La zece ani dupa ce a scris bestsellerul Excelenta in afaceri, Jim Collins revine – alaturi de Morten Hansen – pentru a raspunde la intrebari inedite.
Concluziile cercetarilor intreprinse de cei doi autori sunt absolut surprinzatoare. Pe de o parte, cei mai mari lideri nu sunt mai vizionari sau mai creativi decat competitorii lor si nici nu isi asuma mai multe riscuri; dar sunt mai disciplinati si mai pragmatici. Pe de alta parte, inovatia in sine nu e un argument decisiv intr-un mediu schimbator; mai importanta e abilitatea de a gestiona corect inovatia, de a combina creativitatea cu disciplina.
Collins si Hansen ajung astfel sa contrazica intelepciunea traditionala, formuland si explicand o serie de concepte inedite: „liderii 10X“, „marsul de 20 de mile“, „intai gloante, apoi ghiulele“, „mai sus de linia mortii“, „nu doar perspectiva, ci si detaliul“, „reteta «specific, metodic si consecvent»“, „rezultatul sansei“ etc.
Informatii conformitate produs
Jim Collins este autor si coautor al unor carti inovatoare, printre care Afaceri cladite sa dureze, Excelenta in afaceri si Drumul catre excelenta, toate traduse la Curtea Veche Publishing. Este profesor universitar si specialist in crearea si dezvoltarea marilor companii. Si‑a inceput cercetarile si cariera de profesor la Stanford University Graduate School of Business, care l-a recompensat in 1992 cu Distinguished Teaching Award. In 1995, a fondat un laborator de management in Boulder, Colorado, in care isi desfasoara cercetarile si se consulta cu directori executivi din corporatii si din sectorul social.
Jim Collins este licentiat in stiinte matematice si are o diploma in administrarea afacerilor. A primit titlul onorific de doctor din partea University of Colorado si din partea Peter F. Drucker Graduate School of Management, Claremont Graduate University. De‑a lungul timpului, Collins a lucrat cu importanti directori executivi din peste 100 de corporatii. De asemenea, a colaborat cu variate organizatii din sectorul social (de la institutii pentru educatie, arta si sanatate pana la unele religioase, administrative si guvernamentale).
A fost mereu preocupat de felul in care marile companii se dezvolta, ating marea performanta si se pot mentine la un nivel exceptional. In 2017, revista Forbes il clasa in topul 100 Greatest Living Business Minds.
MORTEN HANSEN este profesor de management la University of California, Berkeley (School of Information) si la INSEAD, Franta. De asemenea, a fost profesor la Harvard Business School. Anterior, Morten Hansen a lucrat in calitate de senior management consultant pentru Boston Consulting Group din Londra, Stockholm si San Francisco.
Hansen detine titlul de doctor, acordat de Graduate School of Business, Stanford University, institutie in cadrul careia a primit Jaedicke Award pentru performanta academica remarcabila.
Cercetarile sale au fost premiate si au aparut in publicatii academice de top, Hansen fiind castigator al Administrative Science Quarterly Award pentru contributii exceptionale in domeniul studiilor organizationale. A publicat o serie de articole extrem de apreciate in Harvard Business Review, despre colaborare, leadership si inovatie.
Este invitat in mod regulat sa tina discursuri si sa ofere consultanta pentru companii din lumea intreaga. E autor si coautor a doua carti.
Lucrarea de fata continua seria cartilor de succes scrise de Collins si Hansen despre leadership in afaceri si performanta pe termen lung.
De aceasta data, autorii abordeaza nu doar chestiunea performantei, ci si pe cea a mediilor instabile de afaceri cu care se confrunta liderii astazi.