Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro: 0745 204 115
Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783
ISBN: 978-606-28-0199-1
DOI: 10.5682/9786062801991
Anul publicării: 2015
Editia: I
Pagini: 186
Editura: Editura Universitara
Autor: Constantin Bratianu
Am scris aceasta carte pentru studenti, ca un suport pentru cursul de Managementul cunostintelor pe care il predau la Facultatea de Administrarea Afacerilor, Academia de Studii Economice din Bucuresti si, respectiv, la Facultatea de Management, Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative din Bucuresti. Este o carte care contine conceptele si ideile fundamentale ale acestui nou domeniu teoretic dar si de practica manageriala.
Managementul cunostintelor este un domeniu care s-a dezvoltat in mod semnificativ in ultimele doua decenii, perioada in care s-au facut progrese remarcabile in tehnologiile informatice, iar informatiile si cunostintele au devenit resurse strategice in cadrul marilor companii. Astazi se vorbeste tot mai mult de economia cunostintelor, o economie in care resursele intangibile devin predominante in raport cu resursele tangibile pe care s-a cladit economia industriala. Totodata, cunostintele pot contribui la realizarea avantajului competitiv, avantaj esential in competitia globala de astazi.
Managementul cunostintelor constituie o parte integranta a managementului organizational, fiind liantul dintre managementul operational si cel strategic. Managementul cunostintelor este un domeniu mai greu de inteles deoarece cunostintele sunt entitati intangibile pe care le conceptualizam cu ajutorul metaforelor. Aceasta inseamna si o anumita limitare a intelegerii lor data de calitatea metaforelor folosite si de matricea culturala in care s-a format o anumita gândire. In timp ce in Europa si America cunostintele au fost considerate de catre filozofi si oamenii de stiinta inca din antichitate ca fiind produsul ratiunii noastre, filozofia si cultura asiatica si japoneza au considerat cunostintele ca fiind deopotriva un produs al ratiunii si al simtirii noastre. Cu alte cuvinte, cunostintele inglobeaza atât ideile si teoriile stiintifice, cât si emotiile noastre. La acestea se adauga in mod organic spiritualitatea noastra. Cercetarile recente in stiinte cognitive demonstreaza integralitatea cunostintelor si faptul ca ele cuprind cunostintele rationale, emotionale si spirituale.
Managementul cunostintelor este un domeniu de studiu captivant prin spectrul lui de idei si un domeniu pragmatic fundamental in managementul si leadershipul organizational. Performantele oricarei companii depind in mod direct de modul in care a fost inteles si implementat acest management al cunostintelor.
Constantin Bratianu
Managementul cunostintelor. Concepte fundamentale
DescarcaSuport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00
0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro