Lucrarea realizata de Alfred Bulai este o introducere in chestiunea teoretica a investigatiei sociale de tip focus-grup, cat si un ghid practic de utilizare a focus-grupurilor in varii domenii precum: marketing, relatii publice, analize politice sau intitutionale etc.
Aceasta metoda, la baza,este o tehnica de cercetare calitativa si poate fi considerata o forma a interviului de grup; un interviu care este condus de un moderator si este centrat pe o anumita tematica.
„Sarcina esentiala a oricarui moderator este aceea de a identifica, in principiu pentru orice tip de mesaj lansat in cadrul discutiilor, baza afectiva a opiniilor exprimate. Evident ca acest lucru se poate realiza numai in masura in care moderatorul are capacitati de tip empatic, precum si competente in domeniul comunicarii nonverbale. In afara acestor abilitati, moderatorul poate utiliza cateva procedee simple, cum ar fi formularea unor intrebari care privesc evaluarea starii psihice sau emotionale a subiectilor, ori utilizarea unor verbe de stare in formularea intrebarilor. Se pot pune intrebari de genul: «Ce simtiti/ati simtit atunci cand...», ori «Care este primul lucru care va trece prin minte atunci cand auziti cuvantul...» etc”.
Alfred BULAI, conferentiar univ. dr., prodecan al Facultatii de Stiinte Politice
Cursuri predate: Metodologia cercetarii sociologice, Sociologie generala, Sociologia comunicatiilor, Concepte fundamentale in sociologie, Comunicare sociala, Introducere in politicile publice, Analiza electorala si marketing politic, Focus grup, Sociologie vizuala.
Interese de cercetare: comunicare publica si sociala, evaluare campanii si activitati de comunicare, analiza a programelor de cercetare, sociologie electorala, politici publice, diagnoza institutionala, training si pregatire in domeniile specificate.
Lucrarea realizata de Alfred Bulai este o introducere in chestiunea teoretica a investigatiei sociale de tip focus-grup, cat si un ghid practic de utilizare a focus-grupurilor in varii domenii precum: marketing, relatii publice, analize politice sau intitutionale etc.
Aceasta metoda, la baza,este o tehnica de cercetare calitativa si poate fi considerata o forma a interviului de grup; un interviu care este condus de un moderator si este centrat pe o anumita tematica.
„Sarcina esentiala a oricarui moderator este aceea de a identifica, in principiu pentru orice tip de mesaj lansat in cadrul discutiilor, baza afectiva a opiniilor exprimate. Evident ca acest lucru se poate realiza numai in masura in care moderatorul are capacitati de tip empatic, precum si competente in domeniul comunicarii nonverbale. In afara acestor abilitati, moderatorul poate utiliza cateva procedee simple, cum ar fi formularea unor intrebari care privesc evaluarea starii psihice sau emotionale a subiectilor, ori utilizarea unor verbe de stare in formularea intrebarilor. Se pot pune intrebari de genul: «Ce simtiti/ati simtit atunci cand...», ori «Care este primul lucru care va trece prin minte atunci cand auziti cuvantul...» etc”.