Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro: 0745 204 115
Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783
ISBN: 978-606-28-1195-2
DOI: https://doi.org/10.5682/9786062811952
Anul publicării: 2020
Editia: I
Pagini: 280
Editura: Editura Universitara
Autor: Alexandru Strunga
Introducere in teoria curriculumului
DescarcaCapitolul 1. Conceptul de curriculum / 9
Capitolul 2. Bazele teoriei curriculumului / 20
2.1. Bazele filosofice / 20
2.2. Bazele epistemologice si istorice / 26
2.3. Bazele sociologice / 36
2.4. Bazele psihologice / 48
2.5. Bazele pedagogice / 56
Capitolul 3. Modelele curriculare / 58
3.1. Modelul lui Dewey / 58
3.2. Modelul lui Bobbitt / 64
3.3. Modelul lui Bobbitt si Charters / 65
3.4. Modelul lui Tyler / 66
3.5. Modelul lui Taba / 66
3.6. Modelul lui Walker / 67
3.7. Modelul lui McGee / 68
Capitolul 4. Teoriile curriculare / 69
4.1. Teoria reproductiei / 69
4.2. Teoria duplicitatii / 75
4.3. Teoria rezistentei /75
4.4. Teoria ranforsarii / 79
4.5. Teoria rezilientei / 83
Capitolul 5. Tipologiile si abordarile curriculare / 86
Capitolul 6. Obiectivele curriculare / 98
6.1. Definirea obiectivelor curriculare / 98
6.2. Functii ale obiectivelor curriculare / 103
6.2.1. Functia de reglare (autoreglare) sau de activizare; control si optimizare / 105
6.2.2. Functia de anticipare sau de prognoza / 107
6.2.3. Functia de evaluare si evidenta / 108
6.2.4. Functia de comunicare si cea axiologica / 109
6.3. Clasificarea si ierarhizarea obiectivelor curriculare / 113
6.3.1. Niveluri si taxonomii / 113
6.3.2. Operatii / 125
Capitolul 7. Continuturile curriculare / 136
7.1. Delimitari / 136
7.2. Caracteristici ale continuturilor curriculare / 143
7.2.1. Validitatea / 144
7.2.2. Coerenta / 148
7.2.3. Consistenta / 154
7.2.4. Forma de rezumat a continutului curricular si operatia de selectie / 159
7.2.5. Problematizarea si prezentarea (prelucrarea) interogativa / 164
7.3. Operatii asupra continutului curricular – interdisciplinaritate si modulare / 168
7.3.1. Conceptul de operatii asupra continutului Curriculumului / 168
7.3.2. Matricea lui D’Hainaut / 173
7.3.3. Intradisciplinaritatea / 175
7.3.4. Interdisciplinaritatea / 177
7.3.5. Pluridisciplinaritatea, transdisciplinaritatea si organizarea modulara / 182
Capitolul 8. Reprezentari si produse curriculare / 186
8.1. Curriculum reprezentare a actiunii – conceptualizare si obiectivari / 186
8.2. Curriculum reprezentare a actiunii – elemente structural / 189
8.2.1. Planul-cadru de invatamant / 189
8.2.2. Proiectul educativ al scolii / 191
8.2.3. Programa scolara / 193
8.2.5. Planificarea calendaristica / 198
8.2.6. Planul de lectie / 199
8.2.7. Manualele scolare / 202
Capitolul 9. Feedback-ul curricular / 209
9.1. Perceptia curriculumului si a calitatii invatamantului de catre tinerii din Romania / 210
9.2. Dinamica preferintelor educabililor in raport cu evolutia curriculumului postmodern / 213
Anexe / 221
Anexa nr. 1/ 221
Anexa nr. 2 / 240
Lista tabelelor incluse in lucrare / 257
Lista figurilor incluse in lucrare / 257
Bibliografie / 258
Bibliografie selectiva / 258
Articole de specialitate / 266
Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00
0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro