Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro:  0745 204 115     

Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitara English for specific purposes: Political Sciences, International Relations and Journalism (I) - Silvia Osman, Anamaria Popa

26,98 Lei

ISBN: 978-606-28-0046-8

DOI: 10.5682/9786062800468

Anul publicării: 2014

Editia: I

Pagini: 222

Editura: Editura Universitara

Autor: Silvia Osman, Anamaria Popa

Stoc epuizat
Cod Produs: 9786062800468 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Download (1)
  • Cuvant inainte
  • Cuprins
  • Autori
  • Review-uri (0)
  • ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES: POLITICAL SCIENCES, INTERNATIONAL RELATIONS AND JOURNALISM (I)

    Descarca

Oricat ar parea de neobisnuit, ideea unui altfel de manual apartine studentilor mei.

S-a nascut în timpul seminariilor, din discutiile purtate cu ei pe marginea multor subiecte de interes pentru toti: cum putem asimila activ o limba straina, de ce gramatica si de ce nu, cum pastram ce am achizitionat de-a lungul timpului, cum perfectionam ceea ce am acumulat si cum adaugam ceva nou unui bagaj de cunostinte divers, sedimentat în decursul anilor anteriori de studiu al limbii engleze.

Trebuie sa marturisesc aici ca entuziasmul lor a fost de-a dreptul contagios: rezultatul vi se înfatiseaza, mai mult sau mai putin, acum, în prezentul demers. An de an, am încercat sa înteleg ce trezeste, de fapt, curiozitatea studentilor mei si am încercat sa adaptez materialele de studiu si temele de discutii sferei lor de interes.

Necesitatea unui astfel de suport de curs pentru seminariile de limba engleza destinate studentilor facultatilor de comunicare, stiinte politice, administratie publica, relatii internationale, jurnalism etc. - pentru care materialele de studiu sunt extrem de limitate, reduse de cele mai multe ori la instrumente de lucru de genul dictionarelor – este, fara îndoiala, de netagaduit.

Lucrarea de fata se orienteaza cu prioritate catre aceste domenii de studiu, prin textele actuale, alese cu precadere din sfera politicului si a libertatii presei, precum si prin tematica abordata în dezvoltarea vocabularului specific acestor zone de interes.

Structura unitara a întregului material îsi propune sa dezvolte aptitudini multiple, menite sa conduca în timp la dezvoltarea unui model de studiu individual, de stimulare a unui proces de învatare continua, fara de care perfectionarea achizitiei unei limbi straine este, din pacate, imposibila.

Fiecare capitol contine un text de specialitate si unul de cultura generala.

Textul de specialitate este izvorul vocabularului, a carui deslusire este necesara studentilor facultatilor de comunicare si relatii publice, stiinte politice, administratie publica, relatii internationale, jurnalism si nu numai, pentru abordarea – cu prioritate – a materialelor de cercetare destinate studiului individual pentru celelalte materii curriculare, a caror sursa de provenienta a informatiei este de expresie engleza. Pentru a veni în întampinarea studentului dornic sa se perfectioneze, definitiile termenilor necunoscuti sunt date – în marea lor majoritate – în limba engleza.

Textul de cultura generala aduce un plus de culoare si are menirea de a întari aptitudinile de întelegere a textului citit la prima vedere, prin întrebarile vizand continutul acestora.

Notiunile de gramatica, prezente succint în fiecare capitol, sunt menite a aduce un plus de informatie si notiuni practice privind structurile limbii engleze, expresiile idiomatice si sinonimia si sunt dublate de exercitii aplicative.

Temele de portofoliu sunt optionale, destinate în special celor care învata scriind. Subiectele selectate se pliaza dupa optiunile studentilor si reflecta, în marea lor majoritate, interesul manifestat de acestia pentru diferite tematici ale contemporaneitatii: dialogul permanent asupra “problemelor cetatii”, ale modernitatii noastre – a condus la identificarea temelor pentru eseurile propuse la finele fiecarui capitol.

Comunicarea este – în mod cert – indispensabila lumii în care traim. Comunicand transmitem, oferim si primim poate bunul cel mai de pret: informatia. Cuvantul “comunicare” vine din latina – “communis” înseamna comun, împartasit si face parte  din aceeasi familie de cuvinte cu comuniune si comunitate. Nu putem însa avea o comunitate a informatiei, pana cand nu reusim sa o împartasim si celorlalti, care trebuie sa o vada, sa o perceapa, sa o înteleaga la fel ca si noi. Cu atat mai mult în cazul în care informatia ne survine într-o limba straina! Iata, de aici, necesitatea includerii în structura fiecarui capitol a unui punct destinat comunicarii, punct care îsi propune sa raspunda unor întrebari relativ simple, precum Ce este comunicarea? sau Cum comunicam eficient?

Încerc sa închid astfel un cerc al studiului limbii engleze, cerc (oricat ar parea de incomplet la prima vedere) pe care îl desenez în jurul prototipului studentului la comunicare, administratie publica, relatii internationale, stiinte politice, jurnalism etc. dornic sa stie mai mult si sa se perfectioneze continuu.

Va invit sa va bucurati de informatia cuprinsa în acest volum si sa va doriti sa deveniti mereu mai buni!

 

 

Conf.univ.dr. Silvia Osman 

In loc de cuvant inainte /5

Unit 1

1.1   Reading Skills: US Constitution and Government (I)/11

1.2   Building Vocabulary/13

1.3   Vocabulary Practice: Synonyms /16

1.4   Grammar Skills: Focusing on Structures /18

1.5    Trivia: The Nuclear Family /19

1.6    Reading Comprehension Skills/20

1.7   Portfolio: Is the ethos of the traditional family at risk nowadays?/ 20

1.8   Communication Skills: Conversation, the Heart of Communication/ 21

 Unit 2

2.1  Reading Skills: US Constitution and Government (II) /22

2.2  Building Vocabulary/24

2.3  Vocabulary Practice: Synonyms /26

2.4  Grammar Skills: Affixation – Prefixes and Suffixes /29

2.5  Trivia: New York, NY /32

2.6  Reading Comprehension Skills/33

2.7 Portfolio: The City That Never Sleeps /34

2.8 Communication Skills: What is a Conversation?/34

Unit 3

3.1  Reading Skills: The European Union /35

3.2   Building Vocabulary/40

3.3   Vocabulary Practice: Synonyms /43

3.4   Grammar Skills: Phrasal Verbs (I) /45

3.5   Trivia: The Women Suffrage Bill/48

3.6   Reading Comprehension Skills/49

3.7   Portfolio: Why do we need to vote? /49

3.8   Communication Skills: Seven Ways to Improve Your Conversation /49

Unit 4

4.1   Reading Skills: How Europe Nearly Lost Ukraine /52

4.2   Building Vocabulary/55

4.3 Vocabulary Practice: Synonyms / 57

4.4 Grammar Skills: Phrasal Verbs (II)/ 59

4.5 Trivia: Megapolises/ 61

4.6 Reading Comprehension Skills/62

4.7 Portfolio: Living in Urban Areas/63

4.8 Communication Skills: WASP – Welcome/ 63

Unit 5

5.1  Reading Skills: No More  Shirking /65

5.2  Building Vocabulary/67

5.3  Vocabulary Practice: Synonyms /72

5.4  Grammar Skills: Phrasal Verbs (III) /74

5.5   Trivia: The Federal Reserve System /75

5.6   Reading Comprehension Skills/76

5.7 Portfolio: Are We Europeans?/77

5.8 Communication Skills: WASP – Acquire /77

Unit 6

6.1 Reading Skills: Losing the Plot /78

6.2 Building Vocabulary/80

6.3 Vocabulary Practice: Synonyms /82

6.4 Grammar Skills: Making Inferences and Restating /84

6.5   Trivia: The Human Memory /85

6.6  Reading Comprehension Skills/86

6.7 Portfolio: Should history stand in the way of progress?/ 87

6.8 Communication Skills: WASP – Supply./87

Unit 7

7.1 Reading Skills: The European Neighborhood Policy and the Euro-Atlantic Partnership (I) /88

7.2   Building Vocabulary/93

7.3   Vocabulary Practice: Synonyms /95

7.4  Grammar Skills: A Basic Review on Redundancy /97

7.5  Trivia: World Population/98

7.6  Reading Comprehension Skills/99

7.7   Portfolio: Is it right? /100

7.8   Communication Skills: WASP – Part/100

 Unit 8

8.1 Reading Skills: The European Neighborhood Policy and the Euro-Atlantic Partnership(II)/102

8.2  Building Vocabulary/105

8.3  Vocabulary Practice: Synonyms /107

8.4  Grammar Skills: Idioms and Fixed Expression – General/109

8.5  Trivia: Charles Ives /112

8.6  Reading Comprehension Skills/112

8.7  Portfolio: How much is enough? /113

8.8  Communication Skills: Finding Common Ground Is Not Always Simple /114

Unit 9

9.1 Reading Skills: The European Neighborhood Policy and the Euro-Atlantic Partnership (III) /115

9.2   Building Vocabulary/117

9.3    Vocabulary Practice: Synonyms /119

9.4  Grammar Skills: Idiomatic Expressions. The Six Senses /121

9.5   Trivia: The Nobel Prizes/123

9.6   Reading Comprehension Skills/124

9.7 Portfolio: A Nobel Prize Winner/ 124

9.8 Communication Skills: The Ladder of Inference /125 Unit 10

10.1 Reading Skills: The Iron Lady – Margaret Thatcher /126

10.2 Building Vocabulary/130

10.3 Vocabulary Practice: Synonyms /133

10.4 Grammar Skills: Miscellaneous Idiomatic Expressions/135

10.5 Trivia: Noah Webster /137

10.6 Reading Comprehension Skills/138

10.7 Portfolio: On the News / 139

10.8 Communication Skills: Summarizing/139

Unit 11

11.1 Reading Skills: An American Invasion – Coffee Clash /140

11.2 Building Vocabulary/142

11.3 Vocabulary Practice: Synonyms /144

11.4 Grammar Skills: Idioms Connected with Praise and Criticism /146

11.5 Trivia: The Wright Brothers/147

11.6 Reading Comprehension Skills/ 148

11.7 Portfolio: Teamwork /149

11.8 Communication Skills: Interrupting /149

Unit 12

12.1 Reading Skills: Reluctant US Returns to Iraq Frontline – Amid Humanitarian

 

Crisis/151

 

12.2 Building Vocabulary./156

 

12.3 Vocabulary Practice: Synonyms /161

 

12.4 Grammar Skills: Idioms Connected with Beliefs and Opinion /163

 

12.5 Trivia: Noise /164

 

12.6 Reading Comprehension Skills/165

 

12.7 Portfolio: Pollution in Urban Areas/166

 

12.8 Communication Skills: Showing that you are paying attention /166

Unit 13

13.1 Reading Skills: Gaza Timeline: From Samson and Delilah to Israeli –

 

Palestinian Fighting /167

 

13.2 Building Vocabulary /170

 

13.3 Vocabulary Practice: Synonyms /172

 

13.4 Grammar Skills: Idioms Connected to Money - Buying, Selling and Paying /175

 

13.5 Trivia: Horace Mann/177

 

13.6 Reading Comprehension Skills/178

 

13.7 Portfolio: Sayings and Quotes /179

 

13.8 Communication Skills: Cultivating Ease/179

Unit 14

 

14.1 Reading Skills: Gaza – Israel Conflict: What Is the Fighting About? /181

 

14.2 Building Vocabulary /185

 

14.3 Vocabulary Practice: Synonyms /190

 

14.4 Grammar Skills: Idiomatic Expressions – Success, Failure and Difficulty /192

 

14.5 Trivia: Rainforests /195

 

14.6 Reading Comprehension Skills./196

 

14.7 Portfolio: Learning a Foreign Language /197

 

14.8 Communication Skills: Ask Quality Questions/197

Unit 15

 

14.1 Reading Skills: Freedom of the Press/199

 

14.2 Building Vocabulary/207

 

14.3 Vocabulary Practice: Synonyms /211

 

14.4 Speaking Skills / Managing a Conversation: Business and Negotiation Skills /213

 

14.5 Trivia: The Geyser/216

 

14.6 Reading Comprehension Skills/216

 

14.7 Portfolio: Natural Phenomena /217

 

14.8 Communication Skills: Why do conversations go wrong? /217

 

Appendices /220

 

Silvia Osman
Anamaria Popa

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!