Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 /// Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783

Editura Universitara Particularitati ale marketingului educational in mediul rural din Romania - Cristina Turcanu

-7%
35,00 Lei 32,55 Lei

ISBN: 978-606-28-1437-3

DOI: https://doi.org/10.5682/9786062814373

Anul publicării: 2022

Editia: I

Pagini: 172

Editura: Editura Universitara

Autor: Cristina Turcanu

Stoc limitat
Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062814373 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Unde se gaseste
  • Review-uri (0)
In aceasta lucrare privim educatia din mediul rural din perspectiva marketingului, o descompunem in elemente ale mixului de marketing si indreptam atentia cercetatorilor si factorilor de decizie catre complexitatea conditiilor in care se desfasoara invatamantul rural, incurajam reflectarea asupra unor actiuni sustenabile ca parte integranta a procesului de evolutie sociala intrucat o educatie incluziva si de calitate pentru toti, fara bariere de acces, disparitati, segregare scolara, reprezinta un element esential al dezvoltarii durabile.
Scopul lucrarii este acela de a identifica masuri eficiente de imbunatatire a sistemului educational din mediul rural ce determina cresterea calitatii educatiei copiilor din acest mediu considerat defavorizat. 
Obiectivul principal vizeaza evidentierea acelor factori care pot contribui la reducerea barierelor ce ingradesc accesul copiilor din mediul rural la educatie (atat in ceea ce priveste componenta materiala, si anume conditiile de invatare, cat si cea spirituala legata de dimensiunile complementare, constand in calitatea activitatilor didactice, serviciile conexe oferite si nu in ultimul rand, calitatea vietii de elev) in contextul in care proiectele ce contin astfel de propuneri pot fi finantate de catre Uniunea Europeana in cadrul Programelor Operationale dedicate Capitalului Uman. 
Informatiile obtinute ca urmare a realizarii acestui studiu vor contribui la fundamentarea cercetarilor ce vor fi realizate in scopul formularii unor propuneri si solutii in vederea imbunatatirii calitatii educatiei si cresterii atractivitatii invatamantului romanesc din mediul rural.
  • Particularitati ale marketingului educational in mediul rural din Romania

    Descarca
CRISTINA TURCANU

INTRODUCERE / 7

CAPITOLUL 1. ANALIZA STADIULUI ACTUAL AL CUNOASTERII IN DOMENIUL MARKETINGULUI EDUCATIONAL / 11
1.1.     Stabilirea contextului si importanta subiectului pentru societate / 11
1.2.     Orientarea de marketing in educatie / 15

CAPITOLUL 2. PERSPECTIVA DE MARKETING IN SISTEMUL EDUCATIONAL DIN MEDIUL RURAL / 18
2.1.     Consumatorul serviciilor educationale / 18
2.2.     Mediul de marketing / 23
2.3.     Mixul de marketing / 35
2.3.1. Produsul/ Serviciul / 35
2.3.2. Pretul / 39
2.3.3. Plasarea/ Distributia / 42
2.3.4. Promovarea / 44
2.3.5. Personalul / 46
2.3.6. Procesul / 49
2.3.7. Evidenta fizica / 53
2.3.8. Perseverenta in abordarea strategica a principiilor de dezvoltare durabila / 54

CAPITOLUL 3. COORDONATE ALE SISTEMULUI DE INVATAMANT ROMANESC DIN MEDIUL RURAL / 59
3.1.     Sistemul de invatamant din Romania in statisticile internationale / 61
3.2.     Evolutia indicatorilor statistici privind sistemul de invatamant romanesc din mediul rural / 65
3.3.     Investitii in programe educationale pentru invatamantul rural / 69
3.4.     Concluzii / 75

