Toti marketerii spun povesti! Iar cand o fac asa cum trebuie, ii credem. Si daca il ascultam pe Seth Godin, adevaratii marketeri nu vorbesc despre date tehnice, nici macar despre beneficii. Dimpotriva, ei spun o poveste – una in care vrem sa credem, indiferent daca are sau nu legatura cu realitatea.
Marketerii dau gres atunci cand joaca murdar si sunt egoisti, dupa cum o dovedesc telemarketerii, companiile producatoare de tigarete si politicienii corupti. Ai grija: daca povestea ta nu este autentica, vei incalca limita dintre iluzie si frauda! Vrei sa te asiguri ca nu ajungi la stalpul infamiei in lumea afacerilor?
Foloseste cele trei intrebari de control oferite de Seth Godin:
• Care e povestea ta?
• Vor crede in aceasta poveste cei care au nevoie de ea?
• Este adevarata povestea ta?
Seth Godin (nascut in 10 iulie 1960) este unul dintre cei mai vanduti autori de carti de afaceri si un apreciat orator din 1990 pana in prezent. Prima lui carte care i-a adus popularitate aborda subiectul marketingului permisiunii. Godin a absolvit Tufts University in 1982 cu o diploma in stiinta calculatoarelor si filozofie. A obtinut un MBA in marketing de la Stanford Business School. Din 1983 pana in 1986 a lucrat ca manager de marci la Spinnaker Software. In 1995, Godin a fondat una din primele companii de marketing online, Yoyodyne, pe care a vandut-o catre Yahoo! in 1998. Parte a departamentului de vanzari al Yahoo!, Godin devine vice-presedinte al departamentului de permission marketing (marketingul permisiunii) al Yahoo!. Pentru o perioada de timp, Godin a servit ca autor de editoriale pentru revista Fast Company. Spre sfarsitul anului 2005, Godin a fondat saitul Squidoo, o retea sociala de recomandari.
Godin a scris multe carti, printre care unele care nu au nimic in comun cu marketingul (cum ar fi bine-cunoscuta serie Worlds of Power). Totusi, este faimos pentru ideologia sa legata de marketing.
Toti marketerii spun povesti! Iar cand o fac asa cum trebuie, ii credem. Si daca il ascultam pe Seth Godin, adevaratii marketeri nu vorbesc despre date tehnice, nici macar despre beneficii. Dimpotriva, ei spun o poveste – una in care vrem sa credem, indiferent daca are sau nu legatura cu realitatea.
Marketerii dau gres atunci cand joaca murdar si sunt egoisti, dupa cum o dovedesc telemarketerii, companiile producatoare de tigarete si politicienii corupti. Ai grija: daca povestea ta nu este autentica, vei incalca limita dintre iluzie si frauda! Vrei sa te asiguri ca nu ajungi la stalpul infamiei in lumea afacerilor?
Foloseste cele trei intrebari de control oferite de Seth Godin:
• Care e povestea ta?
• Vor crede in aceasta poveste cei care au nevoie de ea?
• Este adevarata povestea ta?
www.editurauniversitara.ro