Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro:  0745 204 115     

Urmărire comenzi Persoane fizice / Vânzări: 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitară Ghid mentoral pentru predarea limbii si literaturii romane in contexte blended learning si online. Nivel liceal (filiera teoretica, tehnologica, vocationala)

Editura Universitară

Editura: Editura Universitară

Autor: Luminita Chiorean, Gabriela Alexandrina Iliescu, Maria Kozak, Elena Lucia Mara, Nicoleta Doina Pocan

Ediția: I

Pagini: 640

Anul publicării: 2023

ISBN: 978-606-28-1730-5

DOI: https://doi.org/10.5682/9786062817305

Cod Produs: 9786062817305 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
  • Descriere
  • Download (3)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvânt înainte
  • Review-uri (0)
Lucrare elaborată în cadrul proiectului POCU „Profesionalizarea carierei didactice - PROF” Cod SMIS proiect: 146587 și pusă la dispozitie gratuit și integral în format PDF.
Informatii conformitate produs
  • Ghid mentoral pentru predarea limbii si literaturii romane in contexte blended learning si online. Nivel liceal (filiera teoretica, tehnologica, vocationala). Vol. I, p. 1-126

    Descarcă
  • Ghid mentoral pentru predarea limbii si literaturii romane in contexte blended learning si online. Nivel liceal (filiera teoretica, tehnologica, vocationala). Vol. II, p 127-423

    Descarcă
  • Ghid mentoral pentru predarea limbii si literaturii romane in contexte blended learning si online. Nivel liceal (filiera teoretica, tehnologica, vocationala). Vol. III, p. 424-639

    Descarcă
Luminita Chiorean, Universitatea de Medicină, Farmacie, Stiinte si Tehnologie „George Emil Palade” din Targu-Mures
Gabriela Alexandrina Iliescu, Colegiul National Pedagogic „Mihai Eminescu” din Targu-Mures
Maria Kozak, Colegiul National „Al. Papiu Ilarian” din Targu-Mures
Elena Lucia Mara, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu
Nicoleta Doina Pocan, Colegiul Economic „Transilvania” din Targu-Mures

 

Volumul I (pp. 1-126)
Argument
PARTEA I. DE LA PREDAREA-INVATAREA-EVALUAREA TRADITIONALA LA SISTEMUL BLENDED LEARNING SI ONLINE.. 6
I.1. Profilul de formare al absolventului de liceu. 9
I.2. Plan de implementare a mentoratului pentru cariera didactica in institutia de invatamânt 17
I.2.1. Descriere succinta a institutiei de invatamânt 17
I.2.2. Argumentarea necesitatii implementarii unui program de mentorat in institutia scolara. 17
I.2.2.1. Mentorat: cadre de definitie. 17
I.2.2.2. Mentorat: Descriptori 17
I.2.3. Prezentarea scopului si a obiectivelor programului de mentorat 18
I.2.4. Roluri si responsabilitati necesare la nivelul institutiei de invatamânt 19
I.2.4.1. Mentor: profil, competente, roluri 19
I.2.4.2. Persoana mentorata sau mentorabil: student, profesor debutant 25
I.2.5. Etape si criterii de formare a echipelor mentor-mentorabil (persoana mentorata) 26
I.2.6. Implementarea programului de mentorat 26
I.2.7. Monitorizarea si evaluarea programului de mentorat 28
I.2.8. Portofoliul mentorului 28
I.3. Educatia in secolul XXI, ancorata in actualitatea erei digitale. 30
I.3.1. Profesorul secolului XXI, expert in educatie si model in cariera didactica. 37
I.4. Teorii actuale ale motivatiei invatarii. Metodele si tehnicile de invatare si evaluare in contextul educatiei digitale. Teorii ale motivatiei 41
I.4.1. Activitati de predare-invatare-evaluare in cadrul platformelor/ aplicatiilor digitale. 49
I.5. Metacognitie – practici si strategii. Caracteristici ale functionarii metacognitive. Strategii metacognitive. 69
PARTEA a II-a. SUGESTII METODOLOGICE PRIVIND DESFASURAREA LECTIILOR IN CONTEXTE.. 78
BLENDED LEARNING SI ONLINE.. 78
II.1. Planificarea calendaristica in sistem blended learning si online. 79
II.1.1.Planificare calendaristica_clasa a IX-a. 79
II.1.2. Planificare calendaristica_clasa a X-a. 85
II.1.3. Planificare calendaristica_clasa a XI-a. 89
II.1.4. Planificare calendaristica_clasa a XII-a. 94
II.2. Proiectarea unitatii de invatare. 98
II.2.1. Planificare pe unitate de invatare_clasa a IX-a. 98
II.2.2. Planificare pe unitate de invatare_clasa a X-a. 105
II.2.3. Planificare pe unitate de invatare_clasa a XI-a. 110
II.2.4. Planificarea unei unitati de invatare_clasa a XII-a
Volumul al II-lea (
pp. 127-423)
II.3. Aplicatii 127
II.3.1. Modelul Evocare-Realizarea sensului-Reflectie (ERR) 127
II.3.1.1. Clasa a IX-a. 128
II.3.1.2. Clasa a X-a. 234
II.3.1.3 Clasa a XII-a. 354
Volumul al III-lea
(pp. 424-639)
II.3.2. Modelul Gather, Expand, Apply, Receive feedback (GEAR) 424
II.3.2.1. Clasa a IX-a. 425
II.3.2.2. Clasa a X-a. 430
II.3.2.2. Clasa a XI-a. 440
II.3.2.2. Clasa a XII-a. 446
II.4. Secvente didactice (predare-invatare-evaluare) in sistem blended learning si online. 462
II.4.1. Clasa a IX-a. 462
II.4.2. Clasa a X-a. 551
II.4.3. Clasa a XI-a. 561
II.4.4. Clasa a XII-a

Lumea noastra traieste la viteze maxime. Traim revolutia digitala, iar paradigma de comunicare se redefineste. Lumea de azi isi recreeaza viitorul. Prin educatie avem privilegiul sa fim parte a acestei noi constructii. In contextul pandemiei sistemul educational a trebuit sa se adapteze, neasteptat si nepregatit, la scoala online, astfel practicile educationale au suferit reconfigurari fundamentale. Cât si cum si ce s-a proiectat ca intr-o oglinda dinspre profesor inspre elev sau invers in perioada pandemiei nu putem cuantifica corect. Profesorii s-au reinventat, au dobândit competente digitale, au incercat sa genereze contexte de invatare care sa dezvolte competente si abilitati pe platformele digitale educationale - care au luat locul salii de clasa, aplicatiile digitale devenind in mod recurent mediu comunicational si educativ. Demersul didactic a trebuit adaptat la practici de invatare digitala, la contexte de invatare online si blended learning, un exercitiu deloc usor.

Un ghid mentoral destinat profesorilor mentori, profesorilor care predau disciplina limba si literatura româna la clasele IX-XII, dar si studentilor care vor urma o cariera didactica, este un instrument util si necesar, care urmareste sa faciliteze reusita activitatilor didactice realizate in context blended learning (mixt) si online. Fireste ca maiestria pedagogica consta in a gasi echilibrul intre activitatile fata in fata si cele online.
Comisia Europeana, in Planul de Actiune pentru educatia digitala – Actiunea 2, recomanda „invatarea mixta” - termen utilizat in domeniul educatiei si formarii formale pentru a descrie situatia in care o scoala, un educator sau un elev adopta mai multe abordari ale procesului de invatare.
Ghidul mentoral pentru predarea limbii si literaturii române in contexte blended learning si online – nivel liceal raspunde necesitatii actualizarii demersului didactic la clasa ca replica la nevoia de digitalizare in vederea adaptarii actului didactic la noua realitate educationala. Lectura integrala si personalizata a programelor scolare, cât si a Reperelor metodologice pentru aplicarea curriculumului la nivel liceal elaborate de CNPEE au stat la baza realizarii ghidului mentoral, acesta oferind o perspectiva deloc inflexibila, ce incurajeaza creativitatea profesorului, dezvolta competentele digitale ale acestuia, stimulându-l sa isi adecveze practica la clasa in raport cu aplicatiile/platformele educationale digitale ce pot fi utilizate in predare-invatare-evaluare, oferind, astfel, un nou design didactic orelor de curs.

Avem convingerea ca, asa cum afirma Constantin Noica, „intr-o scoala adevarata nu se stie cine de la cine invata”, si acest ghid va putea fi o fereastra catre era digitala prin care putem si trebuie sa privim cu totii, intelegând ca scopul educatiei este de a schimba firea omului supus actiunii ei.
 

Dacă dorești să iți exprimi părerea despre acest produs poți adăuga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienți Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie să mai adaugi cel puțin un produs pentru a compara produse.

A fost adăugat în wishlist!

A fost șters din wishlist!