PR reprezinta managementul comunicarii intre organizatie si publicurile acesteia. Publicurile sunt grupuri de persoane importante pentru organizatie, care influenteaza, prin deciziile si comportamentele lor, evolutiile si performantele organizationale.
Misiunea PR este de a castiga atentia publicurilor in moduri avantajoase pentru organizatie. De aceea, PR trebuie privit mai intai de toate ca un efort sistematic indreptat spre crearea si mentinerea bunavointei reciproce intre organizatie si publicurile acesteia. Bunavointa a devenit un bun economic demn de luat in calculul de fundamentare a deciziilor manageriale, ea fiind cea care consolideaza relatiile, largeste orizontul de cooperare in afaceri, afirma si promoveaza valorile de brand etc.
PR ajuta organizatia si publicurile acesteia sa se adapteze nevoilor reciproce, intruchipand efortul organizatiei de a obtine cooperarea constructiva a unor grupuri de persoane bine definite. Astfel, PR sprijina organizatia sa interactioneze si sa comunice eficient cu publicurile cheie. Este important de retinut ca o companie isi poate alege pietele, dar nu intotdeauna si toate publicurile cheie.
Principalul scop al PR este acela de a convinge. Un PR bun inseamna, in esenta, faptul de a convinge si de a obtine un rezultat pozitiv pentru partea care initiaza comunicarea. Asadar, PR influenteaza opinii si convingeri pentru a determina, la nivelul publicurilor cheie, reactii si comportamente favorabile organizatiei.
Mesajele vehiculate de PR sunt, inainte de toate, persuasive, indiferent de modul in care sunt comunicate. Insa, spre deosebire de manipulare, PR urmareste sa obtina acceptarea benevola, care va influenta in mod pozitiv atitudini si comportamente. Credibilitatea, atat a mesajului, cat si a emitatorului, este factorul decisiv al succesului activitatii de PR.
VADIM DUMITRASCU
PARTEA I
RELATII PUBLICE / 7
Tema 1. Notiuni introductive privind relatiile publice (PR) / 7
Tema 2. PR si alte forme de comunicare ale organizatiei / 14
Tema 3. Importanta strategica a PR / 21
Tema 4. PR ca functie a managementului modern / 27
Tema 5. PR ca mijloc de promovare a responsabilitatii sociale corporative / 33
Tema 6. Mecanismul intern al PR / 40
Tema 7. Aspecte tehnice ale managementului PR / 46
Tema 8. Structurarea mesajelor PR / 53
Tema 9. PR in ajutorul awarness-ului / 59
PARTEA II
SISTEMUL DE COMUNICARE AL ORGANIZATIEI / 66
Tema 10. Identitate, imagine, reputatie – cauze si interrelatii / 66
Tema 11. Sistemul de comunicare globala a organizatiei / 75
Tema 12. Componentele comunicarii globale: o sinteza / 85
PARTEA III
COMUNICAREA SI MARCILE ORGANIZATIEI / 95
Tema 13. Ce este marca (brandul) / 95
Tema 14. Brandingul sau managementul marcii / 103
Tema 15. Comunicarea de marca / 112
PARTEA IV
PERSUASIUNE SI PROGRAMARE MENTALA IN AFACERI / 121
Tema 16. Comunicarea de manipulare / 121
Tema 17. Alte tehnici de persuasiune / 131
Tema 18. Programarea mentala in afaceri / 141
Tema 19. Programarea mentala in vanzari / 150
PARTEA V
IMAGINE SI CRIZA ORGANIZATIONALA / 157
Tema 20. Continutul managementului imaginii organizationale / 157
Tema 21. Procesul de creare a imaginii organizationale / 164
Tema 22. Comunicarea de criza / 174
BIBLIOGRAFIE / 187
PR reprezinta managementul comunicarii intre organizatie si publicurile acesteia. Publicurile sunt grupuri de persoane importante pentru organizatie, care influenteaza, prin deciziile si comportamentele lor, evolutiile si performantele organizationale.
Misiunea PR este de a castiga atentia publicurilor in moduri avantajoase pentru organizatie. De aceea, PR trebuie privit mai intai de toate ca un efort sistematic indreptat spre crearea si mentinerea bunavointei reciproce intre organizatie si publicurile acesteia. Bunavointa a devenit un bun economic demn de luat in calculul de fundamentare a deciziilor manageriale, ea fiind cea care consolideaza relatiile, largeste orizontul de cooperare in afaceri, afirma si promoveaza valorile de brand etc.
PR ajuta organizatia si publicurile acesteia sa se adapteze nevoilor reciproce, intruchipand efortul organizatiei de a obtine cooperarea constructiva a unor grupuri de persoane bine definite. Astfel, PR sprijina organizatia sa interactioneze si sa comunice eficient cu publicurile cheie. Este important de retinut ca o companie isi poate alege pietele, dar nu intotdeauna si toate publicurile cheie.
Principalul scop al PR este acela de a convinge. Un PR bun inseamna, in esenta, faptul de a convinge si de a obtine un rezultat pozitiv pentru partea care initiaza comunicarea. Asadar, PR influenteaza opinii si convingeri pentru a determina, la nivelul publicurilor cheie, reactii si comportamente favorabile organizatiei.
Mesajele vehiculate de PR sunt, inainte de toate, persuasive, indiferent de modul in care sunt comunicate. Insa, spre deosebire de manipulare, PR urmareste sa obtina acceptarea benevola, care va influenta in mod pozitiv atitudini si comportamente. Credibilitatea, atat a mesajului, cat si a emitatorului, este factorul decisiv al succesului activitatii de PR.