Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro:  0745 204 115     

Urmărire comenzi Persoane fizice / Vânzări: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitară Strategii in achizitiile publice. Business Model Canvas - instrument de ofertare

Editura Universitară
50,00 Lei

Editura: Editura Universitară

Autor: Ecaterina-Milica Dobrota

Ediția: I

Pagini: 342

Anul publicării: 2025

ISBN: 978-606-28-1937-8

DOI: 10.5682/9786062819378

În stoc
Cod Produs: 9786062819378 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adaugă la Wishlist Cere informații
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvânt înainte
  • Review-uri (0)
IMM‑urile reprezintă mai mult de 99% din numărul total de întreprinderi non‑financiare, dar participarea lor la achizițiile publice se situează sub acest nivel din cauza diverselor obstacole. Planificarea ofertării și a derulării contractului constituie un element determinat în îmbunătățirea performanțelor firmei. Scopul acestei lucrări este de a propune un model de strategie de afaceri, luând în considerare factori externi și interni care afectează accesul firmei la contractele din sectorul public.
În cadrul cercetării, o parte dintre factori au făcut subiectul unui chestionar, accentul fiind pus pe nivelul de pregătire a personalului cu atribuții în achiziții publice și pe digitalizarea activităților. Pe baza factorilor analizați se propune o strategie de afaceri, pornind de la Business Model Canvas (BMC). Cele nouă blocuri ale modelului BMC au fost completate luând în considerare regulile de derulare a achizițiilor publice, cerințele beneficiarului, dar și motivele de respingere a ofertelor, rezultate din cazuistica CJUE, CNSC și a curților de apel din România.
Modelul de strategie de afaceri este util antreprenorilor din două perspective: orientarea afacerii spre sectorul public, prin construirea unui tablou BMC la nivel macro, și a deciziei de ofertare la o procedură de atribuire identificată, prin realizarea tabloului BMC la nivel micro.
De asemenea, cercetarea relevă faptul că factorul cu cel mai mare impact asupra câștigării unei proceduri de achiziție publică îl reprezintă instruirea personalului, iar acest domeniu solicită alocarea,  în mod continuu, a unui număr ridicat de specialiști, cu un grad ridicat de pregătire. În acest sens, se propune dezvoltarea programelor educaționale universitare.  Astfel, studiul este util și universi­tăților, în crearea de cursuri în acest domeniu, prin care să sprijine mediul de afaceri și instituțiile publice.
Cercetarea scoate în evidență stringența înființării profesiei de expert în achiziții publice, având în vedere nevoia de aplicare uniformă a regulilor din domeniu și nevoia de credibilitate a celor care lucrează în procesul de atribuire a contractului, în ofertare, dar și la terțe instituții cu sarcini în achiziții publice.
Informatii conformitate produs
  • Strategii in achizitiile publice. Business Model Canvas - instrument de ofertare

    Descarcă

Mulţumiri/5
Prefaţă/7
Rezumat /9
Summary/11
Cuprins /13
Introducere/15


1.  Achizițiile publice‑reguli și rolul IMM‑urilor/24
     1.1. Legislația aplicabilă achizițiilor publice/26
     1.2. Implicarea IMM‑urilor în achizițiile publice/30
     1.3. Problematica strategiei de afaceri pentru participarea firmelor la achizițiile publice/32
     1.4. Aplicarea BMC în realizarea unei strategii de afaceri/36

2.  Analiza participării firmelor la achizițiile publice/40
     2.1. Analiza părților implicate în achizițiile publice /40
            2.1.1. Autoritatea contractantă/41
            2.1.2. Ofertant/46
      2.2. Analiza accesului IMM‑urilor la contractele de achiziții publice/51
            2.2.1. Analiza comparativă a numărului IMM‑urilor din România și din UE/52
            2.2.2. Analiza comparativă a contractelor atribuite IMM‑urilor/53
            2.2.3. Facilitățile acordate IMM‑urilor în ofertare /60
            2.2.4. Barierele întâlnite de IMM‑uri în participarea la achizițiile publice/74
      2.3 Rata de respingere a ofertelor - indicator al participării la achizițiile publice/76

