Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro: 0745 204 115
Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783
ISBN: 978-973-749-967-7
Anul publicării: 2010
Editia: I
Pagini: 423
Editura: Editura Universitara
Autor: Iliuţă Costel Negricea
Literatura dedicată noilor tendinţe economice a surprins în numeroase pagini impactul pe care Internetul îl are în regândirea activităţilor economice contemporane. Aproape fiecare domeniu de activitate este influenţat de modul în care informaţia circulă şi este valorificată. Trecerea de la economia tradiţionala la cea virtuală a cunoscut un proces de transformare, de acomodare a membrilor vieţii economice, cu acceptarea şi sprijinirea fenomenului de către componentele mediului socio-politic. După ce o mare parte din liderii de opinie au prefigurat un viitor în care beneficiile folosirii Internetului vor depăşi cu mult inconvenientele şi că organizaţia viitorului este una care va încorpora sau chiar va exista numai în spaţiul virtual, au fost puse bazele unei noi ere, în care cuvântul de bază este: conectare. Motivul adoptării rapide a Internetului poate fi pus pe seama, nu numai a optimismului diferiţilor vizionari, ci datorită realităţii dinamice a fenomenelor şi comportamentului din piaţă al individului şi organizaţiei, ce s-a propagat şi a învăluit cu o viteză uimitoare economia globală. De fapt însăşi cuvântul global a căpătat noi înţelesuri odată cu Internetul, comunicarea oriunde în lume fiind înlesnită şi odată cu ea cunoştiinţele umane, informaţia putând circula cu uşurinţă. Odată cu schimbările produse de noile tehnologii, teoria şi practica de marketing s-au adaptat la noile realităţi ale pieţei. Evoluţia rapidă a tehnologiei a dus la apariţia unor noi moduri de comunicare cu clienţii, de studiere şi urmărire a acestora, de adaptare permanentă a produselor şi serviciilor la cerinţele clienţilor. Au apărut noi instrumente prin care omul de marketing să interacţioneze cu piaţa, să adune cu uşurinţă informaţii în baze de date şi ulterior să le folosească pentru vizarea directă, personalizată a publicului ţintă. Cu alte cuvinte Internetul şi noile tehnologii de conectare transpun realităţii noi modalităţi în care consumatorii şi producătorii/vânzătorii se întâlnesc şi interacţionează, noi posibilităţi de furnizare a valorii către client. Mediul online oferă numeroase beneficii activităţii de marketing transformând şi/sau completând mediile tradiţionale de comunicare, reducând costurile de transmitere a informaţiilor pentru un număr din ce în ce mai mare de utilizatori/consumatori, dând posibilitatea unei interacţiunii de calitate cu piaţa ţintă. Toate avantajele oferite de Internet se transformă în avantaje pe care marketingul online le oferă atât utilizatorilor individuali cât şi organizaţiilor, privite în dublă ipostază, de ofertant şi de client. Transformările impuse de mediul online determină organizaţia la un proces continuu de adaptare şi chiar anticipare. Instrumentele de marketing tradiţionale sunt completate de cele online, integrarea lor determinând oferirea de valoare, la un nivel superior, consumatorului vizat. Lucrarea îşi propune să surprindă într-o manieră complexă, multidiciplinară, posibilităţi de integrare a instrumentelor şi proceselor de marketing online în activitatea de marketing şi să prezinte particularităţile şi nivelul de dezvoltare şi implementare a strategiilor şi tacticilor de marketing online la nivelul organizaţiilor din România. Într-o piaţă în continuă mişcare, cu un consumator din ce în ce mai dinamic, adoptarea şi implementarea eficace a activităţilor de marketing online devine o condiţie a reuşitei organizaţiei. Cu peste 7,4 milioane de utilizatori, ocupând locul 10 în Europa şi 8 în Uniunea Europeană din punct de vedere al numărului de utilizatori de Internet, cu jumătate din utilizatori care au realizat cel puţin o dată cumpărături online, şi peste 90% dintre organizaţii utilizând cel puţin o conexiune la Internet, România se bucură de un potenţial deosebit privind evoluţia mediului online şi activităţilor aferente acestuia. Acest mediu în continuă evoluţie a impus şi impune omului de marketing adaptări continue, impune înţelegerea