Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro:  0745 204 115     

Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitara Tehnici promotionale. Abordari teoretice si practice - Camelia Pavel

-35%
37,00 Lei 24,05 Lei

ISBN: 978-606-28-0541-8

DOI: 10.5682/9786062805418

Anul publicării: 2017

Pagini: 206

Editura: Editura Universitara

Autor: Camelia Pavel

Stoc limitat
Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062805418 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Review-uri (0)
Prezenta lucrare a fost construita in jurul principalelor tehnici promotionale utilizate de organizatii, indiferent de dimensiunea acestora.
Lucrarea este structurata in sapte capitole, fiecare dintre acestea tratand o parte distincta a comunicarii promotionale.
Desi nu se doreste a fi o lucrare exhaustiva in domeniul tehnicilor promotionale, ci doar o sintetizare a conceptelor si instrumentelor fundamentale specifice promovarii, capitolele au fost organizate astfel incat cititorul sa poata lectura separat informatiile specifice unui subiect de interes. Totusi, lucrarea a fost gandita si in unitatea sa, stabilind de la un capitol la altul si in interiorul aceluiasi capitol o inlantuire logica a conceptelor si argumentelor folosite.

 
  • Tehnici promotionale. Abordari teoretice si practice

    Descarca
CAMELIA PAVEL

ARGUMENT / 8

1.    LOCUL SI ROLUL PROMOVARII IN POLITICA DE MARKETING / 11
1.1.    Promovarea – instrument de marketing / 11
1.1.1.    Delimitari conceptuale ale promovarii / 11
1.1.2.    Continutul promovarii / 13
1.2.    Componentele procesului de comunicare / 14

2.    PERCEPTIA SI COMUNICAREA PROMOTIONALA / 28
2.1.    Definirea perceptiei / 28
2.2.    Perceptia selectiva / 29
2.2.1.    Expunerea selectiva / 29
2.2.2.    Atentia selectiva / 30
2.2.3.    Distorsiunea selectiva / 31
2.2.4.    Retentia selectiva / 31

3.    MIXUL PROMOTIONAL / 32
3.1.    Definitia si structura mixului promotional / 32
3.2.    Natura componentelor mixului promotional / 33
3.3.    Factorii care  influenteaza structura mixului promotional / 36

4. PUBLICITATEA / 44
4.1. Definitii ale publicitatii / 44
4.2. Caracteristicile publicitatii / 45
4.3.    Functiile publicitatii / 47
4.4.    Tipologia serviciilor de publicitate / 48
4.5.    Publicitatea si media – o asociere indispensabila / 52
4.5.1.   Publicitatea media / 53
4.5.1.1.    Presa scrisa / 54
4.5.1.2.    Radioul / 64
4.5.1.3.    Televiziunea / 66
4.5.1.4.    Cinematograful / 69
4.5.2.    Publicitatea  prin  tiparituri  (Printing advertising) / 70
4.5.2.1.    Afisul / 71
4.5.2.2.    Catalogul / 71
4.5.2.3.    Pliantul, prospectul si brosura / 73
4.5.2.4.    Pagini aurii / 74
4.5.3.    Publicitatea in spatiul  public (Out-of- home advertising) / 75
4.5.3.1.    Publicitatea exterioara (outdoor advertising) / 76
4.5.3.2.    Publicitatea interioara (indoor advertising) / 122

5.    PROMOVAREA VANZARILOR / 124
5.1.    Abordari conceptuale ale promovarii vanzarilor / 124
5.2.    Caracteristici ale promovarii vanzarilor / 126
5.3.    Clasificarea tehnicilor de promovare a vanzarilor / 128
5.3.1.    Tehnici al caror suport il constituie produsul sau marca ce face obiectul promovarii / 128
5.3.1.1.    Reducerile temporare de pret / 128
5.3.1.2.    Primele   si   cadourile   promotionale / 135
5.3.1.3.    Jocurile si concursurile promotionale / 138
5.3.1.4.    Operatiunile de incercare gratuita / 140
5.3.2.    Tehnici de punere in valoare a produselor la locul vanzarii / 145
5.3.2.1.    Tehnicile de merchandising / 145
5.3.2.2.    Publicitatea la locul vanzarii / 150

6.    RELATIILE PUBLICE / 152
6.1.    Definirea si continutul relatiilor publice / 152
6.2.    Tipologia campaniilor de relatii publice / 154
6.3.    Tehnici specifice activitatilor de relatii publice / 183
6.3.1.    Sponsorizarea / 185
6.3.1.1.    Dimensiunile sponsorizarii / 185
6.3.1.2.    Principalele domenii de aplicare a sponsorizarii / 186
6.3.2.    Mecenatul / 188

