Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro:  0745 204 115     

Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universul Juridic Noaptea dreptatii romanesti 2005-2020 - Ion Popa

-15%
45,00 Lei 38,25 Lei

Editura: Universul Juridic

Autor: Ion Popa

Pagini: 354

Anul publicării: 2020

ISBN: 978-606-39-0702-9

In stoc
Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: 9786063907029 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Unde se gaseste
  • Review-uri (0)
Este util de precizat, inainte ca cititorul sa deschida paginile acestei carti, ca, in pofida numeroaselor sale pasaje critice, lucrarea nu este indreptata impotriva cuiva anume si nici macar cuiva in general. Cartea si-a propus sa identifice, sa expuna si sa analizeze, cu pretentia unei obiectivitati temporale si profesionale, cronologia unor acte, fapte si  decizii publice sau devenite publice, ale unor entitati publice si private, persoane si institutii romanesti sau straine Romaniei, in perioada 2005-2020.

 Desi generate preponderent de parcursul legislativ si aplicativ din domeniul justitiei penale, argumentele si concluziile cartii acopera practic parcursul intregii societati romanesti in perioada aratata, precum si aportul/influenta in domeniul cercetat a numeroase segmente societale nationale, dar si extranee, intr-un amplu proces de nivelare ideologica si comportamentala in jos a cetatii romanesti si a cetatenilor sai.

Cartea nu constituie doar o forma de protest civic si profesional fata de parcursul depreciativ impus cetatii romanesti in ultimii 15 ani pe toate planurile existentei sale, ci si o speranta ca acest distructiv proces poate fi stopat. Se pare (expresie predilecta folosita in eternele si toxicele rapoarte MCV injectate bianual Romaniei) ca asa ceva nu va fi posibil la nivelul secvential romanesc, fara un urias si consensual efort intern, similar Declaratiei de la Snagov din 1995, de resuscitare a mandriei, interesului si unitatii nationale, coroborat cu o ampla reconsiderare atitudinala a partenerilor externi ai Romaniei fata de cetateanul roman si cetatea romaneasca.

Din pacate, acum, in 2020, contextul intern/extern ne ofera indicii fix pe invers.
  • Noaptea dreptatii romanesti 2005-2020 - Ion Popa

    Descarca
Cuprins
PREFATA / 7
INTRODUCERE / 9


CAPITOLUL 1
STADIUL DE PREADERARE 2002-2004. CONTURAREA
PROIECTULUI-PILOT ROMANIA / 14
Sectiunea 1. Parcursul de preaderare a Romaniei la Uniunea Europeana / 14
Sectiunea 2. Obligatii de preaderare impuse Romaniei in domeniul justitiei / 15
Sectiunea 3. Inchiderea Capitolului 24 – justitie si afaceri interne / 17

CAPITOLUL 2
LEGILE DE REFORMA A JUSTITIEI 2004 / 24
Sectiunea 1. Legea nr. 303/2004 privind statutul magistratilor / 24
Sectiunea 2. Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara / 28
Sectiunea 3. Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii / 30

CAPITOLUL 3
MANDATUL TRAIAN BASESCU 2005-2009. COMPONENTELE PROIECTULUI / 34
Sectiunea 1. Componenta legislativa – „Reforma” justitiei Macovei 2005 / 34
Subsectiunea 1.1. Modificarile aduse Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor / 35
Subsectiunea 1.2. Modificarile aduse Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciara / 45
Subsectiunea 1.3. Modificarile aduse Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii / 50
Subsectiunea 1.4. Modificarile aduse O.U.G. nr. 43/2002 privind Parchetul National Anticoruptie, prin O.U.G. nr. 134/2005 / 55
Subsectiunea 1.5. Legea nr. 202/2010 privind unele masuri pentru accelerarea solutionarii proceselor / 57
Sectiunea 2. Componenta resurse umane in justitie 2005-2009 / 58
Sectiunea 3. Componenta institutionala / 66
Subsectiunea 3.1. Protocoalele de colaborare justitie-servicii secrete / 66
Subsectiunea 3.2. Agentia Nationala de Integritate (ANI) / 73
Sectiunea 4. Componenta societate civila / 75
Subsectiunea 4.1. Organizatii neguvernamentale / 75
Subsectiunea 4.2. Asociatii profesionale / 78
Subsectiunea 4.3. Media / 80
Subsectiunea 4.4. Retele de socializare / 82
Subsectiunea 4.5. Postacii / 83
Subsectiunea 4.6. Gruparile de presiune stradala / 84
Sectiunea 5. Componenta politica / 87
Sectiunea 6. Componenta externa / 89
Subsectiunea 6.1. Protectia externa a „reformei” legilor justitiei 2005 / 89
Subsectiunea 6.2. Protectia externa a „reformei” resursei umane in justitie 2005-2009 / 91
Subsectiunea 6.3. Protectia externa prin Mecanismul de cooperare si verificare (MCV) / 93

CAPITOLUL 4
MANDATUL  TRAIAN  BASESCU   2009-2014.   APLICAREA   PROIECTULUI PILOT / 98
Sectiunea 1. Centralizarea deciziei de comanda / 98
Sectiunea 2. Domeniu de aplicare / 102
Sectiunea 3. Procedura de aplicare / 104
Subsectiunea 3.1. Indicarea tintei / 104
Subsectiunea 3.2. „Prelucrarea” tintei / 106
Subsectiunea 3.3. Defaimarea/demonizarea/marginalizarea sociala a tintei / 107
Subsectiunea 3.4. Umilirea tintei in timpul anchetei / 108
Subsectiunea 3.5. Obstructionarea/suspendarea activitatii publice a tintei / 115
Subsectiunea 3.6. Falsificarea/fabricarea de probe. Santajul / 119
Subsectiunea 3.7. Eliminarea tintei din viata publica/economica / 124
Subsectiunea 3.8. Elogierea „eroilor” anticoruptie / 126
Sectiunea 4. Similitudini istorice / 151

CAPITOLUL 5
REPUBLICA PROCURORILOR. CONSECINTELE APLICARII
PROIECTULUI-PILOT / 157
Sectiunea 1. Consecinte institutionale / 163
Sectiunea 2. Consecinte economice / 202
Sectiunea 3. Consecinte umane / 212

CAPITOLUL 6
MANDATUL KLAUS JOHANNIS 2014-2020. SUCCESUL PROIECTULUI-PILOT / 225
Sectiunea 1. Preluarea deciziei unice de comanda / 225
Sectiunea 2. „Razboiul” pe justitie 2018 / 230
Sectiunea 3. Reactia componentelor interne ale Proiectului la modificarea legilor justitiei 2018 / 246
Sectiunea 4. Destabilizarea Guvernului si a Parlamentului / 288
Sectiunea 5. Reactia componentelor externe ale Proiectului la modificarea legilor justitiei 2018 / 291
Subsectiunea 5.1. Reactia externa institutionala / 292
Subsectiunea 5.2. Reactia externa prin MCV / 304
Sectiunea 6. Succesul reactiilor cumulate / 334
CONCLUZII / 342

Introducere

„Intruniti astazi, 21 iunie 1995, la Snagov, semnatarii prezentei Declaratii constata ca «Strategia nationala de pregatire a aderarii Romaniei la Uniunea Europeana» elaborata de Comisia special constituita in acest scop, din reprezentanti ai partidelor politice parla- mentare, ai Guvernului, ai cercurilor academice, ai societatii civile exprima orientarea ferma a Romaniei de a-si axa dezvoltarea pe promovarea atributelor unei societati demo- cratice – statul de drept, pluralismul politic, separarea puterilor, alegeri libere, respectarea drepturilor omului, inclusiv ale persoanelor apartinand minoritatilor nationale, crearea unei economii de piata eficiente si durabile, compatibile cu principiile, normele, mecanis- mele, institutiile si politicile Uniunii Europene”.

Documentul citat, cunoscut ulterior ca Declaratia de la Snagov, adoptata in timpul mandatului presedintelui Ion Iliescu, a fost momentul unic in istoria postdecembrista a Romaniei in care partile semnatare, trecand peste interesele de grup, politice, economice, ideologice, au actionat solidar, constructiv si consensual, stabilind traiectoria viitoarei Romanii in cadrul Uniunii Europene, pe baza acelor principii enuntate in Declaratie si prevazute in numeroasele documente fondatoare si completatoare ale Uniunii Europene.

Avand la baza acest consens originar, au fost incheiate cu Uniunea Europeana tratate, acorduri, s-au stabilit etape de parcurs, conditii, evaluari preliminare de preaderare, Romania a modificat Constitutia, legile, inclusiv ale justitiei, a procedat la majore restructurari economice, ale administratiei, educatiei etc., astfel incat in anul 2004 au fost incheiate capitolele de preaderare, inclusiv capitolul 24 – justitie si afaceri interne (JAI), pe baza in principal a adoptarii pachetului de legi ale justitiei in vara-toamna anului 2004. 

Evaluatorii europeni au constatat respectarea principiilor de functionare a Uniunii in redactarea legilor justitiei, au salutat infiintarea Consiliului Superior al Magistraturii, gestionar exclusiv al carierei profesionale a judecatorilor si procurorilor, eliminarea influentei/ingerintei politice din parcursul profesional al magistratilor judecatori si procurori, impunerea meritocratiei prin concurs, crearea unei institutii speciale de lupta impotriva coruptiei.


 

www.editurauniversitara.ro

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!