Editura Evrika Analiza financiara pe intelesul tuturor, volumul II. Tentativele de frauda bancara, Managementul performantei echipei de vanzari si risc - Cosmin Baiu

42,00 Lei

Editura: Evrika

Autor: Cosmin Baiu

Anul publicării: 2019

Pagini: 220

ISBN: 978-606-94572-7-6

In stoc
Limita stoc
- +
Adauga in cos
Cod Produs: 9786069457276 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Unde se gaseste
  • Review-uri (0)
Ce este analiza financiara si care este filosofia din spatele acestei profesii?
Care sunt tehnicile de detectare timpurie a tentativelor de frauda bancara?
Care sunt cele 10 calitati ale unui manager ideal si, mai ales, care sunt consecintele practicarii unui management rudimentar sau psihopat?
Care sunt etapele pe care trebuie sa le urmeze un Director Comercial pentru a realiza performanta in numai 6 luni de la preluarea pozitiei?
Cum se conduce eficient o echipa din zona de Back-Office (Operatiuni, Risc, Financiar-Contabil)?


Acest volum isi propune sa adreseze si sa raspunda la toate aceste intrebari, precum si la multe altele, folosind o abordare directa, pragmatica, orientata catre rezultat:

• 10 Studii complexe de caz referitoare la fraude bancare, scrise sub forma unor povestiri politiste „hard boiled”, in care abunda rasturnarile de situatie si umorul negru
• Zeci de exemple si studii de caz cu privire la managementul comercial, risc si executiv, rezultate direct din experienta autorului
• Tehnici si abordari manageriale eficace, ce garanteaza obtinerea performantei in primele luni de la aplicare

COSMIN BAIU, MBA, are o experienta de peste 20 de ani in domeniul financiar-bancar, activand exclusiv in cadrul unor companii bancare de top la nivel european. A ocupat si ocupa multiple pozitii de management executiv (Director Credite, Director Comercial Corporate & Retail, Director Executiv), fiind membru al mai multor Comitete de Credit. Multiplele sale experiente din zone diferite, ce imbina activitatea de analiza a riscului de credit cu activitatea de vanzare produse financiare retail si corporate, conducerea cu rezultate exceptionale a unor echipe de mari dimensiuni, ii permit o viziune de ansamblu, unica, a lumii financiar-bancare.
Primul volum, intitulat „Analiza financiara pe intelesul TUTUROR”, Editura Evrika, 2018, a inregistrat vanzari record, atat in plan national, cat si international, fiind lecturata, in primul rand, de oameni de afaceri, ce isi doresc sa inteleaga mai bine resorturile intime ale situatiilor financiare, precum si imbunatatirea dramatica a comunicarii in relatia cu Finantatorii.

Prezentul volum realizat de Cosmin Baiu vine sa continue bestsellerul „Analiza financiara pe intelesul tuturor”, constituind un adevarat ghid initiatic pentru toti cei care profeseaza in domeniul financiar-bancar si mai ales pentru aceia care isi desfasoara activitatea in zona analizei de risc sau urmeaza cariere manageriale.
Dedicata surprinderii mecanismelor pe care le implica si formelor complexe pe care le pot imbraca tentativele de frauda bancara, dar si provocarilor pe care le ridica analiza de risc si managementul performantei echipei de vanzari si risc, cartea de fata reprezinta o mostra de eruditie si experienta profesionala si, totodata, de altruism si talent pedagogic de care poate face uz numai un autor cu o bogata experienta practica si o excelenta cunoastere teoretica, dar si cu un grad inalt de intelegere a lumii, si a conditiei umane in special, izvorat din cultivarea propriei apetente pentru insusirea valorilor culturii universale, asa cum se dovedeste a fi Cosmin Baiu.

