Limba romana. Manual pentru studentii straini din anul pregatitor (Nivel A1-A2)

30,00 Lei

ISBN: 978-606-591-639-5

DOI: 10.5682/97860695916395

Anul publicării: 2013

Editia: I

Pagini: 178

Editura: Editura Universitară

Autor: Cristina Valentina Dafinoiu, Laura Elena Pascale

Momentan indisponibil
Cod Produs: 9786065916395 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Wishlist Cere informatii
  • Descriere
  • Cuvant inainte
  • Cuprins
  • Autori
  • Review-uri (0)

Interesul pentru limba romana ca limba straina este tot mai mare in ultimul timp. Motivele sunt di­verse, de la interesul pentru lingvistica romanica sau cea comparata, pana la cel de a studia in Romania sau Moldova, sau de a urma diverse specializari, facilitate de programe diverse de finantare, de la Fulbright si Eurasian Regional Language Program, la masterate si doctorate cu sustinere nationala sau locala.

Ca urmare, s-au elaborat in ultimele decenii tot mai multe si mai sofisticate manuale de invatare a romanei ca limba straina iar cursul de fata este cel mai recent instrument didactic daruit domeniului, dar si unul dintre cele mai inspirate. Desi se adreseaza in primul rand studentilor de la anul pregatitor de la Universitatea „Ovidius" din Constanta, el ar putea fi utilizat cu succes in orice lectorat din lume, caci nu apeleaza la nici o limba de mediere, ci ofera doar romana prin... romana, fiind puternic sustinut de imagini.

Este un manual exemplar, extrem de bine structurat, foarte prietenos cu utilizatorii si extrem de eficient, in ciuda lipsei culorilor atractive sau a materialelor audio-video. Lectiile sunt perfect adaptate nevoilor de invatare specifice nivelului Al-A2, iar exercitiile sunt variate si eficiente. Unitatile recapitula­tive incheie fiecare ciclu de cinci lectii, asigurand fixarea definitiva a cunostintelor dobandite si retusarea eventualelor asimilari imprecise. Anexele cuprind notiuni de gramatica foarte bine structurate, la care studentii pot apela atunci cand au unele ezitari in rezolvarea exercitiilor propuse.

Cele doua autoare, absolvente ale Facultatii de Litere de la Universitatea „Ovidius" din Constanta, desi foarte tinere inca, au o lunga experienta in domeniu, predand de multi ani cursurile de romana ca limba straina la anul pregatitor de la aceeasi universitate. Volumele anterioare de teste si multitudinea de materiale didactice adiacente procesului de predare pe care le-au elaborat in timp dovedesc din plin preocuparea lor pentru a gasi cele mai eficiente metode didactice si explica rezultatele remarcabile pe care le-au obtinut de-a lungul anilor, dand sanse multiplelor generatii de studenti straini sa-si insuseasca limba romana si sa urmeze diferite specializari in cadrul Universitatii „Ovidius", dar si in alte universitati de renume din toata tara.

Membre ale Centrului de Cercetare si Dezvoltare Profesionala „Studiile Romanesti in Context International" (STUR) de la Universitatea „Ovidius", cele doua autoare sunt implicate activ in toate actiunile de promovare a studiilor romanesti si lucreaza intens in vederea realizarii unei platforme de invatare on-line, ce urmeaza a fi realizata de colectivul acestui centru. Cartea de fata este o treapta ferma spre elaborarea acestei platforme.

Nu ma indoiesc de faptul ca acest curs va cunoaste multiple editii succesive si va deveni un instru­ment didactic de referinta in domeniul studiilor romanesti.

Conf.dr. Marina Cap-Bun

Lucrarea Manual de limba romana pentru studentii straini din anul pregatitor. Nivel A1-A2 se adreseaza, asa cum se mentioneaza inca din titlu, in primul rand studentilor straini din anul pregatitor, care vin in Romania sa urmeze cursurile universitatilor romanesti la diferite specializari, in limba romana.

In acelasi timp, consideram ca lucrarea, realizata conform descriptorilor Cadrului European Comun de Referinta pentru limbi (CECR) este deosebit de utila tuturor strainilor care sunt interesati sa obtina cunostinte minime de limba romana.

Cu siguranta, experienta acumulata pe parcursul anilor de activitate cu grupele de studenti straini ne-a fost de mare ajutor in alcatuirea si structurarea unitatilor de invatare care cuprind texte pe teme din domenii diferite, foarte utile studentilor in descoperirea realitatilor societatii romanesti, completate de un lexic adaptat nevoilor de exprimare la nivel incepator, probleme de gramatica explicate pe intelesul tuturor si in fnal un set de exercitii foarte variate, care abordeaza toate compartimentele limbii si care imbina intr-un mod efcient si atractiv cunostintele de vocabular cu cele de fonetica, morfologie si sintaxa romaneasca.

