatie sanatoasa presupune, in primul rand cunoasterea adevarului despre alimente si in al doilea rand eliminarea din dieta zilnica a celor nocive pentru organism. Mancand sanatos, bazandu‑ne pe informatii autentice, se pot evita neplaceri cauzate de bolile datorate un regim alimentar haotic. 
Ignorand relatia directa dintre alimentatie si sanatate, efectele negative nu vor intarzia sa apara, motiv pentru care materialul de fata se doreste un instrument util tuturor consumatorilor de produse alimentare, interesati sa cunoasca notiunile de baza ale unei alimentatii rationale, sanatoase.

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!