Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro: 0745 204 115
Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783
ISBN: 978-606-28-0387-2
DOI: 10.5682/9786062803872
Anul publicării: 2015
Editia: I
Pagini: 200
Editura: Editura Universitara
Autor: Raluca-Elena Hurduzeu
Comunicarea in afaceri, ca forma de comunicare interumana, are anumite particularitati impuse nu numai de scopul, obiectivele si rolul ei, ci si de cadrul organizational si de structura organizatiei. Corelarea stransa dintre comunicarea eficace si eficienta si performanta organizationala se datoreaza faptului ca, in organizatiile de astazi, tot ceea ce este important pentru aceasta performanta (moralul angajatilor, satisfactia in munca, relatiile de munca, capacitatea de schimbare, imaginea organizatiei, schimbul de informatie corecta, relevanta si la timp, cu mediul de functionare etc.) este afectat, in mod direct sau indirect, de procesul de comunicare. In procesul de comunicare, comunicarea de tip nonverbal poate sprijini, contrazice sau substitui comunicarea verbala, o regleaza si o controleaza (de exemplu, prin gesturile care simbolizeaza dorinta de a prelua conversatia, aprobarea/dezaprobarea, incurajarea interlocutorului sa vorbeasca etc.). Mesajul nonverbal este cel mai apropiat de realitatea emitentului si este cel caruia i se acorda de catre interlocutor atentia cea mai mare.
Componenta nonverbala este un factor de o importanta cruciala in cadrul comunicarii in afaceri. Fara a avea drept reper comunicarea nonverbala ca sursa de informare, sensul si semnificatia mesajelor s-ar pierde. Comunicarea nonverbala insoteste atat mesajele verbale cat si cele scrise. Oamenii de afaceri trimit, primesc si interpreteaza mesajele nonverbale in acelasi mod cum le trimit, primesc si interpreteaza pe cele verbale.
Comunicarea nonverbala poate contine ea insasi un mesaj de sine statator, sau poate completa comunicarea verbala prin nuantarea mesajului sau prin clarificarea lui. Exista situatii cand aceasta poate contrazice ceea ce s-a transmis oral. Astfel, putem considera comunicarea nonverbala ca reprezinta o caracteristica si o trasatura importanta a unei companii performante.
Autoarea
Comunicarea nonverbala in afaceri
DescarcaCuvant inainte/ 9
Capitolul 1. Comunicarea umană: componente fundamentale/ 11
1.1. Comunicarea umana /12
1.1.1. Trasaturi generale/ 12
1.1.2. Particularitati, functii si niveluri ale comunicarii /20
1.1.3. Elemente ale procesului de comunicare / 23
1.1.4. Politica de comunicare /27
1.2. Regulile de baza ale unei comunicari eficiente /29
1.3. Elaborarea unei strategii de comunicare. Cadru general /31
1.3.1. Contextul comunicational: elemente componente, scop si obiective /31
1.3.2. Analiza publicului tinta /33
Capitolul 2. Comunicarea in afaceri /37
2.1. Principalele caracteristici ale comunicarii in afaceri/ 37
2.2. Functiile comunicarii in afaceri /38
2.3. Obiectivele comunicarii in afaceri /39
2.4. Factorii care influenteaza comunicarea in afaceri /42
2.5. Cateva consideratii privind scopul comunicarii in afaceri /44
2.6. Impactul contextului asupra practicilor de comunicare in afaceri /47
Capitolul 3. Strategia de comunicare în afaceri / 53
3.1. Comunicarea ca premisa a performantei companiilor /53
3.1.1. Evolutia comunicatiilor si comunicarii /53
3.1.2. Comunicarea globala si identitatea companiei /56
3.1.3. Componenta externa a comunicarii globale /61
3.1.4. Componenta interna a comunicarii globale / 64
3.1.5. Relatiile publice /66
3.1.6. Strategia unei comunicari globale /69
3.2. Analiza situatiei si identificarea problemei /72
3.3. Analiza receptorului. Modalitati de implicare a receptorului /76
3.4. Alegerea canalului de comunicare a mesajului. Avantaje si dezavantaje/77
3.5. Conceperea mesajului in functie de canalul de comunicare /77
Capitolul 4. Modalitati de comunicare interculturala in afaceri /81
4.1. Comunicarea interculturala in organizatii / 85
4.1.1. Diferente culturale la nivelul formelor comunicarii / 88
4.1.2. Modele de comunicare/ 99
4.1.2.1. Statele Unite ale Americii / 99
4.1.2.2. Japonia / 100
4.1.2.3. Franta / 103
4.1.2.4. Marea Britanie/ 104
4.1.2.5. Arabia Saudita/ 106
4.2. Abordarea administrativa/ 107
4.3. Abordarea din perspectiva relatiilor umane/ 109
4.4. Abordarea comportamentala/ 110
4.5. Delegarea (engl. empowerment) / 111
4.6. Abordarea de contingenta/ 112
4.7. Bariere in calea comunicarii interculturale si modalitati de inlaturare a acestor bariere / 112
Capitolul 5. Comunicarea nonverbala in afaceri /121
5.1. Comunicarea nonverbala in afaceri. Context general /121
5.2. Functiile comunicarii nonverbale in afaceri /123
5.3. Importanta comunicarii nonverbale /125
5.4. Limbaje nonverbale in context de afaceri /126
5.4.1. Limbajul corpului /126
5.4.2. Limbajul spatiului/134
5.4.3. Limbajul lucrurilor si al culorilor /136
5.4.4. Limbajul timpului /136
5.4.5. Limbajul paraverbal /137
5.4.6. Alte indicii nonverbal /138
5.5. Comunicarea vizuala. Expresie a comunicarii nonverbale in afaceri/ 143
5.5.1. Tipuri de comunicare vizuala in companii/ 146
5.5.2. Tehnici generale de vizualizare in organizatii /151
5.5.3. Tehnici specifice de vizualizare in organizatii /156
5.5.3.1. Vizualizarea cunostintelor (engl. Knowledge visualization) /156
5.5.3.2. Fabrica Vizuala (engl. visual factory) /158
5.5.3.3. Alte tehnici de comunicare vizuala /162
5.5.3.4. „Cei 5 stalpi ai locului de munca vizual”. Aplicatie/ 167
Concluzii /177
Bibliografie /181
Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00
0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro