Romanul „Fotografia din sertar” se dovedeste a fi prezentarea evenimentelor din viata unor persoane care, voit sau nu, cad in plasa acelor oameni cu intentii absconse care profita de naivitatea celor care in viata nu s-au confruntat cu situatii din care le este greu sa gaseasca solutii de iesire fara a le afecta viata de altfel linistita pana la punctul de intalnire cu necunoscutul.
Din aceasta dilema pe care o traverseaza personajul principal, dorind sa iasa si sa elucideze misterul trairilor sale interioare, motiv pentru care apeleaza la un cabinet psihologic in speranta de a-si rezolva ambivalenta cognitiilor, enigma ce va fi rezolvata spre finalul romanului, astfel incat a reusit sa evite recurgerea la acte necugetate datorate incertitudinii in care se afla si care il puteau conduce la un deznodamant fatal.
Subiectul si actiunea romanului se dovedesc a nu lasa timp de respiro cititorului pana cand lectura nu este dusa pana la capat.
Dupa cum reiese si din titlul romanului „Fotografia din sertar”, misterul insoteste actiunile pana la final.
Informatii conformitate produs
ILIE MARINESCU
De acelasi autor:
Maieutica iubirii, Editura Eminescu, Bucuresti, 2002
Oblomovismul sinarhiilor, Editura Aldine, Bucuresti, 2003
Meditatii poetice, Editura Muzeul Literaturii Romane, Bucuresti, 2005
Muguri de stele, Editura Proxima, Bucuresti, 2007
Poeme de suflet hyperborean, Editura Pescarus, Bucuresti, 2010
Totul despre iubire, Editura Pescarus, Bucuresti, 2011
Puterea vointei, Editura Livingstone, Bucuresti, 2011
Terapia sufletelor, Editura Printech, Bucuresti, 2015
Labirintul fericirii, Editura Stefadina, Bucuresti, 2018
Taceri care vindeca, Editura Rocart, Bucuresti, 2020
Cuvant inainte (in loc de prefata) / 5
Partea I
1. Strigatul de ajutor / 11
2. Popasul care schimba destine / 17
3. Ganduri telepatice / 21
4. Urmeaza‑ti instinctul / 28
5. Cand visele devin realitate / 36
6. Trei zile in bratele unei caracatite / 42
- Prima zi: colete fara destinatar / 55
- A doua zi: turist, martor sau complice / 65
- A treia zi: tinta esuata, tinta sedusa / 88
7. Refacerea pieselor de puzzle / 108
8. Invitatie cu iz de afaceri / 117
9. Tinta atinsa, tinta ratata / 130
10. Prabusirea pieselor de domino / 138
Partea a doua
11. Drumul spre casa presarat cu stranii coincidente / 147
12. Destainuiri la o cafea / 163
13. Vizita intrerupta, vizita amanata / 174
14. Caseta cu secrete / 180
15. Femeia de la capatul muribundului / 185
16. In valtoarea socurilor / 189
17. Masca de sub doliu / 193
18. Marturisirea marelui adevar / 198
19. Fotografia din sertar... Doamne, cu ce am gresit? / 205
20. Departarea care uneste / 213
21. Din nou impreuna / 217
22. Calatoria de neuitat / 223
23. Nunta cu surprize pentru o viata / 226
24. In cabinetul psihologului / 233
25. Elucidarea marii dileme / 236
Incercarea autorului Ilie Marinescu de a trece de la genul liric la proza, se bazeaza pe experienta acumulata in timp prin talentul de psiholog si poet, dar si prin deplasarile sale in Statele Unite ale Americii, fapt ce a generat actiunea romanului de fata, bazat in mare parte pe fapte reale, dupa confesiunile autorului, astfel incat actiunea a fost conceputa sa se desfasoare in doua parti: prima parte in SUA, iar a doua parte in Romania.
Autorul a demarat actiunea romanului cu prezenta personajului principal la cabinetul psihologului, motivat fiind de incertitudinea pe care o avea fata de situatiile cu care se confrunta in deplasarea sa in Statele Unite si pe parcursul intregii actiunii a romanului prin descoperirile facute, angrenandu-l in mod involuntar sa asiste la o serie de fapte ce nu se incadrau cu activitatile sale sau cu profilul sau psihologic.
Contrar asteptarilor, acest roman nu face trimitere in strictul sens al analizelor psihologice prin scoaterea in evidenta a tipologiilor de personalitate ale personajelor, ci mai degraba lasa cititorul sa intuiasca singur modul in care fiecare personaj al romanului se prezinta prin ochii cititorului.
Romanul „Fotografia din sertar” se dovedeste a fi prezentarea evenimentelor din viata unor persoane care, voit sau nu, cad in plasa acelor oameni cu intentii absconse care profita de naivitatea celor care in viata nu s-au confruntat cu situatii din care le este greu sa gaseasca solutii de iesire fara a le afecta viata de altfel linistita pana la punctul de intalnire cu necunoscutul.
Din aceasta dilema pe care o traverseaza personajul principal, dorind sa iasa si sa elucideze misterul trairilor sale interioare, motiv pentru care apeleaza la un cabinet psihologic in speranta de a-si rezolva ambivalenta cognitiilor, enigma ce va fi rezolvata spre finalul romanului, astfel incat a reusit sa evite recurgerea la acte necugetate datorate incertitudinii in care se afla si care il puteau conduce la un deznodamant fatal.
Avand convingerea ca subiectul si actiunea puse in paginile acestui roman vor satisface gusturile cititorilor, ca un expert in analizele comportamentale si a interactiunii cu multe scenarii de viata reale, din cariera mea de profesor si expert in psihologie, pot afirma cu certitudine ca romanul propus spre lectura iubitorilor de carti se inscrie in preferintele celor ce apreciaza o carte lipsita de grotescul cotidian, cu un scenariu bine conturat si din care pot trage unele invataminte.
Fiind de profesie psiholog, autorul romanului, Ilie Marinescu, prefigureaza tipologia personajelor, determinand principalul personaj sa-si restructureze singur cognitiile si deciziile, astfel incat interventia specialistului psiholog in cadrul cabinetului sa fie una minimala, abia perceptibila, dar in urma careia personajul evita prabusirea in propriile incertitudini ce l-au facut captiv in fatalitatea implacabila a evenimentelor.
Ilie Marinescu se dovedeste a fi artizanul naratiunii in care misterul actiunii se desfasoara pe tot parcursul romanului.
Subiectul si actiunea romanului se dovedesc a nu lasa timp de respiro cititorului pana cand lectura nu este dusa pana la capat.
Dupa cum reiese si din titlul romanului „Fotografia din sertar”, misterul insoteste actiunile pana la final.
Lasand cititorul sa parcurga si savurand paienjenisul si suspansul actiunii din roman, apreciez faptul ca fostul meu student, Ilie Marinescu, a realizat cu abilitatea unui scriitor consacrat, un subiect ce merita contemplat si care se supune zicalei: „viata bate filmul”, astfel incat, cunoscand autorul pot afirma ca iubind ceea ce face va gasi si rasplata muncii sale in aprecierile cititorilor.
Tudorel Butoi Severin
Profesor Universitar,
Psiholog clinician-principal
Psiholog criminalist-analiza comportamentala