7.    FORTELE DE VANZARE / 191
7.1.    Definirea si obiectivele fortelor de vanzare / 191
7.2.    Organizarea fortelor de vanzare / 194
7.2.1.    Tipuri de organizare a fortei de vanzare / 195
7.2.2.    Fixarea teritoriilor de vanzare / 197

BIBLIOGRAFIE / 201

 

Prezenta lucrare a fost construita in jurul principalelor tehnici promotionale utilizate de organizatii, indiferent de dimensiunea acestora.
Lucrarea este structurata in sapte capitole, fiecare dintre acestea tratand o parte distincta a comunicarii promotionale.
Desi nu se doreste a fi o lucrare exhaustiva in domeniul tehnicilor promotionale, ci doar o sintetizare a conceptelor si instrumentelor fundamentale specifice promovarii, capitolele au fost organizate astfel incat cititorul sa poata lectura separat informatiile specifice unui subiect de interes. Totusi, lucrarea a fost gandita si in unitatea sa, stabilind de la un capitol la altul si in interiorul aceluiasi capitol o inlantuire logica a conceptelor si argumentelor folosite.
Capitolul 1 traseaza cadrul de discutie al lucrarii, explicand ce este promovarea, care este rolul acesteia, si continua cu prezentarea componentelor procesului de comunicare.
Pentru a intelege provocarile cu care se confrunta toti actorii implicati in lupta pentru captarea atentiei si influentarea perceptiei si a comportamentului publicului lor tinta, in contextul unor fluxuri de informatii convergente asupra constiintei noastre, dar si modalitatile specifice de actiune, capitolul al 2-lea abordeaza succint perceptia si cele patru etape in care se manifesta selectivitatea acesteia.
Pornind de la premisa ca o activitate promotionala eficienta la nivelul organizatiei presupune abordarea problemelor specifice in maniera mixului promotional, singura in masura sa permita investigarea tuturor posibilitatilor si identificarea celor mai bune modalitati de comunicare promotionala, capitolul al 3-lea introduce notiunea mixului promotional, trece in revista componentele acestuia si caracteristicile specifice, iar ulterior examineaza factorii care influenteaza structura acestuia. 
Pentru a adauga rigoare si profunzime, un rol important in economia prezentei lucrari il detin urmatoarele patru capitole, fiecare dintre acestea fiind dedicat cate unei tehnici promotionale.
Capitolul al 4-lea examineaza publicitatea, fiind prezentate caracteristicile, functiile dar si tipologia serviciilor de publicitate. Capitolul continua cu o descriere detaliata a suporturilor publicitare traditionale, dar si a celor neconventionale, prezentand avantajele si constrangerile legate de modul in care poate fi transmis mesajul, de tipurile de raspunsuri asteptate, si de veniturile pe care le pot genera.
Intrucat promovarea vanzarilor este o tehnica promotionala aflata in plina expansiune, care a inceput sa acapareze o parte din ce in ce mai mare din bugetele de comunicare ale organizatiilor in defavoarea publicitatii, in capitolul al 5-lea au fost trecute in revista principalele modalitati practice de care dispun organizatiile atunci cand doresc sa impulsioneze vanzarile pe termen scurt.
Capitolul al 6-lea arunca o privire asupra relatiilor publice, incercand sa aduca clarificari ale conceptului dar si a modului in care este utilizata in practica aceasta tehnica. Nu in ultimul rand este prezentata o tipologie a campaniilor de relatii publice, care pentru o mai buna intelegere este insotita de studii de caz relevante din perspectiva teoriei si practicii.
Capitolul al 7-lea, referitor la fortele de vanzare defineste conceptul, enumera obiectivele ce pot fi realizate cu ajutorul lor si descrie modalitatea de organizare, schitand hartile prin care se fixeaza teritoriile de vanzare.
Fara a avea iluzia in privinta faptului ca aceasta lucrare ar putea trata toate sau macar majoritatea aspectelor importante ale politicii promotionale, autorul considera ca lucrarea poate reprezenta un punct de plecare deopotriva pentru cei interesati de tema abordata, pentru studentii facultatilor cu profil economic sau pentru cei care se confrunta efectiv cu problematica deosebit de complexa a promovarii, ajutand la clarificarea notiunilor de baza si a modului in care acestea pot fi folosite in practica, prin imbinarea unor aspecte conceptual – metodologice cu cele aplicativ – experimentale.
Autorul este profund constient de rezervele existente pentru imbunatatirea lucrarii si va fi recunoscator tuturor celor care vor contribui la aceasta.

Camelia PAVEL

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!