Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro:  0745 204 115     

Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitara Marketing

-7%
25,00 Lei 23,25 Lei

ISBN: 978-973-749-858-8

DOI: 10.5682/9789737498588

Anul publicării: 2014

Editia: III

Pagini: 196

Editura: Editura Universitara

Autor: Mihai Diaconescu

Stoc limitat
Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: 9789737498588 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Unde se gaseste
  • Review-uri (0)

Marketingul nu reprezinta doar o functie a intreprinderii, este spiritul acesteia. Acesta ne arata ce bunuri sa producem, ce servicii sa furnizam, ce nivel de preturi sa practicam, unde si cand sa facem publicitate, ce sa comunicam clientilor nostri si cum sa o realizam. Marketingul este motorul care conduce firma catre succes.

Reusita unei companii de marketing se focalizeaza pe valorificarea la maximum a capacitatilor de informare, de analiza si solutionarea problemelor cu care se confrunta.

Lucrarea cuprinde teste grila si incearca sa raspunda acestor intrebari ce pot constitui preocupari ale studentilor, cercetatorilor, lucratorilor in domeniu ori altor categorii de specialisti.  

MIHAI DIACONESCU
Conferentiar universitar dr. in cadrul Academiei de Studii Economice Bucuresti, Facultatea de Marketing, Catedra de Marekting
Absolvent al Facultatii de Comert,  Academia de Studii Economice Bucuresti
Din anul 1993 cadru didactic la Catedra de Marketing din Academia de Studii Economice Bucuresti 
Absolvent al cursurilor de "Spirit antreprenorial si economia de piata", organizat de Centrul International de Studii Antreprenoriale (1991)
Absolvent al cursurilor de specializare in "Economia intreprinderii si comportamentul consumatorului" organizat de Universitatea "Luigi Bocconi" din Milano (Italia)
Specializari pe plan international in domeniul marketingului la Universitatea de Stiinte Sociale din Toulouse (Franta) si la Universitatea din Neuchatel (Elvetia)
Doctor in economie din 1999
Autor si coautor a 12 carti in domeniu
Autor si coautor la peste 45 de studii si lucrari de cercetare, comunicari stiintifice si articole in domeniul marketingului 

 

CUVANTIÎNAINTE / 9

CAPITOLUL 1
FUNDAMENTELE MARKETINGULUI
 / 11
1.1. Aparitia marketingului / 11
1.2. Definirea marketingului / 12
1.3. Functiile marketingului / 12

CAPITOLUL 2
MEDIUL EXTERN AL INTREPRINDERII
/ 15
2.1. Micromediul extern al întreprinderii / 16
2.2. Macromediul extern al întreprinderii / 20
2.3. Tipologia mediului extern al întreprinderii / 28

CAPITOLUL 3
PIATA INTREPRINDERII
/ 30
3.1. Piata potentiala, piata efectiva si piata tinta / 33
3.2. Concurenta - principal factor perturbator al pietei întreprinderii / 35
3.3. Coordonate ale politicii de concurenta în Uniunea Europeana / 42
3.4. Coordonate de analiza a evolutiei pietei / 49
3.5. Cai de dezvoltare (extindere) a pietei întreprinderii / 52
3.6. Investigarea pietei si informatia de marketing / 53
3.6.1. Sursele de informatii / 54
3.6.2. Metodele de obtinere a informatiilor de marketing / 55
3.6.3. Structurarea informatiei / 57

CAPITOLUL 4
POLITICA DE MARKETING A INTREPRINDERII
/ 62
4.1. Strategia de piata / 62
4.1.1. Misiunea si obiectivele întreprinderii / 63
4.1.2. Locul strategiei de piata în activitatea de marketing / 64
4.1.3. Fundamentarea strategiei de piata / 66
4.1.4. Tipologia strategiilor de piata / 68
4.2. Mixul de marketing / 73

CAPITOLUL 5
POLITICA DE PRODUS
/ 76
5.1. Definirea conceptuala a produsului /  76
5.2. Ambalajul – componenta corporala a produsului / 77
5.3.    Probleme actuale ale calitatii produselor / 84
5.4.    Standardizarea si certificarea în domeniul produselor / 84
5.5.    Garantarea calitatii produselor / 89
5.6.    Pozitionarea produselor pe piata / 90
5.7.    Dezvoltarea produselor noi / 92
5.8.    Factori stimulatori ai dezvoltarii de produse noi / 94
5.9.    Procesul de creare a produselor noi / 96
5.10.    Strategii de înnoire a ofertei de produse la nivelul întreprinderii / 101

CAPITOLUL 6
POLITICA DE PRET
/ 104
6.1.    Limitele preturilor / 104
6.2.    Relatia pret-calitate / 105
6.3.    Tehnici de interventie în formarea preturilor / 105
6.4.    Obiectivele politicii de pret / 106
6.5.    Strategii de pret / 107
6.6.    Reglementari privind pretul / 114
6.7.    Fixarea preturilor pentru o gama de produse / 116
6.8.    Mobilitatea pretului / 117
6.9.    Tactici de adaptare a preturilor la nivelul inflatiei / 117
6.10.    Pretul contractual / 119

CAPITOLUL 7
POLITICA DE DISTRIBUTIE
/ 124
7.1.    Continutul distributiei / 124
7.2.    Rolul distributiei / 125
7.3.    Functiile distributiei / 126
7.4.    Locul distributiei în mixul de marketing / 128
7.5.    Canalele de distributie / 128
7.6.    Intermediarii en gros / 133
7.7.    Intermediarii detailisti / 135
7.8.    Strategii de distributie / 136
7.9.    Organizarea si gestionarea fortelor de vanzare / 138

CAPITOLUL 8
POLITICA DE COMUNICARE
/ 145
8.1.    Profilul tintei comunicationale / 145
8.2.    Structura activitatii de comunicare / 146
8.3.    Publicitatea / 146
8.4.    Utilizarea semnelor si mesajelor distinctive privind calitatea / 149
8.5.    Promovarea vanzarilor / 154
8.6.    Relatiile publice / 155
8.7.    Strategii comunicationale în cazul produselor ecologice / 158

CAPITOLUL 9
PROGRAMUL DE MARKETING – INSTRUMENT DE COORDONARE, SINCRONIZARE SI OPTIMIZARE A EFORTURILOR INTREPRINDERII
/ 160
9.1.    Etapele elaborarii programului de marketing / 160
9.2.    Studiu de caz: ARPECHIM / 161
Lansarea pe piata romaneasca a uleiului auto multigrad / 161
„ARPECHIM M20W/40 super 2- hc” / 161

TESTE GRILA / 188

BIBLIOGRAFIE / 194

Marketingul nu reprezinta doar o functie a intreprinderii, este spiritul acesteia. El ne arata ce bunuri sa producem, cate si pana la ce data; ce servicii sa furnizam; ce nivel de preturi sa practicam, ce rabaturi sa oferim; unde si cand sa facem publicitate, ce sa comunicam clientilor nostri si cum sa o realizam. Marketingul este motorul care conduce firma catre succes.
In perioada actuala, tot mai multe firme sunt obligate sa-si redefineasca in mod radical obiectivele si strategiile de actiune pe piata. De unde, anterior, ele operau in conditiile unei concurente si clientele stabile ori cunoscute, in prezent firmele activeaza intr-un mediu dinamic, asupra caruia si-a pus amprenta in mod semnificativ progresul tehnologic, in care au loc schimbari rapide la nivelul concurentei, o scadere continua a fidelitatii clientelei si aparitia de noi reglementari.
Cele mai prospere firme sunt cele care reusesc sa ofere clientilor satisfactia scontata, intelegand marketingul nu ca pe o functie separata, ci ca pe o filozofie de insusit la nivelul intregii organizatii. Ceea ce se cere compartimentului de marketing este identificarea segmentelor de consumatori, a dorintelor, preferintelor si aspiratiilor pe care firma le poate satisface in mod profitabil, precum si a modalitatilor prin care acestea pot fi atinse cu o eficienta mai ridicata in comparatie cu alti concurenti.
O firma de succes trebuie sa se considere un sistem menit sa asigure derularea proceselor interne ale afacerii si nu doar un ansamblu de compartimente. Ea trebuie sa creeze o cultura in care toti salariatii sa dobandeasca constiinta pietei si a produsului.
Ca disciplina, marketingul isi revizuieste premisele, conceptele, metodologia si sistemele de operare cu scopul luarii celor mai potrivite decizii in sfera afacerilor. Cei care lucreaza in acest domeniu trebuie sa stie cand sa opteze pentru abordarea unei piete in sens global sau numai pentru un segment al acesteia, cand sa lanseze produse noi sau doar sa extinda gama celor existente, cand sa incurajeze si cand sa opreasca distribuirea unui produs, cand sa diversifice avantajele ofertei ori sa reduca pretul, cand sa mareasca ori sa reduca bugetul destinat vanzarilor, publicitatii sau altor elemente specifice activitatii de marketing.
Prezenta carte a fost construita potrivit unor asemenea coordonate si incearca sa raspunda unor intrebari ce pot constitui preocupari ale studentilor, cercetatorilor, lucratorilor in domeniu ori altor categorii de specialisti.
Realizarea acestei carti reprezinta rezultatul mai multor ani de studiu si documentare in tara, dar si in universitati din Franta, Italia si Elvetia. Pe aceasta cale doresc sa adresez multumirile mele colectivului de profesori de la Catedra de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice – Bucuresti pentru permanentele incurajari si sprijinul acordat in realizarea acestei lucrari.

Autorul

www.editurauniversitara.ro

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!