Interferente intre limba romana si limba engleza in invatarea limbii engleze de catre romani

-27%
24,08 Lei   17,58 Lei

ISBN: 978-606-591-158-1

Anul publicării: 2011

Editia: I

Pagini:

Editura: Editura Universitară

Autor:

Doina Ivanov
Momentan indisponibil
Cod Produs: SKU-941 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Wishlist Cere informatii
  • Descriere
  • Unde se gaseste
  • Autori
  • Review-uri (0)

In lucrarea “INTERFERENTE INTRE LIMBA ROMÂNA SI LIMBA ENGLEZA IN INVATAREA LIMBII ENGLEZE DE CATRE ROMÂNI”, am abordat o problema centrala din domeniul lingvisticii aplicate: identificarea si analiza erorilor facute de vorbitorii de româna ca limba materna in folosirea limbii engleze ca limba straina. Aceasta tema de cercetare are o relevanta evidenta. Din punct de vedere teoretic, o analiza atenta a erorilor facute in cadrul procesului de invatare a unei limbi straine deschide drumul catre o intelegere corecta a procesului cognitiv de invatare a unui sistem lingvistic altul decât limba materna. Cum erorile pot fi determinate atât de proprietatile limbii materne cât si de cele ale limbii tinta, analiza lor poate conduce la o intelegere mai profunda a proprietatilor limbii, a principiilor si a valorilor parametrilor gramaticii universale, precum si a mecanismelor de interferenta intre mai multe sisteme lingvistice. O asemenea tema de cercetare este relevanta si dincolo de teoria lingvistica. Strategia de predare nu poate fi aceeasi indiferent de limba materna a grupului-tinta. O strategie de predare adecvata trebuie sa porneasca de la identificarea erorilor si intelegerea cauzelor acestora. De aceea, cercetatorului ii revine misiunea importanta de a identifica erorile si, mai ales, de a le analiza corect cauza. Numai o intelegere corecta a erorilor poate deschide calea catre o predare bazata pe intelegerea contextualizata a procesului cognitive de invatare a unei limbi straine. Acest lucru mi l-am propus in lucrarea de fata: am analizat erorile facute de studentii mei la cursul practic de limba engleza, implicatiile erorilor pentru intelegerea procesului de invatare si, in special, a fenomenului de interferenta lingvistica. Au fost evaluate un numar de 124 de lucrari scrise ale studentilor pe ani de studiu diferiti, in care am identificat erori datorate transferului lingvistic (interlanguage errors), erori specifice limbii invatate (intralingual errors) si erori de invatare (developmental errors).

Un loc important in cadrul lucrarii il ocupa analiza contrastiva in identificarea cauzelor dificultatilor si erorilor care apar in invatarea limbii engleze de catre români. Am ilustrat tipuri de dificultati in domeniul vocabularului, morfologiei, sintaxei, timpului si aspectului. Am analizat aceste erori din perspectiva analizei contrastive si, valorificând o indelungata experienta de predare, am propus diferite strategii de evitare si corectare a erorilor identificate. Am alcatuit un corpus empiric de erori pe baza fiselor cu erori. Primul set contine 160 de erori datorate analogiei si transferului structural. Al doilea set contine 174 de erori, dintre care 40% au fost analizate ca datorate transferului lingvistic. Datele empirice confirma ipoteza privind rolul important al transferului lingvistic in procesul de invatare a unei limbi straine.

In ultima parte a lucrarii “Exercitii aplicative de valorificare a corpusului empiric”, pornind de la inventarul si analiza erorilor din capitolele anterioare, am propus numeroase exercitii al caror scop este acela de remediere a erorilor de transfer.

Recomand aceasta lucrare atât profesorilor de limba engleza cât si studentilor cu speranta ca vor intâlni in continutul ei informatii utile pentru intelegerea procesului de predare a limbii engleze.

 

Lector dr. Doina Ivanov

Doina Ivanov
Doina Ivanov

Scrie un review


Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat in wishlist!

A fost sters din wishlist!