particularităţilor comportamentului consumatorului online român şi a instrumentelor şi proceselor de marketing online. Totul pentru atingerea obiectivului central al activităţii de marketing, satisfacerea la cel mai înalt nivel a nevoilor consumatorului, un consumator din ce în ce mai conştient de importanţa şi puterea pe care o poate exercita prin noile posibilităţilor de informare, comunicare şi tranzacţionare. Lucrarea este structurată pe şapte capitole, fiecare contribuind la aprofundarea proceselor de marketing online. În prima parte a lucrării sunt analizate concepte implicate de activitatea de marketing online, precum şi corelaţiile dintre acestea. Rolul acestei abordări este acela de a cristaliza locul ocupat de activitatea de marketing în atingerea obiectivelor organizaţiei prezente online. Vor fi abordate concepte cheie ale activităţii online, precum managementul relaţiei cu clientul, marketingul cu baze de date, marketing viral etc.. Prima parte a lucrării îşi propune să lamurească locul proceselor de marketing online în cadrul afacerilor online făcând diferenţa dintre concepte precum e-business – comerţ online – marketing online. De asemenea va oferii posibilitatea cunoaşterii conţinutului şi tipologiei aplicaţiilor de marketing online. În cea de-a doua parte lucrarea surprinde analiza instrumentelor de marketing online. Printre acestea se vor regăsi: publicitatea online, e-mail-ul, site-ul Web, reţele de socializare, motoarele de căutare. Vor fi prezentate caracteristicile fiecărei componente a mixului de instrumente de marketing online, modalităţi de acţiune, avantaje şi dezavantaje ale folosirii. Lucrarea va continua cu transpunerea mixului de marketing al serviciilor, în mixul de marketing online. Sunt prezentate particularităţile fiecărei politici de marketing în context online evidenţiind locul ocupat în atingerea obiectivelor generale şi specifice ale organizaţiei. Vor fi analizate posibilităţile de vizare şi poziţionare în cadrul pieţei prin integrarea componentelor de marketing tradiţional cu elemente specifice ale mixului de marketing online. Principalele componente ale mixului de marketing online prezentate în lucrare sunt: produsul, preţul, distribuţia, promovarea, participanţii, procesele şi evidenţa fizică. Demersul nostru continuă prin prezentarea constrângerilor folosirii izolate a instrumentelor de marketing online, dar şi a posibilităţilor de coordonare, integrate a instrumentarului de marketing online, pentru atingerea obiectivelor generale şi specifice ale organizaţiei. Reuşita strategiei de marketing a organizaţiei depinde de coordonarea tuturor eforturilor de marketing online şi offline, de stabilirea unor obiective clare şi fixarea unor tactici realiste şi oportune pentru atingerea acestora. Studierea nivelului de dezvoltare şi integrare a aplicaţiilor de marketing online în cadrul activităţi organizaţiilor din România va fi realizată prin intermediul a două cercetări de marketing, o cercetare online în mediul organizaţional, completată de un studiu realizat în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 19-24 de ani, unul din cele mai importante segmente ale pieţei online. Mediul online reprezintă încă un domeniu puţin înţeles de oamenii de marketing din România, cu destul de puţină credibilitate pentru organizaţiile cu experienţă de piaţă româneşti. Toate acestea, pe fondul unor deficienţe în abordarea teoretico-aplicativă a fenomenului online adaptat specificului consumatorului online român, dar şi a unui număr destul de mic de lucrări dedicate cunoaşterii implicaţiilor proceselor online asupra activităţilor organizaţiilor. Lucrarea oferă un punct de reper pentru înţelegerea modalităţilor de dezvoltare a unei viziuni strategice asupra activităţilor online ale organizaţiei şi în acelaşi timp un ghid pentru înţelegerea şi implementarea tacticilor de marketing online în cadrul organizaţiilor din România. Evoluţia continuă a mediului online impune adaptarea permanentă a activităţilor de marketing, lăsând loc în permanenţă pentru noi studii şi abordări ale proceselor de marketing online
Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00
0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro