Propuneri manuscrise: [email protected]:  0745 204 115     

Urmărire comenzi Persoane fizice / Vânzări: 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitară Oportunitati de optimizare a strategiilor de marketing prin utilizarea realitatii virtuale si a realitatii augmentate

Editura Universitară
50,00 Lei 35,00 Lei

Editura: Editura Universitară

Autor: Bogdan-Mihai Prodea

Ediția: I

Anul publicării: 2024

Pagini: 200

ISBN: 978-606-28-1845-6

DOI: 10.5682/9786062818456

În stoc
Cod Produs: 9786062818456 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 357
Adaugă la Wishlist Cere informații
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvânt înainte
  • Review-uri (0)
Aceasta lucrare exploreaza oportunitatile de optimizarea a strategiilor de marketing prin utilizarea tehnologiilor Realitatea Virtuala (RV) si Realitatea Augmentata (RA), investigand modul in care integrarea acestora poate imbunatati practicile de marketing si poate influenta comportamentul consumatorilor in mediul digital.
Primul obiectiv este de a evalua modul in care aceste doua tehnologii sunt percepute si utilizate de catre consumatori. Astfel, cercetarea adopta o abordare calitativa pentru a explora aceste dimensiuni. Prin intermediul interviurilor in profunzime se examineaza modul in care indivizii percep, utilizeaza si interactioneaza cu RA si RV in diverse contexte.
Al doilea obiectiv este de a determina daca implementarea RA sau RV are vreun impact asupra nivelurilor intentiei de achizitie in mediul online, utilizand metode experimentale pentru a evalua acest efect. Au fost realizate doua experimente iar concluziile au aratat ca cele doua tehnologii au un impact pozitiv asupra intentiei de achizitie in mediul digital. A doua parte a cercetarii cantitative este reprezentata de o ancheta pe baza de sondaj care abordeaza cel de-al treilea obiectiv principal al tezei, acela de a identifica si masura modul in care diferitele caracteristici ale RA si RV impacteaza si influenteaza nivelul intentiei de achizitie. Aceasta sectiune ofera o perspectiva asupra factorilor care influenteaza adoptarea si acceptarea de catre consumatori a acestor tehnologii emergente si ofera scheme de influenta care sunt valoroase in procesul de implementare a realitatii augmentate sau virtuale in strategia de marketing.
Pe baza constatarilor si a informatiilor colectate din capitolele anterioare, se propune un program de marketing pentru implementarea RA si RV in strategia de marketing a IMM-urilor. Aceasta sectiune ofera orientari si recomandari practice pentru ca IMM-urile sa valorifice eficient tehnologiile in eforturile lor de marketing.
Concluziile trase in urma cercetarii evidentiaza potentialul semnificativ al realitatii virtuale si augmentate in optimizarea strategiilor de marketing. Integrarea acestor tehnologii ofera oportunitati unice pentru experiente imersive, personalizate si interactive pentru consumatori. Cu toate acestea, trebuie luate in considerare provocari precum costul, limitarile tehnice si gradul de acceptare al tehnologiei pentru a exploata pe deplin beneficiile potentiale ale RA/RV.
Informatii conformitate produs
  • Oportunitati de optimizare a strategiilor de marketing prin utilizarea realitatii virtuale si a realitatii augmentate

