Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro:  0745 204 115     

Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitara Bunuri alimentare - Compozitie, sortiment, prezentare, admisibilitate in distribuţie si consum - Alexandru Burda

33,71 Lei

ISBN: 978-606-591-207-6

Anul publicării: 2011

Editia: I

Pagini: 267

Editura: Editura Universitara

Autor: Alexandru Burda

Stoc epuizat
Cod Produs: 9786065912076 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Autori
  • Review-uri (0)

Caracteristicile de calitate ale bunului alimentar nu mai au deci o semnificatie strict tehnica ci si una simbolica, conforma cu perceptia individuala a fiecaruia, din punctul de vedere al nevoilor sale superioare si subiective. Calitatea bunurilor alimentare, chiar daca pe baza standardizarii este aceeasi, indiferent de marca produsului in cadrul aceluiasi sortiment, nu mai este aceeasi si pentru consumator care o va interpreta conform propriului set de cerinte si de standarde individuale. Se poate vorbi astfel de o personalizare a conceptului de calitate a bunurilor alimentare, justificata daca se are in vedere faptul ca la nivel individual calitatea a devenit principalul element de selectie a produselor.

Intr-un astfel de context, siguranta sanitara a alimentatiei capata o importanta deosebita. Aceasta componenta a noului mod de abordarea a calitatii, a suferit o mutatie semnificativa din punct de vedere al atitudinii consumatorului “occidental”, determinata de crizele alimentare de pe piata alimentara mondiala in general și a Uniunii Europene in special *. Aceste crize au avut și au ca efect principal o scadere radicala si brusca a sentimentului de siguranta a consumatorului insotita de o crestere a exigentei acestuia fata de producatori in ceea ce priveste garantarea inocuitatii bunurilor alimentare si o mai buna și mai completa comunicare a informatiilor legate de acestea. Pentru consumatorul “occidental”, nu mai este suficienta simpla protectie asigurata de normele de sanatate publica și de institutiile care au menirea de a le implementa și controla respectarea. Nu se mai pune problema simplei garantari a nivelului de securitate cat mai ales cea a elaborarii si comunicarii unor informatii cat mai complete asupra starii bunului alimentar care sa dea posibilitatea consumatorului de a alege singur in functie de reprezentarile personale asupra sanatatii si asupra naturii acestor bunuri, in functiile de preferintele sale legate de proprietatile lor organoleptice și pe baza cunoștintelor pe care le are in privinta conditiilor pe care un aliment trebuie sa le indeplineasca pentru nu prezenta riscuri sanitare.

Plecand de la preferintele personale, consumatorul modern cauta sa aleaga singur ceea ce considera el a fi favorabil pentru sanatatea si corpul sau. In acest context, protectia consumatorului nu trebuie sa se mai rezume exclusiv la felul in care bunurile alimentare raspund cerintelor de siguranta sanitara ci si la fiabilitatea si credibilitatea informatiilor legate de ele. Totodata insa, consumatorul “occidental”, solicita o oferta de bunuri alimentare bazata pe produse mai putin standardizate si uniformizate, si evident o mai mare varietate a acestora, care sa dea posibilitatea unei alegeri independente.

In sinteza, pentru consumatorul “occidental” actual, calitatea bunurilor alimentare poate fi definita ca fiind in primul rand capacitatea acestor bunuri de a raspunde cerintelor privind posibilitatea consumatorului de a alege atat produsul cat si caracteristicile pe baza carora se face alegerea, calitate evaluata și prin prisma capacitatii producatorilor de a asigura un nivel de securitate sanitara care sa confere consumatorului siguranta in consum.

Lucrarea de fata urmarește sa se inscrie in aceasta reabordare a conceptului de calitate a bunurilor alimentare. Printr-o prezentare simpla (dar nu lipsita de rigurozitate), clara și la obiect, lucrarea iși propune sa ofere, in primul rand consumatorului, o serie de informatii, care sa vina in completarea acelora pe care le obtine de la producator, sa permita acestuia sa identifice mai ușor acele informat ii pe care trebuie sa le “solicite” producatorului, atunci cand iși propune sa achizitioneze un produs alimentar, sa ii permita evaluarea felului in care aceste informatii ar trebui sa fie prezentate și nu in ultimul rand sa permita consumatorului sa evalueze singur masura in care bunul alimentar dorit raspunde conditiilor de baza unui consum in conditii de deplina siguranta sanitara.

Pentru a iși indeplini aceste scopuri, lucrarea de fata va renunta la abordarea clasica a apectelor calitatii bunurilor alimentare pentru a se concentra pe problemele specifice calitatii așa cum se prezinta ele consumatorului modern confruntat cu imensa oferta a producatorilor și distribuitorilor. Totodata insa, trebuie spus faptul ca aceasta lucrare nu are pretentia de a acoperi ansamblul problematicii (foarte complexe de altfel) specifice domeniului alimentar, ea fiind inca un proiect deschis care va primii in viitor numeroase completari. De aceea, in continutul sau, accentul este pus cu deosebire pe felul in care compozitia bunurilor alimentare influenteaza caracteristicile de calitate și evolutia lor, sub actiunea diverșilor factori specifici, pe o prezentare a celor mai importante grupe de bunuri alimentare și pe criteriile de clasificare sortimentala utilizate in interiorul acestora, pe modalitatile de conservare, ambalare, etichetare și pastrare a bunurilor alimentare, cu implicatiile lor asupra valabilitatii acestora și in cele din urma, dar de cea mai mare importanta, pe principalele conditii organoleptice de admisibilitate in consum a celor mai comercializate sortimente de bunuri alimentare.

In esenta, aceasta lucrare nu intentioneaza sa intre in discutiile complicate legate de importanta biologica reala sau inventata a unui sau altuia dintre bunurile alimentare, și care in numeroase cazuri distrag atentia consumatorului prin cantitate și vehementa neargumentata. Ea are ca intentie, pe baza
Alexandru Burda

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!