3.  Factori de influență a participării firmelor la achiziții publice/82
     3.1. Obiectivele și metodologia cercetării/85
     3.2. Tabloul întrebărilor din chestionar/92
     3.3. Analiza centralizată a rezultatelor chestionarului/96
     3.4. Analiza orizontală a rezultatelor chestionarului /105
     3.5  Analiza concentrată a rezultatelor, pe secțiuni din chestionar/147

4.  Realizarea unui model de strategie de afaceri în condițiile respectării regulilor de achiziții publice/155
     4.1. Întrebări esențiale pentru întocmirea strategiei de afaceri/160
     4.2. Întocmirea tabloului de afaceri BMC cu aplicarea regulilor de achiziții publice/161
            4.2.1. BMC (strategia de afaceri) la nivel macro/ 165
            4.2.2. BMC (strategia de afaceri) la nivel micro/191

5.  Propuneri de dezvoltare a afacerii prin îmbunătățirea resurselor interne/207
     5.1. Instruirea personalului cu atribuții în domeniul achizițiilor publice/208
            5.1.1. Aspecte cantitative și calitative privind nevoia de pregătire în achizițiile publice/213
            5.1.2. Perspective de pregătire a experților în achiziții publice în universități/226
            5.1.3. Elaborarea procedurilor interne pentru activi­tățile procesului de ofertare/238
            5.1.4. Stringența înființării profesiei de expert achiziții publice/245
            5.1.5. Crearea clusterelor de achiziții publice/250
     5.2            Digitalizarea activităților firmei/251
            5.2.1. Digitalizarea procesului de ofertare/254
            5.2.2. Utilizarea semnăturii electronice/263
Concluzii/267
Bibliografie/285
Anexe /319
Lista abrevierilor/335
Lista tabelelor/337

Lista figurilor/338
Lista anexelor/341

Lucrarea de față este bazată pe teza de doctorat „Strategia încheierii unei afaceri în condițiile respectării regulilor de achiziții publice”, pe care am susținut‑o la Academia de Studii Economice din București, în data de 22 mai 2024. Cartea redă, din teză, capitolele de mare relevanță pentru cei care lucrează în domeniul achizițiilor publice.
Tema de cercetare a fost inspirată de activitatea pe care am desfășurat-o în acest domeniu, mai mult de 20 de ani, răstimp în care am lucrat pentru ofertanți, pentru autorități contractante, în controlul achizițiilor publice și în soluționarea contestațiilor. În același timp, am avut calitatea de formator la diverse programe postuniversitare, conferințe, cursuri, sesiuni de instruire, dar și de autor a zeci de articole de specialitate.
În toată această perioadă am constatat că multe firme pierd posibilitatea de a câștiga atribuirea contractelor de achiziție publică din cauza unor greșeli ce ar fi putut fi evitate, dacă nu le‑ar fi lipsit o strategie de afaceri dedicată, respectiv o strategie de ofertare.
Conceperea unei astfel de strategii crește șansele firmelor de a primi execuția unui contract din sectorul public.
Pornind de la tabloul de afaceri cunoscut sub denumirea „Business Model Canvas (BMC)”, conceput de Alexander Osterwalder și Yves Pigneur, prin prezenta lucrare îndemn spre utilizare și indic o cale de adoptare a unei strategii pentru participarea firmelor la achizițiile publice.
Cartea este de interes, pe de o parte, pentru antreprenori, care, prin utilizarea tabloului BMC, pot să‑și formeze o imagine de ansamblu asupra ofertării și, apoi, a executării contractului, dar și să prevadă problemele cu care se pot confrunta.
Totodată, ea este utilă și autorităților contractante, precum și terțelor instituții implicate în achizițiile publice, în vederea îmbunătățirii nivelului de pregătire a personalului cu atribuții în acest domeniu. Nu în ultimul rând, ea relevă universităților oportunitățile de dezvoltare a unor programe de licență, masterale și postuniversitare în domeniul achizițiilor publice.
AUTORUL

Dacă dorești să iți exprimi părerea despre acest produs poți adăuga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienți Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie să mai adaugi cel puțin un produs pentru a compara produse.

A fost adăugat în wishlist!

A fost șters din wishlist!