Intr-un mediu din ce in ce mai concurential, comunicarea organizationala devine un instrument strategic pentru manageri. Din punct de vedere strategic, managerii manifesta interes pentru alege- rea unor sisteme de pilotare a activitatilor care asigura capitalizarea oportunitatilor. In acest scop, interventiile managerilor sunt directionate spre favorizarea schimbarii.
Referitor la schimbare, noi sustinem necesitatea trecerii de la comunicarea asimetrica la comunica- rea simetrica. Viziunea asimetrica trateaza comunicarea drept un instrument care ajuta organizatia sa-si atinga scopurile, fara sa modifice in vreun fel actiunile sau sa caute unele compromisuri. Opus viziunii asimetrice, comunicarea simetrica se transforma intr-un proces in care apar compromisul si negocierea. De aceasta data, managerii rezolva conflictele prin negociere, promoveaza coordonarea si renunta la „razboiul pentru putere”.
Dumitru Constantinescu
Absolvent al Academiei de Studii Economice, Bucuresti, este profesor al Facultatii de Economie si Administrarea Afacerilor, Universitatea din Craiova. Este conducator de doctorat in domeniul Management. Domeniile sale de competenta sunt: management, economia si gestiunea intreprinderii si comunicare organizationala. Cele mai multe publicatii stiintifice (studii, articole, carti) sunt cercetari in domeniul Management. In Editura PROUNIVERSITARIA – Bucuresti a publicat, in 2011, lucrarea: Comunicare organizationala.
Intr-un mediu din ce in ce mai concurential, comunicarea organizationala devine un instrument strategic pentru manageri. Din punct de vedere strategic, managerii manifesta interes pentru alege- rea unor sisteme de pilotare a activitatilor care asigura capitalizarea oportunitatilor. In acest scop, interventiile managerilor sunt directionate spre favorizarea schimbarii.
Referitor la schimbare, noi sustinem necesitatea trecerii de la comunicarea asimetrica la comunica- rea simetrica. Viziunea asimetrica trateaza comunicarea drept un instrument care ajuta organizatia sa-si atinga scopurile, fara sa modifice in vreun fel actiunile sau sa caute unele compromisuri. Opus viziunii asimetrice, comunicarea simetrica se transforma intr-un proces in care apar compromisul si negocierea. De aceasta data, managerii rezolva conflictele prin negociere, promoveaza coordonarea si renunta la „razboiul pentru putere”.
www.editurauniversitara.ro