Lucrare pusa la dispozitie integral si gratuit de Unitatea de Cercetare in Educație, Centrul National de Politici si Evaluare in Educatie Bucuresti, in cadrul proiectului Euroguidance Romania 2018-2020, cu sprijinul Comisiei Europene.
Poate fi descarcata integral in format pdf de la sectiunea Download de pe pagina lucrarii.
Lucrarea de fata contine 38 de exemple de buna practica, colectate ca urmare a apelului catre Centrele Judetene de Resurse si Asistenta Educationala (CJRAE)/Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala (CMBRAE), lansat de Institutul de Știinte ale Educatiei din Bucuresti, in septembrie 2019 pentru realizarea conferintei nationale Euroguidance Romania 2019 si ca urmare a apelului catre CJRAE/CMBRAE, lansat de Centrul National de Politici si Evaluare in Educatie, Unitatea de Cercetare in Educatie (CNPEE-UCE) din Bucuresti, in mai 2020 pentru contributii pe tema dezvoltarii competentelor sociale si emotionale.
Lucrarea contine 26 jurnale de reflectie, 6 programe si 6 activitati de dezvoltare a competentelor sociale si emotionale ale elevilor din invatamantul primar, gimnazial, liceal si profesional. Jurnalele de reflectie includ prezentari ale unor programe si activitati de dezvoltare a competentelor sociale si emotionale ale elevilor, dar si cursuri de formare adresate profesorilor si consilierilor scolari.
Informatii conformitate produs
ANGELA ANDREI - Coordonator
Capitolul 1: Introducere / 7
1.1. Context / 7
1.2. Scop si structura / 8
1.3. Metodologie / 10
1.4. Analiza exemplelor de buna practica / 11
1.5. Aspecte inovative / 16
Capitolul 2: Fundamente teoretice – rolul competentelor sociale si emotionale / 18
2.1. Introducere / 18
2.2. Clarificari conceptuale / 18
2.3. Importanta competentelor sociale si emotionale: date de cercetare / 21
2.4. Rolul competentelor sociale si emotionale in dezvoltarea carierei / 22
Capitolul 3: Jurnale de reflectie / 26
3.1. EMPAQT – Profesori empatici si suportivi, cheia catre o educatie eficienta si de calitate (pilotarea in Romania) / 26
3.2. Validarea interculturala a unui instrument de Invatare Sociala si Emotionala, adresat profesorilor / 31
3.3. SEEVAL: Educatia socio-emotionala – Construirea de scoli incluzive si internalizarea valorilor / 36
3.4. STRengthen social and Emotional competeNce of Guidance pracTitioners(STRENGTh) / 38
3.5. InScreen mode – MODEration strategies of Screen abuse for Generation Y(outh) / 42
3.6. I learn, you learn, but together we double learn / 44
3.7. Adaptare prin Dezvoltarea Abilitatilor Personale Timpurii (A.D.A.P.T.) / 49
3.8. Education 4 change / 52
3.9. Dezvoltarea potentialului vocational al tinerilor din mediul rural pentru o cariera de succes / 55
3.10. EU in dialog cu ceilalti / 58
3.11. Sinergii – Comunicare, Colaborare, Consiliere – program de formare pentru cadre Didactice / 63
3.12. Ce e mama, ce e tata, ce vreau sa devin eu? / 66
3.13. Cercetez pentru cariera mea! / 68
3.14. Miracolul emotiilor / 72
3.15. Proiectul educational „Sa-ti vorbesc despre mine!” / 75
3.16. Conecteaza-te cu tine si cu ceilalti! / 77
3.17. Povestea emotiilor / 81
3.18. Necenzurat / 84
3.19. Dezvoltarea abilitatilor emotionale pentru elevii din ciclul gimnazial. Program de Consiliere / 87
3.20. Invatam impreuna diversitatea / 91
3.21. Bun sau rau? Stimularea si dezvoltarea comportamentelor socio-morale ale elevilor din clasa pregatitoare / 94
3.22. Cautam si oferim intr-o relatie de prietenie / 98
3.23. Start pentru talentati / 105
3.24. Cand o sa fiu mare, vreau sa fiu / 108
3.25. Saptamana tolerantei si integrarii/ 111
3.26. Emotie si gandire – elemente de dezvoltare personala / 116
Capitolul 4: Programe si activitati de consiliere / 120
4.1. Program de dezvoltare a abilitatilor de viata la adolescenti / 120
4.2. Program educational privind adaptarea cu succes la cerintele educationale pentru elevii clasei a IX-a / 124
4.3. O cariera de succes. Program de consiliere a elevilor / 126
4.4. La cinema, devin cineva! Program de consiliere a elevilor / 129
4.5. Impreuna combatem violenta! / 132
4.6. Trec la gimnaziu! Program de consiliere a elevilor / 137
4.7. Presiunea grupului in randul adolescentilor / 140
4.8. Cum ajut un extraterestru sa se adapteze la gimnaziu? Ghid in caz de nevoie (volum coordonat de colectivul de elevi din clasa a VI-a) / 146
4.9. Vreau sa zbor! / 149
4.10. Povestea „Armi cel nelinistit”. Activitate de consiliere a elevilor / 153
4.11. Cum ne facem prieteni? / 164
4.12. Emotiile mele / 169
Anexe
Anexa 1: Lista de acronime / 176
Anexa 2: Jurnal de reflectie / 177
Anexa 3: Modelul CASEL /178
Anexa 4: Fisa Program de consiliere / 179
Anexa 5: Fisa Activitate de consiliere / 182
Lucrarea de fata contine 38 de exemple de buna practica, colectate ca urmare a apelului catre Centrele Judetene de Resurse si Asistenta Educationala (CJRAE)/Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala (CMBRAE), lansat de Institutul de Știinte ale Educatiei din Bucuresti, in septembrie 2019 pentru realizarea conferintei nationale Euroguidance Romania 2019 si ca urmare a apelului catre CJRAE/CMBRAE, lansat de Centrul National de Politici si Evaluare in Educatie, Unitatea de Cercetare in Educatie (CNPEE-UCE) din Bucuresti, in mai 2020 pentru contributii pe tema dezvoltarii competentelor sociale si emotionale.
Lucrarea contine 26 jurnale de reflectie, 6 programe si 6 activitati de dezvoltare a competentelor sociale si emotionale ale elevilor din invatamantul primar, gimnazial, liceal si profesional. Jurnalele de reflectie includ prezentari ale unor programe si activitati de dezvoltare a competentelor sociale si emotionale ale elevilor, dar si cursuri de formare adresate profesorilor si consilierilor scolari.