Obiectivul principal al lucrarii este de a analiza o componenta a sistemului educational romanesc si anume efectele interactiunii dintre principiul proximitatii in procesul de inscriere in invatamantul primar si gimnazial si mecanismul de admitere la liceu.
Lucrarea se adreseaza celor interesati de politicile educationale si inegalitatile sociale, axandu-se pe modalitatea in care este organizat sistemul educational si consecintele acestor tipuri de politici si decizii pentru parcursul educational al elevilor/elevelor.
In acest sens, in lucrare este prezentat un studiu de caz care ilustreaza relatia intre scoala de provenienta a unui elev/unei eleve si tipul de liceu la care este admis/a in Municipiul Bucuresti.
Relevanta subiectului decurge din faptul ca modalitatea in care este structurat sistemul de inscriere in preuniversitar are consecinte importate asupra parcursului educational al elevilor/elevelor, ridicandu-se problema asigurarii principiului echitatii, unul din principiile care stau la baza functionarii sistemul educational romanesc.
Informatii conformitate produs
A obtinut titlul de doctor in stiinte politice in anul 2019 obtinut la Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative (SNSPA), cu o teza axata pe analiza politicilor educationale in sistemul de invatamant preuniversitar. Lucreaza in cadrul Departamentului de Invatamant Superior (Unitatea Executiva pentru Finantarea Invatamantului Superior, a Cercetarii, Dezvoltarii si Inovarii), ca expert in implementarea de politici privind finantarea invatamantului universitar din Romania. Incepand cu anul 2016 este cadru didactic asociat la SNSPA. Printre cele mai recente proiecte in care a fost implicata vizeaza studiul marginalizarii socio-economice si problematica egalitatii de gen in Romania. Principalele sale interese de cercetare sunt politicile educationale, politicile de gen, metodologia cercetarii sociale si data analytics.
Obiectivul principal al lucrarii este de a analiza o componenta a sistemului educational romanesc si anume efectele interactiunii dintre principiul proximitatii in procesul de inscriere in invatamantul primar si gimnazial si mecanismul de admitere la liceu.
Lucrarea se adreseaza celor interesati de politicile educationale si inegalitatile sociale, axandu-se pe modalitatea in care este organizat sistemul educational si consecintele acestor tipuri de politici si decizii pentru parcursul educational al elevilor/elevelor.
In acest sens, in lucrare este prezentat un studiu de caz care ilustreaza relatia intre scoala de provenienta a unui elev/unei eleve si tipul de liceu la care este admis/a in Municipiul Bucuresti.
Relevanta subiectului decurge din faptul ca modalitatea in care este structurat sistemul de inscriere in preuniversitar are consecinte importate asupra parcursului educational al elevilor/elevelor, ridicandu-se problema asigurarii principiului echitatii, unul din principiile care stau la baza functionarii sistemul educational romanesc.