Intr-un mediu din ce in ce mai concurential, comunicarea organizationala devine un instrument strategic pentru manageri. Din punct de vedere strategic, managerii manifesta interes pentru alegerea unor sisteme de pilotare a activitatilor care asigura capitalizarea oportunitatilor. In acest scop, interventiile managerilor sunt directionate spre favorizarea schimbarii.
Referitor la schimbare, noi sustinem necesitatea trecerii de la comunicarea asimetrica la comunicarea simetrica. Viziunea asimetrica trateaza comunicarea drept un instrument care ajuta organizatia sa-si atinga scopurile, fara sa modifice in vreun fel actiunile sau sa caute unele compromisuri. Opus viziunii asimetrice, comunicarea simetrica se transforma intr-un proces in care apar compromisul si negocierea. De aceasta data, managerii rezolva conflictele prin negociere, promoveaza coordonarea si renunta la „razboiul pentru putere”.
Informatii conformitate produs
Dumitru Constantinescu
Absolvent al Academiei de Studii Economice, Bucuresti, este profesor universitar doctor emeritus al Facultatii de Economie si Administrarea Afacerilor, Universitatea din Craiova. Este conducator de doctorat in domeniul Management. Domeniile sale de competenta sunt: management, economia si gestiunea intreprinderii si comunicare organizationala. Cele mai multe publicatii stiintifice (studii, articole, carti) sunt cercetari in domeniul Management. In editura PRO UNIVERSITARIA – Bucuresti a publicat, in 2011, lucrarile: Comunicare organizationala, in 2011 si 2021 (reeditare) si Managementul riscurilor in mediul spitalicesc, in 2016 si 2021 (reeditare).
Laura Dinca
Absolventa a Facultatii de Economie si Administrarea Afacerilor, Universitatea din Craiova, este expert in relatii internationale la Universitatea de Medicina si Farmacie din Craiova si cadru didactic asociat la Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor, Universitatea din Craiova. A obtinut, in 2013, titlul stiintific de Doctor in economie, domeniul Management in urma sustinerii tezei de doctorat «Transversalitate si cooperare in cadrul intreprinderilor organizate in retea», conducator de doctorat Prof. univ. dr. Dumitru Constantinescu. Domeniile sale de competenta sunt management si relatii internationale. Cele mai multe conferinte si publicatii stiintifice (studii si articole) sunt cercetari in tematica transversalitatii. In editura PRO UNIVERSITARIA – Bucuresti a publicat lucrarea Managementul riscurilor in mediul spitalicesc, in 2016 si 2021 (reeditare).
Intr-un mediu din ce in ce mai concurential, comunicarea organizationala devine un instrument strategic pentru manageri. Din punct de vedere strategic, managerii manifesta interes pentru alegerea unor sisteme de pilotare a activitatilor care asigura capitalizarea oportunitatilor. In acest scop, interventiile managerilor sunt directionate spre favorizarea schimbarii.
Referitor la schimbare, noi sustinem necesitatea trecerii de la comunicarea asimetrica la comunicarea simetrica. Viziunea asimetrica trateaza comunicarea drept un instrument care ajuta organizatia sa-si atinga scopurile, fara sa modifice in vreun fel actiunile sau sa caute unele compromisuri. Opus viziunii asimetrice, comunicarea simetrica se transforma intr-un proces in care apar compromisul si negocierea. De aceasta data, managerii rezolva conflictele prin negociere, promoveaza coordonarea si renunta la „razboiul pentru putere”.