Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro: 0745 204 115
Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783
ISBN: 978-606-28-0046-8
DOI: 10.5682/9786062800468
Anul publicării: 2014
Editia: I
Pagini: 222
Editura: Editura Universitara
Autor: Silvia Osman, Anamaria Popa
ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES: POLITICAL SCIENCES, INTERNATIONAL RELATIONS AND JOURNALISM (I)
DescarcaOricat ar parea de neobisnuit, ideea unui altfel de manual apartine studentilor mei.
S-a nascut în timpul seminariilor, din discutiile purtate cu ei pe marginea multor subiecte de interes pentru toti: cum putem asimila activ o limba straina, de ce gramatica si de ce nu, cum pastram ce am achizitionat de-a lungul timpului, cum perfectionam ceea ce am acumulat si cum adaugam ceva nou unui bagaj de cunostinte divers, sedimentat în decursul anilor anteriori de studiu al limbii engleze.
Trebuie sa marturisesc aici ca entuziasmul lor a fost de-a dreptul contagios: rezultatul vi se înfatiseaza, mai mult sau mai putin, acum, în prezentul demers. An de an, am încercat sa înteleg ce trezeste, de fapt, curiozitatea studentilor mei si am încercat sa adaptez materialele de studiu si temele de discutii sferei lor de interes.
Necesitatea unui astfel de suport de curs pentru seminariile de limba engleza destinate studentilor facultatilor de comunicare, stiinte politice, administratie publica, relatii internationale, jurnalism etc. - pentru care materialele de studiu sunt extrem de limitate, reduse de cele mai multe ori la instrumente de lucru de genul dictionarelor – este, fara îndoiala, de netagaduit.
Lucrarea de fata se orienteaza cu prioritate catre aceste domenii de studiu, prin textele actuale, alese cu precadere din sfera politicului si a libertatii presei, precum si prin tematica abordata în dezvoltarea vocabularului specific acestor zone de interes.
Structura unitara a întregului material îsi propune sa dezvolte aptitudini multiple, menite sa conduca în timp la dezvoltarea unui model de studiu individual, de stimulare a unui proces de învatare continua, fara de care perfectionarea achizitiei unei limbi straine este, din pacate, imposibila.
Fiecare capitol contine un text de specialitate si unul de cultura generala.
Textul de specialitate este izvorul vocabularului, a carui deslusire este necesara studentilor facultatilor de comunicare si relatii publice, stiinte politice, administratie publica, relatii internationale, jurnalism si nu numai, pentru abordarea – cu prioritate – a materialelor de cercetare destinate studiului individual pentru celelalte materii curriculare, a caror sursa de provenienta a informatiei este de expresie engleza. Pentru a veni în întampinarea studentului dornic sa se perfectioneze, definitiile termenilor necunoscuti sunt date – în marea lor majoritate – în limba engleza.
Textul de cultura generala aduce un plus de culoare si are menirea de a întari aptitudinile de întelegere a textului citit la prima vedere, prin întrebarile vizand continutul acestora.
Notiunile de gramatica, prezente succint în fiecare capitol, sunt menite a aduce un plus de informatie si notiuni practice privind structurile limbii engleze, expresiile idiomatice si sinonimia si sunt dublate de exercitii aplicative.
Temele de portofoliu sunt optionale, destinate în special celor care învata scriind. Subiectele selectate se pliaza dupa optiunile studentilor si reflecta, în marea lor majoritate, interesul manifestat de acestia pentru diferite tematici ale contemporaneitatii: dialogul permanent asupra “problemelor cetatii”, ale modernitatii noastre – a condus la identificarea temelor pentru eseurile propuse la finele fiecarui capitol.
Comunicarea este – în mod cert – indispensabila lumii în care traim. Comunicand transmitem, oferim si primim poate bunul cel mai de pret: informatia. Cuvantul “comunicare” vine din latina – “communis” înseamna comun, împartasit si face parte din aceeasi familie de cuvinte cu comuniune si comunitate. Nu putem însa avea o comunitate a informatiei, pana cand nu reusim sa o împartasim si celorlalti, care trebuie sa o vada, sa o perceapa, sa o înteleaga la fel ca si noi. Cu atat mai mult în cazul în care informatia ne survine într-o limba straina! Iata, de aici, necesitatea includerii în structura fiecarui capitol a unui punct destinat comunicarii, punct care îsi propune sa raspunda unor întrebari relativ simple, precum Ce este comunicarea? sau Cum comunicam eficient?
Încerc sa închid astfel un cerc al studiului limbii engleze, cerc (oricat ar parea de incomplet la prima vedere) pe care îl desenez în jurul prototipului studentului la comunicare, administratie publica, relatii internationale, stiinte politice, jurnalism etc. dornic sa stie mai mult si sa se perfectioneze continuu.
Va invit sa va bucurati de informatia cuprinsa în acest volum si sa va doriti sa deveniti mereu mai buni!
Conf.univ.dr. Silvia Osman
In loc de cuvant inainte /5
Unit 1
1.1 Reading Skills: US Constitution and Government (I)/11
1.2 Building Vocabulary/13
1.3 Vocabulary Practice: Synonyms /16
1.4 Grammar Skills: Focusing on Structures /18
1.5 Trivia: The Nuclear Family /19
1.6 Reading Comprehension Skills/20
1.7 Portfolio: Is the ethos of the traditional family at risk nowadays?/ 20
1.8 Communication Skills: Conversation, the Heart of Communication/ 21
Unit 2
2.1 Reading Skills: US Constitution and Government (II) /22
2.2 Building Vocabulary/24
2.3 Vocabulary Practice: Synonyms /26
2.4 Grammar Skills: Affixation – Prefixes and Suffixes /29
2.5 Trivia: New York, NY /32
2.6 Reading Comprehension Skills/33
2.7 Portfolio: The City That Never Sleeps /34
2.8 Communication Skills: What is a Conversation?/34
Unit 3
3.1 Reading Skills: The European Union /35
3.2 Building Vocabulary/40
3.3 Vocabulary Practice: Synonyms /43
3.4 Grammar Skills: Phrasal Verbs (I) /45
3.5 Trivia: The Women Suffrage Bill/48
3.6 Reading Comprehension Skills/49
3.7 Portfolio: Why do we need to vote? /49
3.8 Communication Skills: Seven Ways to Improve Your Conversation /49
Unit 4
4.1 Reading Skills: How Europe Nearly Lost Ukraine /52
4.2 Building Vocabulary/55
4.3 Vocabulary Practice: Synonyms / 57
4.4 Grammar Skills: Phrasal Verbs (II)/ 59
4.5 Trivia: Megapolises/ 61
4.6 Reading Comprehension Skills/62
4.7 Portfolio: Living in Urban Areas/63
4.8 Communication Skills: WASP – Welcome/ 63
Unit 5
5.1 Reading Skills: No More Shirking /65
5.2 Building Vocabulary/67
5.3 Vocabulary Practice: Synonyms /72
5.4 Grammar Skills: Phrasal Verbs (III) /74
5.5 Trivia: The Federal Reserve System /75
5.6 Reading Comprehension Skills/76
5.7 Portfolio: Are We Europeans?/77
5.8 Communication Skills: WASP – Acquire /77
Unit 6
6.1 Reading Skills: Losing the Plot /78
6.2 Building Vocabulary/80
6.3 Vocabulary Practice: Synonyms /82
6.4 Grammar Skills: Making Inferences and Restating /84
6.5 Trivia: The Human Memory /85
6.6 Reading Comprehension Skills/86
6.7 Portfolio: Should history stand in the way of progress?/ 87
6.8 Communication Skills: WASP – Supply./87
Unit 7
7.1 Reading Skills: The European Neighborhood Policy and the Euro-Atlantic Partnership (I) /88
7.2 Building Vocabulary/93
7.3 Vocabulary Practice: Synonyms /95
7.4 Grammar Skills: A Basic Review on Redundancy /97
7.5 Trivia: World Population/98
7.6 Reading Comprehension Skills/99
7.7 Portfolio: Is it right? /100
7.8 Communication Skills: WASP – Part/100
Unit 8
8.1 Reading Skills: The European Neighborhood Policy and the Euro-Atlantic Partnership(II)/102
8.2 Building Vocabulary/105
8.3 Vocabulary Practice: Synonyms /107
8.4 Grammar Skills: Idioms and Fixed Expression – General/109
