Editura Universitara Managementul intreprinderilor mici si mijlocii

-27%
17,00 Lei 12,41 Lei

ISBN: 978-606-28-0682-8

DOI: 10.5682/9786062806828

Anul publicării: 2017

Editia: I

Pagini: 140

Editura: Universitară

Autor: Valentina Zaharia, Mihaela-Mirela Dogaru, Roxana Carmen Ionescu, Elena David

In stoc
Limita stoc
- +
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062806828 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Unde se gaseste
  • Review-uri (0)
Firma poate fi definita ca o entitate economica si sociala in care se produc bunuri si servicii destinate pietei, in vederea satisfacerii nevoilor clientilor si realizarii de profit. Ea este constituita dintr-un grup de persoane organizate potrivit anumitor cerinte juridice, economice, tehnologice, care concep si desfasoara procese de munca, folosind un anumit capital.
Firma este denumirea generica pentru orice tip de organizatie umana. in acceptiunea tuturor specialistilor firma este o unitate de baza a economiei nationale a unei tari si a economiilor nationale ale mai multor tari (firma multinationala), constituita cu scopul de a produce bunuri materiale sau de a presta servicii necesare existentei oamenilor.
Firmele producatoare de bunuri materiale denumite si firme de productie, pot fi: firme industriale, firme agricole, firme de productie etc.
Firmele prestatoare de servicii por fi: firme comerciale, firme de transporturi, banci etc.
Ca unitatea de baza a unei economii sau a unor economii, firma trebuie sa reuneasca in cadrul ei mijloace tehnice si tehnologice, un numar de angajati cu o anumita pregatire, resurse materiale si financiare. Pornind de la acest aspect, firma este o organizatie tehnico-productiva, sociala si economica.
Caracterul de organizatie tehnico-productiva isi gaseste expresia in specificul activitatilor productive, al tehnologiei folosite si in dependenta tehnologica dintre elementele structurale. Latura tehnico-productiva determina continutul activitatii desfasurate de firma si profilul sau de activitate.
Privita ca organizatie sociala firma cuprinde un ansamblu de activitati umane cu o finalitate bine determinata si care dau viata tuturor elementelor tehnice, tehnologice si de alta natura. Totodata firma se prezinta sub forma unui complex de relatii structurale interpersonal sau pluripersonale in care angajatii sunt diferentiati in functie de autoritate, statut si rol in realizarea unor obiective precise.
Firma, ca organizatie structurala, indeplineste si rolul de centru de decizie, ceea ce inseamna ca o parte a personalului firmei (o minoritate) actioneaza asupra celeilalte parti cu scopul stabilirii si realizarii obiectivelor. in calitatea sa de centru de decizie, firma dispune de un sistem de conducere, alcatuit dintr-o structura de conducere si un proces de conducere. Atributul esential al sistemului de conducere este de a lua decizii.

 
  • Managementul intreprinderilor mici si mijlocii

    Descarca
MIHAELA-MIRELA DOGARU, Asist. univ. drd., Universitatea Crestina Dimitrie Cantemir
VALENTINA ZAHARIA
ELENA DAVID
ROXANA CARMEN IONESCU

CAPITOLUL I - FIRMA SI RELATIILE SALE CU MEDIUL ECONOMIC  /  / 7
1.1. FIRMA SI INTREPRINZATORII  / 7
1.1.1.    Conceptul de firma si intreprinzator  / 7
1.1.2.    Mediul ambiant al firmei / 10
1.1.3.    Tipologia firmelor / 11
1.2.    FIRMA IN EVOLUTIE / 20
1.2.1.    Cresterea firmei / 20
1.2.2.    Asocierea si regruparea firmelor / 22
1.3.    RETEAUA DE INTREPRINDERI, O PREMISA MANAGERIALA IN ECONOMIA SOCIALA DE PIATA / 26
1.3.1.    Elementele definitorii privind reteaua de intreprinderi / 26
1.3.2.    Competitivitatea intreprinderilor in retea / 35
1.3.3.    Externalizarea ca strategie pentru crearea retelelor de intreprinderi / 41
1.3.4.    Avantajele retelei de intreprinderi / 44
1.3.5.    Federalizarea intreprinderilor in vederea edificarii retelelor / 46
1.3.6.    Organizarea retelei de intreprinderi Stabilirea planului de actiune / 59

CAPITOLUL  II – IMM-URILE CONCEPT SI ORGANIZARE / 63
2.1.    Organizarea si functionarea IMM-urilor / 66
2.2.    IMM-urile in plan mondial / 69

CAPITOLUL III - EVOLUTIA  ABORDARII IMM-URILOR IN LUME / 79
3.1.    Strategii de management utilizate in cadrul IMM-urilor / 79
3.2.    Conceptul de strategie si principalele caracteristici / 91
3.3.    Viziunea strategica asupra administrarii intreprinderii / 101
3.3.1.    Modelul celor cinci forte ale concurentei / 101
3.3.2.    Avantajul  concurential  si strategiile generice / 108

CAPITOLUL IV.  PARTICULARITATI ALE IMM-URILOR DIN ROMANIA IN COMPARATIE CU CELE DIN UE / 117
4.1.    Cresterea locurilor de munca la nivelul statelor membre UE, comparativ cu Romania, prin prisma sectorului IMM / 117
4.2.    Comparatia IMM-urilor la nivelul Romaniei si Uniunii Europene, in functie de sectorul de activitate / 121
4.3.    Internationalizarea IMM-urilor la nivel european / 124

BIBLIOGRAFIE / 136

 

Firma poate fi definita ca o entitate economica si sociala in care se produc bunuri si servicii destinate pietei, in vederea satisfacerii nevoilor clientilor si realizarii de profit. Ea este constituita dintr-un grup de persoane organizate potrivit anumitor cerinte juridice, economice, tehnologice, care concep si desfasoara procese de munca, folosind un anumit capital.
Firma este denumirea generica pentru orice tip de organizatie umana. in acceptiunea tuturor specialistilor firma este o unitate de baza a economiei nationale a unei tari si a economiilor nationale ale mai multor tari (firma multinationala), constituita cu scopul de a produce bunuri materiale sau de a presta servicii necesare existentei oamenilor.
Firmele producatoare de bunuri materiale denumite si firme de productie, pot fi: firme industriale, firme agricole, firme de productie etc.
Firmele prestatoare de servicii por fi: firme comerciale, firme de transporturi, banci etc.
Ca unitatea de baza a unei economii sau a unor economii, firma trebuie sa reuneasca in cadrul ei mijloace tehnice si tehnologice, un numar de angajati cu o anumita pregatire, resurse materiale si financiare. Pornind de la acest aspect, firma este o organizatie tehnico-productiva, sociala si economica.
Caracterul de organizatie tehnico-productiva isi gaseste expresia in specificul activitatilor productive, al tehnologiei folosite si in dependenta tehnologica dintre elementele structurale. Latura tehnico-productiva determina continutul activitatii desfasurate de firma si profilul sau de activitate.
Privita ca organizatie sociala firma cuprinde un ansamblu de activitati umane cu o finalitate bine determinata si care dau viata tuturor elementelor tehnice, tehnologice si de alta natura. Totodata firma se prezinta sub forma unui complex de relatii structurale interpersonal sau pluripersonale in care angajatii sunt diferentiati in functie de autoritate, statut si rol in realizarea unor obiective precise.
Firma, ca organizatie structurala, indeplineste si rolul de centru de decizie, ceea ce inseamna ca o parte a personalului firmei (o minoritate) actioneaza asupra celeilalte parti cu scopul stabilirii si realizarii obiectivelor. in calitatea sa de centru de decizie, firma dispune de un sistem de conducere, alcatuit dintr-o structura de conducere si un proces de conducere. Atributul esential al sistemului de conducere este de a lua decizii.
Privita ca organizatie economica, firma este un organism independent, cu autonomie deplina, care dispune de intreaga sa capacitate pentru a participa la circuitul economic national si international. Ca organizatie economica, inca de la infiintare, isi fixeaza un obiect de activitate, adica o ratiune de a exista. De asemenea o firma isi poate fixa unul sau mai multe obiective economice cum sunt: rentabilitatea, cresterea, calitatea etc. Obiectivele firmelor variaza in functie de marime, statut juridic si mediu socio-politic.
Intreprinzatorul reprezinta persoana care initiaza, singura sau in asociere, o afacere, asumandu-si riscul de a investi capital in aceasta si responsabilitatea de a o conduce si a administra.
Intreprinzatorul trebuie sa posede o serie de trasaturi personale si abilitati. Analize psihologice temeinice, avand drept obiectiv determinarea tipurilor de persoane care au cele mai mari sanse de a deveni intreprinzatori, au evidentiat principalele caracteristici de personalitate si abilitati care au cel mai semnificativ impact asupra succesului firmelor.
- energia, puterea de a initia afacerea, de a infiinta intreprinderea si a o conduce; aceasta constituie resortul motivational care permite intreprinzatorului sa-si invinga teama de riscul pierderii capitalului investit, sa depaseasca perioada extrem de dificila de munca intensa si epuizanta specifica inceputului afacerii;
-  cunostinte de specialitate, care pot fi grupate in patru domenii indispensabile intreprinzatorului: cunostinte tehnice, cunostinte manageriale, cunostinte de marketing si cunostinte financiar- contabile;
- abilitati mentale, concretizate in inteligenta, capacitate de analiza si sinteza, gandire creativa, capacitate de conceptualizare;
- abilitati de comunicare, care constau in capacitatea de a transmite mesaje orale si scrise clare, sintetice, usor de inteles;
- abilitati privitoare la relatiile umane, care se concretizeaza in capacitatea de a stabili si mentine relatii interpersonal bune, spirit sociabil, stabilitate comportamentala etc.
- capacitate decizionala, care priveste identificarea mai multor solutii pentru rezolvarea unei probleme.

www.editurauniversitara.ro

Scrie un review


Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!