Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro:  0745 204 115     

Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitara Utilitatea informatiilor furnizate conducerii prin intermediul Contabilitatii si Controlului de Gestiune - Mihaela Stefan Hint

-7%
50,00 Lei 46,50 Lei

ISBN: 978-606-28-1416-8

DOI: https://doi.org/10.5682/9786062814168

Anul publicării: 2022

Editia: I

Pagini: 334

Editura: Editura Universitara

Autor: Mihaela Stefan Hint

Stoc limitat
Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062814168 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Unde se gaseste
  • Review-uri (0)
Lucrarea trateaza costurile de mediu in industria echipamentelor electrice de iluminat prin prisma utilizarii managementului de mediu ca instrument strategic de pilotare a entitatii economice. Studiul realizat in cadrul entitatii economice studiate pe baza unui model matematic ne permite: sa identificam produsele care genereaza deseuri in cantitati mari; sa conturam unele strategii manageriale in vederea optimizarii produselor si a reducerii deseurilor generate.
In acest context, masurarea si controlul performantelor in cadrul industriei producatoare de echipamente electrice de iluminat a fost abordata de contabilitatea manageriala strategica prin utilizarea unor metode matematice si statistice de analiza a implementarii metodelor moderne de calculatie a costurilor.
Cele cinci directii principale care au fost urmarite pe parcursul lucrarii au condus la stabilirea mai multor obiective generale. Acestea sunt:
O.S.1: Analizarea stadiului actual al contabilitatii manageriale si evidentierea evolutiei acesteia de la simpla calculatie a costurilor la performanta manageriala, precum si rolul informatiei de tip cost ca instrument principal in asistarea deciziilor manageriale;
O.S.2: Analiza din perspectiva teoretica a controlului de gestiune prin intermediul revizuirii literaturii de specialitate, a principalelor semnificatii si evolutii ale acestuia, precum si a instrumentelor de exercitare a acestuia in industria echipamentelor electrice de iluminat;
O.S.3: Demonstrarea posibilitatilor de integrare a unor metode fundamentale de contabilitate manageriala in sistemul contabil de gestiune folosit de o entitate producatoare a echipamentelor electrice de iluminat;
O.S.4: Analiza contabilitatii managementului de mediu (EMA) din perspectiva teoretica, sistematizarea, evolutia si factorii de implementare a acesteia;
O.S.5: Analiza din perspectiva teoretica a metodelor matematice si statistice pentru identificarea si cuantificarea costurilor in vederea elaborarii si implementarii deciziilor manageriale si demonstrarea integrarii acestor metode in analiza costurilor de mediu in cadrul industriei corpurilor de iluminat din Romania si UE;
O.S.6: Analiza costurilor de productie si a preturilor de vanzare in scopul previzionarii evolutiilor viitoare in industria echipamentelor electrice de iluminat cu ajutorul unor metode matematice;
O.S.7: Analiza evolutiei si perspectivelor in industria echipamentelor electrice de iluminat printr‑o abordare explicativa si prescriptiva avand la baza documentarea, analiza de date, studiul cronologic al acestora, prelucrarea acestora si comparatia acestora printr‑o metoda grafica pentru prezentarea vizuala a studiului cercetat.
  • Utilitatea informatiilor furnizate conducerii prin intermediul Contabilitatii si Controlului de Gestiune

    Descarca
MIHAELA STEFAN HINT

Lista tabelelor / 8
Lista figurilor / 11
Lista abrevierilor / 13
Introducere  / 15
    
CAPITOLUL 1. ABORDARI TEORETICO‑METODOLOGICE ALE CONTABILITATII SI CONTROLULUI MANAGERIAL / 26
1.1. Contabilitatea manageriala ‑ intre geneza si evolutie la nivel international / 26
1.2. Cateva repere privind aparitia contabilitatii manageriale in Romania / 29
1.3. Abordari conceptuale ale notiunii de control managerial / 31    
1.4. Particularitatile legislative si de mediu din industria producatoare de echipamente electrice de iluminat si influentele acestora asupra contabilitatii si controlului managerial / 35
1.5. Particularitatile tehnologice din industria echipamentelor electrice de iluminat si influentele acestora asupra contabilitatii si controlului managerial / 38
1.6. Concluzii preliminare ale cercetarii / 43

CAPITOLUL 2. MUTATII IN SISTEMUL CONTABILITATII MANAGERIALE  GENERATE DE INSTABILITATEA MEDIULUI ECONOMIC SI INFLUENTELE ASUPRA PERFORMANTEI ENTITATILOR ECONOMICE / 45
2.1. Analiza costului ca instrument principal in asistarea deciziilor manageriale / 45
2.1.1. Sisteme traditionale de calculatie a costurilor / 52
 2.1.2. Analiza critica a sistemelor traditionale de calculatie a costurilor / 56
 2.1.3. Dezvoltarea sistemelor de calculatie a costurilor ‑ factor determinant in transformarea contabilitatii manageriale / 56
2.1.4. Sisteme avansate de calculatie a costurilor specifice contabilitatii manageriale / 61    
2.2. Rolul contabilitatii manageriale in masurarea performantelor entitatilor economice pentru asigurarea unei dezvoltari „durabile” / 68
2.3. Instrumente de masurare a performantei entitatilor economice si contabilitatea manageriala strategica / 69
2.4. Analiza gestiunii strategice – costurile intre gestiunea traditionala si gestiunea  strategica / 71
2.5. Contabilitatea manageriala strategica ‑ un instrument de pilotaj al performantelor entitatilor economice / 72    
2.6. Concluzii preliminare ale cercetarii / 74
    
CAPITOLUL 3. EVOLUTII SI PERSPECTIVE IN INDUSTRIA ECHIPAMENTELOR ELECTRICE DE ILUMINAT / 76
3.1. Evolutia reglementarilor legislative in domeniul echipamentelor electrice si a iluminatului la nivel global / 76
3.2. Analiza pietei globale de general lighting / 77
3.2.1. Analiza pietei de general lighting pe tehnologii / 79
3.2.2. Analiza pietei de general lighting pe domenii / 81
3.3. Analiza pietei de general lighting in Europa / 87
3.3.1. Specificitatea pietei europene / 87
3.4. Analiza pietei de iluminat din Romania / 89
3.4.1. Prezentarea pietei echipamentelor electrice de iluminat in Romania / 89
3.4.2. Analiza pietei echipamentelor electrice de iluminat in functie de tehnologiile folosite / 89
3.5. Concluzii preliminare ale cercetarii / 90

CAPITOLUL 4. METODE DE PERFECTIONARE A CONTABILITATII MANAGERIALE SI A CALCULATIEI COSTURILOR APLICABILE ENTITATILOR ECONOMICE DIN IN INDUSTRIA ECHIPAMENTELOR ELECTRICE DE ILUMINAT / 92
4.1. Consideratii privind perfectionarea contabilitatii manageriale si a calculatiei costurilor in industria echipamentelor electrice de iluminat / 92
4.2. Pozitionarea Electromax SRL in cadrul industriei echipamentelor electrice de iluminat din Romania / 94
4.3. Analiza critica a factorilor care influenteaza contabilitatea manageriala si calculatia costurilor la Electromax SRL / 97
4.4. Crearea sistemului de conturi conform metodei Target‑Costing si a metodei costurilor pe activitati(ABC) si etapele de inregistrare corespunzatoare / 98
4.4.1. Etapele metodologice privind contabilitatea manageriala si calculatia costurilor de productie prin metoda Target Costing si metoda ABC(Activity based Costing) / 102
4.4.2. Metoda de calculatie a costurilor tinta(Metoda Target Costing) si metoda de calculatie a costurilor de baza pe activitati( Metoda ABC) in contextul noii problematici a productiei, tehnologizarii si informatizarii / 106
4.5. Metoda Target Costing ‑ o abordare care permite competitivitate / 110
4.5.1. Etapele implementarii metodei Target Costing / 111
4.5.2. Modalitati de dezvoltare valorice specifice metodei Target Costing / 111
4.5.3. Obiectivul metodei Target Costing / 111
4.5.4. Consideratii privind aplicarea metodei Target Costing in Industria echipamentelor electrice de iluminat / 111
4.6. Metoda ABC ‑ un calcul pertinent al costurilor si crestere a performantelor in industria echipamentelor electrice de iluminat / 117
4.7. Analiza costurilor de productie si a vanzarilor in urma implementarii metodelor avansate de calculatie a costurilor in scopul previzionarii evolutiilor viitoare ale Electromax SRL / 130
4.7.1. Modele matematice pentru identificarea si cuantificarea costurilor in vederea elaborarii si implementarii deciziilor manageriale / 131
4.7.2. Analiza evolutiei costurilor de productie si a preturilor de vanzare / 133
4.7.3. Calculul probabilitatii aparitiei unei comenzi de la un client / 138
4.7.4. Utilizarea softului Excel pentru calculul probabilitatii de aparitie a comenzilor / 141
4.7.5. Calculul volumului probabil al unei comenzi / 143
4.7.6. Simularea vanzarii produselor in urmatoarele 12 luni / 145
4.8. Concluzii preliminare ale cercetarii / 149
        