8.5 Trivia: Charles Ives /112
8.6 Reading Comprehension Skills/112
8.7 Portfolio: How much is enough? /113
8.8 Communication Skills: Finding Common Ground Is Not Always Simple /114
Unit 9
9.1 Reading Skills: The European Neighborhood Policy and the Euro-Atlantic Partnership (III) /115
9.2 Building Vocabulary/117
9.3 Vocabulary Practice: Synonyms /119
9.4 Grammar Skills: Idiomatic Expressions. The Six Senses /121
9.5 Trivia: The Nobel Prizes/123
9.6 Reading Comprehension Skills/124
9.7 Portfolio: A Nobel Prize Winner/ 124
9.8 Communication Skills: The Ladder of Inference /125 Unit 10
10.1 Reading Skills: The Iron Lady – Margaret Thatcher /126
10.2 Building Vocabulary/130
10.3 Vocabulary Practice: Synonyms /133
10.4 Grammar Skills: Miscellaneous Idiomatic Expressions/135
10.5 Trivia: Noah Webster /137
10.6 Reading Comprehension Skills/138
10.7 Portfolio: On the News / 139
10.8 Communication Skills: Summarizing/139
Unit 11
11.1 Reading Skills: An American Invasion – Coffee Clash /140
11.2 Building Vocabulary/142
11.3 Vocabulary Practice: Synonyms /144
11.4 Grammar Skills: Idioms Connected with Praise and Criticism /146
11.5 Trivia: The Wright Brothers/147
11.6 Reading Comprehension Skills/ 148
11.7 Portfolio: Teamwork /149
11.8 Communication Skills: Interrupting /149
Unit 12
12.1 Reading Skills: Reluctant US Returns to Iraq Frontline – Amid Humanitarian |
|
Crisis/151 |
|
12.2 Building Vocabulary./156 |
|
12.3 Vocabulary Practice: Synonyms /161 |
|
12.4 Grammar Skills: Idioms Connected with Beliefs and Opinion /163 |
|
12.5 Trivia: Noise /164 |
|
12.6 Reading Comprehension Skills/165 |
|
12.7 Portfolio: Pollution in Urban Areas/166 |
|
12.8 Communication Skills: Showing that you are paying attention /166 Unit 13 13.1 Reading Skills: Gaza Timeline: From Samson and Delilah to Israeli – |
|
Palestinian Fighting /167 |
|
13.2 Building Vocabulary /170 |
|
13.3 Vocabulary Practice: Synonyms /172 |
|
13.4 Grammar Skills: Idioms Connected to Money - Buying, Selling and Paying /175 |
|
13.5 Trivia: Horace Mann/177 |
|
13.6 Reading Comprehension Skills/178 |
|
13.7 Portfolio: Sayings and Quotes /179 |
|
13.8 Communication Skills: Cultivating Ease/179 Unit 14 |
|
14.1 Reading Skills: Gaza – Israel Conflict: What Is the Fighting About? /181 |
|
14.2 Building Vocabulary /185 |
|
14.3 Vocabulary Practice: Synonyms /190 |
|
14.4 Grammar Skills: Idiomatic Expressions – Success, Failure and Difficulty /192 |
|
14.5 Trivia: Rainforests /195 |
|
14.6 Reading Comprehension Skills./196 |
|
14.7 Portfolio: Learning a Foreign Language /197 |
|
14.8 Communication Skills: Ask Quality Questions/197 Unit 15 |
|
14.1 Reading Skills: Freedom of the Press/199 |
|
14.2 Building Vocabulary/207 |
|
14.3 Vocabulary Practice: Synonyms /211 |
|
14.4 Speaking Skills / Managing a Conversation: Business and Negotiation Skills /213 |
|
14.5 Trivia: The Geyser/216 |
|
14.6 Reading Comprehension Skills/216 |
|
14.7 Portfolio: Natural Phenomena /217 |
|
14.8 Communication Skills: Why do conversations go wrong? /217 |
|
Appendices /220 |
|
Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00
0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro