Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 /// Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783

Editura Universitara Diagnostic financiar si evaluare. Repere conceptuale, modele si tehnici

-15%
50,00 Lei 42,50 Lei

ISBN: 978-606-28-0192-2

DOI: 10.5682/9786062801922

Anul publicării: 2015

Editia: I

Pagini: 260

Editura: Editura Universitara

Autor: Vadim Dumitrascu, Roxana Arabela Dumitrascu

Stoc limitat
Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062801922 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Unde se gaseste
  • Review-uri (0)
Lucrarea abordeaza problemele complexe ale teoriei si practicii moderne in domeniul diagnosticului financiar si evaluarii afacerilor. Incontestabil, cele mai multe dintre conceptele si instru- mentele utilizate in analiza nu sunt noi pentru un cititor avizat. Ceea ce diferentiaza aceasta lucrare de altele este accentual pus pe ideea ca valoarea firmei apare ca rezultanta a modelului de afaceri, a structurii si proceselor de exploatare, a relatiilor firmei cu mediul economic. Am incercat sa fundamentam o conceptie originala privind valoarea firmei. Dorinta noastra a fost sa evidentiem legatura dintre instrumentele de diagnostic / evaluare si obiectivul de redresare a firmelor – componenta fundamentala a strategiilor anti-criza. Pe baza acestei abordari intentionam sa identificam relatiile de cauzalitate care se formeaza intre eficienta functionarii firmei si valoarea sa. Matricea paradigmatica in care s-au inscris rationamentele noastre se alimenteaza direct din obiectivul major al managementului financiar si anume maximizarea valorii de piata a afacerii. Aceasta intrucat misiunea unei afaceri este sa creeze valoare economica. Redresarea firmelor trebuie subordonata acestui deziderat.
  • Diagnostic financiar si evaluare. Repere conceptuale, modele si tehnici

    Descarca

ROXANA ARABELA DUMITRASCU

Studii:
Facultatea de Economie a Universitatii „Petre Andrei“ din Iasi, specializarea Finante-contabilitate (2001);
Scoala de Studii Post-universitare FIBAS din cadrul Universitatii „Al.I.Cuza“ Iasi, master, specializarea Economie si gestiune financiar-bancara (2005);
Academia de Studii Economice din Bucuresti (2010), Doctor in Finante;
Academia Romana, SPODE, Studii post-doctorale in economie.

Activitate:
2001-2011 cadru didactic la Facultatea de Economie a Universitatii „Petre Andrei“ din Iasi;
2012 lector doctor la Facultatea de Finante, Banci si Contabilitate, a Universitatii Crestine „Dimitrie Cantemir“ din Bucuresti, titular al cursurilor de Gestiune financiara a intreprinderii, Asigurari si reasigurari si Managementul riscurilor in asigurari si reasigurari.

Publicatii:
Unic autor: Gestiunea financiara a intreprinderii. Manual de studiu individual (2012), Asigurari si reasigurari. Manual de studiu individual (2012), Preturi si concurenta. Manual de studiu individual (2012), Managementul valorii prin goodwill (2008).
Coautor: Gestiunea capitalului intangibil al firmei (2009), Deriva managementului (2005), Management versus postmodernitate (2005), Sfidarea complexitatii (2004), Elemente de evaluarea firmelor (2002).
Peste 70 de articole si studii publicate in reviste de specialitate.


VADIM DUMITRASCU

Introducere / 9

Capitolul 1
Diagnosticul si evaluarea ca fundamente ale strategiei financiare a firmei

1.1.    Continutul strategiei financiare a firmei / 11
1.2.    Stabilirea obiectivelor financiare pe termen lung / 14
1.3.    Tipologia modelelor de strategie financiara la nivel de firma / 19
1.4.    Aplicatie rezolvata / 35

Capitolul 2
Diagnosticul procesului de creare a valorii economice adaugate

2.1.    Determinantele procesului de creare a valorii economice adaugate / 38
2.2.    Sensibilitatea rezultatului exploatarii in raport cu variatiile dimensiunii activului economic / 41
2.3.    Posibilitati de intensificare a crearii valorii economice adaugate / 43
2.3.    Aplicatie rezolvata / 45

Capitolul 3
Complexitatea notiunii de cash-flow

3.1.    Relatia dintre rezultatele economice si trezoreria firmei / 49
3.2.    Dimensiunea conceptului de cash-flow / 52
3.3.    Cash-flow-ul ca sinteza a echilibrului financiar al firmei / 56
3.4.    Abordarea cash-flow-ului in functie de destinatii / 59
3.5.    Aplicatii rezolvate / 61

Capitolul 4
Performanta financiara intre rentabilitate si cash-flow

4.1.    Relevanta rentabilitatii ca masura a performantei financiare a firmei / 67
4.2.    Capacitatea de autofinantare ca forma a rentabilitatii / 71
4.3.    Sensibilitatea autofinantarii in raport cu variatia volumului de activitate a firmei / 74
4.4.    Aplicatii rezolvate / 78

Capitolul 5
Factorii determinanti ai valorii firmei

5.1.    Sursele valorii firmei / 85
5.2.    Abordarea valorii firmei pe baza cash-flow-ului / 86
5.3.    Valoarea firmei si investitiile / 91

Capitolul 6
Diagnosticul viabilitatii financiare a firmei

6.1.    Conditiile viabilitatii financiare a firmei / 95
6.2.    Determinarea si semnificatiile coeficientului de sensibilitate globala a trezoreriei / 98
6.3.    Relatia dintre viabilitatea financiara si valoarea firmei / 100

Capitolul 7
Diagnosticul integrat al eficientei economice a firmei

7.1.    Eficienta economica a firmei dintr-o perspectiva integrata / 103
7.2.    Diagnosticul eficientei pe baza tabloului „Efecte – Eforturi” / 104
7.3.    Indicatori de eficienta economica / 106

Capitolul 8
Metode patrimoniale (contabile) de evaluare a firmei

8.1.    Raportul valoare-pret / 108
8.2.    Factori specifici de dimensionare a valorii firmei / 110
8.3.    Activul net contabil (ANC) / 113
8.4.    Activul net contabil corectat (ANCC) / 114
8.5.    Valorile substantiale (bruta, redusa, neta) ale firmei / 121
8.6.    Capitalurile permanente necesare exploatarii / 122
8.7.    Aplicatie rezolvata / 123

Capitolul 9
Metode de evaluare prin rentabilitate

9.1.    Fundamentele evaluarii prin rentabilitate a firmelor / 128
9.2.    Tipuri de valori de rentabilitate ale firmei / 131
9.3.    Stabilirea valorii firmei prin actualizarea cash-flow-urilor / 133
9.4.    Aplicatii rezolvate / 143

Capitolul 10
Metode hibride de evaluare. Evaluarea firmei prin goodwill

10.1.    Semnificatiile conceptului de goodwill al firmei / 155
10.2.    Evaluarea prin goodwill: modele, tehnici si metode / 157
10.3.    Tehnici combinate de evaluare a firmelor / 160
10.4.    Tehnici si metode particulare de evaluare a firmelor / 162
10.5.    Selectarea metodei de evaluare a firmei / 164
10.4. Aplicatii rezolvate / 166

Capitolul 11
Evaluarea firmelor in dificultate

11.1.    Semnificatia si simptomatica dificultatilor financiare a firmei / 169
11.2.    Conditii si implicatii financiare ale restructurarii firmei / 171
11.3.    Supravegherea si diagnosticul  procesului de  redresarea firmei in dificultate / 175
11.4.    Orientari privind strategiile de redresare a firmelor in dificultate / 180
11.5.    Tehnici de stabilire a valorii firmelor in dificultate / 184
11.6.    Specificul evaluarii activitatilor viabile si deficitare / 191
11.7.    Aplicatie rezolvata / 196

Capitolul 12
Consideratii privind valoarea strategica a firmei

12.1.    Formarea valorii strategice a firmei / 189
12.2.    Activele intangibile si pozitionarea strategica a firmei / 203

Capitolul 13
Evaluarea capitalului intelectual (intangibil)

13.1.    Capitalul intelectual (intangibil): semnificatie, factori, implicatii / 208
13.2.    Componentele capitalului intelectual al firmei / 211
13.3.    Masurarea (metrica) capitalului intelectual / 214
13.4.    Modele calitative ale capitalului intelectual al firmei / 220
13.5.    Modele cantitative ale capitalului intelectual al firmei / 225
13.6.    Aplicatie rezolvata / 229

Capitolul 14
Previziuni financiare in conditii de incertitudine

14.1.    Model de evaluare financiara a capitalului de reputatie a firmei / 239
14.2.    Utilizarea intervalelor de certitudine pentru calculul previzional al reputatiei / 246
14.3.    Estimari previzionale prin tehnici fuzzy / 251

Bibliografie / 256

 

Aceasta carte abordeaza problemele complexe ale teoriei si practicii moderne in domeniul diagnosticului financiar si evaluarii afacerilor. Incontestabil, cele mai multe dintre conceptele si instru- mentele utilizate in analiza nu sunt noi pentru un cititor avizat. Ceea ce diferentiaza aceasta lucrare de altele este accentual pus pe ideea ca valoarea firmei apare ca rezultanta a modelului de afaceri, a structurii si proceselor de exploatare, a relatiilor firmei cu mediul economic. Am incercat sa fundamentam o conceptie originala privind valoarea firmei. Dorinta noastra a fost sa evidentiem legatura dintre instrumentele de diagnostic / evaluare si obiectivul de redresare a firmelor – componenta fundamentala a strategiilor anti-criza. Pe baza acestei abordari intentionam sa identificam relatiile de cauzalitate care se formeaza intre eficienta functionarii firmei si valoarea sa. Matricea paradigmatica in care s-au inscris rationamentele noastre se alimenteaza direct din obiectivul major al managementului financiar si anume maximizarea valorii de piata a afacerii. Aceasta intrucat misiunea unei afaceri este sa creeze valoare economica. Redresarea firmelor trebuie subordonata acestui deziderat.
Speram ca pentru cititori nu va fi prea greu sa gaseasca subiecte preferate ale analizei eficientei, valorii si modalitatilor de redresare a firmei: cash-flow-ul, capacitatea de autofinantare, goodwill-ul etc. In lucrarea de fata am incercat sa inspiram viata acestor concepte financiare, abordandu-le contextual si urmarind cu atentie conexiunile si interdependentele cu alte aspecte semnificative ale functionarii afacerii. Cifrele dobandesc sens si relevanta numai daca sunt interpretate in corelatie cu realitatea multireferentiala si multidimensionala a firmei.
Profundele schimbari structurale survenite in economia mondiala precum si in cea nationala – globalizarea, dematerializarea, criza, etc. – ne indeamna sa privim critic nu numai practicile manageriale de pe diferite nivele organizatorice ale economicului, ci si esafodajul teoretic care le-a inspirat. „Decorporalizarea“ proceselor si valorii economice exercita efecte deosebit de presante in sensul reexaminarii conceptelor si modelelor teoretice din majoritatea stiintelor gestiunii. Managementul financiar al intreprinderii nu numai ca nu reprezinta o exceptie, ci, dimpotriva, se situeaza in avangarda acestei innoiri conceptuale, intrucat este domeniul care si- a asumat misiunea de a raspunde la cateva intrebari fundamentale: Ce reprezinta in prezent valoarea economica si, in consecinta, valoarea afacerii (intreprinderii)?; Care sunt principalii factori (inductori) ai valorii afacerii?; Care sunt mijloacele de stimulare a cresterii valorii afacerii? Desigur, problematica managementului financiar este mult mai complexa, insa trebuie sa recunoastem ca celelalte preocupari sunt, in mod direct sau indirect, doar niste derivate subordonate acestor trei aspecte cruciale, iar demateria- lizarea economicului ne obliga sa revizuim, uneori chiar radical, opticile traditionale asupra lor. Interesul pentru studiul goodwill-ului ca instrument de diagnosticare, evaluare si restructurare a afacerilor este generat si se inscrie in zona acestor preocupari: este tot mai pregnant faptul ca o parte tot mai mare din valoarea firmelor moderne este de natura intangibila, goodwill-ul reprezentand aproximarea financiara globala a capitalului intangibil detinut de intreprinderi.

Autorii

www.editurauniversitara.ro

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!