    Descarcă
BOGDAN-MIHAI PRODEA

INTRODUCERE / 13
1. STADIUL ACTUAL AL CUNOASTERII IN DOMENIUL MARKETINGULUI ONLINE / 15
1.1. MARKETINGUL ONLINE / 15
1.1.1. Social Media / 16
1.1.2. Site urile web si motoarele de cautare / 18
1.1.3. Marketingul prin e mail / 19
1.1.4. Platforme de comert / colaborare / 20
1.2.  COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI / 21
1.2.1. Comportamentul consumatorului in mediul online / 29
1.3. FORMULAREA STRATEGIEI DE MARKETING IN MEDIUL ONLINE / 32
1.3.1. Analiza pietei tinta / 32
1.3.2. Obiective si strategii competitive / 34
1.3.3. Mixul de marketing in contextul marketingului online / 35
1.3.4 Abordarea strategiei de marketing in mediul online / 39
1.4. ROLUL NOILOR TEHNOLOGII IN STRATEGIA DE MARKETING ONLINE / 43
1.4.1. Realitatea Augmentata / 43
1.4.2. Realitatea Virtuala / 52
1.4.3. Concluzii / 60
2. ANALIZA EVOLUTIEI MEDIULUI DIGITAL SI APLICATII ALE NOILOR TEHNOLOGII IN MARKETINGUL ONLINE / 62
2.1. EVOLUTII ALE MEDIULUI DE AFACERI ONLINE / 62
2.2. REALITATEA AUGMENTATA – APLICATII PRACTICE IN MARKETINGUL ONLINE / 67
2.3. REALITATEA VIRTUALA – APLICATII PRACTICE IN MARKETINGUL ONLINE / 72
3. CERCETARE EXPLORATORIE CU PRIVIRE LA MODUL IN CARE REALITATEA AUGMENTATA SI REALITATEA VIRTUALA SUNT PERCEPUTE SI FOLOSITE DE UTILIZATORI / 76
3.1. INTRODUCERE / 76
3.2. METODOLOGIA CERCETARII / 77
3.3. ANALIZA DATELOR SI INTERPRETAREA REZULTATELOR CERCETARII / 79
3.4. CONCLUZIILE CERCETARII / 85
4. CERCETARI CANTITATIVE CU PRIVIREA LA IMPLEMENTAREA REALITATII AUGMENTATE SI A REALITATII VIRTUALE IN STRATEGIA DE MARKETING ONLINE / 87
4.1. INTRODUCERE / 87
4.2. ESANTIONUL / 88
4.3. EXPERIMENTE DE MARKETING PENTRU STUDIEREA EFECTELOR IMPLEMENTARII REALITATII AUGMENTATE SI A REALITATII VIRTUALE ASUPRA COMPORTAMENTULUI DE ACHIZITII IN MEDIUL ONLINE / 90
4.3.1. Metodologia cercetarii / 91
4.3.2. Experimentul 1 – efectul implementarii realitatii augmentate asupra comportamentului de achizitii in mediul online / 95
4.3.3. Experimentul 2 – efectul implementarii realitatii virtuale asupra comportamentului de achizitii in mediul online / 104
4.3.4. Analiza comparativa a efectelor realitatii augmentate si ale realitatii virtuale asupra comportamentului de achizitii online / 114
4.3.5. Concluzii / 115
4.4. ANCHETA PE BAZA DE SONDAJ CU PRIVIRE LA IDENTIFICAREA SI MASURAREA INFLUENTEI CARACTERISTICILOR REALITATII AUGMENTATE SI VIRTUALE ASUPRA INTENTIEI DE ACHIZITIE A PRODUSELOR / 117
4.4.1. Metodologia cercetarii / 118
4.4.1. Analiza implementarii realitatii augmentate in strategia de marketing / 120
4.4.1.1. Influenta caracteristicilor tehnologiei asupra intentiei de achizitie / 120
4.4.1.2. Analizarea realitatii augmentate conform TAM (Modelul de acceptare al tehnologiei) / 126
4.4.1.3 Rezultate si concluzii / 130
4.4.2. Analiza implementarii realitatii virtuale in strategia de marketing / 132
4.4.2.1. Influenta caracteristicilor tehnologiei asupra intentiei de achizitie / 133
4.4.2.2. Analizarea realitatii virtuale conform TAM (Modelul de acceptare al tehnologiei) / 138
4.4.2.3. Rezultate si concluzii / 141
5..CONCLUZII GENERALE, PROPUNERI SI DIRECTII VIITOARE DE CERCETARE / 144
5.1, PROGRAM DE MARKETING PENTRU IMPLEMENTAREA RA/RV IN STRATEGIA DE MARKETING ONLINE A IMM URILOR / 151
5.2. LIMITELE CERCETARII / 161
5.3. DIRECTII VIITOARE DE CERCETARE / 162
6. CONTRIBUTII PERSONALE / 163
REFERINTE / 165
ANEXE / 186
ANEXA 1 – PROFILUL DEMOGRAFIC AL RESPONDENTILOR INTERVIEVATI IN CADRUL CERCETARII CALITATIVE / 186
ANEXA 2 – TABEL DE CONTINUT – CERCETAREA CALITATIVA / 188
ANEXA 3 – GHID DE INTERVIU – CERCETARE CALITATIVA / 190
ANEXA 4 – VARIANTELE DE CANAPELE FOLOSITE IN CERCETAREA CANTITATIVA / 192
ANEXA 5 –  CHESTIONAR EXPERIMENTE DE MARKETING / ANCHETA PE BAZA DE SONDAJ / 193

 

