Prin acest caiet de seminar pentru disciplina Psihopedagogia adolescentilor, tinerilor si adultilor, autorii propun o perspectiva integrata asupra etapelor de dezvoltare care definesc adolescenta, tineretea si varsta adulta, analizand atat particularitatile fiecarei perioade, cat si factorii care influenteaza traseul evolutiv al individului. Lucrarea abordeaza transformarile psihologice, sociale si profesionale ce au loc pe parcursul acestor etape, avand drept scop sprijinirea unui demers educational si formativ centrat pe nevoile fiecarei categorii de varsta. Aceasta lucrare se adreseaza masteranzii care urmeaza si programele de formare psihopedagogice, nivel II, oferite de Departamentele de pregatire a personalului didactic, precum si profesorilor, consilierilor scolari si altor specialisti din domeniul educatiei.
Prin structura sa clara si continutul bine documentat, caietul poate fi utilizat ca resursa practica pentru activitati de seminar, ateliere de lucru sau interventii educationale personalizate. De asemenea, materialul poate fi util tuturor celor interesati de intelegerea aprofundata a etapelor dezvoltarii umane si a modului in care acestea influenteaza parcursul personal si profesional al individului.
Lucrarea este structurata in 14 capitole, fiecare capitol explorand o tema specifica, de la caracteristicile generale ale adolescentei pana la aspectele particulare ale vietii adulte si mijlocii. Fiecare capitol include atat perspective teoretice, cat si aplicatii practice, precum studii de caz, exercitii si sugestii metodologice, pentru a facilita intelegerea si aplicarea informatiilor in context educational si profesional.
Informatii conformitate produs
-
Psihopedagogia adolescentilor, tinerilor si adultilor. Caiet de seminar - Ed. coord. de: Daniela Popa, Andreea Sitoiu, Ramona Henter
Descarcă
Daniela Popa
Este conferentiar universitar, director al Departamentului de Pregatire a Personalului Didactic, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea Transilvania din Brasov. Are o experienta profesionala de 18 ani in domeniul universitar. Interesele de cercetare se inscriu in domeniul formarii initiale si continue a profesorilor si psihologiei educationale. A publicat in calitate de autor sau co-autor lucrari privind strategii de stimulare a invatarii autoreglate la elevii cu dificultati de invatare, abordarile terapeutice ale tulburarilor de comunicare si psihologie educationala. A coordonat volume care vizeaza aspecte legate de dimensiunile implicate in educatia speciala, statutul disciplinelor optionale in curriculumul national si ghiduri metodologice pentru disciplinele Consiliere si dezvoltare personala pentru educatia speciala integrata, precum si Psihologie educationala. Dintre acestea amintim: Landøy, A., Popa, D., & Repanovici, A. (2020). Collaboration in designing a pedagogical approach in information literacy. Springer Nature. Popa, D., David, L., Henter R., Lupu, N. R., Porumbu, D., Turculet, A. R. (2021). Psihologie educationla. Suport de curs. Presa Universitara Clujeana. Pocinho, M., Garcês, S., & Popa, D. (2022). Positive Psychology in Everyday Life. Frontiers in Psychology, 13, 913569. Henter, R., Popa, D. (2023). The Counselling Activity. Universitatii Transilvania Brasov.
Andreea Sitoiu
Este lector universitar in cadrul facultatii de Psihologie si stiintele educatiei a Universitatii Transilvania, Brasov, Departamentul de Psihologie si stiinte ale educatiei. Experienta profesionala vizeaza sustinerea activitatilor didactice specifice unor discipline precum: Psihologia educatiei, Fundamentele pedagogiei, Teoria si metodologia curriculumului, Psihopedagogia adolescentilor, adultilor si tinerilor, Didactica domeniului/ariei Om si Societate s.a. Activitatea de cercetare stiintifica evidentiaza interesul pentru urmatoarele domenii: educatia parentala, inteligenta emotionala si inteligenta sociala, domenii aferente studiilor doctorale. A publicat capitolele de carte precum: „Autoeficacitatea. O premisa pentru atingerea succesului”; „Relatii sociale. Bariere si limitari in dobandirea rezilientei. Cum ne influenteaza ele calitatea vietii?” (in colab. Cu Panisoara, G.), in volumul Rezilienta. Calea spre succes si echilibru pentru copii si parintii lor, coordonat de Georgeta Panisoara, publicat la editura Polirom, respectiv „Stiluri de parenting, Modele si perspective”; „Parenting. O perspectiva psihopedagogica pozitiva”, in volumul Parenting de la A la Z. 83 de teme provocatoare pentru parintii de azi, coordonat de Georgeta Panisoara si publicat la editura Polirom. Din categoria articolelor stiintifice fac parte: Sitoiu, A., & Panisoara, G. (2023). The emotional intelligence of today’s parents – influences on parenting style and parental competence. Front. Public Health 11:1120994. doi: 10.3389/fpubh.2023.1120994; Sitoiu, A., & Panisoara, G. (2023). The values adopted by parents for the effective education of children. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimendionala, 15(3), 432-451. ISSN: 2066-7329; Sitoiu, A., Panisoara, G. (2022). Emotional regulation in parental optimism – The influence of parenting style. Sustainability, 14(8), 4509. https://doi.org/10.3390/su14084509.
Ramona Henter
Este doctor in psihologie, este conferentiar universitar la Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei din Universitatea Transilvania din Brasov. Are o experienta profesionala de 18 ani la nivel universitar si 7 ani la nivel preuniversitar. Domeniile sale de expertiza sunt psihologia educatiei, psihologia dezvoltarii umane, psihologia si psihoterapia pozitiva. Are experienta practica in activitatile cu copiii si parintii si in formarea cadrelor didactice, in calitate de cadru didactic si de psiholog clinician, psiholog specialist in psihologia educationala si psihoterapeut specializat in psihoterapie pozitiva. Interesele sale actuale de cercetare stiintifica sunt legate de consilierea psihologica, mindfulness, starea de bine, metacognitie si tot ce vizeaza invatarea, in special invatarea limbilor straine, concretizate in carti si capitole de carti, precum: Cazan, A.-M.,... Henter, R., ... Vesterinen, O. (2024). How to achieve digital well-being in universities. Tackling teachers’ technostress through mentoring. Presa Universitara Clujeana; Henter, R., Popa, D. (2023). The Counselling Activity. Editura Universitatii Transilvania Brasov; Popa, D. (coordonator), .... Henter, R., .... Turculet, A.R. (2021). Psihologie Educationala. Presa Universitara Clujeana; Henter, R., Nicolau, C. (2021). Teachers’ Superpowers: Being Mindful. Being Positive. Being in the Flow – a Basis for Their Well-Being. Digital Wellbeing. Implications for Psychological Research. Peter Lang, dar si in articole stiintifice: Cazan, A. M., ... Henter, R., ... & Pavalache-Ilie, M. (2024). Technostress and time spent online. A cross-cultural comparison for teachers and students. Frontiers in Psychology, 15, 1377200; Henter, R.,, Nastasa, L. E. (2021). Parents' emotion management for personal well-being when challenged by their online work and their children's online school. Frontiers in Psychology, 12, 751153; Nicolau, C., Henter, R., Roman, N., Neculau, A., & Miclaus, R. (2020). Tele-Education under the COVID-19 Crisis: Asymmetries in Romanian Education. Symmetry, 12(9), 1502. MDPI AG.