Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro:  0745 204 115     

Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitara Management comercial si politici de marketing

-15%
35,00 Lei 29,75 Lei

ISBN: 978-606-28-0145-8

DOI: 10.5682/9786062801458

Anul publicării: 2014

Editia: I

Pagini: 184

Editura: Editura Universitara

Autor: Mihaela-Mirela Dogaru, Robert Chira

Stoc limitat
Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062801458 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Unde se gaseste
  • Review-uri (0)
Managementul comercial, ca subramura a managementului, studiaza procesele si relatiile din cadrul societatilor comerciale, in vederea identificarii sistemelor, metodelor si tehnicilor de conducere menite sa asigure cresterea eficientei acestora.
Principiile managementului comercial constituie componente fundamentale care stau la baza desfasurarii proceselor de conducere si exprima nivelul de dezvoltare al domeniului managementului si al fundamentelor teoretice preconizate pentru modelarea de ansamblu a sistemelor de coordonare ale societatilor comerciale.
Functiile managementului comercial desemneaza activitati specializate, complementare sau convergente care au un rol specific in cadrul procesului de conducere al societatii comerciale. Identificarea corecta a functiilor permite definirea si detalierea continutului procesului managerial, cat si mijloacele de atingere a acestuia. In acest context, identificam urmatoarele functii esentiale: previziunea, organizarea, coordonarea, antrenarea si control-evaluarea.
Managementul strategic are un rol esential in conceperea si fundamentarea activitatilor firmelor, fiind o concretizare esentiala a previziunii. Fundamentat si corelat organic cu functia de previziune, managementul strategic presupune descifrarea si anticiparea schimbarilor si modelelor ce trebuiesc realizate in interiorul firmei si in relatiile acesteia cu mediul, receptivitate maxima la nou, dinamism si flexibilitate in functiile manageriale, astfel incat sa evite discordante intre cerere si oferta, intre nou si vechi, asigurand o competitivitate ridicata.
Conceptul de management strategic cuprinde un program general de actiune si alocare a resurselor pentru realizarea pe termen lung a obiectivelor majore.
„Managementul strategic cuprinde un set de decizii si actiuni, concretizat in formularea si implementarea de planuri proiectate pentru a realiza obiectivele firmei”.
„Prin management strategic se are in vedere intregul management al firmei bazat pe strategie, deci, se refera la managementul stiintific al firmei, care, intotdeauna, este fundamentat de strategie”.

 
  • Management comercial si politici de marketing

    Descarca

MIHAELA-MIRELA DOGARU
ROBERT CHIRA
 

 

CAPITOLUL I - CONCEPTUL SI NECESITATEA MANAGEMENTULUI STRATEGIC / 7
1.1.   Conceptul de management strategic / 7
1.2.   Trasaturile managementului strategic - metode, tehnici si instrumente utilizate in managementul comercial / 17
1.3    Asemanari si deosebiri intre managementul strategic si planificarea strategica / 19
1.4.   Avantajele si limitele managementului strategic / 27
1.5.   Atributii, competente si responsabilitati in managementul strategic / 28

APITOLUL II - ANALIZA MEDIULUI INTERN AL COMPANIEI - STRUCTURA SISTEMICA A CADRULUI MANAGERIAL DIN COMERT / 32
2.1.   Resurse necesare / 35
2.2.   Instrumente manageriale -  capabilitati / 37
2.3.   Analiza lantului valoric / 42
2.4.  Cultura organizatiei - responsabilitatea sociala si etica manageriala in domeniul comercial / 47
2.5.   Rolul leadership-ului in managementul strategic / 49
2.6.   Matricea de Evaluare Interna (IFE) / 50

CAPITOL III - ANALIZA MEDIULUI EXTERN / 73
3.1.   Prezentare general / 73
3.2.   Macromediul firmei / 74
3.3.   Micromediul firmei / 80
3.4.   Analiza macro-mediului intreprinderii / 98
3.5.   Managementul pe baza de buget / 102