CAPITOLUL 5. IMPLEMENTAREA CONTABILITATII MANAGEMENTULUI DE MEDIU – MODALITATE DE PERFECTIONARE A CONTABILITATII MANAGERIALE A ENTITATILOR ECONOMICE DIN INDUSTRIA ECHIPAMENTELOR ELECTRICE DE ILUMINAT / 151
5.1. Abordari conceptuale si evolutia Contabilitatii Managementului de mediu (EMA) / 151
5.2. Contabilitatea managementului de mediu (EMA). Analiza factorilor de implementare / 155
5.3. Impactul productiei asupra cheltuielilor de mediu. Studiu de caz / 157
5.4. Componentele cheltuielilor totale de mediu, metodologia statistica si datele / 157
5.4.1. Metodologia statistica / 157
5.4.2. Date si variabile / 159
5.4.3. Impactul deseurilor de aluminiu asupra cheltuielilor de mediu / 160
5.4.4. Impactul cheltuielilor cu ambalajul asupra cheltuielilor de mediu / 169
5.4.5. Impactul cheltuielilor cu EEE‑uri asupra cheltuielilor de mediu / 171
5.4.6. Impactul cheltuielilor totale cu deseurile asupra cheltuielilor de mediu / 173
5.5. Impactul tehnologiei LED asupra productiei de aparate electrice de iluminat din UE / 176
5.5.1. Analiza grafica a evolutiei de aparate electrice de iluminat / 176
5.6. Analiza econometrica a impactului tehnologiei LED  asupra productiei de aparate electrice de iluminat / 178
5.7. Concluzii preliminare ale cercetarii / 180
    
CAPITOLUL 6 ‑ CONCLUZII, CONTRIBUTII PROPRII SI PERSPECTIVE ALE CERCETARII / 182
6.1. Concluzii generale / 182
6.2. Contributii proprii / 189
6.3. Perspective ale cercetarii / 191
    
