Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 /// Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783

Editura Universitara Contabilitate. Instrument de business pentru manageri

-7%
50,00 Lei 46,50 Lei

Editura: Editura Universitara

Autor: Graziella- Corina Bâtcă-Dumitru, Adriana Florina Popa, Daniela Nicoleta Sahlian, Mihai Vuță, Cleopatra Sendroiu

ISBN: 978-606-28-1257-7

DOI: https://doi.org/10.5682/9786062812577

Anul publicării: 2021

Editia: I

Pagini: 288

Stoc limitat
Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062812577 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Unde se gaseste
  • Review-uri (0)
Esti un antreprenor/manager aflat in cautarea de noi informatii privind intelegerea anumitor aspecte referitoare la situatia actuala, dinamica si perspectivele afacerii tale? Esti un contabil interesat de extinderea portofoliului de servicii din sfera contabilitatii prin interconectarea acestora cu informatii ce vizeaza analiza economico-financiara, procesul de luare a deciziilor si managementul riscurilor? Esti un student aflat in cautarea de informatii utile crearii unei imagini de ansamblu asupra contabilitatii si domeniilor conexe acesteia in vederea crearii unei viziuni holistice asupra unei afaceri? Daca esti in una din ipostazele de mai sus sau pur si simplu doresti sa afli mai mult despre modul de obtinere si utilizarea practica a unor informatii contabile, lucrarea Contabilitatea - instrument de business pentru manageri reprezinta un instrument util pentru indeplinirea obiectivelor vizate.
In principal, cartea abordeaza aspecte specifice contabilitatii din Romania, plasate insa intr-un context international. In acest sens, obtinerea si utilizarea de informatii necesare deciziilor manageriale reprezinta, spre exemplu, un “limbaj international”. In plus, analiza performantei unei afaceri este prezentata in mod dual, atat din perspectiva continentala (franceza) cat si din cea anglo-saxona. Nu in ultimul rand, cititorul are ocazia de a-si asuma “riscul” de a incerca sa inteleaga rolul instrumentelor financiare, atat din perspectiva financiara cat si contabila, pentru a putea utiliza, ulterior, informatiile respective in procesul de gestionare a riscurilor existente in cadrul unei afaceri. 
  • Contabilitate. Instrument de business pentru manageri

    Descarca
GRAZIELLA-CORINA BATCA-DUMITRU
ADRIANA FLORINA POPA
DANIELA NICOLETA SAHLIAN 
CLEOPATRA SENDROIU
MIHAI VUTA

IN LOC DE PREFATA / 9

CAPITOLUL I
INFORMATIA CONTABILA – SUPORT DE REPREZENTARE FINANCIARA A AFACERII
/ 11
1.1. PRINCIPIILE CONTABILE / 12
1.1.1. Principiul independentei exercitiului / 12
1.1.2. Principiul imaginii fidele / 12
11.3. Principiul monetar (al unitatii monetare) / 13
1.1.4. Principiul intangibilitatii / 13
1.1.5. Principiul importantei semnificative / 13
1.1.6. Principiul perioadei de timp / 14
1.1.7. Principiul contabilitatii de angajamente / 14
1.1.8. Principiul costului istoric / 14
1.1.9. Principiul prudentei / 15
1.1.10. Principiul permanentei metodelor / 16
1.1.11. Principiul continuitatii activitatii / 16
1.2. CARACTERISTICILE INFORMATIEI CONTABILE / 18
1.2.1. Inteligibilitatea / 19
1.2.2. Relevanta (pertinenta) / 20
1.2.3. Fiabilitatea / 21
1.2.4. Comparabilitatea / 22
1.3. UTILIZATORII INFORMATIEI CONTABILE / 23
1.3.1. Ce este valoarea? / 24
1.3.2. Caracteristicile utilizatorilor de informatii contabile / 27
1.3.3. Performanta – factor important in luarea deciziilor de catre utilizatorii de informatii contabile / 31

CAPITOLUL II
INSTRUMENTAREA CONTABILA A PRINCIPALELOR OPERATIUNI GENERATOARE DE VENITURI CURENTE LA NIVELUL AFACERII
/ 37
2.1. ASPECTE GENERALE / 37
2.2. VENITURILE DIN EXPLOATARE / 38
2.2.1.  Venituri din vanzarea de produse si marfuri, precum si prestari de servicii / 40
2.2.1.1.  Venituri din vanzari de bunuri / 40
2.2.1.2. Venituri din prestarea de servicii / 50
2.2.2. Venituri aferente costului productiei / 52
2.2.3. Venituri din productia de imobilizari / 54
2.2.4.Venituri din subventii pentru investitii / 55
2.2.5.Alte venituri din exploatare / 57
2.3.  VENITURILE FINANCIARE / 64
2.4. VENITURILE DIN AJUSTARI SI PROVIZIOANE / 72

CAPITOLUL III
CONTABILITATEA MANAGERIALA SURSA DE INFORMATII PENTRU PROCESUL DECIZIONAL
/ 76
3.1. INTRODUCERE IN CONTABILITATEA MANAGERIALA / 76
3.1.1. Definirea si sfera contabilitatii manageriale     / 76
3.1.2.  Functiile contabilitatii manageriale / 79
3.1.3.  Sfera de aplicabilitate a contabilitatii manageriale / 80
3.1.4.  Costurile / 81
3.1.5.  Comportamentul costurilor / 82
3.1.6.  Intervalul relevant / 84
3.1.7. Costuri mixte / 85
3.1.8. Analiza cost volum profit (CVP) / 86
3.1.9. Structura costurilor si levierul operational     / 92
3.1.10. Costul produselor si alocarea costurilor / 96
3.1.11. Alocarea costurilor indirecte / 101
3.1.12. Metode alternative de evaluare a stocurilor / 110
3.1.13. Metodele de calculatie bazate pe absorbtie / 111
3.1.14. Metoda costurilor variabile (metoda costurilor marginale) / 111
3.1.15. Compararea costurilor bazate pe absorbtie cu costurile variabile / 112
3.1.16. Contabilitatea througput / 116
3.2. CONTABILITATEA MANAGERIALA SI DECIZIILE OPERATIONALE / 116
3.2.1. Gestionarea operatiunilor de productie / 118
3.2.2. Gestiunea operationala in organizatiile de servicii / 121    
3.2.3. Costul capacitatii neutilizate/de rezerva / 122
3.2.4. Utilizarea capacitatii si mixul de produse / 123
3.2.5. Decizii operationale: costuri relevante / 126
3.2.6. A produce sau a cumpara? / 127
3.2.7. Decizii de acceptare a comenzilor speciale / 130
3.2.8. Inlocuirea echipamentelor / 133
3.2.9. Costul pierderii unui client / 134
3.2.10. Tehnici de evaluare a investitiilor / 135

CAPITOLUL  IV
SISTEMUL INFORMATIONAL AL CONTABILITATII AFACERILOR - ANALIZA PE BAZA SITUATIILOR FINANCIARE
/ 145
4.1.  ANALIZA PE BAZA BILANTULUI CONTABIL / 145
4.1.1. Indicatori de structura ai activului bilantier / 147
4.1.2.  Indicatori de structura ai surselor de finantare / 152
4.1.3. Indicatori privind lichiditatea / 153
4.1.4. Indicatori privind solvabilitatea / 154
4.1.5. Indicatori privind vitezele de rotatie / 156
4.2. ANALIZA PE BAZA CONTULUI DE PROFIT SI PIERDERE / 160    
4.2.1. Soldurile intermediare de gestiune - Abordarea franceza / 161
4.2.2. Marjele de acumulare - Abordarea Anglo-saxona / 164
4.3. ANALIZA PE BAZA SITUATIEI FLUXURILOR DE TREZORERIE - CASH FLOW-UL DISPONIBIL - CEL MAI RELEVANT INDICATOR PENTRU MASURAREA CASTIGURILOR VIITOARE / 166
4.4. INDICATORI PRIVIND PROFITABILITATEA INTREPRINDERII / 169
4.5. RENTABILITATE, SECURITATE SI PRAG DE RENTABILITATE CA INSTRUMENT DE BUSINESS / 173
4.6. PRAGUL DE RENTABILITATE SI CONTABILITATEA AFACERILOR / 177
4.7. RISCUL DE FALIMENT / 184
4.8. DESCRIEREA PERFORMANTEI FINANCIARE PRIN PRISMA REZULTATULUI PE ACTIUNE / 185
4.9. INDICATORI AI POZITIEI DE PIATA / 190

CAPITOLUL V
INSTRUMENTELE FINANCIARE – ALTERNATIVE UTILE PENTRU MANAGEMENTUL RISCURILOR IN AFACERI
  / 194    
5.1. INTRODUCERE / 194
5.2. INSTRUMENTELE FINANCIARE PRIMARE / 195
5.3. ACTIUNI VERSUS OBLIGATIUNI CA TITLURI DE VALOARE EMISE DE SOCIETATILE PE ACTIUNI / 195
5.3.1. Caracteristicile actiunilor. Valori atasate / 196
5.3.2. Tratamente contabile si fiscale legate de tranzactiile cu actiuni. Emitent versus investitori / 200
5.3.2.1. Constituirea capitalului social in cazul societatilor pe actiuni / 202
5.3.2.2. Majorarea capitalului social prin noi aporturi; calculul si interpretarea ds-urilor / 210
5.3.2.3. Rascumpararea propriilor actiuni; revanzarea/ anularea actiunilor rascumparate / 215
5.3.2.4. Aspecte contabile si fiscale privind rascumpararea si revanzarea actiunilor proprii / 217
5.3.2.5.  Aspecte contabile si fiscale privind rascumpararea si anularea actiunilor proprii     / 221
5.3.2.6. Contabilitatea si fiscalitatea achizitiilor, vanza¬rilor si a evaluarii la inventar a actiunilor / 223
5.3.2.7. Contabilitatea si fiscalitatea participarii in natura la constituirea capitalului altei societati. primirea ulterioara de titluri (actiuni) fara plata / 233
5.3.3. Caracteristicile obligatiunilor. valori atasate / 238
5.3.4. Tratamente contabile privind obligatiunile si imprumuturile din emisiuni de obligatiuni. Emitent versus investitori / 240
5.4.  INSTRUMENTELE FINANCIARE DERIVATE / 249
5.4.1. Generalitati / 249
5.4.2. Contractul forward / 251
5.4.3. Contractul futures / 261
5.4.4. Contractul options / 268
5.4.4.1. Mecanismul cumpararii/vanzarii unei optiuni call / 269
5.4.4.2. Mecanismul cumpararii/vanzarii unei optiuni call / 271
5.4.5. Contractele swap / 280