CAPITOLUL IV -  ELABORAREA STRATEGIEI SOCIETATILOR COMERCIALE / 104
4.1.   Conceptul de strategie si principalele caracteristici - managementul strategic al afacerilor / 104
4.2.   Viziunea strategica asupra administrarii intreprinderii - tehnici manageriale / 120
          4.2.1.  Modelul celor cinci forte ale concurentei / 124
          4.2.2.  Avantajul concurential si strategiile generice / 132

CAPITOLUL V  -  STRATEGII DE PERFORMANTA / 138
5.1.   Elaborarea si implementarea strategiilor / 139
          5.1.1.   Analiza SWOT / 141
          5.1.2.   Strategii de eficienta / 145
          5.1.3.   Strategii de calitate / 147
          5.1.4.   Strategii de inovare - managementul pe baza de proiecte / 149

CAPITOLUL VI -  STRATEGII DE BUSINESS / 152
6.1.   Strategia liderului de cost / 152
6.2.   Strategia diferentierii / 153
6.3.   Strategia focalizarii / 154
6.4.   Strategia de investitii / 156

CAPITOLUL VII - STRATEGII DE COMPETITIE / 157
7.1.   Strategii in industrii fragmentate / 157
7.2.   Strategii in industrii embrionare sau aflate in dezvoltare / 159
7.3.   Strategii in industrii mature - managementul prin motivatie / 161
7.4.   Strategii in industriile aflate in declin / 163

Bibliografie / 178

Managementul comercial, ca subramura a managementului, studiaza procesele si relatiile din cadrul societatilor comerciale, in vederea identificarii sistemelor, metodelor si tehnicilor de conducere menite sa asigure cresterea eficientei acestora.
Principiile managementului comercial constituie componente fundamentale care stau la baza desfasurarii proceselor de conducere si exprima nivelul de dezvoltare al domeniului managementului si al fundamentelor teoretice preconizate pentru modelarea de ansamblu a sistemelor de coordonare ale societatilor comerciale.
Functiile managementului comercial desemneaza activitati specializate, complementare sau convergente care au un rol specific in cadrul procesului de conducere al societatii comerciale. Identificarea corecta a functiilor permite definirea si detalierea continutului procesului managerial, cat si mijloacele de atingere a acestuia. In acest context, identificam urmatoarele functii esentiale: previziunea, organizarea, coordonarea, antrenarea si control-evaluarea.
Managementul strategic are un rol esential in conceperea si fundamentarea activitatilor firmelor, fiind o concretizare esentiala a previziunii. Fundamentat si corelat organic cu functia de previziune, managementul strategic presupune descifrarea si anticiparea schimbarilor si modelelor ce trebuiesc realizate in interiorul firmei si in relatiile acesteia cu mediul, receptivitate maxima la nou, dinamism si flexibilitate in functiile manageriale, astfel incat sa evite discordante intre cerere si oferta, intre nou si vechi, asigurand o competitivitate ridicata.
Conceptul de management strategic cuprinde un program general de actiune si alocare a resurselor pentru realizarea pe termen lung a obiectivelor majore.
„Managementul strategic cuprinde un set de decizii si actiuni, concretizat in formularea si implementarea de planuri proiectate pentru a realiza obiectivele firmei”.
„Prin management strategic se are in vedere intregul management al firmei bazat pe strategie, deci, se refera la managementul stiintific al firmei, care, intotdeauna, este fundamentat de strategie”.
Managementul strategic trebuie sa se bazeze pe strategii performante care studiaza si gaseste solutii optime la o serie larga de obiective si probleme viitoare ca:
•    raportul cerere-oferta;
•    care servicii sunt profitabile;
•    daca se ofera clientilor ceva in plus in raport cu posibilitatile concurentilor de pe piata;
•    daca pot descuraja legal concurentii;
•    care este cea mai adecvata politica de preturi;
•    motivatia salariatilor;
•    politica de personal;
Ca principiu, managementul strategic este un atribut esential si exclusiv al conducerii de varf al firmei.
Managementul strategic stabileste si ofera o viziune si un cadru general unitar de actiune la toate nivelurile ierarhice in special la cel de varf, busoland toate activitatile si inducand responsabilitatea punctelor cheie din structura organizationala in realizarea intregului proces.

www.editurauniversitara.ro

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!