BIBLIOGRAFIE / 193
    
ANEXE / 206

Ca metodologie a cercetarii prezenta lucrare se bazeaza pe o cercetare deductiva de la general la particular care imbina cercetarea cantitativa cu cercetarea calitativa, teoretica si practica a manierei prin care informatiile furnizate prin intermediul contabilitatii manageriale pot raspunde la realizarea unui management performant, care sa conduca la imbunatatirea deciziilor manageriale in cadrul industriei echipamentelor electrice de iluminat.
Tinand cont de argumentele prezentei cercetari, obiectivul principal al acestei lucrari consta in conturarea unei imagini de ansamblu asupra contabilitatii manageriale si calculatiei costurilor, punand bazele teoretice si conceptuale ale temei cercetate pentru a ajunge in final la practica in vederea studierii comportamentului si practicilor organizatiilor din industria producatoare a echipamentelor electrice de iluminat.
Consideram necesar un astfel de studiu care are atat o utilitate teoretica cat si practica, care sa vina in completarea literaturii existente, deoarece literatura de specialitate si practica in domeniul contabilitatii manageriale permit noi abordari in redefinirea obiectivelor strategice prin analiza intrebuintarii eficiente a resurselor, in vederea realizarii strategiei generale prin intermediul controlului managerial.
Continutul celor sase capitole ale tezei de doctorat, ca metodologie se incadreaza intre pozitivism si normativism, prezentand specificul contabilitatii manageriale si influentele acestora asupra performantelor manageriale intr‑un mediu instabil. Au fost caracterizate informatiile de tip cost si rolul principal pe care acestea il au in asistarea deciziilor manageriale.
In vederea realizarii obiectivului principal propus, cercetarea de fata a urmarit cinci obiective operationale care vor fi dezbatute pe parcursul acestei lucrari:
sistematizarea din perspectiva teoretica a cadrului general al contabilitatii manageriale cu scopul de a evidentia specificul acesteia si orientarile moderne, astfel incat sa poata fi utila intr‑un sistem integrat adaptat cerintelor actuale;
sistematizarea din perspectiva teoretica a contabilitatii manageriale prin intermediul revizuirii literaturii de specialitate, a principalelor semnificatii si evolutii, precum si a instrumentelor de exercitare ale acesteia in industria echipamentelor electrice de iluminat;
exemplificarea modului in care metoda costurilor tinta (Target Costing) si metoda costurilor bazate pe activitati (ABC) pot fi aplicate in cadrul industriei echipamentelor electrice de iluminat;
analiza costurilor de mediu in industria echipamentelor electrice de iluminat prin prisma utilizarii contabilitatii managementului de mediu ca instrument strategic de pilotare a entitatilor economice din aceasta industrie;
analiza evolutiei si a perspectivelor industriei echipamentelor electrice de iluminat pe baza datelor la nivel mondial si national folosind metode statistice moderne.
Dezvoltarea sistemelor de calculatie a costurilor, ca principal factor determinant in transformarea contabilitatii manageriale strategice, vor fi aplicate direct in cadrul industriei echipamentelor electrice de iluminat. Prezentul demers stiintific isi propune analiza evolutiei contabilitatii manageriale intre trecut si perspectivele sale la nivel national si international, prezentand concepte ale contabilitatii manageriale si rolul acestora in studiul dimensiunii financiare a performantei realizate in domeniul de productie a echipamentelor de iluminat.
Consideram importante descrierea particularitatilor legislative, de mediu si tehnologice specifice acestui domeniu de activitate, supus unor reglementari speciale diferite de celelalte industrii. Studiul de caz s‑a concentrat pe prezentarea importantei perfectionarii contabilitatii manageriale si a calculatiei costurilor din industria echipamentelor electrice de iluminat. La baza acesteia au stat cercetarile anterioare in domeniu la nivel national ,,Utilitatea metodelor moderne de previzionare in industria echipamentelor electrice de iluminat”, care au demonstrat cu ajutorul chestionarelor ca majoritatea entitatilor economice din domeniu foloseau in anul 2015 metodele traditionale de calculatie a costurilor, si a fost implementata cu succes metoda standard cost in previziunea costurilor de productie.
Am considerat ca fiind foarte importanta perfectionarea metodelor moderne de calculatie a costurilor in aceasta ramura, iar studiul de caz s‑a realizat printr‑o abordare critica a sistemului contabilitatii manageriale la o entitate din domeniul productiei de corpuri de iluminat, evidentierea si imbunatatirea performantelor acesteia prin implementarea metodelor Target Costing si ABC.
Lucrarea trateaza costurile de mediu in industria echipamentelor electrice de iluminat prin prisma utilizarii managementului de mediu ca instrument strategic de pilotare a entitatii economice. Studiul realizat in cadrul entitatii economice studiate pe baza unui model matematic ne permite: sa identificam produsele care genereaza deseuri in cantitati mari; sa conturam unele strategii manageriale in vederea optimizarii produselor si a reducerii deseurilor generate.
In acest context, masurarea si controlul performantelor in cadrul industriei producatoare de echipamente electrice de iluminat a fost abordata de contabilitatea manageriala strategica prin utilizarea unor metode matematice si statistice de analiza a implementarii metodelor moderne de calculatie a costurilor.
Cele cinci directii principale care au fost urmarite pe parcursul lucrarii au condus la stabilirea mai multor obiective generale. Acestea sunt:
O.S.1: Analizarea stadiului actual al contabilitatii manageriale si evidentierea evolutiei acesteia de la simpla calculatie a costurilor la performanta manageriala, precum si rolul informatiei de tip cost ca instrument principal in asistarea deciziilor manageriale;
O.S.2: Analiza din perspectiva teoretica a controlului de gestiune prin intermediul revizuirii literaturii de specialitate, a principalelor semnificatii si evolutii ale acestuia, precum si a instrumentelor de exercitare a acestuia in industria echipamentelor electrice de iluminat;
O.S.3: Demonstrarea posibilitatilor de integrare a unor metode fundamentale de contabilitate manageriala in sistemul contabil de gestiune folosit de o entitate producatoare a echipamentelor electrice de iluminat;
O.S.4: Analiza contabilitatii managementului de mediu (EMA) din perspectiva teoretica, sistematizarea, evolutia si factorii de implementare a acesteia;
O.S.5: Analiza din perspectiva teoretica a metodelor matematice si statistice pentru identificarea si cuantificarea costurilor in vederea elaborarii si implementarii deciziilor manageriale si demonstrarea integrarii acestor metode in analiza costurilor de mediu in cadrul industriei corpurilor de iluminat din Romania si UE;
O.S.6: Analiza costurilor de productie si a preturilor de vanzare in scopul previzionarii evolutiilor viitoare in industria echipamentelor electrice de iluminat cu ajutorul unor metode matematice;
O.S.7: Analiza evolutiei si perspectivelor in industria echipamentelor electrice de iluminat printr‑o abordare explicativa si prescriptiva avand la baza documentarea, analiza de date, studiul cronologic al acestora, prelucrarea acestora si comparatia acestora printr‑o metoda grafica pentru prezentarea vizuala a studiului cercetat.

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!