Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro: 0745 204 115
Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783
ISBN: 978-606-591-920-4
DOI: 10.5682/9786065919204
Anul publicării: 2014
Editia: I
Pagini: 148
Editura: Editura Universitara
Autor:
Volumul de fata reprezinta o colectie de cercetari stiintifice publicate in reviste cotate international, realizate de doctoranzii in Stiintele Comunicarii, Tasente Tanase si Ciacu Nicoleta, studii care au fost realizate in perioada 2011-2013. Totodată, sunt incluse si o serie de studii realizate in colaborare cu lectorii universitari: Mihaela Sandu si Cristina Ariton-Gelan.
Autorii isi propun prin aceasta lucrare sa umple un gol editorial in ceea ce priveste impactul noilor media in societatea romaneasca. Realitatea tehnologica, mereu schimbatoare face dificil demersul realizarii unor lucrari stiintifice care sa analizeze impactul noilor media in randul societatii. Lucrari dedicate acestui fenomen sunt extrem de putine atat in Romania cat si in lume, insă regasim o multitudine de articole stiintifice care prezinta din diferite unghiuri, aspecte ale utilizarii noilor media in comunicare, politica, jurnalism, economie etc.
Prin urmare, cartea cuprinde o serie de cercetari pe un domeniu destul de putin explorat in Romania: impactul noilor media asupra stiintelor comunicarii. Mediul online a cunoscut in ultimii ani o evolutie desoebit de spectaculoasa la nivel mondial. Astfel, toate mijloacele de comunicare in masa au fost nevoite sa se racordeze la noile mijloace tehnologice pentru a putea ramane pe piata. Atat institutiile media, partidele politice cat si cetatenii obisnuiti au fost beneficiarii directi ai noului trend comunicational astfel incat a devenit necesara studierea mecanismelor dfe functionare ale noilor media.
Lucrarea este structurata in trei capitole. Primul capitol este dedicat unor cercetari care analizeaza interferentele dintre noile media si vechile media, proces care a dat nastere unui nou tip de jurnalism precum si rolul pe care l-a jucat Social Media in sustinerea mass-media traditionale.
Capitolul al doilea subliniaza importanta retelei sociale Facebook in comunicarea interpersonala, promovarea imaginii personale si efectele pe care le are asupra managementului reputatiei sociale.
Cel de al treilea capitol se concentreaza asupra comunicarii politice prin Social Media, iar ca studii de caz ne-am raportat la partidele parlamentare din Romania din sesiunea parlamentara 2008-2012. Cercetarile fac referire la modul in care aceste partide utilizeaza web-site-urile si uneltele de interactiune sociala pentru a promova mesajul politic si imaginea partidului catre electorat precum si mijloacele de administrare si gestionare a feedback-ului primit de la acesta. Ca obiecte de studiu am analizat website-urile si toate elementele social media dfolosite, inclusiv paginile de Facebook si canalele de Youtube ale partidelor politice.
Noile media si retelele sociale exercita in prezent o fascinatie foarte mare in randul tuturor categoriilor de public. Intotdeauna noutatea si inovatia permanenta au reprezentat elemente de atractie iar noile media sunt utilizate tocmai pentru aceasta particularitate.
Lucrarea se adreseaza atat studentilor de la specializarile de Jurnalism, Comunicare Sociala si Relatii Publice sau Stiinte Politice, cat si specialistilor carev sunt in permanenta cautare de informatii actuale cu privire la impactul noilor media asupra societatii. Rezultatele cercetarilor cuprinse in acest volum nu pot fi generalizate iar autorii nu au pretentii de exhaustivitate asupra rezultatelor obtinute. Studiile surprind doar modul in care s-au utilizat instrumentele noilor media in jurnalism, comunicare sau politica in prima etapa de expansiune a acestora. Cu siguranta noile cercetari in domeniu vor aborda noi aspecte ale utilizarii social media iar rezultatele din acest volum vor fi in cativa ani cosniderate istorie.
