Introducere in teoria curriculumului

Editura Universitara
-31%
50,00 Lei 34,50 Lei

ISBN: 978-606-28-1195-2

DOI: https://doi.org/10.5682/9786062811952

Anul publicării: 2020

Editia: I

Pagini: 280

Editura: Editura Universitara

Autor: Alexandru Strunga

In stoc
Limita stoc
- +
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062811952 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Unde se gaseste
  • Review-uri (0)
Lucrarea Introducere in teoria curriculumului integreaza, in mod consistent si comprehensiv, fundamentele conceptiei curriculare din educatia postmoderna si analizeaza modelele conceptuale si metodologice ale dezvoltarii curriculumului educational, din perspectiva multidimensionala (cercetare curriculara, concept, procese si produse curriculare). Lucrarea are trasaturile unui studiu monografic de referinta in literatura de specialitate, analizand in mod avizat traseul curricular parcurs, de la fragilitatea epistemologica la statutul conceptual consolidat, din actualitate. De asemenea, implicatiile pentru proiectarea, managementul si practica curriculara sunt relevate in optica modelului curricular centrat pe competente si al constructivismului pedagogic, ceea ce confera valoarea de construct metodologic si operational al lucrarii, util cercetatorilor, factorilor de decizie, studentilor din domeniul Stiinte ale educatiei si profesorilor. 

Prof. univ. dr. habil. Claudiu Bunaiasu 


Desi este recomandata in primul rand studentilor din domeniul stiintelor educatiei, de la D.P.P.D-uri si masteranzilor, lucrarea se edreseaza tuturor profesorilor care doresc sa aprofundeze problemele moderne si contemporane ale curriculumului si nu in ultimul rand cercetatorilor si specialistilor din aceste domenii. 

Prof. univ. dr. Florica Ortan  
  • Introducere in teoria curriculumului

    Descarca
ALEXANDRU STRUNGA 

Capitolul 1. Conceptul de curriculum / 9

Capitolul 2. Bazele teoriei curriculumului / 20
2.1. Bazele filosofice / 20
2.2. Bazele epistemologice si istorice / 26
2.3. Bazele sociologice / 36
2.4. Bazele psihologice / 48
2.5. Bazele pedagogice / 56

Capitolul 3. Modelele curriculare / 58
3.1. Modelul lui Dewey / 58
3.2. Modelul lui Bobbitt / 64
3.3. Modelul lui Bobbitt si Charters / 65
3.4. Modelul lui Tyler / 66
3.5. Modelul lui Taba / 66
3.6. Modelul lui Walker / 67
3.7. Modelul lui McGee / 68

Capitolul 4. Teoriile curriculare / 69
4.1. Teoria reproductiei / 69
4.2. Teoria duplicitatii / 75
4.3. Teoria rezistentei /75
4.4. Teoria ranforsarii / 79
4.5. Teoria rezilientei / 83

Capitolul 5. Tipologiile si abordarile curriculare / 86

Capitolul 6. Obiectivele curriculare / 98
6.1. Definirea obiectivelor curriculare / 98
6.2. Functii ale obiectivelor curriculare / 103
6.2.1. Functia de reglare (autoreglare) sau de activizare; control si optimizare / 105
6.2.2. Functia de anticipare sau de prognoza / 107
6.2.3. Functia de evaluare si evidenta / 108
6.2.4. Functia de comunicare si cea axiologica / 109
6.3. Clasificarea si ierarhizarea obiectivelor curriculare / 113
6.3.1. Niveluri si taxonomii / 113
6.3.2. Operatii / 125

Capitolul 7. Continuturile curriculare / 136
7.1. Delimitari / 136
7.2. Caracteristici ale continuturilor curriculare / 143
7.2.1. Validitatea / 144
7.2.2. Coerenta / 148
7.2.3. Consistenta / 154
7.2.4. Forma de rezumat a continutului curricular si operatia de selectie / 159
7.2.5. Problematizarea si prezentarea (prelucrarea) interogativa / 164
7.3. Operatii asupra continutului curricular – interdisciplinaritate si modulare / 168
7.3.1. Conceptul de operatii asupra continutului Curriculumului / 168
7.3.2. Matricea lui D’Hainaut / 173
7.3.3. Intradisciplinaritatea / 175
7.3.4. Interdisciplinaritatea / 177
7.3.5. Pluridisciplinaritatea, transdisciplinaritatea si organizarea modulara / 182

Capitolul 8. Reprezentari si produse curriculare / 186
8.1. Curriculum reprezentare a actiunii – conceptualizare si obiectivari / 186
8.2. Curriculum reprezentare a actiunii – elemente structural / 189
8.2.1. Planul-cadru de invatamant / 189
8.2.2. Proiectul educativ al scolii / 191
8.2.3. Programa scolara / 193
8.2.5. Planificarea calendaristica / 198
8.2.6. Planul de lectie / 199
8.2.7. Manualele scolare / 202

Capitolul 9. Feedback-ul curricular / 209
9.1. Perceptia curriculumului si a calitatii invatamantului de catre tinerii din Romania / 210
9.2. Dinamica preferintelor educabililor in raport cu evolutia curriculumului postmodern / 213

Anexe / 221
Anexa nr. 1/ 221
Anexa nr. 2 / 240
Lista tabelelor incluse in lucrare / 257
Lista figurilor incluse in lucrare / 257
Bibliografie / 258
Bibliografie selectiva / 258
Articole de specialitate / 266

Lucrarea Introducere in teoria curriculumului integreaza, in mod consistent si comprehensiv, fundamentele conceptiei curriculare din educatia postmoderna si analizeaza modelele conceptuale si metodologice ale dezvoltarii curriculumului educational, din perspectiva multidimensionala (cercetare curriculara, concept, procese si produse curriculare). Lucrarea are trasaturile unui studiu monografic de referinta in literatura de specialitate, analizand in mod avizat traseul curricular parcurs, de la fragilitatea epistemologica la statutul conceptual consolidat, din actualitate. De asemenea, implicatiile pentru proiectarea, managementul si practica curriculara sunt relevate in optica modelului curricular centrat pe competente si al constructivismului pedagogic, ceea ce confera valoarea de construct metodologic si operational al lucrarii, util cercetatorilor, factorilor de decizie, studentilor din domeniul Stiinte ale educatiei si profesorilor. 

Prof. univ. dr. habil. Claudiu Bunaiasu 

www.editurauniversitara.ro

Scrie un review


Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!