Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro:  0745 204 115     

Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitara Strategii de criza in managementul turismului durabil. Studiu de caz: Romania - Cristian Florea

-35%
15,00 Lei 9,75 Lei

Editura: Editura Universitara

Autor: Cristian Florea

ISBN: 978-606-28-1100-6

DOI: 10.5682/9786062811006

Anul publicării: 2020

Editia: I

Pagini: 150

In stoc
Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062811006 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Review-uri (0)
Turismul international reprezinta in zilele noastre una dintre cele mai importante ramuri economice pe plan mondial, ocupand o pozitie strategica prin contributia sa la formarea si marimea PIB-ului. Acesta include activitati producatoare de servicii care sunt lansate in ideea satisfacerii nevoilor de consum ale turistilor. Turismul detine o pondere de circa 5% din Produsul Brut Global, generand 6-7% din forta de munca.
La scara globala, in ceea ce priveste veniturile, turismul international ocupa un loc important dupa sectorul petrolier si cel al chimicalelor si industriei producatoare de masini. Cu toate acestea, dezvoltarea turismului presupune si provocari majore determinate in principal de cresterea continua atat a calatoriilor in interiorul statelor, cat si a calatoriilor internationale si, in egala masura, de criza economica ce a afectat in mod neunitar intreaga planeta.
Romania trebuie sa acceada pe drumul armonizarii cu acest context global si sa contribuie astfel la amplificarea constiintei globale. Prin urmare, Romania trebuie sa coreleze conceptele de ,,eco-management”, respectiv ,,ecoturism” in vederea dezvoltarii unui turism sustenabil. In perspectiva evolutiei si dezvoltarii viitoare a turismului in Romania, este necesar sa se tina seama de o serie de factori, dintre care, cei mai relevanti sunt: factorii economici, ecologici, organizatorici, tehnici, demografici, psihologici, etc. si sa fie capabila sa sustina implementarea unor strategii de criza in vederea dezvoltarii turismului durabil.

 
  • Strategii de criza in managementul turismului durabil. Studiu de caz: Romania

    Descarca
CRISTIAN FLOREA

Introducere / 7

Capitolul 1 - Turismul durabil – intre teorie si practica / 9
1.1. Conceptul de turism durabil / 9
1.2. Relatia dintre turism durabil si dezvoltare durabila / 14
1.3. Interactiunea dintre mediu si turism durabil / 22

Capitolul 2 - Dinamica turismului la nivel global si national in contextul crizei economico-financiare / 30
2.1. Masuri economice luate de institutiile internationale pentru reducerea efectelor crizei asupra turismului / 30
2.2. Dinamica turismului durabil in contextul crizei globale actuale / 33
2.2.1. Dinamica sosirilor si incasarilor turistice la nivel international in perioada post criza / 33
2.2.2. Topul destinatiilor internationale dupa numarul de sosiri si incasari si situatia Europei in anul 2013 / 48
2.2.3. Topul destinatiilor internationale dupa numarul de sosiri si incasari si situatia Europei in anul 2014 / 50
2.3. Analiza sosirilor si incasarilor in turismul romanesc / 51
2.4. Impactul social determinat de numarul de sosiri al turistilor in Romania / 64
2.5. Impactul de mediu determinat de numarul de sosiri al turistilor in Romania / 66

Capitolul 3 - Strategii si programe pentru promovarea turismului durabil in Romania / 69
3.1. Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului National 2007-2026 / 69
3.2. Strategii nationale implementate in Romania in domeniul turismului / 73
3.2.1. Masterplanul pentru Dezvoltarea turismului balnear /  73
3.2.2. Strategia nationala de dezvoltare a ecoturismului / 74
3.2.3. Strategia de promovare a brandului turistic national / 75
3.2.4. Programe nationale si internationale privind dezvoltarea turistica a Romaniei / 77
3.3. Perspective ale turismului in conceptia factorilor de interes si investitiile in turismul romanesc/ 80
3.4. Chestionar privind criza economica si impactul asupra dinamicii turismului din Romania / 84
3.4.1. Analiza datelor obtinute in urma aplicarii chestionarului / 85
3.4.2. Concluzii in urma aplicarii si analizarii chestionarului / 96

