In ultimii ani, progresul rapid al tehnologiei a transformat semnificativ peisajul marketingului online. Odata cu aparitia Realitatii Augmentate (RA) si a Realitatii Virtuale (RV), brandurile au la dispozitie instrumente puternice pentru a imbunatati experientele clientilor, pentru a se implica mai mult in relatia cu publicul tinta si a pentru revolutiona strategiile lor de marketing online. Impactul potential al acestor doua tehnologii asupra domeniului marketingului a atras o atentie substantiala din partea companiilor si a cercetatorilor.
Scopul acestei teze de doctorat este de a investiga impactul RA si RV asupra strategiei de marketing online. Aprofundand domeniul tehnologiilor RA si RV si integrarea lor in practicile de marketing online, aceasta cercetare se straduieste sa descopere implicatiile, provocarile si oportunitatile care apar din incorporarea acestor tehnologii imersive in campaniile de marketing.
Pentru atingerea acestor obiective, se va folosi o abordare cu metode mixte, care sa cuprinda atat metode de cercetare calitative, cat si cantitative. Prin sondaje, interviuri si studii experimentale, vor fi adunate informatii valoroase pentru a informa dezvoltarea cadrelor teoretice si a ghidurilor practice pentru incorporarea RA si RV in strategiile de marketing online.
Integrarea RA si RV in marketingul online ofera o oportunitate unica pentru companii cu scopul de a oferi experiente interactive si personalizate consumatorilor. Aceste tehnologii au potentialul de a transforma modul in care produsele si serviciile sunt prezentate si percepute, permitand brandurilor sa creeze experiente captivante si memorabile, care depasesc abordarile traditionale de marketing. Cu toate acestea, adoptarea si utilizarea eficienta a RA si RV in strategiile de marketing necesita o intelegere aprofundata a impactului acestora asupra comportamentului consumatorilor, perceptiei brandului si eficientei generale de marketing.
Capitolele 1 si 2 ale acestei teze au ca scop prezentarea sistematica a literaturii in domeniu si statisticilor de ultima ora. Pentru a putea intelege impactul celor doua tehnologii asupra strategiei de marketing, aceasta teza va avea o abordare holistica a conceptului de marketing online, analizand stadiul actual al cunoasterii din punct de vedere al mediului de afaceri online, al comportamentului consumatorului si al strategiilor de marketing online.
Cercetarea exploratorie prezentata in capitolul 3 va examina dimensiunile cheie legate de impactul RA si RV asupra marketingului online. Aceste dimensiuni includ atitudinile si perceptiile consumatorilor fata de experientele AR si VR, influenta tehnologiilor imersive asupra proceselor de luare a deciziilor consumatorilor, eficienta AR si VR in cresterea angajamentului si loialitatii marcii.
Capitolul 4 prezinta cercetari cantitative, analiza fiind structurata in doua parti (doua experimente de marketing si o ancheta pe baza de sondaj), care au ca scop demonstrarea statistica a beneficiilor implementarii RA si RV in strategia de marketing si care se incheie cu formularea directiilor clare in vederea implementarii acestor tehnologii.
Rezultatele acestei cercetari contribuie la corpul existent de cunostinte in domeniile marketingului, comportamentului consumatorilor si adoptarii tehnologiei. In plus, programul de marketing din capitolul 5 ofera directii practice pentru IMM‑urile care doresc sa valorifice potentialul RA si RV pentru a obtine un avantaj competitiv pe piata digitala.
In concluzie, aceasta teza de doctorat isi propune sa exploreze si sa analizeze impactul RA si RV asupra strategiei de marketing online. Investigand integrarea, implicatiile si provocarile asociate cu aceste tehnologii imersive, aceasta cercetare urmareste sa contribuie la intelegerea despre modul in care AR si VR pot modela viitorul marketingului. Prin explorarea comportamentului consumatorului, a angajamentului fata de brand si a eficacitatii marketingului, acest studiu va oferi informatii si recomandari practice pentru a ghida specialistii in marketing in valorificarea puterii AR si VR pentru a‑si imbunatati strategiile de marketing online.
Doresc sa ofer multumiri deosebite conducatorului stiintific, domnului prof.dr. Cristinel‑Petrisor Constantin pentru modul in care m‑a indrumat si sustinut in procesul elaborarii acestei teze. Cunostintele dumnealui in domeniul marketingului si vasta experienta academica au fost factori importanti care au contribuit la finalizarea cu succes a acesteia. De asemenea, doresc sa imi exprim recunostinta pentru toti membrii comisiei de indrumare, formata din domnul prof.dr. Gabriel Bratucu, domnul prof. dr. Gheorghe Epuran si domnul prof. dr. Catalin Maican, pentru ideile, sfaturile si indrumarile dumnealor, acestea contribuind real la dezvoltarea mea academica.