CAPITOLUL 4. CERCETARE CALITATIVA PRIVIND APLICAREA PRINCIPIILOR SUSTENABILITATII IN EDUCATIE DIN PERSPECTIVA CADRELOR DIDACTICE / 77
4.1.     Obiectivele cercetarii / 78
4.2.     Metodologia cercetarii / 78
4.3.     Rezultate si discutii / 80
4.4.     Concluzii si recomandari / 85

CAPITOLUL 5. EXPERIMENT DE MARKETING PRIVIND MASURAREA EFICIENTEI UNUI PROGRAM EDUCATIONAL DE TIP “SCOALA DUPA SCOALA” IMPLEMENTAT IN MEDIUL RURAL / 88
5.1.     Obiectivele cercetarii si metodologia / 89
5.2.     Rezultatele cercetarii si discutii / 91
5.3.     Concluzii ale experimentului de marketing / 93

CAPITOLUL 6. CERCETARE CANTITATIVA DE MARKETING PRIVIND EFECTELE CRIZEI DE SANATATE COVID‑19 ASUPRA EDUCATIEI DIN ROMANIA / 95
6.1.     Justificarea si scopul cercetarii / 97
6.2.     Obiectivele cercetarii / 97
6.3.     Ipotezele cercetarii / 98
6.4.     Consideratii privind metodologia cercetarii / 100
6.5.     Rezultatele anchetei privind efectele Covid‑19 asupra educatiei si discutii / 106
6.6.     Concluzii si discutii / 122

CAPITOLUL 7. STRATEGII DE MARKETING PENTRU SCOLILE DIN MEDIUL RURAL IN VEDEREA ALINIERII LA VIZIUNEA SISTEMICA „EDUCATIA NE UNESTE” / 126

CONCLUZII GENERALE / 147

BIBLIOGRAFIE     / 150

Desi educatia rurala a captat pe parcursul timpului atentia unor ilustrii cercetatori si omenirea a invatat despre specificul educatiei din acest mediu, exista inca multe aspecte pe care trebuie sa le intelegem mai bine despre acest proces complex. Tranzitiile cognitive, sociale, dar mai ales emotionale au puterea de a‑i inalta pe unii in cunoastere, de a‑i ridica in ierarhia sociala si de a‑i motiva crescandu‑le increderea si stima de sine, dar, atunci cand forta acesteia nu este corect orientata, poate provoca si traume substantiale. Exista, de asemenea, multe de inteles cu privire la tipurile specifice de sprijin de care au nevoie elevii si profesorii din invatamantul rural pentru a maximiza rezultatele vizate.   
Intelegand educatia ca fundamentala atat pentru progresul economic al unei natiuni cat si pentru parcursul profesional si individual, Agenda ONU 2030 pentru dezvoltare durabila vizeaza accesul neingradit la o educatie echitabila si cu un nivel ridicat al calitatii in toate etapele vietii. Urmareste, de asemenea, eliminarea disparitatilor de gen si venituri in accesul la educatie, atragand atentia asupra situatiei persoanelor cu un nivel scazut de educatie, care, nu numai ca se confrunta cu dificultati mai mari pe piata muncii, ci au si un risc ridicat de saracie si excludere sociala. Omenirea pare sa fi inteles ca o abordare “unica pentru toti” a politicii educationale si punerea in aplicare a acesteia face posibila trecerea cu vederea si ignorarea unor aspecte importante ale vietii si nevoile comunitatilor. Realitatile cu care se confrunta oamenii din zonele rurale nu pot fi intotdeauna abordate printr‑o politica facuta in “alta parte” si pentru “toata lumea”. Mentinerea calitatii trebuie sa fie o perspectiva pe termen lung pentru invatamant indiferent unde se desfasoara, iar castigurile pe termen scurt in “educatia in masa”, unde “jocul numerelor” reprezinta o dovada a succesului, nu trebuie sa umbreasca nevoia de calitate.
Scopul eforturilor educationale trebuie sa fie acela de a lasa o generatie noua mai buna, mai educata, mai bine pregatita care sa se poata integra facil in societate. Caracterul formativ‑educativ al scolilor este strans legat de rolul lor de propulsor social. Cercetatorii subliniaza ca un invatamant bine organizat va produce personalitati puternice, al caror spirit se va concretiza in dezvoltarea comunitatilor carora le apartin. Strategia dezvoltarii inovative a educatiei si directiile prioritare ale politicii educatiei de stat ridica probleme legate de continutul educatiei moderne si disponibilitatea elevilor pentru realizarea de sine si viata in societatea moderna. Dezvoltarea societatii cunoasterii in secolul 21 se caracterizeaza prin largirea limitelor cunoasterii, scurtarea ciclului de viata al cunoasterii si aparitia noilor cunostinte intr‑un ritm foarte rapid. Prin urmare, invatarea devine din ce in ce mai mult un proces de‑a lungul vietii care nu se termina niciodata.
In aceasta lucrare privim educatia din mediul rural din perspectiva marketingului, o descompunem in elemente ale mixului de marketing si indreptam atentia cercetatorilor si factorilor de decizie catre complexitatea conditiilor in care se desfasoara invatamantul rural, incurajam reflectarea asupra unor actiuni sustenabile ca parte integranta a procesului de evolutie sociala intrucat o educatie incluziva si de calitate pentru toti, fara bariere de acces, disparitati, segregare scolara, reprezinta un element esential al dezvoltarii durabile.
Scopul lucrarii este acela de a identifica masuri eficiente de imbunatatire a sistemului educational din mediul rural ce determina cresterea calitatii educatiei copiilor din acest mediu considerat defavorizat. 
Obiectivul principal vizeaza evidentierea acelor factori care pot contribui la reducerea barierelor ce ingradesc accesul copiilor din mediul rural la educatie (atat in ceea ce priveste componenta materiala, si anume conditiile de invatare, cat si cea spirituala legata de dimensiunile complementare, constand in calitatea activitatilor didactice, serviciile conexe oferite si nu in ultimul rand, calitatea vietii de elev) in contextul in care proiectele ce contin astfel de propuneri pot fi finantate de catre Uniunea Europeana in cadrul Programelor Operationale dedicate Capitalului Uman. 
Informatiile obtinute ca urmare a realizarii acestui studiu vor contribui la fundamentarea cercetarilor ce vor fi realizate in scopul formularii unor propuneri si solutii in vederea imbunatatirii calitatii educatiei si cresterii atractivitatii invatamantului romanesc din mediul rural.
In cadrul acestei lucrari primul capitol este dedicat aspectelor conceptuale si metodologice privind marketingul educational, fiind analizat stadiul actual al cunoasterii printr‑o abordare sistematica de revizuire a literaturii de specialitate cu scopul de a identifica principalele aspecte abordate de catre cercetatori din perspectiva marketingului educational. 
Capitolul doi ofera o intelegere holistica a pietei educationale dintr‑o perspectiva de marketing, cu particularitati pe mediul rural. Este prezentata astfel o sinteza a cercetarilor realizate pana in prezent in domeniul marketingului educational care analizeaza aspecte specifice mediului rural, in vederea identificarii unor directii de cercetare insuficient explorate pe aceasta nisa de piata. Asocierea dintre viziunea de marketing si ruralitatea educatiei reprezinta o noutate, devenind recent un subiect de interes in aria stiintifica, al carui demers poate conduce la obtinerea de informatii relevante ce vor putea fundamenta deciziile strategice cu privire la invatamantul rural. Sinteza se bazeaza pe studii care au incercat sa caracterizeze implementarea practica a mecanismelor de marketing in scoli din intreaga lume.
Avand in vedere faptul ca statisticile realizate la nivel international pozitioneaza Romania sub mediile inregistrate la nivelul tarilor europene la majoritatea indicatorilor care descriu calitatea educatiei, a aparut necesitatea realizarii, in cadrul capitolului trei, a unei analize ce vizeaza conturarea unei imagini asupra sistemului de invatamant romanesc din mediul rural din perspectiva urmatoarelor coordonate: accesibilitatea, gradul de absorbtie a fondurilor europene si integrarea principiilor sustenabilitatii ce reflecta capacitatea institutionala si administrativa a sistemului de invatamant de a asigura accesul neingradit la experiente educationale de calitate fiecarui copil si de a atrage resurse financiare in vederea imbunatatirii educatiei rurale prin implementarea unor programe si proiecte in concordanta cu necesitatile specifice ale comunitatilor rurale si, totodata, corelate cu obiectivele de dezvoltare durabila aplicabile in domeniul educational.
Capitolul patru contine o cercetare calitativa de marketing prin care s‑a urmarit obtinerea unei imagini asupra sistemului de invatamant din Romania, de data aceasta din perspectiva cadrelor didactice care cunosc realitatea existenta pe teren si nu din statisticile existente. In acest demers, utilizand metoda interviului de profunzime semistructurat, au fost identificate opiniile acestora privind capacitatea sistemului educational de a crea oportunitati si de a asigura tuturor copiilor sansa de a beneficia de servicii educationale de calitate si au fost conturate propuneri de masuri si programe educationale care sa sporeasca sansele elevilor din mediul rural de a urma o forma de invatamant superior si pentru alinierea sistemului educational romanesc la principiile sustenabilitatii sociale. 
Capitolul cinci prezinta un experiment de marketing prin care se doreste sa se determine daca in urma implementarii in mediul rural a unui program educational de pregatire de tip “scoala dupa scoala,” prescolarii si scolarii beneficiari inregistreaza progrese in ceea ce priveste nivelul competentelor dobandite ca urmare a participarii lor la acest program si daca derularea unui astfel de program educational complementar celui obligatoriu reprezinta un sprijin real pentru acesti copii din mediul rural, majoritatea provenind din familii cu o situatie socio‑economica precara ce nu pot “investi” in educatia acestora.
Noutatea adusa de pandemia de Covid‑19 si noile conditii traite de elevi si dascali necesitau un moment de reflectie, deoarece dupa un anumit tip de pauza, de incremenire nascuta din noutatea evenimentelor, viata trebuia sa continue si educatia de asemenea. In acest context, in cadrul capitolului sase, lucrarea analizeaza, pe baza unei cercetari cantitative de marketing, aspecte specifice influentei pandemiei Covid‑19 asupra educatiei din Romania, din perspectiva digitalizarii activitatilor educationale desfasurate intre cadrele didactice si copii. Scopul este acela de a determina modul in care a fost afectata educatia copiilor de modificarile impuse de masurile privind distantarea sociala, cu particularizare pe disparitatile rural – urban, in vederea conturarii unor sugestii referitoare la o viitoare strategie de invatamant echitabil si de calitate pentru toti copiii din Romania. Pornind de la rezultatele cercetarilor intreprinse, in capitolul sapte sunt propuse strategii si actiuni de marketing adresate scolilor din mediul rural astfel incat acestea sa contribuie la atingerea obiectivelor viziunii sistemice “Educatia ne uneste”, pentru care exista un plan national actual de actiuni conceput sub forma unui program de reforma a educatiei din Romania pentru perioada urmatoare, ale carui perspective au fost transpuse in obiective si actiuni specifice invatamantului rural.
Atingandu‑si scopul pentru care a fost demarata, aceasta lucrare se doreste un manifest pentru regandirea invatarii si educatiei astfel incat sa se potriveasca nevoilor lumii in schimbare si mai ales sensibilitatii anumitor categorii sociale, intrucat modalitatile traditionale de implementare a educatiei nu sunt suficiente. Schimbarea societatii trebuie sa se realizeze printr‑o educatie care are ea insasi nevoie de regandire.

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!