BIBLIOGRAFIE / 285

Esti un antreprenor/manager aflat in cautarea de noi informatii privind intelegerea anumitor aspecte referitoare la situatia actuala, dinamica si perspectivele afacerii tale? Esti un contabil interesat de extinderea portofoliului de servicii din sfera contabilitatii prin interconectarea acestora cu informatii ce vizeaza analiza economico-financiara, procesul de luare a deciziilor si managementul riscurilor? Esti un student aflat in cautarea de informatii utile crearii unei imagini de ansamblu asupra contabilitatii si domeniilor conexe acesteia in vederea crearii unei viziuni holistice asupra unei afaceri? Daca esti in una din ipostazele de mai sus sau pur si simplu doresti sa afli mai mult despre modul de obtinere si utilizarea practica a unor informatii contabile, lucrarea Contabilitatea - instrument de business pentru manageri reprezinta un instrument util pentru indeplinirea obiectivelor vizate.
In principal, cartea abordeaza aspecte specifice contabilitatii din Romania, plasate insa intr-un context international. In acest sens, obtinerea si utilizarea de informatii necesare deciziilor manageriale reprezinta, spre exemplu, un “limbaj international”. In plus, analiza performantei unei afaceri este prezentata in mod dual, atat din perspectiva continentala (franceza) cat si din cea anglo-saxona. Nu in ultimul rand, cititorul are ocazia de a-si asuma “riscul” de a incerca sa inteleaga rolul instrumentelor financiare, atat din perspectiva financiara cat si contabila, pentru a putea utiliza, ulterior, informatiile respective in procesul de gestionare a riscurilor existente in cadrul unei afaceri. 
Periplul in lumea ideilor contabile incepe in mod gradual, printr-o prezentare a unor principii, existente de a lungul timpului, atat explicit (in legislatia contabila), cat si implicit (in diverse acceptiuni). Acestea au rolul de a familiariza cititorul cu rationamentul profesional utilizat in vederea ofertei de informatii contabile. Ulterior, profesionistul contabil este provocat prin prezentarea unor spete contabile specifice. In redarea acestora sunt imbinate tratamentul contabil cu tratamentul fiscal, respectiv sunt prezentate implicatiile asupra raportarii financiare. 
Contextul economic, aflat in continua schimbare, conduce la aparitia unor intrebari de genul: Care este cantitatea ce ar trebui fabricata dintr-un anumit produs pentru a obtine profit? Care este mixul de produse ce permit maximizarea performantei in conditiile unor factori limitativi? Este mai bine sa produc sau sa cumpar o anumita componenta? Prelucrarea informatiilor contabile reprezinta punctul de pornire in determinarea unor indicatori si efectuarea unor analize utile deciziilor manageriale implicate de aceste situatii.
Este bine sa investesc intr-o afacere? Compania are resurse suficiente sa ramburseze un credit bancar sau sa isi plateasca furnizorii? Pot conta pe existenta aceluiasi furnizor si in viitor? Acestea sunt alte tipuri de intrebari pe care si le poate ridica un investitor, un creditor financiar sau comercial, respectiv un client. Raspunsul la astfel de intrebari poate fi gasit dupa intelegerea informatiilor oferite de situatiile financiare si a indicatorilor calculati pe baza acestora.
Crizele economice au rolul de a activa mecanisme latente de gestionare a riscurilor. Intelegerea unor contracte de tipul instrumentelor financiare derivate reprezinta un atu important pentru antreprenori/manageri si un avantaj competitiv pentru profesionistii contabili ce se pot confrunta cu adevarate provocari in ceea ce priveste recunoasterea in contabilitate a unor astfel de tranzactii.
Parcurgerea lucrarii Contabilitatea - instrument de business pentru manageri reprezinta o provocare profesionala pentru toti cei interesati de evolutia unei afaceri. Efectul de sinergie creat de prezentarea unor informatii intercorelate din mai multe “sectiuni” reprezinta un atu importat pentru imbunatatirea ofertei de informatii de catre profesionistii contabili, respectiv cresterea gradului de intelegere a acestora de catre antreprenori/ manageri. Nu in ultimul rand, studentii au avantajul surprinderii unei imagini de ansamblu, de natura a-i ajuta sa inteleaga complexitatea informatiilor contabile si conexe in vederea alegerii unei “sectiuni” in care vor dori sa activeze in viitor in perimetrul economic. 

Prof. univ. dr. Daniela Artemisa Calu

www.editurauniversitara.ro

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!