Acest volum cuprinde o parte dintre lucrarile sustinute la Conferinta Nationala Perspective studentesti in inovarea invatamantului universitar, organizata de Universitatea „Ovidius” din Constanta, in perioada 7-9 septembrie 2019, in parteneriat cu alte institutii de invatamant superior din tara: Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, Universitatea „Stefan cel Mare” din Suceava, Universitatea „Constantin Brancusi” din Targu-Jiu, Universitatea „Babes-Bolyai” din Cluj-Napoca, Universitatea „Dunarea de Jos” din Galati, Universitatea din Pitesti, cu sprijinul Directiei Generale Anticoruptie.
Conferinta nationala studenteasca se afla la editia a doua, dupa aceea din anul precedent, intitulata Tinerii Romaniei la Centenarul Marii Uniri, care a polarizat cercetarile studentesti legate de evenimentul cel mai important al anului 2018 si care s-a concretizat in volumul cu acelasi titlu, publicat de Ovidius University Press (Constanta, 2019).
Scopul principal al manifestarii stiintifice Perspective studentesti in inovarea invatamantului universitar a fost de a mobiliza un numar cat mai mare studenti, pentru a dezvolta o retea stiintifica axata pe inovarea si promovarea invatamantului academic, in raport cu nevoile acestora. In cadrul conferintei s-au desfasurat o comunicari stiintifice orale si prin postere, precum si trei ateliere de lucru tematice. Subiectele abordate s-au circumscris ariilor tematice „Calitate si integritate in procesul educational” si „Dezvoltarea comunitatii academice si a celei locale”: invatamant centrat pe profesor si invatamant centrat pe student; etica si integritate in mediul academic/ societatea romaneasca; integritatea - valoare nationala a culturii romanesti; cultura etica in mediul academic; noile tehnologii de comunicare si informare si procesul de educatie; dezvoltarea parteneriatelor intre institutii academice si entitati publice, private si non-guvernamentale; dezvoltarea abilitatilor practice si a capacitatilor antreprenoriale in invatamantul academic; studentul in comunitatea academica – reprezentarea acestuia in structurile de conducere, organizatiile studentesti si implicarea lor civica.
Coordonatorul si editorii volumului
Coordonator
SORIN RUGINA
Editori
FLORENTINA NICOLAE
COSTEL COROBAN
VALENTIN VANGHELESCU
Cuvant inainte / 7
Alina-Mihaela Tirica - Consideratii privind aspectele etice ale mediului academic / 9
Andreea Denisia Radescu - Etica in cercetarea stiintifica universitara / 22
Raluca Farcas si Emilia Adriana Ganea - Integritatea in activitatea academica contemporana / 30
Valentina Alexandra Nicolae - Coruptia din mediul academic. Scurta privire asupra fenomenelor de natura economica cu caracter ilicit ce afecteaza dezideratele mediului academic / 54
Andrei Mihai Stan - Orizontul sumbru al simbiozei dintre non-etica si contemporaneitate. Remedii si propuneri eficace in contextul global / 62
Liviu-Ionut Martin - Etica si normele deontologice specifice profesiei de magistat / 78
Elif Stela Gül - Aspecte teoretice si practice privind amploarea fenomenului de coruptie. Realitati si implicatii juridico-sociale / 86
Paul Daniel Iunker si Dragos Nicolae Ruse - Coruptia - Cum pot contribui la prevenirea coruptiei / 98
Alina Marin - Impactul diseminarii cunoasterii la nivel universitar prin intermediul noilor tehnologii comunicationale (TIC) / 110
Sanziana-Andreea Ioan - Problema consumului de droguri in mediul academic / 125
Dorina Chiscari - Invatamantul centrat pe profesor si invatamantul centrat pe student / 133
Marian Alexandru Danila - Dezvoltarea invatamantului non-formal centrat pe student / 143
Georgiana-Isabela Istudor - Profesia didactica pentru nivelul primar si prescolar intre pasiune si profesionalism / 151
Elena Gheorghiu - Nicolae Iorga – model de integritate in mediul academic romanesc / 158
Maria Modoran - Etica si integritate. Implicatiile educationale ale reformei lui Spiru Haret / 178
Ion Cozma - Perceptia relatiilor profesor-student din perspectiva influentei stilului sovietic in Republica Moldova / 186
Simona Sima - Consecintele legislatiei antisemite asupra functionarilor si administratiei publice din Romania (1848-1945) / 195
Acest volum cuprinde o parte dintre lucrarile sustinute la Conferinta Nationala Perspective studentesti in inovarea invatamantului universitar, organizata de Universitatea „Ovidius” din Constanta, in perioada 7-9 septembrie 2019, in parteneriat cu alte institutii de invatamant superior din tara: Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, Universitatea „Stefan cel Mare” din Suceava, Universitatea „Constantin Brancusi” din Targu-Jiu, Universitatea „Babes-Bolyai” din Cluj-Napoca, Universitatea „Dunarea de Jos” din Galati, Universitatea din Pitesti, cu sprijinul Directiei Generale Anticoruptie.
Conferinta nationala studenteasca se afla la editia a doua, dupa aceea din anul precedent, intitulata Tinerii Romaniei la Centenarul Marii Uniri, care a polarizat cercetarile studentesti legate de evenimentul cel mai important al anului 2018 si care s-a concretizat in volumul cu acelasi titlu, publicat de Ovidius University Press (Constanta, 2019).
Scopul principal al manifestarii stiintifice Perspective studentesti in inovarea invatamantului universitar a fost de a mobiliza un numar cat mai mare studenti, pentru a dezvolta o retea stiintifica axata pe inovarea si promovarea invatamantului academic, in raport cu nevoile acestora. In cadrul conferintei s-au desfasurat o comunicari stiintifice orale si prin postere, precum si trei ateliere de lucru tematice. Subiectele abordate s-au circumscris ariilor tematice „Calitate si integritate in procesul educational” si „Dezvoltarea comunitatii academice si a celei locale”: invatamant centrat pe profesor si invatamant centrat pe student; etica si integritate in mediul academic/ societatea romaneasca; integritatea - valoare nationala a culturii romanesti; cultura etica in mediul academic; noile tehnologii de comunicare si informare si procesul de educatie; dezvoltarea parteneriatelor intre institutii academice si entitati publice, private si non-guvernamentale; dezvoltarea abilitatilor practice si a capacitatilor antreprenoriale in invatamantul academic; studentul in comunitatea academica – reprezentarea acestuia in structurile de conducere, organizatiile studentesti si implicarea lor civica.
Coordonatorul si editorii volumului
www.editurauniversitara.ro
Maria,
Actul educational de calitate isi regaseste un minunat rezultat in aceasta carte. Am parcurs fiecare pagina cu interes
Raspundeastfel incat o recomand tuturor, cu toata increderea in bucuria lecturii.
A fost util acest review?