In acest sens, cartea este scrisa intr-o maniera care place cititorului si, totodata, il incita sa gandeasca, sa participe la descoperirea actiunii si detaliilor, autorul utilizand un stil dinamic, dar familiar, prietenos si, am putea spune, chiar generos de impartasire a informatiei, cautand sa-l faca complice pe cel care lectureaza volumul, sa si-l apropie pe modelul consacrat de marii maestri ai romanului politist precum Conan Doyle, Agatha Christie sau Raymond Chandler, care il fac partas pe cititor la demersul detectivistic de elucidare a misterului si de devoalare a criminalului. Astfel, cartea abunda in exemple practice desprinse si adaptate, spre a fi usor accesibile cititorului, din vasta experienta profesionala a autorului, dobandita in cei peste 20 de ani de activitate in domeniul de referinta, in fiecare caz prezentat autorul invitandu-l pe cel care lectureaza sa il insoteasca in demersul analitic, sa faca echipa cu el, impartasindu-i dilemele si intrebarile ce i se ridica, maniera de sesizare a detaliilor semnificative, dar si trairile si sentimentele care il incearca pe parcurs, in interactiunea ce ceilalti.

Dincolo de toate aceste caracteristici exceptionale, volumul de fata se particularizeaza si printr-o coerenta logico-structurala aparte, care culmineaza cu un Epilog menit sa deschida ochii si mintea cititorului asupra a ceea ce conteaza, a ce este cu adevarat important in viata si, mai ales, asupra faptului ca timpul curge, nu sta pe loc, si ceea ce nu este facut la timpul sau ramane pierdut pe veci. Facand uz de psihologia inversa, pe modelul „asa nu”, pentru a fi cat se poate de sugestiv, autorul vine sa surprinda in finalul cartii importanta realizarii armoniei si echilibrului dintre viata profesionala si cea privata pentru prezervarea sanatatii psihice si fizice a omului, dar si pentru dezvoltarea unui caracter armonios, subliniind puterea acaparatoare si distructiva pe care o poate avea asupra individului mirajul competitiei si dezvoltarii irationale a unei cariere profesionale unde omul si relatia cu ceilalti ajung sa nu mai conteze, iar viata personala practic sa nu existe. Prin aceasta modalitate unica de „asamblare” a cartii, autorul transcende domeniului profesional care l-a consacrat si publicului de specialitate, oferind o lectura profunda si utila oricarui cititor, oricarui tanar aflat la inceput de drum, oricarui om pasionat si preocupat de viata si de rostul acesteia, devoaland parca din perspectiva celui trecut prin multe faptul ca „dorintele ne insala, timpul ne tradeaza, iar moartea isi rade de grijile noastre. Viata inseamna chin!”, daca ii ratacesti calea, am adauga noi, in spiritul mesajului transmis de autor, acestei butade cu valoare universala, datand din perioada medievala.
Mihai-Bogdan MARIAN
  • Analiza financiara pe intelesul tuturor, volumul II. Tentativele de frauda bancara, Managementul performantei echipei de vanzari si risc - Cosmin Baiu

    Descarca
Cosmin BAIU are o experienta vasta in domeniul economic. Lucreaza de peste 20 de ani in cadrul unor companii bancare de top la nivel european, ocupand multiple pozitii de management executiv, inclusiv pe cea de membru al mai multor comitete de credit. Are o experienta ce imbina activitatea de analiza a riscului de creditare cu activitatea de vanzare produse retail si corporate, ceea ce ii permite o viziune de ansamblu, unica, a lumii financiar- bancare.
 

DISCLAIMER / 7
In loc de Introducere / 9

PARTEA I. TENTATIVE DE FRAUDA BANCARA: 10 STUDII COMPLEXE DE CAZ / 17
Studiul de caz 1. La porcul patat / 23

Studiul de caz 2. Un dezvoltator imobiliar ingenios / 30
Studiul de caz 3. Caruselul groazei / 41
Studiul de caz 4. Impostorul minte intotdeauna de doua ori / 50
Studiul de caz 5. Din nimic, nimic… din mare, in mai mare! / 59
Studiul de caz 6. Finantarea nimicului / 73
Studiul de caz 7. Monstrul on-line / 80
Studiul de caz 8. Cu ochii larg inchisi / 92
Studiul de caz 9. High class fashion / 103
Studiul de caz 10. Cele doua spitale / 111

PARTEA A II-A. MANAGEMENTUL PERFORMANTEI / 124
Calitatile managerului ideal / 130

Calmul si capacitatea de delegare / 132
Capacitatea de a lua decizii / 141
Fermitate si consecventa / 145
Viziune si strategie pe termen scurt, mediu si lung / 149
Experienta dovedita, acceptata si respectata / 154
Cultura generala diversa, cunostinte din domenii eclectice / 156
Suport acordat echipei, mai ales in momentele dificile / 161
Munca sustinuta, cel PUTIN La nivelul prestat de catre fiecare membru individual al echipei / 164
Imbunatatirea permanenta a mediului de lucru, a proceselor operationale, digitalizare / 166
Grija fata de fiecare membru performant al echipei, lipsa de empatie fata de orice element slab si neserios / 169

Managementul performantei echipei de vanzari / 175
Afirmarea rolului de lider in fata echipei / 183
Definirea unei game competitive de produse si servicii / 187
Organizarea echipei de vanzari / 191
Training personalizat si consultanta oferita fiecarui membru al echipei / 192
Adoptarea mecanismului delegarii si sub-delegarii competentelor / 195

Managementul performant al echipelor suport / 198
Afirmarea rolului de lider in fata echipei / 200
Definirea constrangerilor de natura tehnica/operationala si identificarea solutiilor / 204
Organizarea echipei operationale. Delegarea si sub-delegarea competentelor proprii / 206
Training personalizat si consultanta oferite fiecarui membru al echipei / 208
AXIOME ALE LUMII CORPORATISTE / 212
EPILOG / 214

 

DISCLAIMER

Studiile de caz, cifrele si exemplele prezentate in acest volum sunt fictive, create special pentru a pune in evidenta, pentru a simula situatii ce pot fi intalnite in viata reala.

Aceasta carte are un rol pur educational, acela de a pregati analisti, oameni de vanzari si manageri - indiferent de domeniul lor de activitate - pentru a face fata cu succes situatiilor economice complexe ce pot fi intalnite in practica.

Volumul vine in continuarea lucrarii „Analiza Financiara pe inEelesul TUTUROR”, Editura EVRIKA, 2018. Acolo am prezentat bazele analizei financiare, cu peste 50 studii de caz de o complexitate moderata, aici abordam subiectele la un cu totul alt nivel. Tocmai de aceea recomand cititorului sa parcurga ambele carti, ce au fost gandite a fi citite impreuna, inca de la conceptie.

Am ramas consecvent ideii mele initiale, si anume de a face posibila lectura acestor doua volume pentru orice persoana interesata de filosofia finantelor si managementului, indiferent de nivelul de pregatire, experienta sau domeniul de activitate. Analiza financiara si managementul sunt doua stiinte in care instinctul are un rol primordial, iar aceasta calitate, acest „al 6-lea simt”, se dezvolta, se ascute si rafineaza doar prin experienta practica.

Niciodata cifrele, formulele si calculele nu trebuie sa treaca in fata instinctului, spiritului critic si experientei, pentru ca ele singure te pot orbi! Analistii si managerii incepatori sau fara vocatie se inchina la formule, le venereaza, pentru ca nu au nimic altceva care sa ii ajute sa adopte decizia corecta, sunt pur si simplu pierduti in fata necunoscutului. Dimpotriva, pentru cei experimentati, formulele constituie suportul deciziilor si nimic mai mult, tot asa cum pentru un chirurg analizele de sange ale pacientului reprezinta doar premisa unui diagnostic, nu si solutia sau vindecarea!

Astfel, un proiect poate fi respins sau declarat fraudulos fara sa punem pixul pe hartie sau sa facem un simplu calcul, doar pe baza de instinct si experienEa - si despre aceste lucruri mi-am propus eu sa vorbesc in aceasta carte.

Abrevieri utilizate KEUR – mii EURO
MEUR – milioane EURO
In loc de Introducere

Razele soarelui patrund prin geamul intredeschis si iti mangaie chipul. Deschizi pentru o clipa ochii si zambesti, pentru ca stii ca este o dimineata superba de sfarsit de primavara. Iti amintesti poate de ultima vacanta, de briza marii pe plaja la ora 09:00, de sunetul diafan al valurilor ce se sparg lenes de tarm, de scoicile aruncate la intamplare pe nisip, formand insa exact modelul pe care mintea ta odihnita si-l doreste.

Un gand rau ti se strecoara in minte: aceasta nu este perna dintr-o camera de hotel sau dintr-o vila pe plaja, ci este chiar perna ta de acasa. gi cum o idee rea conduce la alta, realizezi brusc ca esti de fapt in patul tau, in dormitorul tau, in viata ta obisnuita… si nu este nici macar o zi de vineri sau sambata, ci este chiar luni, iar costumul te asteapta suspendat in cui, leganandu-se agale, inexplicabil, precum picioarele unui spanzurat in bataia vantului, la intrarea intr-un port medieval.

Telefonul de pe noptiera incepe sa vibreze incontinuu, pe masura ce emailurile intra unul dupa celalalt. Iti amintesti cu parere de rau ca este aproape sfarsitul lunii si nu ai reusit sa finantezi mai mult de 500.000 EUR, cu mult sub targetul lunar, undeva la 40%! Inima iti bate cu putere in piept si simti cum tensiunea creste. Cum sa procedezi, ce sa faci, pentru a reusi sa mai dai macar 500.000 EUR pana vineri! Rememorezi in gand dosarele cu oarece sanse de reusita: doua dosare blocate la Analiza, de unde vin tot felul de intrebari ce par a nu se mai termina vreodata, trei dosare in lucru la Operatiuni, pentru redactarea contractelor si o sumedenie de clienti prospecti pe care trebuie sa-i suni zilnic, pentru a-i grabi sa traga mai repede creditele. Toti - de la colegi pana la clienti - iti vorbesc condescendent sau urat: ba iti lipseste o hartie din dosar, ba nu ai citit cum trebuie un document, ba nu ai ajuns la timp la o intalnire! Toti sunt nemultumiti, iar tu ai capatat intre timp darul de a-ti cere in permanenta „mii de scuze!”.

„Ok… sa ne calmam… sa vedem: intalnire la 10 cu clientul A, tocmai in capatul celalalt al orasului. Tipul e neserios, imi tot trimite oferte de la concurenta, cu costuri tot mai mici, cred ca ma foloseste drept momeala, dar nu pot sa nu ma duc, nu am altul mai bun in pipeline acum. La 12 intalnire cu firma aia de constructii, pe centura, e un praf acolo cum mai rar intalnesti! La 15…”

Esti intrerupt din reverie de insistenta cu care telefonul continua sa vibreze. Cu toate ca nu vrei, nu poti rezista tentatiei si-i aprinzi ecranul: douazeci si cinci de mailuri! Noi si noi intrebari de la risc, pe care le vei citi mai tarziu, in drum spre prospecti, vreo doua mesaje de la clienti enervati, care iti transmit ca regreta faptul ca te-au cunoscut vreodata, pe tine si institutia pe care o reprezinti: „…si voi avea eu grija sa le spun tuturor prietenilor mei despre modul sistematic in care va bateti voi joc de clienti! V-am raspuns la toate intrebarile posibile si imposibile si iata, dupa 2 luni, nu vad creditul mult promis!”.

Sedinta de vanzari la ora 9:00! Din titlul mail-ului si furia mesajului, intelegi ca va fi o intalnire furtunoasa, in care iarasi vei izbucni in lacrimi sau vei ajunge in pragul demisiei! Da, ai motivat pana acum ca este o piata slaba, ca clientii sunt mult mai reticenti in a se mai indatora, in conditiile in care media ii bombardeaza cu iminenta unei noi crize. O vreme ai scapat aducand dovezi concrete prin care ai demonstrat ca bancile concurente practica preturi de dumping, cu mult sub ceea ce institutia voastra poate oferi, insa seful nu pare a mai fi dispus sa accepte nicio motivatie pentru rezultatele slabe de vanzari. Sta prost cu bugetul si stie ca este foarte posibil ca primavara urmatoare sa nu-l mai prinda in companie, sa fie concediat. gi, cu toate ca nu e neaparat un om rau, se simte incoltit si musca din subalterni, probabil ca gandeste deja „ori ei pleaca, ori eu… dar mai bine ei…”.

Imbraci costumul cel scump, ce te-a costat jumatate din salariu, pentru ca, deh, nu poti merge la clienti in tricou, si te concentrezi pe cateva idei ce pot constitui un discurs de scuza la sedinta. La urma urmei muncesti 10 ore pe zi incontinuu, ai renuntat la viata personala, ai cearcane negre la ochi, tensiunea crescuta, iar parul ti-a cazut de pe cap pe fond nervos. Nici macar nu dormi bine, intrucat in fiecare noapte reiei in minte, pe intuneric, fiecare dosar in parte, in speranta ca - macar intr-o luna din cele 12 - vei reusi sa-ti realizezi bugetul alocat. Da, stii ca sunt colege ce au bugete mai mici, o viata mai usoara, intrucat sunt iubitele unora de prin firma, insa tu nu ai vrut niciodata sa urmezi calea asta. Intre timp ai uitat pana si de ce ai ales drumul cel greu, pana si moralitatea a disparut sub presiunea comerciala venita de sus.