In ultimii ani, progresul rapid al tehnologiei a transformat semnificativ peisajul marketingului online. Odata cu aparitia Realitatii Augmentate (RA) si a Realitatii Virtuale (RV), brandurile au la dispozitie instrumente puternice pentru a imbunatati experientele clientilor, pentru a se implica mai mult in relatia cu publicul tinta si a pentru revolutiona strategiile lor de marketing online. Impactul potential al acestor doua tehnologii asupra domeniului marketingului a atras o atentie substantiala din partea companiilor si a cercetatorilor.
Scopul acestei teze de doctorat este de a investiga impactul RA si RV asupra strategiei de marketing online. Aprofundand domeniul tehnologiilor RA si RV si integrarea lor in practicile de marketing online, aceasta cercetare se straduieste sa descopere implicatiile, provocarile si oportunitatile care apar din incorporarea acestor tehnologii imersive in campaniile de marketing.
Pentru atingerea acestor obiective, se va folosi o abordare cu metode mixte, care sa cuprinda atat metode de cercetare calitative, cat si cantitative. Prin sondaje, interviuri si studii experimentale, vor fi adunate informatii valoroase pentru a informa dezvoltarea cadrelor teoretice si a ghidurilor practice pentru incorporarea RA si RV in strategiile de marketing online.
Integrarea RA si RV in marketingul online ofera o oportunitate unica pentru companii cu scopul de a oferi experiente interactive si personalizate consumatorilor. Aceste tehnologii au potentialul de a transforma modul in care produsele si serviciile sunt prezentate si percepute, permitand brandurilor sa creeze experiente captivante si memorabile, care depasesc abordarile traditionale de marketing. Cu toate acestea, adoptarea si utilizarea eficienta a RA si RV in strategiile de marketing necesita o intelegere aprofundata a impactului acestora asupra comportamentului consumatorilor, perceptiei brandului si eficientei generale de marketing.
Capitolele 1 si 2 ale acestei teze au ca scop prezentarea sistematica a literaturii in domeniu si statisticilor de ultima ora. Pentru a putea intelege impactul celor doua tehnologii asupra strategiei de marketing, aceasta teza va avea o abordare holistica a conceptului de marketing online, analizand stadiul actual al cunoasterii din punct de vedere al mediului de afaceri online, al comportamentului consumatorului si al strategiilor de marketing online.
Cercetarea exploratorie prezentata in capitolul 3 va examina dimensiunile cheie legate de impactul RA si RV asupra marketingului online. Aceste dimensiuni includ atitudinile si perceptiile consumatorilor fata de experientele AR si VR, influenta tehnologiilor imersive asupra proceselor de luare a deciziilor consumatorilor, eficienta AR si VR in cresterea angajamentului si loialitatii marcii.
Capitolul 4 prezinta cercetari cantitative, analiza fiind structurata in doua parti (doua experimente de marketing si o ancheta pe baza de sondaj), care au ca scop demonstrarea statistica a beneficiilor implementarii RA si RV in strategia de marketing si care se incheie cu formularea directiilor clare in vederea implementarii acestor tehnologii.
Rezultatele acestei cercetari contribuie la corpul existent de cunostinte in domeniile marketingului, comportamentului consumatorilor si adoptarii tehnologiei. In plus, programul de marketing din capitolul 5 ofera directii practice pentru IMM‑urile care doresc sa valorifice potentialul RA si RV pentru a obtine un avantaj competitiv pe piata digitala.
In concluzie, aceasta teza de doctorat isi propune sa exploreze si sa analizeze impactul RA si RV asupra strategiei de marketing online. Investigand integrarea, implicatiile si provocarile asociate cu aceste tehnologii imersive, aceasta cercetare urmareste sa contribuie la intelegerea despre modul in care AR si VR pot modela viitorul marketingului. Prin explorarea comportamentului consumatorului, a angajamentului fata de brand si a eficacitatii marketingului, acest studiu va oferi informatii si recomandari practice pentru a ghida specialistii in marketing in valorificarea puterii AR si VR pentru a‑si imbunatati strategiile de marketing online.
Doresc sa ofer multumiri deosebite conducatorului stiintific, domnului prof.dr. Cristinel‑Petrisor Constantin pentru modul in care m‑a indrumat si sustinut in procesul elaborarii acestei teze. Cunostintele dumnealui in domeniul marketingului si vasta experienta academica au fost factori importanti care au contribuit la finalizarea cu succes a acesteia. De asemenea, doresc sa imi exprim recunostinta pentru toti membrii comisiei de indrumare, formata din domnul prof.dr. Gabriel Bratucu, domnul prof. dr. Gheorghe Epuran si domnul prof. dr. Catalin Maican, pentru ideile, sfaturile si indrumarile dumnealor, acestea contribuind real la dezvoltarea mea academica.

Dacă dorești să iți exprimi părerea despre acest produs poți adăuga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienți Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie să mai adaugi cel puțin un produs pentru a compara produse.

A fost adăugat în wishlist!

A fost șters din wishlist!