Cartea intitulata Asistenta sociala si interventie educationala. Valori, strategii, aplicatii, se bazeaza pe o experienta de peste 25 de ani de studiu si cercetare stiintifica in domeniul asistentei sociale a familiei si copilului.
Lucrarea se doreste a fi un instrument util specialistilor din domeniul socio-educational, asistenti sociali, cadre didactice, studentilor in domeniul asistentei sociale, care se vor confrunta cu problematica specifica a familiei romanesti in secolul XXI.
Volumul este structurat in trei capitole, primul fiind rezervat protectiei sociale si asistentei sociale a familiei, principiilor de organizare si functionare a serviciilor sociale, in special pentru familiile in dificultate. Capitolul doi prezinta diferite analize ale modelelor si interventiilor educationale realizate de catre familia contemporana ca instanta socializatoare, paradigmelor socio-educationale pozitive dar si provocarilor carora trebuie sa le faca fata. Sunt analizate cateva din aceste avataruri negative asupra carora, serviciile de asistenta sociala si familia, trebuie sa vegheze si sa intervina: dependenta de mediul on-line, consumul si dependenta de droguri sau migratia parintilor si familia transnationala. Practica specialistilor in domeniul asistentei sociale este ghidata de valori specifice cadrului deontologic si etic de desfasurarea a interventiilor. Capitolul trei prezinta relatia dintre etica aplicata si profesiile din domeniului social, modele de definire si analiza a dilemelor etice in practica asistentei sociale, cu accent pe principiul responsabilitatii in utilizarea informatiilor in interventiile socio-educationale. Valoarea teoretica si practic-aplicativa a lucrarii este clara pentru domeniul analizat si speram ca va reprezenta un material util tuturor specialistilor implicati in demersul constructiv de incluziune sociala si educationala a tuturor copiilor.
Informatii conformitate produs
Conferentiar universitar doctor la Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala din cadrul Universitatii din Bucuresti. Studii: licenta in asistenta sociala, master in politici sociale (promotia 1996), doctorat in sociologie (2003) la Universitatea din Bucuresti, Facultatea de Sociolgie si Asistenta Sociala. Preda cursuri centrate pe asistenta sociala a familiei, comportament si mediu social (psihologie sociala), asistenta sociala si consiliere in institutiile educationale, cultura organizationala, deontologie si etica in practica asistentei sociale. Autor si coordonator de carti, autor si co-autor de studii si articole de specialitate, publicate in reviste si edituri de prestigiu. Dintre lucrarile publicate amintim: - Motivatie si cultura organizationala (2016, autor); - Familia in secolul (2021, coordonator); - Conventia O.N.U. cu privire la drepturile copilului: O Magna Carta a demnitatii umane. 1989-2020. (2020, coordonator); - Familia in societatea romaneasca. Pregatirea copiilor si tinerilor pentru viata de familie (coordonator, 2018), - Copiii – victime ale saraciei (2011, coordonator, editie bilingva). - Articole in reviste de specialitate: Revista de Asistenta Sociala, Revista de Cercetare si Interventie Sociala, Sociology and Social Work Review, Procedia - Social and Behavioral Sciences (Elsevier), International Journal of Social Sciences and Humanity Studies sa.
Cartea intitulata Asistenta sociala si interventie educationala. Valori, strategii, aplicatii, se bazeaza pe o experienta de peste 25 de ani de studiu si cercetare stiintifica in domeniul asistentei sociale a familiei si copilului.
Lucrarea se doreste a fi un instrument util specialistilor din domeniul socio-educational, asistenti sociali, cadre didactice, studentilor in domeniul asistentei sociale, care se vor confrunta cu problematica specifica a familiei romanesti in secolul XXI.
Volumul este structurat in trei capitole, primul fiind rezervat protectiei sociale si asistentei sociale a familiei, principiilor de organizare si functionare a serviciilor sociale, in special pentru familiile in dificultate. Capitolul doi prezinta diferite analize ale modelelor si interventiilor educationale realizate de catre familia contemporana ca instanta socializatoare, paradigmelor socio-educationale pozitive dar si provocarilor carora trebuie sa le faca fata. Sunt analizate cateva din aceste avataruri negative asupra carora, serviciile de asistenta sociala si familia, trebuie sa vegheze si sa intervina: dependenta de mediul on-line, consumul si dependenta de droguri sau migratia parintilor si familia transnationala. Practica specialistilor in domeniul asistentei sociale este ghidata de valori specifice cadrului deontologic si etic de desfasurarea a interventiilor. Capitolul trei prezinta relatia dintre etica aplicata si profesiile din domeniului social, modele de definire si analiza a dilemelor etice in practica asistentei sociale, cu accent pe principiul responsabilitatii in utilizarea informatiilor in interventiile socio-educationale. Valoarea teoretica si practic-aplicativa a lucrarii este clara pentru domeniul analizat si speram ca va reprezenta un material util tuturor specialistilor implicati in demersul constructiv de incluziune sociala si educationala a tuturor copiilor.