Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro: 0745 204 115
Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783
ISBN: 978-606-591-778-1
DOI: 10.5682/9786065917781
Anul publicării: 2013
Pagini: 213
Editura: Editura Universitara
Autor: Elena Talmacian
Studiul fenomenului anglicismelor economice in dictionare si mass-media are la baza atat preocuparea publicului larg pentru terminologia economica (unde ponderea anglicismelor sporeste continuu), cat si frecventa folosirii lor in contexte specializate, semi-specializate sau generale. Din cuprinsul lucrarii fac parte doua glosare in care apar peste 270 de anglicisme economice (unitati lexicale, sintagme si abrevieri) impreuna cu definitiile lor din diverse dictionare si elemente privind gradul de adaptare a fiecaruia. Fiecare glosar este urmat de un corpus de citate care ofera cititorului o radiografie fidela a comportamentului anglicismelor economice glosate, mai ales in contexte economice romanesti.
1. Introducere / 9
2. Glosar de anglicisme economice (unitati lexicale si sintagme) / 21
3. Ocurente ale anglicismelor economice (unitati lexicale si sintagme) si ale unora dintre formele lor flexionare in mass-media romaneasca / 130
4. Glosar de anglicisme - abrevieri economice / 180
5. Ocurente ale anglicismelor - abrevieri si ale unora dintre formele lor flexionare in mass-media romneasca / 197
6. Concluzii / 201
7. Bibliografie / 204
8. Sigle si abrevieri / 208
Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00
0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro