Teoria si metodologia evaluarii

-27%
45,00 Lei   32,85 Lei

ISBN: 978-973-749-952-3

Anul publicării: 2010

Editia: I

Pagini: 330

Editura: Editura Universitară

Autor:

Marin Manolescu
Momentan indisponibil
Cod Produs: 9789737499523 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Wishlist Cere informatii
  • Descriere
  • Autori
  • Review-uri (0)
Teoria şi metodologia evaluării” îşi propune să surprindă problematica stabilă a domeniului precum şi tendinţe şi configuraţii previzibile, integrate într o perspectiva generală sau un model capabil sa fixeze sensul achiziţiilor din domeniul evaluării din ultimele decenii, direcţia transformărilor posibile.
Este destinat deopotrivă:
• studenţilor aflaţi în procesul de formare iniţială pentru cariera didactică;
• cadrelor didactice deja formate de la toate nivelurile: profesori care activează în gimnaziu şi liceu, învăţători, educatoare, institutori, profesori pentru învăţământul primar şi preşcolar etc, care îşi continuă pregătirea prin diverse forme de perfecţionare: definitivat, grade didactice etc.
Lucrarea aduce în prim plan abordări recente din domeniul evaluării educaţionale, din perspective diferite: conceptuală, procesuală, structurală, ca finalitate etc.
De asemenea îşi propune să prezinte problematica specifică acestei discipline pedagogice, dar în acelaşi timp are ca obiectiv declarat explicarea evoluţiilor şi tendinţelor de modernizare a evaluării şcolare, delimitări terminologice şi evoluţii semantice.
Acestea sunt fundamentate pe achiziţiile recente din domeniul psihologiei, sociologiei, informaticii, teoriei comunicării etc. care îşi pun puternic amprenta asupra teoriei şi practicii educaţionale.
Provocarea specială pe care o lansează “Teoria şi metodologia evaluării” o reprezintă însă abordarea evaluării şcolare din perspectiva competenţelor, în consens cu tendinţa generală de promovare a “pedagogiei competenţelor”. la care suntem martori sau la care participăm deja. În acelaşi timp am încercat să dăm lucrării un caracter practic aplicativ. Capitolul “Demersuri aplicative” oferă exemplificări, ilustrări, comentarii şi sugestii, instrumente, metode care pot inspira studenţii şi cadrele didactice în demersurile lor evaluative. “Aplicaţiile şi temele de reflecţie” de la sfârşitul fiecărui capitol pot stimula idei, demersuri autoreflexive, căutarea de soluţii la problemele propuse.
 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                              Autorul
Marin Manolescu
Marin Manolescu
  • Prof. univ. dr. la Universitatea din Bucureşti, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Departamentul pentru Formarea Profesorilor;
  • Conducător de doctorat în Științe ale Educației;
  • Născut în 1951, Comuna Bobicești, Județul Olt;
  • Studii: Facultatea de Filosofie, specializarea Pedagogie, Universitatea din București;
  • A parcurs toate treptele carierei didactice preuniversitare şi universitare;
  • A înfiinţat sau a participat la înfiinţarea sau consolidarea unor structuri/instituţii de prestigiu în domeniul formării iniţiale şi continue a cadrelor didactice pentru nivelurile primar, preşcolar, gimnazial şi liceal;
  • A îndeplinit funcţii manageriale în învăţământul universitar, preuniversitar, la nivelul Ministerului Educației și Învățământului;
  • Este coordonatorul/directorul a două programe de master acreditate ARACIS: „Mentoratul în educaţie" şi „Educaţie presecundară";
  • A participat în calitate de coordonator sau expert în diverse proiecte educaţioanale de interes naţional;
  • Domenii de competenţă ştiinţifică şi didactică: Teoria, metodologia şi practica evaluării, Teoria şi metodologia curriculumului, Formarea iniţială şi continuă a cadrelor didactice, Educaţia timpurie, Pedagogia învătământului primar şi preşcolar, Practica profesională şi pedagogică.

Cărţi publicate de Marin Manolescu (selectiv): 

  • Monografia învăţământului din satele Comunei Bobiceşti, Județul Olt, (în colab. cu  Paula Bănică), 2018, Editura RePrograph, Craiova
  • Referenţialul în evaluarea şcolară, 2015, Editura Universitară, Bucureşti
  • Perspective inovative ale evaluării. Evaluarea digitală, 2016, Editura Universitară, Bucureşti
  • Teoria şi metodologia evaluării, 2010, Editura Universitară, Bucureşti
  • Activitatea evaluativă între cogniţie şi metacogniţie, 2005, Editura Meteor Press, Bucureşti
  • Curriculum pentru învăţământul primar şi preşcolar. Teorie şi practică, 2006, Editura Universităţii Bucureşti – CREDIS
  • Evaluarea şcolară - un contract pedagogic, 2003, Editura Fundaţiei Dimitrie Bolintineanu, Bucureşti
  • Teoria şi practica evaluării (în colab. cu Dan Potolea), 2005, MEN-PIR, Bucureşti
  • Teoria şi metodologia curriculumului (în colab. cu Dan Potolea), 2005, MEN-PIR, Bucureşti

Scrie un review


Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat in wishlist!

A fost sters din wishlist!