Propuneri manuscrise: [email protected]:  0745 204 115     

Urmărire comenzi Persoane fizice / Vânzări: 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitară Introducere in teoria curriculumului

Editura Universitară
-31%
52,86 Lei 36,47 Lei

ISBN: 978-606-28-1195-2

DOI: https://doi.org/10.5682/9786062811952

Anul publicării: 2020

Ediția: I

Pagini: 280

Editura: Editura Universitară

Autor: Alexandru Strunga

Stoc limitat
Cod Produs: 9786062811952 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 357
Adaugă la Wishlist Cere informații
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvânt înainte
  • Review-uri (0)
Lucrarea Introducere in teoria curriculumului integreaza, in mod consistent si comprehensiv, fundamentele conceptiei curriculare din educatia postmoderna si analizeaza modelele conceptuale si metodologice ale dezvoltarii curriculumului educational, din perspectiva multidimensionala (cercetare curriculara, concept, procese si produse curriculare). Lucrarea are trasaturile unui studiu monografic de referinta in literatura de specialitate, analizand in mod avizat traseul curricular parcurs, de la fragilitatea epistemologica la statutul conceptual consolidat, din actualitate. De asemenea, implicatiile pentru proiectarea, managementul si practica curriculara sunt relevate in optica modelului curricular centrat pe competente si al constructivismului pedagogic, ceea ce confera valoarea de construct metodologic si operational al lucrarii, util cercetatorilor, factorilor de decizie, studentilor din domeniul Stiinte ale educatiei si profesorilor. 

Prof. univ. dr. habil. Claudiu Bunaiasu 


Desi este recomandata in primul rand studentilor din domeniul stiintelor educatiei, de la D.P.P.D-uri si masteranzilor, lucrarea se edreseaza tuturor profesorilor care doresc sa aprofundeze problemele moderne si contemporane ale curriculumului si nu in ultimul rand cercetatorilor si specialistilor din aceste domenii. 

Prof. univ. dr. Florica Ortan  
Informatii conformitate produs
ALEXANDRU STRUNGA 

Capitolul 1. Conceptul de curriculum / 9

Capitolul 2. Bazele teoriei curriculumului / 20
2.1. Bazele filosofice / 20
2.2. Bazele epistemologice si istorice / 26
2.3. Bazele sociologice / 36
2.4. Bazele psihologice / 48
2.5. Bazele pedagogice / 56

Capitolul 3. Modelele curriculare / 58
3.1. Modelul lui Dewey / 58
3.2. Modelul lui Bobbitt / 64
3.3. Modelul lui Bobbitt si Charters / 65
3.4. Modelul lui Tyler / 66
3.5. Modelul lui Taba / 66
3.6. Modelul lui Walker / 67
3.7. Modelul lui McGee / 68

Capitolul 4. Teoriile curriculare / 69
4.1. Teoria reproductiei / 69
4.2. Teoria duplicitatii / 75
4.3. Teoria rezistentei /75
4.4. Teoria ranforsarii / 79
4.5. Teoria rezilientei / 83

Capitolul 5. Tipologiile si abordarile curriculare / 86

Capitolul 6. Obiectivele curriculare / 98
6.1. Definirea obiectivelor curriculare / 98
6.2. Functii ale obiectivelor curriculare / 103
6.2.1. Functia de reglare (autoreglare) sau de activizare; control si optimizare / 105
6.2.2. Functia de anticipare sau de prognoza / 107
6.2.3. Functia de evaluare si evidenta / 108
6.2.4. Functia de comunicare si cea axiologica / 109
6.3. Clasificarea si ierarhizarea obiectivelor curriculare / 113
6.3.1. Niveluri si taxonomii / 113
6.3.2. Operatii / 125

Capitolul 7. Continuturile curriculare / 136
7.1. Delimitari / 136
7.2. Caracteristici ale continuturilor curriculare / 143
7.2.1. Validitatea / 144
7.2.2. Coerenta / 148
7.2.3. Consistenta / 154
7.2.4. Forma de rezumat a continutului curricular si operatia de selectie / 159
7.2.5. Problematizarea si prezentarea (prelucrarea) interogativa / 164
7.3. Operatii asupra continutului curricular – interdisciplinaritate si modulare / 168
7.3.1. Conceptul de operatii asupra continutului Curriculumului / 168
7.3.2. Matricea lui D’Hainaut / 173
7.3.3. Intradisciplinaritatea / 175
7.3.4. Interdisciplinaritatea / 177
7.3.5. Pluridisciplinaritatea, transdisciplinaritatea si organizarea modulara / 182

Capitolul 8. Reprezentari si produse curriculare / 186
8.1. Curriculum reprezentare a actiunii – conceptualizare si obiectivari / 186
8.2. Curriculum reprezentare a actiunii – elemente structural / 189
8.2.1. Planul-cadru de invatamant / 189
8.2.2. Proiectul educativ al scolii / 191
8.2.3. Programa scolara / 193
8.2.5. Planificarea calendaristica / 198
8.2.6. Planul de lectie / 199
8.2.7. Manualele scolare / 202

Capitolul 9. Feedback-ul curricular / 209
9.1. Perceptia curriculumului si a calitatii invatamantului de catre tinerii din Romania / 210
9.2. Dinamica preferintelor educabililor in raport cu evolutia curriculumului postmodern / 213

Anexe / 221
Anexa nr. 1/ 221
Anexa nr. 2 / 240
Lista tabelelor incluse in lucrare / 257
Lista figurilor incluse in lucrare / 257
Bibliografie / 258
Bibliografie selectiva / 258
Articole de specialitate / 266

Lucrarea Introducere in teoria curriculumului integreaza, in mod consistent si comprehensiv, fundamentele conceptiei curriculare din educatia postmoderna si analizeaza modelele conceptuale si metodologice ale dezvoltarii curriculumului educational, din perspectiva multidimensionala (cercetare curriculara, concept, procese si produse curriculare). Lucrarea are trasaturile unui studiu monografic de referinta in literatura de specialitate, analizand in mod avizat traseul curricular parcurs, de la fragilitatea epistemologica la statutul conceptual consolidat, din actualitate. De asemenea, implicatiile pentru proiectarea, managementul si practica curriculara sunt relevate in optica modelului curricular centrat pe competente si al constructivismului pedagogic, ceea ce confera valoarea de construct metodologic si operational al lucrarii, util cercetatorilor, factorilor de decizie, studentilor din domeniul Stiinte ale educatiei si profesorilor. 

Prof. univ. dr. habil. Claudiu Bunaiasu 

Dacă dorești să iți exprimi părerea despre acest produs poți adăuga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienți Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie să mai adaugi cel puțin un produs pentru a compara produse.

A fost adăugat în wishlist!

A fost șters din wishlist!