Te privesti in oglinda pentru o clipa si intorci repede privirea. Imaginea unei persoane panicate, invinse, cu colturile gurii trase in jos, cearcane si par rar, transpirat. Un om imbatranit prematur, impovarat de griji si fara nicio bucurie in viata.

Incerci sa alungi aceste ganduri si reusesti in cele din urma, in fata unei cesti de cafea pe care o fixezi cu privirea fara sa o vezi, de fapt fara sa realizezi ca esti in bucatarie, in casa ta cea noua, luata pe credit sau in viata ce se scurge parsiv, pe langa tine.

O ora mai tarziu a inceput sedinta, in zanganitul slab al cestilor de cafea si al pixurilor pe hartie:
Asa nu se mai poate, dragilor, incepe seful pe un ton calm.

Angajatii ridica pentru o clipa privirea, usor surprinsi de tonul lui calm, insa vazandu-i ochii injectati de ura, privesc imediat in alta parte.

Datorita unor incompetenti si lenesi ca voi, aceasta firma nu reuseste sa-si atinga potentialul. Incompetenti si lenesi, asta sunteti, oameni ce nu au o etica a muncii sau nu sunt capabili din punct de vedere intelectual de a livra ceea ce au promis si asumat!

Seful priveste atent chipul fiecaruia, asteptand o reactie la avalansa de jigniri pe care tocmai le-a revarsat. Plescaie multumit in momentul in care vede doar capete plecate. Amanta lui se foieste pe scaun si incearca un zambet palid. Isi priveste unghiile date cu lac in weekend cu o intensitate stranie, de parca acum le-ar vedea pentru prima data. Se inroseste la fata mai ceva ca unghiile si tuseste de cateva ori, atragand atentia sefului.

Tu te poti retrage, o scuza el cu o mina serioasa, insa ferma. gtiu, mi-ai spus ca nu te simti bine…
Ceilalti arunca in urma ei priviri veninoase, incarcate de ura neputincioasa. Cu totii stiu ca seful tocmai i-a pasat o tranzactie mare, ce i-a rezolvat bugetul pe intregul trimestru.

Sa revenim acum la problemele noastre… imi spuneti pipeline-ul, ce avem pe teava, tranzactiile incheiate si vizitele programate pentru saptamana in curs. Detaliat, impreuna cu explicatii privind modul jalnic in care ne gasim cu bugetul…

Doua ore mai tarziu, cu ochii in lacrimi, te scuzi si alergi spre masina. Te-a lasat cu greu sa pleci, motivat de participarea la intalnirea programata. Pe drum il suni pe clientul cu intalnirea de la 10, pe care deja ai ratat-o si incepi sa te scuzi cu voce tremurata, incercand sa maschezi lacrimile ce se scurg pe obraji si iti intra in gura.

„   Esti slab si incompetent!”, declama clientul sententios. „Te-am asteptat, eram pe punctul de a ma hotari sa merg in sfarsit cu voi, sa iau finantarea… esti o mare dezamagire, ce mai pot spune…”. „Imi cer mii de scuze”, zici, insa intelegi ca vorbesti singur la telefon.

Conduci ca un nebun prin trafic, cu mintea ravasita, incercand sa intelegi cum ai ajuns in situatia asta nenorocita, in aceasta capcana perfecta, si mai ales care este solutia pentru a iesi DACA exista o iesire!

* * *

Aceasta a fost o posibila dimineata din viata unui om de vanzari, acel om pe care cei mai multi analisti financiari il detesta si il dispretuiesc, intrucat nu pare sa stie mai nimic despre dosarul pe care il propune sau aprobare. Nu stie nimic mai mult in afara Cifrei de afaceri si a profitului, pare ca alearga de nebun pe culoare cu telefonul agatat de gat, aratand extrem de stresat si de imbatranit pentru varsta lui.
Sa vedem in continuare o dimineata din viata unui analist financiar, doar de dragul comparatiei...

