Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro:  0745 204 115     

Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitara Politici de marketing - Mihaela-Mirela Dogaru, Valentina Zaharia

-7%
27,00 Lei 25,11 Lei

ISBN: 978-606-28-0413-8

DOI: 10.5682/9786062804138

Anul publicării: 2016

Pagini: 168

Editura: Editura Universitara

Autor: Valentina Zaharia, Mihaela-Mirela Dogaru

Stoc limitat
Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062804138 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Unde se gaseste
  • Review-uri (0)
Managementul strategic are un rol esential in conceperea si fundamentarea activitatilor firmelor, fiind o concretizare esentiala a previziunii. Fundamentat si corelat organic cu functia de previziune, managementul strategic presupune descifrarea si anticiparea schimbarilor si modelelor ce trebuiesc realizate in interiorul firmei si in relatiile acesteia cu mediul, receptivitate maxima la nou, dinamism si flexibilitate in functiile mana- geriale, astfel incat sa evite discordante intre cerere si oferta, intre nou si vechi, asigurand o competitivitate ridicata.
Conceptul de management strategic cuprinde un program general de actiune si alocare a resurselor pentru realizarea pe termen lung a obiecti- velor majore.
„Managementul strategic cuprinde un set de decizii si actiuni, concretizat in formularea si implementarea de planuri proiectate pentru a realiza obiectivele firmei”.
„Prin management strategic se are in vedere intregul management al firmei bazat pe strategie, deci, se refera la managementul stiintific al firmei, care, intotdeauna, este fundamentat de strategie”.
Managementul strategic trebuie sa se bazeze pe strategii performante care studiaza si gaseste solutii optime la o serie larga de obiective si probleme viitoare ca:
    raportul cerere-oferta;
    care servicii sunt profitabile;
    daca se ofera clientilor ceva in plus in raport cu posibilitatile concurentilor de pe piata;
    daca pot descuraja legal concurentii;
    care este cea mai adecvata politica de preturi;
    motivatia salariatilor;
    politica de personal;
Ca principiu, managementul strategic este un atribut esential si exclusiv al conducerii de varf al firmei.
Managementul strategic stabileste si ofera o viziune si un cadru general unitar de actiune la toate nivelurile ierarhice in special la cel de varf, busoland toate activitatile si inducand responsabilitatea punctelor cheie din structura organizationala in realizarea intregului proces.
Schimbarea continua – determinata si determinanta, in acelasi timp, a unor procese cu alonja globala (globalizarea economiei – a productiei si pietelor deopotriva, revolutia manageriala – la randul ei, cauza si efect ale emergentei si dezvoltarii societatii bazate pe cunoastere, etc.) pare a fi motorul care a pus in miscare managementul strategic, si care cunoaste, odata cu acesta, reconfigurari si redefiniri de natura a asigura adaptarea – dinamica si proactiva a – organizatiilor la mediul (intern si extern) in care opereaza.
Aceste schimbari, au un dinamism extraordinar in cadrul mediul firmelor si au facut ca managementul strategic sa se evidentieze ca o forma superioara de conducere previzionala.

 

MIHAELA-MIRELA DOGARU
Asist. univ. drd.,  Universitatea Crestina Dimitrie Cantemir

VALENTINA ZAHARIA

CAPITOLUL I - CONCEPTUL SI NECESITATEA MANAGEMENTULUI STRATEGIC / 7
1.1. Conceptul de management strategic / 7
1.2. Trasaturile managementului strategic / 9
1.3 Asemanari si deosebiri intre managementul strategic si planificarea strategica / 9
1.4. Avantajele si limitele managementului strategic / 10
1.5. Atributii, competente si responsabilitati in managementul strategic / 11
Teste grila /14


CAPITOLUL II - ANALIZA MEDIULUI INTERN AL COMPANIEI / 23
2.1. Resurse necesare / 24
2.2. Capabilitati / 26
2.3. Analiza lantului valoric / 30
2.4. Cultura organizatiei / 32
2.5. Rolul leadership-ului in managementul strategic / 33
2.6. Matricea De Evaluare Interna (IFE) / 34
Teste grila / 38

 

CAPITOL III - ANALIZA MEDIULUI EXTERN / 52
3.1. Prezentare generala / 52
3.2. Macromediul firmei / 54
3.3. Micromediul firmei / 62
3.4. Analiza macro-mediului intreprinderii / 76
Teste grila / 80

CAPITOL IV - POLITICI DE MARKETING / 88
4.1. Politica promotionala / 88
4.1.1. Politica promotionala – Definitia si structura activitatii promotionale / 88
4.1.2. Strategii promotionale / 91
4.2. Politica de distributie / 92
4.2.1. Conceptul de distributie / 92
4.2.2. Canale si forme de distributie / 94
4.2.3. Strategii de / 95
4.2.4. Variante strategice / 96
4.2.5. Operationalizarea strategiei / 98
4.3. Politica de produs / 102
4.3.1. Politica de produs, componenta a mixului de marketing / 102
4.3.2. Ciclul de viata al produsului / 104
4.3.3. Gama de produse si dimensiunile sale / 105
4.4. Politica de pret / 107
4.4.1 Pretul componenta a mixului de marketing / 107
4.4.2. Strategii de pret / 109

CAPITOLUL V - ELABORAREA STRATEGIEI SOCIETATILOR COMERCIALE / 115
5.1. Conceptul de strategie si principalele caracteristici / 115
5.2. Viziunea strategica asupra administrarii intreprinderii / 121
5.2.1. Modelul celor cinci forte ale concurentei / 122
5.2.2 Avantajul concurential si strategiile generice / 126
Teste grila / 131

CAPITOLUL VI - STRATEGII DE PERFORMANTA / 137
6.1. Analiza SWOT / 138
6.2. Strategii de eficienta / 140
6.3. Strategii de calitate / 142
6.4. Strategii de inovare / 145
Teste grila / 146

CAPITOLUL VII - STRATEGII DE BUSINESS / 148
7.1. Strategia liderului de cost / 148
7.2. Strategia diferentierii / 149
7.3. Strategia focalizarii / 150
7.4. Strategia de investitii / 152
Teste grila / 153

CAPITOLUL VIII - STRATEGII DE COMPETITIE / 156
8.1. Strategii in industrii fragmentate / 156
8.2. Strategii in industrii embrionare sau aflate in dezvoltare / 158
8.3. Strategii in industrii mature / 160
8.4. Strategii in industriile aflate in declin / 162
Teste grila / 163

BIBLIOGRAFIE / 164

Managementul strategic are un rol esential in conceperea si fundamentarea activitatilor firmelor, fiind o concretizare esentiala a previziunii. Fundamentat si corelat organic cu functia de previziune, managementul strategic presupune descifrarea si anticiparea schimbarilor si modelelor ce trebuiesc realizate in interiorul firmei si in relatiile acesteia cu mediul, receptivitate maxima la nou, dinamism si flexibilitate in functiile mana- geriale, astfel incat sa evite discordante intre cerere si oferta, intre nou si vechi, asigurand o competitivitate ridicata.
Conceptul de management strategic cuprinde un program general de actiune si alocare a resurselor pentru realizarea pe termen lung a obiecti- velor majore.
„Managementul strategic cuprinde un set de decizii si actiuni, concretizat in formularea si implementarea de planuri proiectate pentru a realiza obiectivele firmei”.
„Prin management strategic se are in vedere intregul management al firmei bazat pe strategie, deci, se refera la managementul stiintific al firmei, care, intotdeauna, este fundamentat de strategie”.
Managementul strategic trebuie sa se bazeze pe strategii performante care studiaza si gaseste solutii optime la o serie larga de obiective si probleme viitoare ca:
    raportul cerere-oferta;
    care servicii sunt profitabile;
    daca se ofera clientilor ceva in plus in raport cu posibilitatile concurentilor de pe piata;
    daca pot descuraja legal concurentii;
    care este cea mai adecvata politica de preturi;
    motivatia salariatilor;
    politica de personal;
Ca principiu, managementul strategic este un atribut esential si exclusiv al conducerii de varf al firmei.
Managementul strategic stabileste si ofera o viziune si un cadru general unitar de actiune la toate nivelurile ierarhice in special la cel de varf, busoland toate activitatile si inducand responsabilitatea punctelor cheie din structura organizationala in realizarea intregului proces.
Schimbarea continua – determinata si determinanta, in acelasi timp, a unor procese cu alonja globala (globalizarea economiei – a productiei si pietelor deopotriva, revolutia manageriala – la randul ei, cauza si efect ale emergentei si dezvoltarii societatii bazate pe cunoastere, etc.) pare a fi motorul care a pus in miscare managementul strategic, si care cunoaste, odata cu acesta, reconfigurari si redefiniri de natura a asigura adaptarea – dinamica si proactiva a – organizatiilor la mediul (intern si extern) in care opereaza.
Aceste schimbari, au un dinamism extraordinar in cadrul mediul firmelor si au facut ca managementul strategic sa se evidentieze ca o forma superioara de conducere previzionala.

 

www.editurauniversitara.ro

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!