Pentru a inlatura monotonia repetarii aceluiasi tip de exercitiu, am imbinat exercitiile care permit dezvoltarea competentelor de citit ale cursantului, cu exercitii pentru dezvoltarea competentelor de scris (exercitiile presupun inlocuirea unor forme cu altele, gasirea de antonime/sinonime, alegerea unei vari­ante corecte, raspunsul la intrebari, gasirea unor greseli si corectarea lor, completarea spatiilor libere, compuneri pe diverse teme etc.) si de vorbit in limba romana (descrieri de imagini, realizarea de dialoguri in diferite situatii de comunicare). Toate tipurile de exercitii abordate in manual cer din partea studentilor o buna cunoastere a vocabularului si gramaticii limbii romane la nivel incepator, dar si o atentie deosebita in gasirea solutiilor.

Textele si exercitiile sunt dublate de prezentarea unor imagini clare si sugestive pentru problema de limba abordata, ceea ce face ca studentii sa fe castigati si din punct de vedere afectiv, lucru foarte impor­tant in procesul de predare-invatare a limbii romane ca limba straina. Aceste imagini ii ajuta foarte mult pe utilizatorii de limba romana in dezvoltarea competentelor de exprimare orala.

Prin urmare, structura manualului a fost gandita astfel incat sa obtinem un tot unitar, iar competentele de comunicare (intelegerea unui text scris si a unui mesaj oral, producerea de text scris si producerea unui mesaj oral), avand la baza o solida competenta lingvistica, sa fie prezente in mod egal in toate unitatile de invatare. Fiecare unitate in parte a fost realizata in ideea de a acoperi aproximativ 10 (zece) ore de curs, aceasta limita putand fi modificata in plus sau in minus, in functie de profilul specific fiecarei grupe de cursanti.

Lucrarea se vrea a f una de tip aplicativ, cu un continut adaptat nevoilor de exprimare in limba romana la nivelul A1-A2.

Fara a avea pretentia de a f gasit formula manualului perfect de invatare a limbii romane ca limba straina, speram ca aceasta lucrare sa fe una de un real folos atat profesorilor care sunt preocupati de pre­darea limbii romane la vorbitori non-nativi, cat si studentilor si tuturor strainilor care vor sa descopere limba romana sub toate aspectele ei.

Autoarele

Alfabetul/11

  • Reprezentarea grafica a literelor in alfabetul latin/11
  • Grupuri de litere/14
  • Transformari fonetice/17

Cine este ea?/19

  • Pronumele personal in Nominativ/21
  • Verbul a fi la prezent (afirmativ/negativ)/22
  • Loc si timp (unde/de unde; cand/de cand)/22
  • Substantiv (fem. -a /-e; masc. -Ø / -i)/22
  • Interogatii. Cine? Ce? Cati? Cate?/22
  • Numerele de la 0 la 19/23

Intr-o sala de curs/27

  • Verbul a avea la prezent (afirmativ/negativ)/28
  • Intr-un/-o; dintr-un/-o/29
  • Multi / cativa / putini / fiecare/29
  • Nimeni / nimic/29
  • Substantivul (genuri si numere)/29
  • Numerele de la 20/29

In Constanta/35

  • Notiuni de timp si spatiu (zilele saptamanii, lunile anului, anotimpuri)/   36
  • Articolul hotarat / articolul nehotarat/38
  • Adjectivul cu patru forme/40
  • Foarte + adjectiv/41
  • Verbele a face si a merge la prezent (afirmativ/negativ)/41

O dupa-amiaza la supermarket /53

  • Notiuni de timp: exprimarea orei /58
  • Verbul la indicativ prezent /59
  • Verb + prepozitie + substantiv /60
  • Adjectivele variabile cu 2 si 3 forme / adjectivele invariabile /61

Dupa cursuri/69

  • Verbele la indicativ prezent cu terminatie in: -ez, -esc, -asc/70
  • Verbul la imperativ, persoana a II-a plural/71
  • Pronumele si adjectivul demonstrativ de apropiere: acesta, aceasta,

acestia, acestea/71

Mult,-a / putin,-a / tot, toata + substantiv singular/72

Studentii au inchiriat o casa

Verbele a taia, a imparti la prezent /81

  • Perfectul compus/81
  • Participiul cu valoare adjectivala/82
  • Mai + adjectiv / adverb / verb/82 
  • Genitivul substantivelor proprii/82
  • Genitivul substantivelor articulate si nearticulate/83

La restaurant/91

  • • Verbele a lua, a sta, a da in diferite situatii de comunicare/95
  • • Verbele a manca, aseza la prezent/95
    • Conjunctivul prezent: formarea conjunctivului, distributia conjunctivului, conjunctivul unor verbe neregulate, conjunctivul cu valoare de imperativ, folosirea conjunctivului/95
  • • Pronumele personal in acuzativ - forme accentuate/97

La spital/109

  • • Pronumele personal in acuzativ - forme neaccentuate/111
  • • Pozitia formelor pronominale neaccentuate fata de verb/112
  • • Inlocuirea substantivului obiect direct cu pronume personal/113
  • • Pronumele personal in acuzativ - forme accentuate + forme neaccentuate /113
  • • Adjectivul/ pronumele nehotarat: un(ul) / alt(ul)/114
  • • Pronumele interogativ in acuzativ (obiect direct)/114

 

Cristina Valentina Dafinoiu
Laura Elena Pascale

Scrie un review


Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat in wishlist!

A fost sters din wishlist!