 
* * *

Razele soarelui patrund prin geamul intredeschis si iti mangaie chipul. Deschizi pentru o clipa ochii si zambesti, pentru ca stii ca este o dimineata superba de sfarsit de primavara. Iti amintesti poate de ultima vacanta, de briza marii pe plaja la ora 09:00, de sunetul diafan al valurilor ce se sparg lenes de tarm, de scoicile aruncate la intamplare pe nisip, formand insa exact modelul pe care mintea ta odihnita si-l doreste.

Intelegi treptat ca vacanta a trecut, ca esti pe perna ta, in patul tau, in casa ta recent cumparata. Este o zi de luni, iar diminetile de luni inseamna o cafea tare, iti spui. Astazi nu ai chef de formalitati, asa ca te vei imbraca lejer, in blugi si tricou. Nu, nici macar nu vei lua perechea cea noua de blugi stransi, slim-fit, e o zi prea frumoasa pentru a indura orice forma de constrangere. Cobori la parter si-ti pregatesti cafeaua, cu gandul la principalele taskuri ale zilei. Gandul iti fuge mereu la iubitul tau plecat in delegatie in afara tarii... oare ce-o face pe-acolo?!

Revii la problemele de serviciu... Mai intai, o sa respingi dosarul la care ai lucrat in ultimele doua saptamani. In ciuda tonelor de informatii primite, nu te-a convins, pur si simplu riscul finantarii este prea mare pentru a merita sa-ti pui semnatura pe dosar. Ok, afacerea poate merge, ai inteles asta, insa si daca pica, falimenteaza, semnatura ta este acolo si asta poate crea probleme in viitor. Iar tu nu vrei sa ai probleme... ai un job mult prea bun pentru a-ti asuma riscuri.

Da, va fi dezamagita colega de la vanzari, isi pusese mari sperante in tranzactie, insa ce sa-i faci, trebuie sa ne gandim mai bine la propria persoana. Saraca… arata atat de rau in ultima vreme, mai are trei fire pe cap si pana si vocea ii tremura cand ti se adreseaza…

In timp ce iti sorbi cafeaua, te gandesti cu drag la colegii tai din departamentul Analiza. Acolo, in mediul acela ermetic, cu usa in permanenta inchisa, s-a format in timp o adevarata familie. Se fac glume, se povestesc intimitati, se impartasesc informatii de prin dosare in amuzamentul general, iar ziua trece destul de frumos si linistit.

„Mda,… nu ma incalt cu pantofii cu toc, da-i incolo… iau balerinii sau sneakers-ii, sunt mult mai comozi, cred ca ultimii se potrivesc cu culoarea blugilor…”

Mai sunt vreo doua dosare mai usoare, unde inca astepti raspunsuri la intrebarile puse. Daca acestea nu vor veni nici azi, probabil ca vei sta mai mult timp pe net, deoarece trebuie sa te hotarasti ce curs de perfectionare iti doresti sa urmezi

- poate un MBA sau CFA. Timpul iti permite uneori si studiul la birou, ceea ce e un mare avantaj. Ascunsa in spatele ecranului, poti invata linistita cursuri prefacandu-te ca introduci date din bilantul unei companii sau ca faci cash-flow-uri complexe. Iar seful e un dulce, un tip extrem de intelegator…

In ultima vreme ti-ai vazut CEO-ul usor ingrijorat si ai citit si cateva articole pe net putin magulitoare la adresa evolutiei companiei. „Oare om sta atat de prost in vanzari?!”, te intrebi, in timp ce termini cafeaua si speli ceasca la chiuveta. „Noi, la Analiza, nu stim nimic si, ce-i drept, nu ma intereseaza, este treaba alora ce alearga de colo-colo pe tocuri cui, imbracate in haine scumpe… Vin cu tot felul de proiecte ciudate, pe care se asteapta sa le aprob in totalitate. Cateodata am impresia ca nu stiu nimic, ci doar tropaie pe culoare si dau emailuri amenintatoare sau rugatoare. Fiinte fara minte...”

Parasesti in cele din urma casa, insa in ultima clipa te intorci pentru a-ti recupera telefonul de serviciu. Patesti asta mereu, intrucat nu suna niciodata si, oricum, ai refuzat sa primesti mailurile pe el.

www.editurauniversitara.ro

Scrie un review


Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!