Capitolul 4 - Strategii de criza pentru promovarea si dezvoltarea turismului durabil in Romania / 100
4.1. Stadiul cunoasterii privind situatia turistica din statiunea Sinaia / 100
4.2. Analiza SWOT a situatiei turistice din statiunea Sinaia / 104
4.3. Strategii pentru promovarea formelor de turism durabil / 106
4.4. Aplicatie online pentru asigurarea managementului calitatii turismului din orasul Sinaia / 121
4.4.1. Prezentarea metodologiei / 121
4.4.2. Prezentarea sistemului informatic utilizat / 127
4.5. Program turistic propus pentru statiunea Sinaia in vederea cresterii duratei medii de cazare a turistilor nerezidenti /  132
4.6. Impactul implementarii strategiei propuse / 134

Concluzii / 137

Bibliografie / 145

Turismul, ca forma si activitate, are o vechime ce nu poate fi stabilita cu exactitate, desi termenul a aparut in Anglia in jurul anilor 1700 pentru a defini activitatea de calatorie din Europa (Nistoreanu, 2005a). Diverse forme de turism s-au manifestat inca din cele mai vechi timpuri, de pe vremea cand Omul-Culegator calatorea pentru a-si procura hrana. Mai tarziu, Omul-Agricultor a calatorit pentru a-si extinde si imbunatati arealul prin cultivarea produselor agricole primare.
Mai apoi, Omul-Misionar a calatorit pentru a raspandi crestinismul in alte tari unde acesta nu exista. Omul-Cercetator, din perioada Evului Mediu, a mers prin lumea larga pentru a cunoaste alte tinuturi si continente, descoperind mai bine planeta. Nu in ultimul rand, Omul-Creator de Idei si Inovatii a perindat lumea pentru tehnologii si inventii, in special din domeniul IT, pentru a le expune, prezenta si valorifica. S-a ajuns, astfel, la forma actuala de turism, cunoscuta sub denumirea de turism de calatorie si voiaj sau pentru odihna si recreere, dar si a altor forme de turism.
Turismul international reprezinta in zilele noastre una dintre cele mai importante ramuri economice pe plan mondial, ocupand o pozitie strategica prin contributia sa la formarea si marimea PIB-ului. Acesta include activitati producatoare de servicii care sunt lansate in ideea satisfacerii nevoilor de consum ale turistilor. Turismul detine o pondere de circa 5% din Produsul Brut Global, generand 6-7% din forta de munca.
La scara globala, in ceea ce priveste veniturile, turismul international ocupa un loc important dupa sectorul petrolier si cel al chimicalelor si industriei producatoare de masini. Cu toate acestea, dezvoltarea turismului presupune si provocari majore determinate in principal de cresterea continua atat a calatoriilor in interiorul statelor, cat si a calatoriilor internationale si, in egala masura, de criza economica ce a afectat in mod neunitar intreaga planeta.
Romania trebuie sa acceada pe drumul armonizarii cu acest context global si sa contribuie astfel la amplificarea constiintei globale. Prin urmare, Romania trebuie sa coreleze conceptele de ,,eco-management”, respectiv ,,ecoturism” in vederea dezvoltarii unui turism sustenabil. In perspectiva evolutiei si dezvoltarii viitoare a turismului in Romania, este necesar sa se tina seama de o serie de factori, dintre care, cei mai relevanti sunt: factorii economici, ecologici, organizatorici, tehnici, demografici, psihologici, etc. si sa fie capabila sa sustina implementarea unor strategii de criza in vederea dezvoltarii turismului durabil.
Toate caracteristicile evidentiate anterior au reprezentat punctul de plecare si motivul pentru care am decis sa elaborez lucrarea de fata.
Nu in ultimul rand doresc sa multumesc sustinatorilor mei, sotiei si familiei, dar si conducatorului de doctorat si profesorilor care m-au inspirat si care mi-au oferit support continuu pana la final.

Autorul

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!