INTRODUCERE / 7
I. INTERFERENTE INTRE NOILE MEDIA SI VECHILE MEDIA IN ROMANIA. CONVERGENTA MEDIA / 9
1.1. Rolul Social Media in promovarea presei scrise romanesti / 9
1.2. Rolul Social Media in promovarea televiziunii romanesti / 23
II. EFECTELE SOCIAL MEDIA ASUPRA REPUTATIEI SOCIALE / 38
2.1. Facebook, intre socializare si promovarea imaginii personale / 38
2.2. Facebook si efectele lui asupra managementului reputatiei / 52
2.3. Facebook Check-in Places in statele Uniunii Europene - intre socializare si managementul reputatiei sociale / 65
2.3.1. Europa de Nord / 74
2.3.2. Europa Centrala / 77
2.3.3. Europa de Sud / 80
2.3.4. Europa de Est / 82
2.3.5. Comparatii cu privire la aplicatia Facebook Check-in Places in regiunile Uniunii Europene / 84
III. COMUNICAREA POLITICA PRIN SOCIAL MEDIA / 90
3.1. Interentul si comunicarea politica. Studiu de caz - Mijloacele moderne de comunicare a partidelor parlamentare din Romania in perioada 2008-2012 / 90
3.1.1. Specificul sistemului politic din Romania / 99
3.2. Social Media si comunicarea politica. Studiu de caz - Partidele parlamentare din Romania in perioada 2008-2012 / 111
3.3. Youtube si comunicarea politica. Studiu de caz - Partidele parlamentare din Romania in perioada 2008-2012 / 134
BIBLIOGRAFIE / 146
Doctor in Stiintele Comunicarii al Universitatii Bucuresti si Managerul General al Agentiei de relatii publice Plus Communication. Este licentiat in Jurnalism, master in „Comunicare Mediatica, Opinie Publica si Management Informational” si master in „Administratie Europeana. Institutii si Politice Publice”. In calitate de cadru didactic universitar, a sustinut disciplinele Jurnalism politic, Jurnalism online, Jurnalism european, Introducere in tehnologiile Internetului, Multimedia, Relatii publice si publicitate si Tedinte si orientari in presa straina.
A publicat peste 25 de cercetari stiintifice in reviste de specialitate si volume indexate in baze de date internationale recunoscute din România, Statele Unite, Polonia, Rusia, China si Pakistan. Este co-autor al cartii “Jurnalismul si comunicarea in epoca Noilor Media” (România) si al cartii “Convergence: Media in Future” (Polonia). Este evaluator al prestigioasei reviste stiintifice Journalism and Mass Communication din California, SUA.
A coordonat relatiile cu presa pentru AIESEC România, Asociatia „Salveaza o inima”, Armata Salvarii, Asociatia “Impreuna Pas cu Pas”, ONG Mare Nostrum, Asociatia Tinerilor pentru România, Asociatia “SanaSport”, ON Clinic, Centrul Gifted Education, conferintele sustinute in România de Jordon Belford, Neale Donald Walsch, Richard Rudd, Andrew Barnes si Andrew Fretwell etc.
Este nominalizat al Galei “Zece Oameni de Valoare pentru Constanta” – sectiunea Mass-Media, editiile 2014 si 2015.
Este asistent universitar doctorand al Universitatii "Constantin Brancoveanu" din Pitesti.
A obtinut licenta in jurnalism si masterul in Comunicare si Relatii Publice la Facultatea de Comunicare si Relatii Publice “David Ogilvy” din cadrul Scolii Nationale de Studii Politice si Administrative Bucuresti.
Al doilea master l-a obtinut in domeniul Managementul carierei in asistenta sociala” la Universitatea “George Bacovia” din Bacau.
Este doctorand in Stiinte Politice la Universitatea de Stat din Moldova, cu teza de doctorat in domeniul comunicarii politice.
A publicat peste 30 de cercetari stiintifice in volume editate in Romania, Statele Unite ale Americii, Polonia, Rusia si Pakistan.
Este co-autorul volumelor “Jurnalismul politic intre corectitudine si partizanat” (2011), “Responsabilitatea sociala corporativa de la relatii publice la dezvoltare durabila” (2012) si a manualului de “Relatii publice” (2013).
Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00
0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro