Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro: 0745 204 115
Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783
ISBN: 978-606-591-964-8
DOI: 10.5682/9786065919648
Anul publicării: 2014
Editia: I
Pagini: 170
Editura: Editura Universitara
Autor: Daniela Popa, Oana Maria Milea (Rezeanu)
Cartea Mediul de afaceri european isi propune generalizarea si fundamentarea cunostintelor privind activitatea economica, desprinderea tendintelor pe care le manifesta evolutia pietei unice europene, validarea stiintifica a metodelor si experientelor practice in vederea realizarii analizelor activitatii economice globale.
Obiectivul principal al acestei lucrari este de a oferi celor interesati o prezentare concreta, clara si concisa a celor mai importante aspecte privind mediul de afaceri european ce ne afecteaza pe fiecare dintre noi in calitate de cetateni ai Uniunii Europene.
Lucrarea prezenta se doreste a fi un instrument ce ofera posibilitatea informarii cu privire la mediul de afaceri european si impactul acestuia asupra activitatii economice si pietei unice europene.
Mediul de afaceri european
Descarca
Introducere / 7
Capitolul 1. Aspecte privind mediul de afaceri / 9
1.1. Prezentarea mediului de afaceri / 9
1.2. Elementele componente ale mediului de afaceri / 13
1.3. Analiza componentelor mediului de afaceri european / 22
Capitolul 2. Piata interna / 30
2.1. Conceptul de integrare economica interstatala / 30
2.2. Formele de integrare / 31
2.3. Etapele realizarii pietei unice / 33
2.4. Modalitați de intrare pe piata europeana / 36
2.5. Implicatiile pietei interne / 41
2.6. Dezvoltarea pietei interne si cresterea competitivitatii afacerilor / 43
Capitolul 3. Politica economica si politica industriala a Uniunii Europene / 59
3.1. Obiectivele politicii economice a UE / 59
3.2. Componentele politicii economice la nivel european / 49
3.3. Politica industriala: obiective si modalitati de realizare / 63
3.4. Politica industriala a Romaniei in perspectiva 2014 – 2020 / 66
Capitolul 4. Mediul european al afacerilor in contextul globalizarii / 68
4.1. Europa si restul lumii / 68
4.2. Impactul globalizarii asupra mediului de afaceri european / 69
Capitolul 5. Regimul comercial extern al Uniunii Europene si politica in domeniul concurentei / 72
5.1. Comertul extern al UE / 72
5.2. Acorduri comerciale europene / 75
5.3. Politica in domeniul concurentei / 78
Capitolul 6. Politica europeana in domeniul mediului / 82
6.1. Mediul o prioritate a UE / 82
6.2. Obiectivele politicii de mediu / 86
6.3. Implicatiile politicii de mediu asupra activitatii economice la nivel european / 87
Capitolul 7. Libertatile fundamentale / 90
7.1. Libera circulatie a marfurilor / 90
7.2. Libera circulatie a serviciilor / 101
7.3. Libera circulatie a capitalurilor / 103
7.4. Libera circulatie a persoanelor / 105
Capitolul 8. IMM-urile – motorul economiei europene / 118
8.1. Importanta IMM –urilor la nivel european / 118
8.2. Small business act / 119
8.3. Reglementarile in domeniul IMM-urilor / 130
8.4. Planul de actiune Antreprenoriat 2020 – relansarea spiritului de intreprindere in Europa / 132
Capitolul 9. Sistemul de informare al pietei interne / 134
9.1. Prezentarea IMI / 134
9.2. Principiile si avantajele IMI / 135
9.3. Dezvoltarea IMI la nivel european / 137
Bibliografie /139
Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00
0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro