Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro:  0745 204 115     

Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Paideia Opere complete - Sfantul Dionisie Areopagitul

-15%
190,00 Lei 161,50 Lei

Editura: Paideia

Autor: Sfantul Dionisie Areopagitul

Pagini: 538

Anul publicării: 2020

ISBN: 978-606-748-368-0

In stoc
Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: 9786067483680 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuvant inainte
  • Review-uri (0)
Sfantul Dionisie Areopagitul este un adevarat deschizator de drumuri in teologia mistica. Problema fundamentala in scrierile areopagite este cunoasterea lui Dumnezeu, care nu se refera la esenta fiintei divine, absolut transcendenta cunoasterii, ci la energiile necreate prin care Dumnezeu devine imanent pentru om. Numele lui Dumnezeu exprima imanenta ca energie. Trebuie sa transfigurezi materia, pentru ca, traind viata lui Dumnezeu, sa devii partas la imanenta Lui. Dincolo de catafatic si apofatic, Sfantul Dionisie Areopagitul a dezvaluit ca exista un alt mod de a-L cunoaste pe Dumnezeu: sa-ti traiesti viata prin interiorizarea misterului divin.

In aceast volum, comentariile inedite ale Sfantului Maxim Marturisitorul si notele parintelui Staniloae repun in discutie distinctia fundamentala intre teologia Sfantului Dionisie si filosofia neoplatonica.

 „Dionisie pe filiera apostolica si patristica, Il traieste pe Dumnezeu in cea mai autentica forma crestina. Dumnezeu este Cel intru-toate neasemenea: Neasemanatul. El este un abis infinit, insondabil: prezenta intru absenta. Absenta Sa este iluzorie si unii o confunda cu libertatea omului, cu arbitrarul uman – vector si factor al degradarii morale si spirituale. Mistica dionisiana nu se indreapta spre un Dumnezeu impersonal, monadic, solitar, ci spre Dumnezeu Treime de Persoane, Care iubeste si vrea sa fie iubit si cautat. Tot asa cum comorile cele nepretuite se afla bine ascunse, si este nevoie de un mare efort si de intuitie pentru a le afla, la fel si Dumnezeu – „Nepretuita Comoara” – trebuie cautat. Ascensiunea misticii dionisiene este inceputa intotdeauna prin rugaciune. Urcusul sau nu se sfarseste nici dupa indumnezeirea omului, caci Dumnezeu fiind nemarginit, Se descopera mereu omului, din ce in ce mai nou. El are in vesnicia Fiintei Sale puterea de a revela omului infinite trepte de cunoastere divina, care nu este asemenea cunoasterii omenesti. Astfel, Dionisie si-a meritat locul de mare teolog si deschizator de drumuri in teologia mistica. ”

Pr. dr. Stelian-Alin Dumitru

 „Dionisie este un ganditor crestin deghizat in neoplatonician, un teolog foarte constient de scopul sau, acela de a cuceri terenul propriu al neoplatonicienilor, punand stapanire pe tehnica lui filosofica. Parintele Ceslas Pera are dreptate atunci cand zice:«Pozitia lui Dionisie fata de ganditorii Greciei este o relatie nu de dependenta genetica, ci de opozitie victorioasa: nu degeaba, si nu exista nici un motiv sa punem la indoiala sinceritatea lui, ca a fost acuzat ca paricid pentru ca se servea fara de piosenie de elini impotriva elinilor.»”

Vladimir Lossky, Teologia mistica a Bisericii de Rasarit

 „Sf. Grigorie Palama a aflat in scrierile lui Dionisie Areopagitul poate cele mai multe dovezi pentru sustinerea afirmatiei monahilor isihasti ca practica rugaciunii neincetate a lui lisus le da putinta sa-1 vada pe lisus in lumina, in inima lor, fapt care explica si nimbul de lumina in care sunt zugraviti sfintii in Ortodoxie. Se poate vedea aceasta in multele citate date din Dionisie, analizate in scrierea Sf. Grigorie Palama.”

Dumitru Staniloae

 Opera de traducere a parintelui Dumitru Staniloae a insemnat munca aleasa si mare daruire... Aceasta a durat pana la sfarsitul vietii sale si ramane pururi de toata lauda. Valoarea acestei traduceri este mult ridicata si prin multimea si profunzimea notelor explicative din subsolul paginii. Aceste note sunt adevarate faruri calauzitoare, ca niste povatuitori fideli si competenti in gandirea Santului Dionosise. Explicatiile analitice ale parintelui Dumitru Staniloae sunt foarte limpezi.

 „Notele pe care Staniloae le redacteaza pentru Ambigua lui Maxim Marturisitorul, pentru diferiti autori din Filocalie, pentru operele lui Pseudo-Dionisie Areopagitul sau pentru Imnele lui Simeon Noul Teolog au putin de-a face cu notele unei editii stiintifice cu care ne-au obisnuit cercetatorii de specialitate occidentali. Este vorba mai degraba de scholii teologice, menite nu numai sa limpezeasca textul patristic, dar si sa-i insufle o noua viata. Aceasta metoda «dialogala», deopotriva cuviincioasa si fara complexe, este proprie lui Dumitru Staniloae in modul de abordare a scrierilor patristice. ”

Cristian Badilita

 „Dumitru Staniloae (1903-1993) face parte, incontestabil, din acea pleiada de teologi prestigiosi al caror renume nu inceteaza sa sporeasca nici dupa moarte.”

Cristian Badilita

 „Sfintii Parinti mi-au dezvaluit intelegerea profunda si completa a lui Dumnezeu si caldura vietii intru El. Teologia si filozofia, pe care le-am studiat in tinerete, mi-au format o anumita sensibilitate capabila sa exprime modul de a gandi si de a trai al Parintilor. Prin aceeasi teologie si filozofie am devenit constient de problemele cu care se confrunta astazi credinta crestina si pentru care se cauta solutii la Parinti. […] Si sunt convins ca exista o unitate organica intre gandirea patristica si aceea care trebuie sa aduca raspunsuri la problemele de astazi. Gandirea Parintilor este intr-adevar nemuritoare.”

Dumitru Staniloae

 
  • Opere complete - Sfantul Dionisie Areopagitul

    Descarca
Sfantul Dionisie Areopagitul  este un Parinte Apostolic, traitor in secolele I-II, care a fost convertit la crestinism de Sfantul Apostol Pavel in timpul predicii de pe Areopag (Cf. Faptele Apostolilor, 17: 34). Potrivit lui Dionisie din Corint, citat de Eusebiu, acest Dionisie a devenit apoi al doilea episcop al Atenei.

Scrierile areopagitice au fost obiectul unei imense literaturi, incepand din secolul VI si pana azi. Pana in secolul XVI, s-a crezut ca autorul lor a fost Sfantul Dionisie Areopagitul, un Parinte Apostolic, traitor in secolele I-II, care a fost convertit la crestinism de Sfantul Apostol Pavel in timpul predicii de pe Areopag (Cf. Faptele Apostolilor, 17: 34).

De la Laurentiu Valla, din timpul Renasterii, multi din cei ce s-au ocupat de ele 1-au contestat pe Dionisie Areopagitul ca autor al lor, afirmand ca ele dateaza de la sfarsitul secolului V sau inceputul secolului VI. Unii din acestia au vazut in ele o influenta a neoplatonicilor Plotin (205 - 270) si Proclu (412 - 485), altii au negat aceasta influenta, ba au aparat chiar identitatea autorului cu Dionisie din Areopag.

Dionisie Aeroapagitul este probabil cel mai mare scriitor mistic din toate timpurile. Aceasta versiune romaneasca a scrierilor areopagitice apartine celui mai valoros traducator roman de literatura greaca crestina, parintele Dumitru Staniloae.

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!