Lucrarea de față este bazată pe teza de doctorat „Strategia încheierii unei afaceri în condițiile respectării regulilor de achiziții publice”, pe care am susținut‑o la Academia de Studii Economice din București, în data de 22 mai 2024. Cartea redă, din teză, capitolele de mare relevanță pentru cei care lucrează în domeniul achizițiilor publice.
Tema de cercetare a fost inspirată de activitatea pe care am desfășurat-o în acest domeniu, mai mult de 20 de ani, răstimp în care am lucrat pentru ofertanți, pentru autorități contractante, în controlul achizițiilor publice și în soluționarea contestațiilor. În același timp, am avut calitatea de formator la diverse programe postuniversitare, conferințe, cursuri, sesiuni de instruire, dar și de autor a zeci de articole de specialitate.
În toată această perioadă am constatat că multe firme pierd posibilitatea de a câștiga atribuirea contractelor de achiziție publică din cauza unor greșeli ce ar fi putut fi evitate, dacă nu le‑ar fi lipsit o strategie de afaceri dedicată, respectiv o strategie de ofertare.
Conceperea unei astfel de strategii crește șansele firmelor de a primi execuția unui contract din sectorul public.
Pornind de la tabloul de afaceri cunoscut sub denumirea „Business Model Canvas (BMC)”, conceput de Alexander Osterwalder și Yves Pigneur, prin prezenta lucrare îndemn spre utilizare și indic o cale de adoptare a unei strategii pentru participarea firmelor la achizițiile publice.
Cartea este de interes, pe de o parte, pentru antreprenori, care, prin utilizarea tabloului BMC, pot să‑și formeze o imagine de ansamblu asupra ofertării și, apoi, a executării contractului, dar și să prevadă problemele cu care se pot confrunta.
Totodată, ea este utilă și autorităților contractante, precum și terțelor instituții implicate în achizițiile publice, în vederea îmbunătățirii nivelului de pregătire a personalului cu atribuții în acest domeniu. Nu în ultimul rând, ea relevă universităților oportunitățile de dezvoltare a unor programe de licență, masterale și postuniversitare în domeniul achizițiilor publice.
AUTORUL