Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro:  0745 204 115     

Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitara Management in industria confectiilor - Cristian Paul Dumitrof

ISBN: 978-606-591-255-7

Anul publicării: 2011

Editia: I

Pagini: 238

Editura: Editura Universitara

Autor: Cristian Paul Dumitrof

Cod Produs: 9786065912557 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
  • Descriere
  • Autori
  • Review-uri (0)

Industria de confectii a fost si este un sector reprezentativ, mai ales pentru economii mai putin dezvoltate, pentru care folosirea unei politici comerciale active, de stimulare intensa a exporturilor, ca „locomotiva” a cresterii economice, constituie o coordonata a dezvoltarii economice. Acesta este si cazul Romaniei, pentru care sectorul confectiilor ramane, in pofida “pierderilor de viteza” din  ultimii ani, o componenta importanta a sistemului industrial.

          In contextul actual, determinat in principal de intensificarea globalizarii activitatilor economice, de accelerarea progresului tehnico-stiintific si de cresterea concurentei atat pe piata interna cat si pe cea internationala, in conditiile persistentei crizei economice si financiare  care afecteaza economia diferitelor tari, este din ce in ce mai dificil pentru intreprinderile care activeaza in acest domeniu, in sfera productiei, sa isi mentina si sa isi creasca pozitia concurentiala.

          Imbunatatirea pozitiei concurentiale a intreprinderilor din industria confectiilor din tara noastra constituie un deziderat a carui realizare implica practicarea consecventa la nivelul acestor firme a unui management strategic performant si profesionist, pentru gasirea unor raspunsuri adecvate la mutatiile care caracterizeaza mediul national si international si asigurarea unei dezvoltari durabile. Aceasta forma de conducere moderna situeaza in centrul preocuparilor managerilor problemele de ordin strategic, respectiv elaborarea unor strategii adecvate, de natura sa permita firmelor sa concureze cat mai eficace pe diverse piete.

          Astazi managementul strategic dispune de un sistem teoretic care raspunde criteriilor de definire a unei stiinte si de un registru de instrumente proprii care imbogatesc semnificativ gandirea si practica manageriala si ii adauga noi componente, pe masura amplificarii schimbarilor si provocarilor carora trebuie sa le faca fata firmele contemporane. Aparatul teoretic articulat si cuprinzator al managementului strategic ofera numeroase puncte de sprijin in abordarea noilor fenomene si procese economice ce se manifesta in perioada actuala in economia nationala si in cea mondiala, precum si o gama larga de metodologii de analiza si proiectare, in masura sa surprinda fenomene tot mai diversificate si mai complexe. Toate acestea implica un mare efort de asimilare si insusire de catre manageri a continutului si esentei managementului strategic, precum si a metodelor, tehnicilor si instrumentelor de analiza strategica.

In acest context, ratiunea principala care ne-a determinat sa elaboram prezenta lucrare a fost aceea de a completa, clarifica si operationaliza conceptele si instrumentele managementului strategic ce constituie un ajutor pretios in fundamentarea alternativelor strategice, facandu-le utile din punct de vedere cognitiv si pragmatic pentru managerii intreprinderilor din industria confectiilor din tara noastra.

Demersul realizat pe parcursul lucrarii este structurat pe doua planuri: teoretic si practic.

Abordarea teoretica a avut ca punct de pornire clarificarea principalelor concepte si notiuni cu  care se opereaza in cadrul managementului strategic si care il individualizeaza ca un domeniu specific al managementului firmei avand ca vocatie principala infruntarea schimbarii si, ulterior, abordarea sistematica, coroborata cu o serie de orientari pragmatice, a elementelor ce caracterizeaza profilul strategic al firmei: avantajul competitiv si pozitia concurentiala.

Abordarea practica a vizat atat caracteristicile definitorii ale mediului extern, oportunitatile si amenintarile actuale si de perspectiva si impactul estimat pe care acestea il vor avea asupra firmelor de profil, cat si clarificarea modului in care se poate aprecia conditia fiecarei firme in ansamblu – punctele forte si slabiciunile pe care le prezinta comparativ cu celelalte intreprinderi cu care se afla in concurenta, baza de resurse pe care o detine si o exploateaza, forta competitiva pe care o poseda. De asemenea, s-a aratat cum pot fi identificate posibilele solutii strategice pentru imbunatatirea pozitiei concurentiale pe exemplul unei grupe reprezentative de intreprinderi din industria confectiilor din tara noastra.

Cristian Paul Dumitrof

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!