Alexandra Moraru
Cristina Athu
Introducere/ 5
The job market / 7
Interviews and getting a job /7
Early retirement / 14
Cheap labour vs. Human rights/ 22
Labour and globalisation / 36
Management and negotiations/ 46
The concept of management/ 46
Negotiations skills/ 56
The concept of assertiveness/ 68
Geopolitics/ 78
The geography of war / 78
Natural resources and their owners/ 95
The fall of the last empire / 100
Mastering English for International Business a fost scrisa pentru viitorii profesionisti in domeniul afacerilor internationale având in vedere ca una dintre cele mai pregnante tendinte din domeniul economic si paraeconomic o reprezinta internationalizarea si globalizarea afacerilor. Desi aceasta tendinta este o componenta a evolutiei istorice a societatii umane, inceputa cu expansiunea comertului mondial, se poate argumenta ca internationalizarea reprezinta o reala componenta a mediului de afaceri contemporan, deoarece ultimele decenii s-au caracterizat prin extinderea afacerilor la nivel mondial si intensificarea celor existente, aparitia unor modificari spectaculoase in ierarhizarea puterilor economice (la nivel de intreprindere sau chiar la nivel macroeconomic, de state) realizate in functie de abordarea relatiei national – international.
Având in vedere angrenarea unui numar tot mai mare de agenti economici in operatiuni comerciale internationale si in actiuni de cooperare la nivel mondial, fluenta si acuratetea exprimarii in limba engleza reprezinta elemente esentiale in realizarea unor contacte si parteneriate intre profesionisti in mediul de afaceri international.
Speram temele propuse pentru dezbateri va vor oferi oportunitatea de a folosi si imbogati cunostintele de limba engleza, vor stimula dorinta de exprimare clara, coerenta si logica in vederea unui transfer natural, accesibil de informatii in limba engleza („codul” lingvistic international), comunicarea devenind astfel eficienta si operativa.